ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

آموزش ایجاد جستجوی ایجکس در ووکامرس

کادر بزرگ جستجوی محصول در صفحه اول راست چین را دیده اید؟ می دانید اولین چیزیست که توجه کاربر را به خودش جلب می کند و کاربرانی که می دانند دنبال چه محصولی می گردند سریعا از این باکس جستجو استفاده می کنند. سادگی جستجوی محصول در فروشگاه های بزرگ یکی از مهمترین نیازهای کاربران در فرایند خرید آنهاست. با ایجاد جستجوی ایجکس در ووکامرس بدون رفرش صفحه و اتلاف وقت کاربر، محصولات مورد نظر نمایش داده می شوند. در این مقاله مراحل ایجاد جستجوی ایجکس در ووکامرس با دو افزونه Ajax search و Live Search را آموزش می دهیم.

0
17 خرداد 1400
آخرین بروزرسانی: 05 فروردین 1403

اگر مالک یک فروشگاه اینترنتی هستید  قرار دادن امکاناتی مانند فیلتر پیشرفته، نمایش پرفروش ترین محصولات، ارائه پیشنهادات شگفت انگیز و تخفیفات دوره ای، دسته بندی منظم برای محصولات، عکس و… در سایت به کاربر در انتخاب کمک می کند و موجب افزایش فروش می شود. اما جستجوی ایجکسی چیست؟ یک جستجوی هوشمند است که با وارد کردن چند حرف اول، محصول مورد نظر را یافته و به شما نمایش می‌دهد. در ویدئوی زیر می توانید نحوه ایجاد جستجوی ایجکس را با افزونه  Ajax Search Pro مشاهده کنید.

لزوم استفاده از جستجوی ایجکس در ووکامرس

دسترسی بهتر و پیدا کردن راحت تر محصولات برای کاربران فروشگاه های اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است هر چه زودتر کاربران بتوانند محصولات مورد نظرشان را زودتر پیدا کنند نرخ پرش کاهش پیدا می کند و  امکان خرید کاربران را افزایش می دهد. استفاده از ابزار جستجو در ووکامرس دارای مزایای زیر است:

– جستجوی محصولات مورد نظر کاربر در کمترین زمان ممکن

در صورتی که فروشگاه ها به این ابزار مجهز باشد، کاربر نیازی به بررسی تک تک محصولات نخواهد داشت. در نتیجه برای صرفه جویی در زمان، دسته بندی محصول مورد نظر خود نظیر تی شرت ها را جستجو کرده تا تمامی تی شرت های فروشگاه شما برای وی به نمایش درآیند. حال در صورتی که قیمت محصولات برای کاربر حائز اهمیت باشد، می تواند تی شرت ها را بر اساس قیمت مرتب نماید.

– ایجاد تجربه کاربری خوب

هنگامی که کاربر به دنبال یک کالای خاص در وب سایت شما باشد، می تواند با یک جستجوی آجاکس ساده به محصول مورد نظر دسترسی پیدا نماید. به این ترتیب بازدهی وب سایت فروشگاهی شما افزایش پیدا کرده و کاربر نیز با یک تجربه عالی از وب سایت خارج می شود.

– افزایش فروش

زمانی که کاربر در سریعترین زمان ممکن به مقصود خود رسیده و به راحتی کالای مورد نیاز خود را پیدا می نماید، از بین نتایج یکی از محصولات را برگزیده و مراحل خرید را ادامه می دهد. در نتیجه افزودن این آپشن به وب سایت می تواند تا حد زیادی بر فروش شما نیز تأثیر گذار باشد.

نحوه ایجاد جستجوی پیشرفته در وردپرس

محل قرار دادن کادر جستجوی محصول ووکامرس در سایت

برای اینکه کاربران بتوانند به راحتی به جستجوی محصولات بپردازند، نیاز به قرار دادن یک کادر جستجو و سرچ باکس است. از طریق افزونه جستجوی پیشرفته فارسی وردپرس می توانید از 3 روش زیر این کادر را به وب سایت خود اضافه کنید. در ادامه برای هر مورد مثالی ارائه شده تا از قرارگیری جایگاه دقیق کادر جستجو مطمئن شوید.

