ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
انتقال فایل بین دو هاست با دستور کپی PHP
مجموعه مقالات وردپرس

انتقال فایل بین دو هاست با دستور کپی PHP

انتقال فایل از یک سرور به سرور دیگر یا از یک هاست به هاست دیگر به سرعت و تنها با نوشتن یک خط کد امکان پذیر است. با اجرای دستور کپی PHP به راحتی و در چند ثانیه می توانید یک فایل از یک هاست به هاست دیگر انتقال دهید.

15
06 بهمن 1399
آخرین بروزرسانی: 20 اسفند 1402

در ویدئوی زیر مراحل برای کسانی که دوست دارند سریع آپلود فایل های حجیم در هاست را انجام دهند، مراحل کار را توضیح داده ایم. این آموزش به ویژه وقتی که سرعت اینترنت شما کند است یا حجم فایلی که انتقال می دهید زیاد باشد، بسیار کاربردی است.

 

آموزش دستور کپی php برای انتقال فایل

در این روش از تابع ()copy در PHP استفاده می شود. دقت داشته باشید که برای اجرای این دستورات شما حتما به نسخه php بالای 4 نیاز خواهید داشت.

مرحله اول: ایجاد فایل copy.php در هاست

در ابتدا شما باید در پوشه یا دایرکتوری ای که قصد دارید فایل به صورت مستقیم در آن آپلود شود، یک فایل php ایجاد کنید و ترجیحا نام آن را copy قرار دهید تا مشخص باشد که با چه هدفی ساخته شده است و قرار است چه کاری برای شما انجام دهد.

ایجاد فایل copy.php در هاست

Computer

 

ایجاد فایل copy.php در هاست

مرحله دوم: ویرایش فایل php مورد نظر

در مرحله دوم پس از اینکه فایل مورد نظر را ایجاد کردید باید قطعه کد مورد نظر را در فایل php وارد نمایید، برای اینکار باید روی فایل مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه ویرایش را انتخاب نمایید.

آموزش روش انتقال فایل‌هایی با حجم بالا از سرور یا هاست قدیمی به هاست

Computer

پس از فعال شدن منوی ویرایش کافی است تا قطعه کد مورد نظر را در آن کپی کرده و سپس فایل را ذخیره کنید، دقت داشته باشید در قسمت اول آدرس سایت مبدا را وارد کنید و در قسمت دوم محلی که قرار است فایل مورد نظر ذخیره شود را بنویسید و فایل را ذخیره کنید.

<?php
copy(“https://www.rtl-theme.com/testfilephp.zip”,”file.zip”);
?>

ویرایش فایل php

مرحله سوم: آپلود فایل در هاست به صورت مستقیم

در این مرحله کار تمام شده است و تنها نیاز است تا آپلود را شروع کنید، برای شروع آپلود تنها کاری که نیاز است انجام دهید وارد کردن آدرس فایل php ساخته شده در انتهای آدرس سایت مورد نظر در مرورگر و سپس زدن کلیک اینتر است.

آپلود فایل در هاست به صورت مستقیم

 

زمانی که علامت چرخش صفحه از حرکت ایستاد و صفحه سفید نمایش داده شد، نشانگر این موضوع است که آپلود شما توسط هاست به پایان رسید! همانطوری که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در کسری از ثانیه فایل مورد نظر بدون دانلود و آپلود، در هاست آپلود شده است.آپلود فایل در هاست به صورت مستقیم

 

 نمایش پیام موفقیت آمیز آپلود فایل  در دستور کپی php

پیام خروجی دستور کپی php معمولا به صورت TRUE on success, FALSE on failure نمایش داده خواهد شد که البته قابلیت شخصی سازی در آن وجود دارد و می توانید مشخص کنید که در صورت موفق بودن یا ناموفق بودن آپلود چه خطایی نمایش داده شود.

این دستور در php به صورت زیر خواهد بود:

copy (from_file”, to_file”)

پارامتر توضیح
from_file نشان دهنده مبدا کپی در این پروسه می باشد، شما باید به صورت دقیق آدرس فایلی که قصد دارید آن را آپلود کنید را وارد نمایید. استفاده از این پارامتر اجباری است.
to_file نشان دهنده آدرس یا دایرکتوری مقصد فایل است، شما به صورت دقیق می توانید مشخص کنید که قصد دارید فایل بارگذاری شده در کدام آدرس یا پوشه هاست ذخیره شود. استفاده از این پارامتر اجباری است.
اگر فایل مقصد از قبل وجود داشته باشد، فایل مبدا جایگزین آن می شود.

حالا کافی است برای اینکه بتوانید این عبارت را با یک پیام تعیین وضعیت کنید، آن را در یک دستور شرطی قرار دهید و زمانی که مقدار این شرط درست یا True بود عبارت موفقیت آمیز بودن آپلود و در غیر این صورت عبارت عدم موفقیت آپلود را نمایش دهید.

