ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

اتصال سرچ کنسول به Ahrefs

seo یک فعالیت مداوم و مستمر است که بدون تحلیل و آنالیز سایت امکانپذیر نیست. ابزارهای زیادری برای بررسی و تحلیل وضعیت سئو می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. در این مقاله میخواهیم یکی از ابزارهای قدرتمند و البته رایگان را که بسیاری از متخصصان سئو از آن استفاده می کنند را معرفی کنیم. ابزار ahrefs که تجزیه و تحلیل بک لینک ها (Backlink analysis)، جستجوی کلمات کلیدی (keyword Research) و بررسی سایت رقبا و …. را در اختیار شما قرار می دهد. اتصال سرچ کنسول به Ahrefs به شما کمک زیادی در روند تحلیل سئو سایت و وضعیت سایت تان در گوگل خواهد کرد.

4
08 شهریور 1400
آخرین بروزرسانی: 25 فروردین 1403

کافیست با ایجاد پروژه در سرچ کنسول آشنا باشید و به سادگی آن را به اکانت Ahrefs متصل کنید سپس از تحلیل حرفه ای این ابزار به سادگی استفاده کنید.

Ahrefs چیست؟

Ahrefs یکی از ابزارهای کاربردی و محبوب برای تجزبه و تحلیل سئو است که به شما نشان می دهد چرا رقبای شما رتبه بالاتری در گوگل دارند و چه تغییراتی را باید در وبسایت خود اعمال کنید تا بالاتر از آن ها قرار بگیرید. Ahrefs نزدیک به 600 هزار کاربر دارد و جامع ترین پایگاه داده و امکانات رایگان و غیر رایگان زیادی را داراست. Ahrefs با معیارهای دقیق خود امکاناتی مانند مشاهده و تحلیل بک لینک سایت رقبا، دشواری کلمات کلیدی، رتبه بندی گوگل و بررسی کلی سلامت سایت و … را در اختیار شما قرار می دهد.

اتصال سرچ کنسول به Ahrefs

برای اتصال سرچ کنسول به سایت Ahref و استفاده از امکانات آن مراحل زیر را طی می کنیم. به این نکته توجه داشته باشید که با ایجاد این اتصال تمام کوئری های سایت شما در دسترس سایت ahref قرار می گیرد.

 وارد شدن به سایت و ساخت اکانت Ahrefs

1.برای ورود به سایت Ahrefs بر روی این لینک کلیک کنید تا وارد سایت آن شوید.

اتصال سرچ کنسول به Ahrefs

بر روی sign up for free کلیک کنید تا بتوانید در سایت ثبت نام کنید. برای ثبت نام چند روش وجود دارد:

1.ثبت نام با حساب کاربری گوگل

2.ثبت نام با حساب کاربری فیسبوک

3.ثبت نام با یک ایمیل و پسورد

✔️ نکته: شما باید مالکیت وبسایتی که قصد دارید به Ahrefs وصل کنید را تایید کنید. برای اینکار باید از همان ایمیلی استفاده کنید که در سرچ کنسول ثبت کرده اید و دسترسی ownership دارید.

اتصال سرچ کنسول به Ahrefs

2. گزینه sign up with google را انتخاب کردیم. پس از ثبت حساب کاربری گوگل وارد صفحه زیر می شویم. پس از verify حساب کاربری خود صفحه زیر برای اجازه دسترسی به سرچ کنسول نمایش داده می شود. اگر ایمیل شما در سرچ کنسول تائید شود بطور اتوماتیک در Ahrefs نیز تائید خواهد شد. پس از دکمه save، مجددا وارد داشبور سایت Ahrefs می شوید.

اتصال سرچ کنسول به Ahrefs

3. با انتخاب گزینه New project می توانید پروژه های بیشتری را اضافه کنید.

google search console

4. در ادامه لیستی از پروژه هایی که در سرچ کنسول به آن ها متصلید به شما نمایش داده می شود. پروژه مورد نظر خود را انتخاب کنید و Import را بزنید.

