ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
نقد و بررسی

تغییر فرمت عکس آنلاین با 3 روش (تبدیل عکس به jpg)

اگر نیاز به تبدیل عکس به فرمت jpg دارید یا می خواهید pdf را به jpg تبدیل کنید با استفاده از ابزارهای آنلاین، گوشی و کامپیوتر می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

0
07 بهمن 1401
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

ممکن است در یک سایت مجاز به آپلود تصویر با فرمت خاصی باشید بنابراین قبل از آن باید فرمت عکس را تغییر دهید. تبدیل فرمت عکس اصلا کار پیچیده‌ای نیست و شما به سرعت و به راحتی می‌توانید این کار را با استفاده از ابزارها انجام دهید.

فرمت‌های تصویری JPG ،GIF ،PNG ،TIF ،BMP، heic و… وجود دارند که امکان تغییر به سایر فرمت‌ها را دارند. به عنوان مثال امکان تبدیل عکس به jpg یا تبدیل فرمت webp به jpg یا PNG وجود دارد یا می‌توانید pdf را به jpg تبدیل کنید. در این مقاله ما درباره بهترین ابزارها برای تغییر فرمت عکس آنلاین، گوشی و کامپیوتر صحبت می‌کنیم.

روش های تغییر فرمت عکس آنلاین

برای تبدیل عکس به فرمت jpeg روش‌های مختلفی وجود دارد:

  • سایت‌های تبدیل فرمت آنلاین رایگان
  • تغییر فرمت با گوشی و نصب اپلیکیشن
  • تبدیل فرمت عکس با کامپیوتر و نرم افزارهایی مانند فتوشاپ یا Paint
ممکن است بعد از تبدیل عکس به jpg نیاز به حذف پس زمینه تصویر داشته باشید. ابزارهای رایگان متنوعی برای حذف پس زمینه عکس وجود دارد که میتوانید در مقاله زیر ببینید.

حذف پس زمینه عکس با ابزار آنلاین 

✔️ بهترین سایت های تبدیل فرمت عکس آنلاین رایگان

برای تبدیل عکس به jpg آنلاین یا سایر فرمت‌ها سایت‌های زیادی وجود دارند که بدون افت کیفیت این کار را انجام می‌دهند. کافی است عکس مورد نظر را در این سایت‌ها آپلود کرده و فرمت خروجی را انتخاب کنید که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  تبدیل آنلاین JPEG به JPG با 11zon

سایت converter علاوه بر تبدیل عکس به png آنلاین، jpg، png، webp امکان برش، تغییر اندازه، چرخش، و ادغام تصاویر را فراهم می‌کند. همچنین امکان تبدیل pdf به jpg نیز وجود دارد یا می‌توانید دو PDF را ادغام یا فشرده سازی کنید.

 تبدیل آنلاین فرمت عکس با سایت 11ZON

تبدیل عکس به jpg با سایت تبدیل فرمت آنلاین 11zon

  • تبدیل عکس به jpg با online convert

برای تغییر فرمت عکس انلاین می‌توانید از سایت online convert استقاده کنید. ویژگی این سایت است که امکان تبدیل انواع فرمت عکس را فراهم می‌کند و علاوه بر این می‌توانید انواع قایل مانند فایل‌های audio را تغییر فرمت دهید. این سایت دارای ابزارهای فشرده ساری یا گرفتن اسکرین شات است.

تبدیل فرمت عکس با online-convert 

 سایت online convert برای تبدیل عکس به jpeg آنلاین

علاوه بر تبدیل عکس به jpeg می‌توانید تنظیمات مختلف برای عکس مانند سایز و کیفیت عکس را هم عوض دهید.

امکانات online convert برای تبدیل عکس به jpg

.اگر می‌خواهید از تصاویر خود برای طراحی سایت استفاده کنید یا برای آپلود عکس در سایت از نظر حجم و اندازه مشکل دارید از روش‌های کاهش حجم عکس آنلاین بدون افت کیفیت استفاده کنید.
  • تبدیل عکس به فرمت jpeg، webp، png با cloudconvert

cloudconvert یکی از سایت‌های است که برای تبدیل فرمت عکس و انواع فایل به کار می‌رود و تا 200 فرمت را پشتیبانی می‌کند. این سایت تغییر فرمت آنلاین عکس سرعت بالایی دارد که امکان آپلود مستقیم را به شما می‌دهد. به علاوه شما می‌توانید با وارد کردن آدرس عکس نیز فرمت آن را تغییر دهید.

تبدیل فرمت عکس با cloudconvert 

تبدیل عکس به jpg و png با سایت cloudconvert

. سایتت را مثل موشک سریع کن                        نصب افزونه راکت 

  • تبدیل jpg به jpeg و بالعکس با سایت jpeg2jpg

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که تفاوت میان فرمت‌های jpeg و jpg  چیست و آیا این دو فرمت عکس با هم یکی هستند یا خیر. در واقع jpeg و jpg با هم تفاوتی ندارند و هر دو عکس یک فرمت را دارند و تنها تفاوت آنها در نام‌شان است. نسخه قدیمی ویندوز محدودیت 3 حرفی برای پسوند فایل‌ها داشت و نسخه jpg بخاطر این محدودیت ایجاد شد.

اگر به هر دلیلی قصد تبدیل فرمت jpeg به jpg  یا بالعکس را دارید علاوه بر ابزارهای بالا می‌توانید از این ابزار استفاده کنید.

