ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
اتصال هاست دانلود به وردپرس
مجموعه مقالات وردپرس

اتصال وردپرس به هاست دانلود

اتصال وردپرس به هاست دانلود برای سایت های دانلود مانند دانلود فیلم، بازی، موسیقی یا فروش محتوای آموزشی ضروری است.در ادامه نحوه اتصال هاست دانلود به وردپرس را با دو افزونه Upload To FTP و Hacklog Remote Attachment آموزش می دهیم.

7
11 مرداد 1400
آخرین بروزرسانی: 19 اسفند 1402

هاست دانلود چیست؟

هاست دانلود مخصوص فایل های دانلودی می باشد. هاستی که دیتابیس ندارد و معمولا پی اچ پی را ساپورت نمی کند و  هیچ امکانات مدیریت فایل و پروتکل‌های امنیتی بر روی آن فعال نیست و فقط برای ذخیره کردن فایل های شما بر روی یک هارد دیسک استفاده می شود. استفاده از هاست دانلود باعث می شود تا با قرار دادن فایل های حجیم در هاست دانلود سرعت سایت شما کم نشود. هر چند بهترین حالت برای سایت های وردپرس آپلود شدن فایل در هاست اصلی سایت است. با این حال پیشنهاد می کنیم هر گاه فایل های حجیم دانلودی دارید از هاست دانلود استفاده کنید.

نکته: اگر وبسایت شما جز سایت های دانلودی نیست به سراغ هاست های دانلودی نروید زیرا ممکن است برای توسعه وبسایت خود در آینده دچار مشکل شوید!

حتماً بخوانید هاست ووکامرس چیست؟

اتصال وردپرس به هاست دانلود

معمولا اتصال هاست دانلود به وردپرس با دو افزونه “Upload To FTP” و افزونه “Hacklog Remote Attachment” موجود در مخزن وردپرس انجام می شوند. علاوه بر این افزونه ها، از طریق برنامه نویسی نیز می توان پل ارتباطی بین هاست دانلود و هسته ی وردپرس ایجاد کرد.

ما اتصال سایت به هاست دانلود را در سه  مرحله انجام می دهیم:

1. اتصال هاست دانلود به وردپرس با افزونه Upload To FTP 

2. انتقال پوشه ها و فایل ها ی قبلی بر روی هاست دانلود 

3. هماهنگی و فراخوانی  فایل ها از هاست دانلود 

افزونه Upload To FTP

این افزونه برای انتقال تصاویر موجود در رسانه سایت وردپرس به هاست دانلود انجام می شود. ابتدا افزونه‌ Upload To FTP را دانلود و نصب کنید.

اتصال هاست دانلود به وردپرس

1.اتصال هاست دانلود به وردپرس با افزونه Upload To FTP

در این مرحله (انتقال فایل به هاست دانلود) را انجام خواهیم داد. پس از نصب افزونه، گزینه Upload To FTP به پیشخوان اضافه می شود. یر روی آن کلیک کنید تا وارد تنظیمات افزونه شوید.

سربرگ FTP Options

Upload To FTP

choosearea

 

در صفحه‌ تنظیمات، اطلاعات FTP و هاست دانلود را وارد کنید. در سربرگ FTP Options همه گزینه هایی که باید تنظیم کنید را در ادامه توضیح می دهیم:

  • FTP Host: آدرس هاست دانلود خود را در این قسمت وارد کنید.
  • FTP Port:  پورت “FTP” معمولا روی 21 است، آن را تغییر ندهید.
  • FTP Timeout: حداکثر زمان اتصال “FTP” را در فیلد FTP Timeout تعیین می‌کند. مقدار پیش فرض آن عدد 5 است، این گزینه را نیز تغییر ندهید.
  • FTP Username: نام کاربری “FTP” که برای خود ایجاد کردید را وارد کنید.
  • FTP Password: رمز “FTP” که برای خود ایجاد کردید را وارد کنید.
  • FTP Directory: این فیلد را public_html/ قرار دهید. FTP Directory مسیر آپلود فایل‌ها در وردپرس را تعیین می کند. اگر مایل بودید می توانید یک پوشه دلخواه برای آپلود فایل های خود در هاست ایجاد کنید و مسیر پوشه (مثلا Public_html/UploadFile) را در این قسمت قرار دهید.
  • HTML link url: آدرس هاست دانلود شما در این فیلد است.
  • Test Status: پس از انجام تنظیمات بالا و کلیک دکمه Save@Test Changes، صحت اتصال به هاست دانلود در این قسمت نمایش داده می شود. علاوه بر این در بالای سربرگ FTP option گزینه FTP Status هم صحت انجام کار را نمایش می دهد.