  • اضافه کردن کادر جستجو به منو راهبری یا Navigation

اضافه کردن کادر جستجو به منو راهبری یا Navigation

در صورتی که مایل به افزودن کادر جستجو به منو راهبری سایت خود هستید، در قدم اول باید به قسمت فهرست های سایت وردپرسی خود بروید، برای اینکار باید از گزینه نمایش، فهرست را انتخاب نمایید.

تنظیمات افزودن جستجوی ایجکس در ووکامرس Ajax Search Pro

اطمینان حاصل کنید که منو نویگیشن شما به درستی انتخاب شده است، به عبارت دیگر باید مطمئن باشید که دقیقاً همان منویی را ویرایش کنید که اکنون در حال نمایش در هدر سایت شما است. سپس به راحتی گزینه AJAX Search Bar را به فهرست خود اضافه کنید.

منوی جستجو آجاکس

برای ذخیره کردن این تغییرات و افزودن این کادر به منو پیمایش، بر روی ذخیره کردن فهرست کلیک کنید. برای اینکه مطمئن شوید کادر جستجو به وب سایت شما اضافه شده است و یا خیر تنها کافی است به صفحه اصلی سایت خود مراجعه کنید.

  • اضافه کردن کادر جستجو به نوار کناری از طریق ابزارک

اگر دقت کنید کادر جستجوی بسیاری از وب سایت ها در نوار کناری وب سایت قرار دارد. این وب سایت ها برای نمایش این کادر از ابزارک کمک گرفته اند. برای اضافه کردن این نوع کادر جستجو تنها کافی است در داشبورد وردپرس خود از منوی نمایش گزینه ابزارک را انتخاب نمایید.

ابزارک های وردپرس

به این ترتیب قادر خواهید بود تا ویجت AJAX search bar را به منوی کناری یا سایدبار وب سایت فروشگاهی خود اضافه کنید.

جاگذاری ابزارک های وردپرس

در هنگام استفاده از ویجت و ابزارک این اجازه به شما داده می شود تا بتوانید یک عنوان و طرح برای کادر جستجوی وب سایت خود انتخاب نمایید. در نهایت نیز برای ذخیره تنظیمات بر روی ذخیره کردن کلیک کنید. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که این کادر به وب سایت شما اضافه شده است یا خیر تنهای کافی است در فروشگاه خود به نوار کناری یا ساید بار مراجعه کنید تا کادر جستجو را ببینید.

کادر جستجو در ابزارک ها

  • اضافه کردن کادر جستجو به صفحه فروشگاه به وسیله کد کوتاه یا Shortcode

در صورتی که از صفحه لندینگ در فروشگاه خود استفاده کرده اید، ممکن است تمایل داشته باشید که جستجوی محصولات در یک کادر یا بخش خاص انجام گیرد. به این ترتیب افزونه جستجوی پیشرفته فارسی وردپرس امکانی برای شما فراهم کرده و یک شورت کد آماده کرده است که می توانید از طریق این کد این کار را انجام دهید.

وارد برگه در وردپرس شده و گزینه ویرایش را انتخاب نمایید. سپس هر جایی که قصد دارید کادر جستجو نمایش داده شود، یک بلاک ایجاد کرده و شورت کد [wcas-search-form] را در آن وارد کنید.

آموزش ایجاد جستجوی ایجکس در ووکامرس

حالا کافی است تا تغییرات را ذخیره کرده تا شاهد نمایش کادر جستجو در محل دلخواه خود باشید.

نمایش کادر جستجو در جای دلخواه

حال که به خوبی با افزونه جستجوی پیشرفته فارسی وردپرس و امکانات آن آشنا شده اید، وقت آن رسیده که جستجوی وب سایت خود را توسط این افزونه ارتقا دهید تا کاربران راحت تر و سریعتر بتوانند کالاهای مورد نظر خود را پیدا نمایند. در ادامه دو افزونه وردپرس کاربردی برای قرار دادن جستجوی ایجکسی در سایت را معرفی می کنیم.

معرفی بهترین افزونه های ایجاد جستجوی ایجکس در ووکامرس

خوشبخانه افزونه های زیادی با قابلیت های فراوان با هدف جستجوی محصولات ووکامرس موجود است که بهره گیری از آن ها می تواند تاثیرات زیادی در زمان جستجوی محصول، ایجاد تجربه کاربری خوب و در نتیجه فروش محصولات داشته باشد.

