ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
راهنمای انتخاب بهترین هاست
ریپورتاژ

آشنایی با انواع هاست و خدمات میزبانی

اگر برنامه نویس سمت سرور یا طراح سایت هستید شاید لازم باشد که کمی بیشتر در مورد هاستها اطلاعات داشته باشد. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که کدام خدمات میزبانی میتواند به نیاز های شما در پروژه پاسخ بدهد. ما در این مطلب به بررسی انواع خدمات میزبانی از معرفی هاست پایتون، نود جی اس تا هاست وردپرس و سرور مجازی می پردازیم تا به شما در انتخاب  خرید هاست  و سرور مورد نظرتان دید بهتری بدهیم.

1
06 مهر 1399
آخرین بروزرسانی: 26 فروردین 1403

کاربران راست چین همچنین در صورت مطالعه این مطلب اگر تمایل به خرید هریک از سرویس های زیر را از پارس وب سرور داشتند می توانند با تخفیف 25 درصدی rtl2020 نسب به خرید هاست خود اقدام کنند.

هاست پایتون python و هاست Nodejs 

برنامه نویسان این زبان تا قبل از راه اندازی هاست پایتون  مجبور بودند از سرور مجازی برای راه اندازی پروژه های  خود استفاده کنند اما سرور مجازی در کنار مزایای خوبی که داشت  معایب بزرگی هم داشت از جمله این که  هزینه سرور بالا بود و نیاز به نصب و کانفیگ نرم افزار های مورد نیاز داشت. اگر برنامه نویس nodejs و python و یا Django هستید و نمی خواهید درگیر دردسرهای کانفیگ سرور و راه اندازی پروژه شوید ما به شما هاست پایتون را پیشنهاد میکنیم.

همیشه کانفیگ سرور و راه اندازی پروژه پایتون برای برنامه نویسان کار زمانبری بوده  و معایبی هم مثل دسترسی نداشتن به کنترل پنل های قدرتمندی مثل سی پنل و همچنین عدم بک آپ گیری صحیح و اتوماتیک مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

اما باید بدانید که در هاست پایتون پارس وب سرور خبری از این محدودیت ها نیست.

پارس وب سرور تنها شرکتی است که هاست پایتون را با کنترل پنل سی پنل و پنل اختصاصی برای دیتابیس MongoDB ارایه میکند.

با خرید هاست پایتون و نود جی اس میتوانید از خدمات زیر بهره بگیرید :

  • دسترسی به SSH: یکی از مزیت های فوق العاده این هاست ها دسترسی به SSH هاست می باشد. شما با داشتن این دسترسی می توانید به راحتی به دستورات node و npm و یا حتی python و git دسترسی داشته باشید و دستورات خودتان را در هاست مستقیم اجرا کنید.
  • دسترسی به انواع دیتاییس ها: در هاست پایتون و نود جی اس شما دسترسی به دیتابیس هایی نظیر MySQL و Postgresql و یا MongoDB به صورت همزمان خواهید داشت. تمامی این دیتابیس ها در کنترل پنل هاست به تعداد قابل ایجاد و مدیریت است.
  • خدمات هاست پایتون و نود جی اس: سه روز تست رایگان و 7 روز گارانتی بازگشت بی قید و شرط می تواند خریدی با اطمینان را برای شما فراهم کند.
  • گواهی نامه ssl: همچنین با خرید هاست پایتون گواهی ssl رایگان به شما عزیزان ارایه می شود.
  • هاست پرسرعت و بک آپ: استفاده از هارد های پر سرعت NVME و پشتیبانی از انواع نسخه های python و nodejs و همچنین بک آپ گیری منظم.

امکان ارائه بستری مناسب برای وب سرویس هایی که با زبان پایتون نوشته شده اند . همچنین امکان نصب کتابخانه های مورد نیاز پایتون توسط کاربران وجود دارد . همچنین هاست پایتون به صورت کامل از زبان php پشتیبانی می کند و شما می توانید در کنار پروژه پایتون سایت هایی با این زبان نیز داشته باشید.

هاست لاراول Laravel 

لاراول یکی از مطرح ترین فریم ورک های php است استفاده از معماری MVC  یکی از ویژگی های این فریم ورک می باشد. لاراول با استفاده از خط فرمان artisan این امکان را فراهم میکند تا کارهای پیچیده با چند خط کد ساده قابل اجرا باشد.

با خرید هاست لاراول تمامی امکانات بالا را در اختیار خواهید داشت.