 تبدیل فرمت عکس jpeg و jpg

 سایت jpeg2jpg برای تبدیل jpg به jpeg

  • تغییر فرمت عکس آنلاین با freeconvert

برای تبدیل عکس به jpg می‌توانید از سایت freeconvert هم استفاده کنید. البته این سایت امکان تبدیل انواع فرمت ویدئو مانند MP4، MOV ،MKV mp3، mp4 و… و یا فایل‌های صوتی Audio را و انواع داکیومنت مانند pdf و word را فراهم کرده است.

 تبدیل فرمت عکس jpeg و jpg

تغییر فرمت عکس آنلاین با freeconvert

  • تبدیل فرمت heic به jpg آنلاین با apowersoft

برای تبدیل فرمت heic به jpg هم می‌توانید با استفاده از سایت apowersoft می‌توانید بدون افت کیفیت استفاده کنید.

  تبدیل فرمت heic به jpg

تبدیل فرمت heic به jpg آنلاین بدون افت کیفیت

  • تبدیل pdf به jpg آنلاین با سایت Aspose

برای تبدیل پی دی اف به عکس از سایت زیر استفاده کنید و حتی می‌توانید چند عکس را با هم ادغام کنید.

  تبدیل فرمت heic به jpg

تبدیل pdf به jpg آنلاین؛ تغییر فرمت عکس آنلاین

  • تبدیل png به jpg و بالعکس با اکستنشن‌های کروم

یکی دیگر از روش‌های تغییر فرمت عکس آنلاین استفاده از اکستنشن‌های کروم است. با نصب و افزودن این اسکستنش‌ها در مرورگر کروم می‌توانید آنها را به مرورگر خود اضافه کنید. به آدرس chrome web store مراجعه کرده و دو اکستنش Save image as Type و File Converter را با add from chrome به این مرورگر اضافه کنید.

برای تغییر عکس به jpg با اکستنشن های کروم فقط کافی است روی تصویر کلیک راست کرده و گزینه save image Type را زده و تصویر را با فرمت PNG، JPG و Webp ذخیره کنید.

✔️ تبدیل عکس به فرمت jpeg با گوشی

اگر تصویر که دارید در گوشی موبایلتان ذخیره شده برای تبدیل عکس به فرمت jpg با گوشی انلاین علاوه بر سایت‌های معرفی شده میتوانید از نرم‌افزارها استفاده کنید.

اپلیکیشن Image Converter برای سیستم عامل اندروید

اپلیکیشن Image Converter برای اندروید را می‌توانید از سایت بازار دانلود کنید که رایگان بوده، حجم کمی دارد و به سرعت تغییر فرمت را انجام می‌دهد. این اپلیکیشن تبدیل فرمت عکس به جی پی جی در سایت گوگل پلی بیش از یک میلیون نصب دارد.

دانلود اپلیکیشن Image Converter 

تبدیل عکس به jpg با گوشی و اپلیکیشن با اپ Image Converter

اپلیکیشن Image Converter برای آیفون و IOS

یکی از برنامه تبدیل عکس به jpg و سایر فرمت‌ها Image Converter – PNG/JPEG برای ios است که می‌توانید از طریق لینک زیر در اپ استور آن را دانلود کنید. این اپلیکیشن امکان تغییر نام، فشرده سازی عکس، تغییر سایز، برش تصویر را فراهم می‌کند.

 دانلود اپلیکیشن Image Converter: JPG PNG PDF 

اپلیکیشن تبدیل عکس به jpg با گوشی ios

✔️ تبدیل فرمت عکس در کامپیوتر

برای تبدیل عکس به jpg با کامپیوتر می‌توانید از نرم‌افزار paint و فتوشاپ استفاده کنید.

  • تغییر فرمت عکس با نرم افزار paint

برای تبدیل فرمت با paint باید روی تصویر کلیک راست کرده و با open with آن را در نرم‌افزار پینت باز کنید. سپس در قسمت file از تصویر save as گرفته و نوع پسوند موردنظرتان را انتخاب کنید.

  • تبدیل فرمت عکس در فتوشاپ

مانند نرم‌افزار paint تصویر را در فتوشاپ باز کنید و از منوی File گزینه save as را زده و نوع پسوند موردنظر یعنی Jpeg، PNG و غیره را انتخاب کنید. برای خروجی گرفتن هم می‌توانید کیفیت تصویر را انتخاب کنید.

بعد از تغییر فرمت عکس می‌توانید به حذف بک گراند عکس در فتوشاپ اقدام کنید. این نرم‌افزار ابزارهای متنوعی مانند Color Range دارد که برای حذف پس‌زمینه به شما کمک می‌کنند.

.اگر می‌خواهید از تصاویر خود برای طراحی سایت استفاده کنید یا برای آپلود عکس در سایت از نظر حجم و اندازه مشکل دارید از روش‌های کاهش حجم عکس آنلاین بدون افت کیفیت استفاده کنید.

ابزارهای زیادی وجود دارد که امکان تغییر فرمت عکس آنلاین را فراهم می‌کنند و ما محبوب‌ترین آنها را معرفی کردیم. اگر شما از ابزارهای دیگری برای تبدیل عکس به jpg استفاده می‌کنید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
سوالات متداول

برای تبدیل عکس به فرمت jpg یا سایر فرمت های مورد نظرتان ابتدا یکی از سایت های زیر را باز کنید

عکس را آپلود کنید

فرمت دلخواهتان را انتخاب کنید

تبدیل را بزنید

عکس را دانلود کنید

فرمت های JPG و JPEG یکسان است. JPG و JPEG هر دو مخفف Joint Photographic Experts Group هستند تنها دلیل سه کاراکتر بودن JPG در مقابل چهار کاراکتر این است که نسخه های اولیه ویندوز به پسوند سه حرفی برای نام فایل ها نیاز داشتند.

مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.