نحوه ایجاد جستجوی ایجکس در ووکامرس با افزونه Ajax Search Pro

یکی از بهترین افزونه های ایجاد جستجوی ایجکس در ووکامرس، افزونه Ajax Search Pro است. این ابزار قادر به جستجوی انواع زیادی از محتواها نظیر پروژه ها، محصولات ووکامرس، دسته ها، طبقه بندی ها، متاها و نوشته ها و غیره است.

علاوه بر این با کمک این پلاگین می توانید حتی در پیوندها، کاربران وب سایت و سایت های شبکه وردپرس نیز به جستجو پرداخته و فیلترها و تنظیمات پیشرفته و متنوع تری به ابزار جستجوی وب سایت خود بیفزایید. حتی می توانید به صورتی این افزونه را تنظیم کنید که در هنگام سرچ، مثل یک موتور جستجوی هوشمند عباراتی به کاربر پیشنهاد داده شود. بطور کلی می توان ادعا نمود که این پلاگین هر آنچه که نیاز یک مدیر فروشگاه است را می تواند برطرف نماید.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه جستجوی ایجکس، Ajax Search Pro
دسته بندی : افزونه کاربردی
1941
فروش
86%
رضایت

پیکربندی افزونه جستجوی ایجکس

اولین قدم برای برای بهره مندی از امکانات افزونه Ajax Search Pro دانلود و نصب افزونه است. پس از خرید از راست چین و نصب و  فعالسازی این افزونه در نوار کناری پیشخوان مدیریت وردپرس، منوی جستجوی آجاکس وردپرس ظاهر می شود.

نحوه ایجاد جستجوی ایجکس در ووکامرس به کمک Ajax Search Pro

ابتدا یک جستجو جدید ایجاد کنید. برای آن یک نام انتخاب کنید و وارد تنظیمات آن شوید.

ایجاد یک جستجو

در این مرحله از ایجاد جستجوی ایجکس در ووکامرس، می توانید تنظیمات مختلفی را برای این قابلیت اضافه کنید.

امکانات و ویژگی های افزونه جستجوی آژاکس

  •  وجود تنظیمات متنوع و بی شمار برای مدیریت افزونه جستجوی پیشرفته وردپرس
  • امکان جستجو در نوشته ها، برگه ها، محصولات و تمامی پست تایپ های وردپرس
  • امکان جستجو در دسته ها، برچسب ها و طبقه بندی ها (Taxonomy)
  • تعیین نتایج جستجو بصورت دقیق برای هر منبع
  •  امکان جستجو در سایت های شبکه وردپرس
  •  امکان اضافه کردن فیلترها و تنظیمات متنوع به فرم جستجو
  • دارایچهار الگوی نمایش نتایج جستجو
  • دارای تنظیمات موبایل اختصاصی
  • امکان نمایش فیلدها و متادیتاهای سفارشی در نتایج جستجو
  • امکان جستجو در فیلدهاو متادیتاهای سفارشی
  • امکان ارائه عبارات پیشنهادی به کاربر
  • سیستم ایندکس گذاری پیشرفته
  • ساخت فرم جستجو به تعداد نامحدود
  • امکان درون ریزی و برون ریزی فرم های جستجو و یا فقط تنظیمات فرم ها
  •  وجود ابزارک های افزونه ویژوال کامپوزرجهت نمایش فرم ها به کمک صفحه ساز

در ادامه چند مورد را با هم بررسی می کنیم:

تنظیمات عمومی

در این قسمت می توانید تنظیماتی مانند انتخاب در پست تایپ های سفارشی مانند جستجو در دیدگاه ها، عنوان، محتوا، خلاصه مطالب، نامک و… را تنظیم کنید.

تنظیمات عمومی

تنظیمات ظاهر جستجو: 

در تنظیمات ظاهر جستجو می توانید ساختار ستون های نمایش نتایج جستجو، عرض ستون ها، حداکثر عرض هر باکس، کد کوتاه نمایش تنظیمات و… را تنظیم کنید.

تب تکمیل خودکار

تب تکمیل خودکار مربوط به ظاهر کادر جستجو، برچسب دکمه جستجو و متن مکان یاب دسترسی خواهید داشت. به محض اینکه کاربران در کادر جستجو، عبارتی که را نوشته و تایپ نمایند، فعالیت این افزونه آغاز خواهد شد.