البته تفاوت هایی نیز وجود دارد زیرا که این هاست ها مشخصا برای برنامه نویسی لاراول تهیه شده اند . این موارد شامل موارد زیر هستند :

پشتیبانی کامل از Queue و Task Scheduling: برای سایت هایی که با فریم ورک لاراول ایجاد نشده اند اگر بخواهیم کران جاب تعریف کنیم به صورت تکی هر فعالیت را در سی پنل کران جاب تعریف میکنند. اما در لاراول این کار به صورت ساده تری انجام می شود به این صورت که همه کارها به صورت زمان بندی شده در یک فایل برنامه نویسی شده قرار میگیرد و با تعریف یک کران جاب همه فعالیت ها اجرا می شود .

دسترسی به SSH: یکی از مواردی که در هاست لاراول مورد نیاز توسعه دهندگان است دسترسی به SSH می باشد. شما در هاست لاراول دسترسی به اس اس اچ خواهید داشت و حتی با نرم افزار هایی مانند putty از راه دور می توانید به ssh هاست خود متصل بشوید و حتی دستورات git را در هاست اجرا کنید تا از مخزن گیت به هاست مستقیم پروژه را منتقل کنید.

دسترسی کامل به دستورات artisan و composer: در هاست لاراول به دستورات آرتیسان و کامپوزر دسترسی دارید و حتی می توانید به راحتی در کنترل پنل هاست نسخه های مختلف php را انتخاب کرده و اکستنشن های مورد نیاز خودتان را فعال کنید که با این کار هاست شما برای همه اسکریپت ها سازگار خواهد شد.

بک آپ گیری منظم: ما همیشه روی چندین سرور جداگانه بک اپ ها را به صورت منظم تهیه و نگهداری میکنیم تا ریسک از دست رفتن اطلاعات به پایین ترین میزان خود برسد. این بک آپ ها توسط کاربر در کنترل پنل هاست به راحتی قابل بازگردانی خواهد بود.

با دلایلی که در بالا ذکر شد به جرات می توان گفت هاست لاراول یکی از بهترین گزینه ها برای توسعه دهندگان لاراول می باشد که به کاربران این امکان را میدهد در محیطی امن و با دسترسی بالا پروژه های خود را راه اندازی کنند.

هاست لاراول با قیمت بسیار مناسبی که دارد با استقبال بسیار خوبی از سمت کاربران موجه شده است و با پشتیبانی شرکت فوق می توانید تجربه جدیدی از میزبانی وب را کسب کنید.

هاست وردپرس چیست؟

سیستم وردپرس یکی از محبوبترین سیستم های مدیریت محتوای متن باز دنیا  است که به دلیل منابع بسیار زیاد و راحتی استفاده بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته است. از این جهت خدمات میزبانی خاص خود را طلب میکند. البته تقریبا تمام امکانات سخت افزاری و استفاده از وب سرور های قدرتمند و کنترل پنل سی پنل  نیز مانند موارد بالا در

هاست وردپرس نیز استفاده میشود اما این هاست به میزان قابل قبولی برای سیستم وردپرس بهینه شده است. به دلیل اینکه سیستم وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است بنابراین مداوم اطلاعات از بانک اطلاعاتی در حال دریافت یا ارسال هست ، لذا نیاز است که سرور هاست وردپرس هم از لحاظ سخت افزاری و هم از لحاظ نرم افزاری قدرتمند و بهینه باشد که البته در هاست های وردپرس علاوه بر تامین سرور قدرتمند از سیستم های کش پیش رفته سمت سرور نیز استفاده می کند . این سیستم سرعت وب سایت شما را به شدت افزایش میدهد و کاربران میتوانند به صورت رایگان این قابلیت را دریافت کنند.

از این موارد می توان به شرح زیر نام برد:

  • استفاده از کنترل پنل قدرتمند Cpanel: این کنترل پنل امکانات بیشتری را در اختیار کاربران وردپرس کار قرار می دهد. از جمله امکان افزایش حافظه و منابع به سادگی و بدون ارجاع به پشتیبان های هاستینگ
  • انتخاب محل سرور: محل سرور ها توسط کاربر می توانید برای ایران و اروپا انتخاب شوند. این مورد برای سرعت دسترسی کاربران داخلی، اپ تایم بودن سایت و رفع برخی محدودیت ها ممکن است برای کاربر مهم باشد.
  • افزایش منابع سرور: افزایش منابع سرویس برای لود سریع تر سایت ها و پردازش های php
  • بک آپ گیری منظم: در سرور های مختلف امکان بک آپ و همچنین امکان ریستور توسط کاربر در این سرویس وجود دارد.

هاست حرفه ای چیست ؟

هاست حرفه ای سرویسی است که در سرور هایی قدرتمند ارائه می شود اما تفاوت عمده این سرویس علاوه بر قدرت سخت افزاری و پردازشی سرور در تعداد سایت های میزبانی شده است .

بهتر است برای این سرویس ها هیچگاه بیش از ۱۵ یا ۲۰ سایت را در یک سرور میزبانی نشود، تا همواره کیفیت در بالاترین سطح باقی بماند و هیچ محدودیتی از نظر بازدید یا افراد آنلاین برای سایت شما اعمال نشود . این سرویس تا حد بسیار زیادی مشکلات شما را برطرف می کند و نیاز به سرور اختصاصی یا مجازی پیدا نمی کنید.