تا اینجا اگر در رسانه یک فایل را آپلود کنید آدرس جدید فایل را خواهید دید.

✔️اگر حجم محصولات شما بسیار زیاد است، بهتر است هاست دانلود را به یک ساب دامین متصل کنید و به کمک برنامه فایل زیلا فایل ها را روی هاست دانلود آپلود کنید.

سربرگ Basic Options

در این سربرگ تنظیمات فایل‌ها را شخصی سازی می کنید. “Rename file” را “Enable” نگه دارید تا امکان تغییر نام فایل ها را داشته باشید. “Delete Auto build local file” را نیز به “Enable” تغییر دهید تا فایل ها بر روی سرور اصلی سایت باقی نمانند.

سربرگ Basic Options

2. انتقال پوشه ها و فایل ها ی قبلی بر روی هاست دانلود 

تمام فایل‌های موجود در پوشه آپلود هاست را با نرم افزار FileZila به هاست دانلود انتقال می دهیم. آموزش کار با FileZilla را در مقاله آموزش FileZilla بطور کامل توضیح دادیم.

اگر مایل به استفاده از FileZilla نیستید، به مسیر wp-content/uploads وارد شوید و محتویات آن را انتخاب کنید. یک نسخه Zip از آنها تهیه و دانلود کنید. حالا وارد هاست دانلود شوید، و فایل Zip را در مسیر public_html/wp-content/uploads آپلود کنید. سپس فایل Zip را از حالت فشرده خارج کنید.

مجددا به وردپرس برگردید و در سربرگ Advanced Options دکمه “Set Exists File In FTP” را کلیک کنید.

3. هماهنگی و فراخوانی  فایل ها از هاست دانلود 

سربرگ Advanced Options

پس از انتقال فایل های موجود در قست قبلی، در سربرگ Advanced Options دکمه “Set Exists File In FTP” را کلیک می کنیم. در اینصورت فایل‌هایی که در هاست اصلی شما وجود دارند را بعد از انتقال به هاست دانلود ست کنید تا در لود تصاویر وردپرس در نوشته‌ها با خطا روبرو نشوید.

سربرگ Advanced Options

 سربرگ درون ریزی/برون بری

تا قسمت از آموزش وردپرس اتصال سایت به هاست دانلود انجام شده است. در سربرگ درون ریزی/برون می توانید از تنظیمات افزونه یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. هنگام تغییر هاست بدون تنظیمات خاصی می توانید دوباره اتصال وردپرس به هاست دانلود را با افزونه انجام دهید. فقط کافیست نوشته‌های برون‌بری را کپی کنید و به قسمت درون ریزی اضافه کنید.

اتصال هاست دانلود به وردپرس با افزونه‌ Hacklog Remote Attachment

اتصال هاست دانلود به وردپرس با افزونه‌ Hacklog Remote Attachment

در ادامه این آموزش وردپرس به سراغ معرفی یک افزونه رایگان برای اتصال هاست دانلود به وردپرس می پردازیم. این  افزونه Hacklog Remote Attachment است. این افزونه به فارسی ترجمه نشده است و مانند افزونه قبلی با نصب Hacklog Remote Attachment، گزینه Remote Attachment به پیشخوان وردپرس اضافه خواهد شد و شما می توانید براحتی تنظیمات اتصال سایت به هاست دانلود را انجام دهید.

برای طراحی سایت با WordPress بهتر است از یک هاست با کیفیت، با حجم و پشتیبانی مناسب استفاده کنید؛ هاست وردپرس از نظر سرعت عملکر بهتری دارد. در بهترین شرکت هاستینگ مجموعه‌ای از شرکت‌های هاستینگ معتبر را معرفی کرده‌ایم.

بیشترین فشار بارگزاری روی سرور یک سایت وردپرسی رسانه های وردپرس هستند. با دو افزونه معرفی شده می توانید به راحتی سایت وردپرسی خود را به هاست دانلود متصل کنید. افزونه های دیگری مثل easydigitaldownloads برای اینکار وجود دارند. اگر در اتصال هاست دانلود به سایت وردپرس خود سوال یا مشکلی داشتید حتما با ما در میان بگذارید تا آن را بررسی کنیم.