اتصال سرچ کنسول به Ahrefs

داشبورد ahrefs

پروژه هایی که ثبت کردید را می توانید در منوی داشبور مشاهده کنید. در کنار صفحه داشبورد صفحات زیر هم وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید به تحلیل بخش های مختلف سایت بپردازید.

داشبور Ahrefs

برای بررسی هر سایت می توانید به Health Score آن دقت کنید. Health Score نمره ای در بازه ای بین صفر تا صد است که هر چقدر به صد نزدیک تر باشد وضعیت سایت را مطلوب تر نمایش می دهد. در تصویر زیر شما وضعیت یک سایت تازه تاسیس و یک سایت با سابقه فعالیت چند ماهه را می بینید.

اتصال سرچ کنسول به Ahrefs

  • Health score: نمره ای است از کراول و تحلیل صفحات و لینک های سایت شما بدست آمده است.
  • Referring Domains: تعداد دامنه‌هایی که به سایت شما لینک داده‌اند را نمایش می دهد.
  • Backlinks: تعداد بک‌لینک‌هایی است که برای سایت شما ایجاد شده است.
  • Organic traffic: نشان می دهد که کدام صفحات در وب سایت بیشترین ترافیک طبیعی از گوگل را دریافت می کنند.
  • Organic Keywords: در این گزارش، کلمات کلیدی ارگانیک نمایش داده می شوند که هر صفحه بر اساس آن رتبه بندی می شود.
  • Tracked keywords: این گزینه در نسخه پولی قابل دسترسی است. با استفاده از Rank Tracker شما قادر خواهید بود تا رتبه بندی خود را در طول زمان کنترل کنید و عملکرد خود را در برابر رقبای خود ترسیم کنید.
  • Disavowed links: با استفاده از این گزینه می توانید بک لینک های مزاحم و ناخواسته را حذف کنید و به گوگل اعلام کنید که بک لینک هایی که به صفحات سایت ایجاد شده از جانب سایت شما نبوده است.

در این مقاله گفتیم که Ahrefs چیست؟ و چطور می توان اتصال سرچ کنسول گوگل به Ahrefs را به عنوان دو ابزار قوی در تحلیل سئو سایت انجام داد. اگر قصد دارید که در حوزه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی موفق باشید از این ابزارها غافل نشوید. از امکانات Ahrefs در تحلیل سئو سایت خود استفاده کنید و نتیجه را با ما به اشتراک بگذارید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
4 دیدگاه
amolavi50
amolavi50
16 فروردین 1402 01:11

سلام وقتتون بخیر. من وقتی میخوام ثبت نام کنم به صفحه pricing ریدایرکت میشه و هیچ گزینه ای برای ثبت نام رایگان نداره. آیا جدیدا پولی شده یا هنوزم میشه رایگان ثبت نام کرد؟ میشه یه بررسی کنید؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
16 فروردین 1402 09:34

سلام دوست عزیز
شما می تونی از طریق https://ahrefs.com/backlink-checker به صورت محدود از اچرف استفاده کنید. شما می تونید از ابزار های رایگان دیگه هم استفاده کنید مثل https://neilpatel.com/de/backlinks/ استفاده کنید. یک راه دیگه هم خرید اشتراکی ابزار ها از سایت های مثل نوین ترند هست. البته بازهم دقیقا بگید برای چه نیازی ابزار می خواید تا ابزار کارامد را بهتون معرفی کنم.

آیا مفید بود ؟
هاوین
هاوین
13 مهر 1400 20:37

ممنون بسیار عالی... واقعا مدتیه که مقاله های سایت بسیار خوب و با کیفیت شدن❤️❤️❤️

آیا مفید بود ؟
0
ندا صادقیان
ندا صادقیان
14 مهر 1400 09:23

سلام دوست گرامی
بسیار خوشحالیم که مقالات مورد رضایت شما بوده اند. همچنان منتظر دیدگاه ها و پیشنهادات شما برای کیفیت هر چه بیشتر آن ها هستیم.

آیا مفید بود ؟