مزایای هاست حرفه ای

  1. ارائه سرویس بر روی به روز ترین سخت افزار های روز دنیا
  2. امکان نصب اسکریپت های موجود در فضای اینترنت بدون مشکل
  3. محدود نبودن تعداد پردازش و بازدید همزمان
  4. امکان انتخاب نسخه های مختلف php و اکستنشن های مورد نیاز
  5. امکان افزایش منابع در صورت درخواست کاربر
  6. تعداد پایین سایت ها در سرور برای حفظ کیفیت سرویس ها

اگر بدنبال هاست حرفه ای هستید باید موارد زیر را از شرکت هاستینگ بخواهید.

سرور مجازی یا VPS چیست؟

سرور مجازی از آنجایی که یک سرور مستقل است و سیستم عامل جداگانه ای که برای هر کدام قابل نصب است می توان هر نرم افزاری که بخواهید روی آن نصب کنید و برای کارهای مختلف از آن استفاده کنید.

سرور های مجازی معمولا از کشور های مختلفی از جمله : ایران, آلمان, فرانسه, انگلیس و کانادا ارائه می شوند. در این میان سرور های مجازی ابری آلمان به علت ساخته شدن در بستر چند سرور و به اصطلاح ابری بودن از نظر سرعت و کیفیت و پایداری شبکه بسیار مناسب است.

مزایای سرور مجازی ابری آلمان

  • پایداری شبکه بالا بواسطه ساخته شدن روی چند سرور
  • امکان ارتقا سخت افزاری سرور با درخواست و پرداخت مابه و تفاوت در سریعترین زمان ممکن
  • استفاده از هارد های پرسرعت Nvme  که شش برابر سریعتر از ssd هستند
  • پورت شبکه یک گیگابیت و سرعت بالای دانلود و آپلود
  • نصب انواع نرم افزار و لایسنس بدون مشکل
  • نصب و تحویل سرور زیر یک ساعت
  • امکان درخواست نصب هر سیستم عامل دلخواه کاربر ( به دفعات )
  • ای پی ثابت و بدون تغییر مناسب برای استفاده در سایت های خارج از ایران

 

این یک ریپورتاژ آگهی است و راست چین هیچ ضمانتی بابت ارائه مطالب بیان شده ندارد. 

محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
من محبوبم، کارشناسی ارشد مدیریت IT دارم و بیشتر از 5 ساله که تخصصی وردپرس و سئو کار می‌کنم. معتقدم که هیچ چیز نشدنی وجود نداره؛ فقط استقامت و تلاش میخواد.
مقالات مرتبط
بنر
ساخت و طراحی افزونه وردپرس (آموزش پلاگین نویسی وردپرس)
اگر می‌خواهید امکانات اختصاصی به سایتتان اضافه کنید و هیچ افزونه‌ای برای آن یافت نمی‌شود راهکار ساده است؛ پلاگین نویسی وردپرس را یاد بگیرید. در این مقاله مراحل طراحی افزونه وردپرس یا به عبارت دیگر پلاگین نویسی را با یک مثال ساده ِآموزش می‌دهیم.
بنر
خرید و فروش ارز دیجیتال؛ با پرداخت های رمز ارزی بیشتر آشنا شوید!
پیشرفت در دنیای دیجیتال سبک زندگی را تغییر داده است و ظهور پول دیجیتال و رمز ارزها در قرن جدید تحولی در مبادلات ایجاد کرده است. امروزه بسیاری از افرار به سراغ خرید و فروش ارز دیجیتال وی آورده اند برای تبدیل این نوع ارزها روش های مختلفی مانند استفاده از سایت های صرافی ارز دیجیتال وجود دارد که در ...
بنر
4 نشانه برای انتخاب هاست پرسرعت برای وردپرس
در این مقاله شما را با معیارهای انتخاب هاست، به همراه ۵۰۰ هزار تومان تخفیف خرید هاست و ۱۰۰ هزار تومان تخفیف خرید دامنه با حمایت لیموهاست آشنا می‌کنیم.
بنر
راه اندازی آسان سایت با هاست اشتراکی میزبان فا
در این مطلب یاد می گیرید که می توانید بدون درگیر شدن با مسائل فنی سایت مورد نظرتان را راه اندازی نمایید. بدون اینکه کوچکترین دانش فنی در این زمینه داشته باشید!
1 دیدگاه
Mrtz24
Mrtz24
11 آبان 1401 15:55

من دو سالی هست از شرکت پارس وب سرور سرویس دارم واقعا از پشتیبانیشون راضی ام

آیا مفید بود ؟
0