در این قسمت می توانید تعداد پیشنهاداتی که به هر کاربر نمایش داده می شود را محدود کنید. مشخص کنید که چه اطلاعاتی نمایش داده شود و حداقل و حداکثر طول عبارت پیشنهادی را تعیین کنید، همچنین زبان گوگل را برای نمایش عبارت پیشنهادی تعیین کنید.

در صورتی که از ایجاد تغییرات و تنظیمات اضافی مطمئن نیستید، می توانید از این تب عبور کرده و تنظیمات را به طور پیش فرض رها سازید. بسیاری از فروشگاه ها از تنظیمات پیش فرض استفاده کرده اند و با این تنظیمات مشکلی ندارند.

تب تکمیل خودکار

تب تنظیمات جستجو

در این تب برای افزونه مشخص می نمایید که در هنگام جستجوی آجاکس هر عبارت، باید در کدام ناحیه و قسمت به جستجو پرداخته تا به نتیجه مورد نظر دسترسی پیدا کند.

در صورت تمایل می توانید تمام گزینه های موجود را بررسی کرده و افزونه را بر اساس معیارهای خود سفارشی نمایید. یکی دیگر از قابلیت های استفاده از این افزونه، نمایش محصولات Fuzzy است. محصولات فازی دسته ای از محصولات هستند که به عبارت جستجو شده و مدنظر کاربر نزدیک می باشند، اما تطابق کامل ندارند. به این ترتیب کاربر می تواند از این محصولات نیز دیدن کرده و در صورت تمایل خرید نماید. پس از اعمال تمامی تنظیمات می توانید دکمه ذخیره کردن را بزنید تا کانفیگ افزونه تنظیم شود.

هاست ووکامرس یک هاست وردپرس است که به صورت اختصاصی برای سایت های ووکامرس با عملکرد بهتر، سرعت و امنیت بالاتر طراحی شده است و بهترین انتخاب برای راه اندازی سایت های فروشگاهی است.

ایجاد جستجوی اجاکس با افزونه Live Search

افزونه جستجوی زنده ووکامرس Live Search، یک افزونه وردپرس فروشگاهی که به جستجوی کاربران در سایت ووکامرسی شما سرعت و دقت می بخشد. با  افزونه وردپرس Live Search کاربران شما لذت جستجوی سریع و کارآمد را در شما تجربه می کنند. یکی از مهمترین ویژگی های افزونه Live Search سرعت بالای پلاگین است و می توانید طبقه بندی ها، ویژگی ها، متاها و … را که باید در آنها جستجو انجام شود، سفارشی سازی کنید. همچنین در هر مکانی مانند، هدر، فوتر، صفحه یا هر عنصری در وب سایت وردپرسی خود می توانید امکان جستجو را قرار دهید. یک مزیت افزونه جستجوی زنده این است که فقط با نصب افزونه و استفاده از شورت کد قابلیت جستجوی زنده و سریع را به سایت خود اضافه کنید.

این افزونه با افزونه المنتور و  افزونه ویژوال کامپوزر و ویرایشگر گوتنبرگ سازگاری کامل دارد. جستجو بر اساس کد محصول، دسته بندی های محصول، رنگ های محصول، اسم های محصول، ویژگی های محصول، برچسب های محصول، مدل های محصول، طبقه بندی های سفارشی، متاهای محصول، قیمت محصول و… قرار دهید تا کاربر بر اساس هر کدم از فیلد ها بتواند جستجو را انجام دهد.

برای خرید و دانلود افزونه جستجوی Live Search کلیک کنید.

تنظیمات پایه ساده

تعیین تعداد کاراکترها برای شروع جستجو، تعیین جداکننده دسته بندی ها یا نمایش تعداد محصول نمایش داده شده در این افزونه قابل تنظیم است.

تنظیمت جستجو افزونه Live Search

تنظیمات متن نمایشی

می توانید نگهدارنده های متن را به دلخواه تان تغییر دهید و از متن های سفارشی و دلخواه برای نمایش به کاربر استفاده کنید. در صورتی که محصول مورد نظر یافت نشد هم می توانید متن محصول یافت نشد را به دلخواه سفارشی کنید.
افزونه جستجوی زنده ووکامرس live search 

اگر شما نیز مایل به افزودن جستجوی ایجکس به وب سایت خود هستید، استفاده از این افزونه ها را فراموش نکنید.در قسمت دیدگاه ها میتوانید سوالاتتان را از ما بپرسد.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.