<?php

$srcfile = “آدرس و فرمت فایل مبدا“;

$destfile = “آدرس و فرمت فایل مقصد;

if (!copy($srcfile, $destfile)) { echo “متاسفانه قادر به آپلود فایل نبودیم”; }

else {  echo “فایل با موفقیت آپلود شد”; }

?>

دیدیم که با استفاده از دستور کپی php انتقال فایلهای با حجم بالا از یک هاست به هاست دیگر به سرعت انجام می شود. در صورتی که برای انجام هر کدام از مراحل با مشکل روبرو شدید در قسمت دیدگاه ها سوال خود را مطرح کنید.


کد استفاده شده در این مقاله یک نمونه کوچک از کاربردهای PHP است، اگر به برنامه نویسی علاقه دارید، در دوره PHP به صورت عملی و پروژه محور این زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید.

توجه: اگر قصد خرید هاست وردپرس دارید هاست وردپرس راست چین یک سرویس میزبانی وب باکیفیت برای سایت‌ های با سیستم مدیریت محتوای وردپرس و بهینه شده با محصولات راست چین است، هاست وردپرس راست چین با پشتیبانی عالی بهترین انتخاب برای سایت شماست.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
15 دیدگاه
pirooz
pirooz
04 مهر 1402 19:16

آموزش عالی بود. با این روش تونستم یک فایل ۳۱ گیگابایتی را منتقل کنم. فقط نکته‌ش اینه که باید max_input_time و max_execution_time را در تنظیمات کنترل پنل روی ۶۰۰ ثانیه قرار بدید.
این فایل در مدت کمتر از دو دقیقه منتقل شد.

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
05 مهر 1402 09:42

سلام خوشحالم که این آموزش برای شما مفید بوده
ممنون از نکته ای که گفتید و اینکه ای تجربه اتون را با ما به اشتراک گذاشتید

آیا مفید بود ؟
payam6906
payam6906
08 آبان 1401 07:04

سلام
موقع اجرا در مرورگر کد ارور 500 میده
چکار باید بکنم
ممنون

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
08 آبان 1401 09:12

سلام
مشکل از کند بودن سرعت نت هست
پیشنهاد میشه بدون فیلتر شکن تست کنید

آیا مفید بود ؟
pirooz
pirooz
04 مهر 1402 19:14

کد php را به ا حتمال خیلی قوی یادتون رفته ببندید!

آیا مفید بود ؟
سون تیم
سون تیم
01 مهر 1401 04:02

اگر فایلمون بالای 100 مگابایت بود چی

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
02 مهر 1401 08:28

برای انتقال فایل بین دو هاست با دستور php گفته شده محدودیتی برای انتقال فایل وجود نداره
مگر اینکه در تنظیمات هاست اتون محدودیت انتقال فایل وجود داشته باشه که کافیست به پنل هاستتون برید و از قسمت software به select php version را انتخاب کنید

حجم فایل آپلود را افزایش دهید

آیا مفید بود ؟
Nemat
Nemat
11 بهمن 1400 06:19

سلام برای من انتقال داد نمیشه

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
12 بهمن 1400 08:47

سلام
چک کنید ببینید آدرس مبدا و مقصد را درست میزنید
و برای اطمینان یک بار دستور را تایپ کنید

آیا مفید بود ؟
mrezam1394
mrezam1394
09 آذر 1400 01:09

سلام کدی نمیتونید قرار بدید مثل همین ولی با این تفاوت که وارد هاست نشیم
یک فایل php باشه که داخل ساب دامین ران کنیم و دو تا کادر باشه که تو اولی لینک مبدا و دومی اسمی که میخواییم با اون عنوان در هاست مقصد اپلود بشه و لینک دانلود رو بعد از اپلود هم بهمون نمایش بده؟؟؟
من کدی دارم این کارو انجام میده ولی با یسری هاست ها حالا نمیدونم به چه دلیل اجرا نمیشه و نسخه php باید پایین باشه که بعضی هاستها دسترسی کامل به همه نسخه ها نیست
شما میتونید بنده رو کمک کنید؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
09 آذر 1400 15:41

سلام دوست عزیز
خیر به دلایل امنیتی امکان پذیر نیست. شما برای انتقال فایل وارد هاست بشید و انتقال فایل را انجام بدید.

آیا مفید بود ؟
mahtab140099
mahtab140099
17 فروردین 1400 14:23

سلام خسته نباشید.
چطور می تونیم با این روش کل فایل های سایت رو منتقل کنیم. چیزی شبیه یک فول بک آپ با دستور کپی php?

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
18 فروردین 1400 08:57

فایل های توی هاست اتون را انتخاب کنید و زیپ کنید سپس با دستور کپی فایل را انتقال دهید.

آیا مفید بود ؟
mahta1399
mahta1399
30 بهمن 1399 12:11

ممنون از مقاله خوبتون.
من محدودیت اپلود داشتم از هاست و نمی دونم چرا با ftp هم مدام اتصالم قطع میشد. منتها نمی دونستم دنبال چی بگردم و جالبه که انتقال سریع فایل بین دو هاست که خودم فک میکردم خنده دار باشه به بلاگ شما رسیدم. این تکه کد کمک زیادی به من کرد.
مرسیییییی

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
02 اسفند 1399 08:09

خواهش می کنم دوست عزیز
خوشحالم که مقاله ما برای شما مفید بود

آیا مفید بود ؟