توجه: اگر قصد خرید هاست وردپرس دارید هاست وردپرس راست چین یک سرویس میزبانی وب باکیفیت برای سایت‌ های با سیستم مدیریت محتوای وردپرس و بهینه شده با محصولات راست چین است، حتما سری به خرید هاست وردپرس بزنید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
7 دیدگاه
datec
datec
08 فروردین 1402 13:24

سلام و تشکر؛
این افزونه کلا حذف شده، امکانش هست یک راهکار مناسب و ایمن برای جلوگیری از سرقت بدین، کاری که خودتون میکنید به عنوان نمونه ممنون میشم

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
08 فروردین 1402 14:09

سلام دوست عزیز
شما می تونید از افزونه دوم که معرفی شد (Hacklog Remote Attachment) استفاده کنید.
راهکار اتصال وردپرس به هاست دانلود به بدون افزونه هم وجود داره؛
نام هاست دانلود خود باید ساب دامین شما باشد یعنی اگر دامنه شما اگر (rtl-theme.com) است نام هاست دانلود شما باید (example.rtl-theme.com) باشد.
سپس در هاست در قسمت zone editor یک A Record با نام هاست دانلود و ip های هاست ایجاد کنید.
حالا توی رکورد جدید
A : type
name : ساب دامنه
TTL: 14400
Address: آی پی سرور
بعد هم افزودن رکورد را بزتید

آیا مفید بود ؟
Amirir
Amirir
31 مرداد 1402 10:59

درود وشاد باش
لطفان آموزش را بصورت کامل زحمت بکشید هیچ افزونه ای برای این مورد وجود ندارد و افرادی که سایت ورد پرس دارند برای اپلود تصاویر در هاست دانلود مشگل دارند وهیچ آموزش وراهکاری هم وجود ندارد ممنون وسپاس

آیا مفید بود ؟
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
01 شهریور 1402 08:55

سلام امیر عزیز
حتما در لیست آموزش ها قرار میگیره
ممنون از نظر شما

آیا مفید بود ؟
behnamirani
behnamirani
22 شهریور 1401 08:42

افزونه upload to ftp حدود یکسال هست که در مخزن وردپرس غیرفعال شده است و امکان دانلود ندارد.
افزونه Remote Attachment Hacklog نیز حدود 4 سال هست که به روزرسانی نشده است
با توجه به موارد فوق چه راه دیگری برای اتصال به هاست دانلود وجود دارد؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
23 شهریور 1401 08:49

سلام. شما می تونید این کار ر ا با ساب دامنه هم انجام بدید. یعنی هاست دانلود خودتون را با ساب دامنه تهیه کنید. حالا باید در قسمت کنترل پنل هاست در قسمت DOMAINS وارد قسمت zone editor بشید و یک A Record با نام ساب دامنه و آی پی هاست دانلودتون ایجاد کنید.

حالا تو قسمت Name ساب دامنه هاست دانلود را وارد کنید و تو قسمت قسمت Address آی پی سرور هاست دانلود را بزنید.

آیا مفید بود ؟
mmMM
mmMM
18 مرداد 1400 04:21

با سلام
در ابتدا از طولانی بودن سوال عذرخواهی می کنم
برای اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایت که هردو سی پنل هستند من این مراحل را انجام داده ام آیا درست بوده یا نه ؟ چون گویا هنوز هاست دانلود به هااست اصلی متصل نیست و افزونه Upload to FTP کار نمی کند
مثلا هاست اصلی example.ir و هاست دانلود a.example.ir است .
1- ساخت a record از بخش Domains گزینه Zone Editor در هاست اصلی
2- ساخت subdomains در هاست اصلی : Document Root : a. example.ir .
3- ساخت subdomains در هاست دانلود : Document Root : a.a. example.ir .
4- ساخت اکانت ftp از بخش FTP Accounts در هاست اصلی
Log In : a ga Domain : example.ir Directory : a. example.ir/ age

در Document Root ساب دامین و در Directory ftp اکانت هرچیزی که سیستم نوشت من تایید کردم .
به نظر من هنوز ارتباط برقرار نیست چون افزونه پیغام می دهد که و وقتی تصویری در public_html هاست دانلود یا پوشه هایی که خودش آدرس آن را داده و قبلا ثبت کرده است آپلود می کنم و آدرس آن را می نویسم تصویری نمی آید و خطای 404 را می دهد .

آیا مفید بود ؟
0