ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
اضافه کردن دامنه جدید به هاست
مجموعه مقالات وردپرس

اضافه کردن دامنه جدید به هاست سی پنل

برای اینکه بتوانید بدون خرید هاست جدید، دامنه دیگری به هاست خود اضافه کنید راه حل آن ساخت ادان دامین است.اضافه کردن دامنه جدید کمک می کند که سایت دیگری را با دامنه متفاوت روی هاست خود راه اندازی کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا در چند گام تصویری نحوه ایجاد دامنه جدید را به شما آموزش دهیم.

0
26 اردیبهشت 1401
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

اگر شرکت هاستینگ شما از ادان دامین پشتیبانی می کند شما به راحتی می توانید دامنه دیگری را به هاست خود متصل کنید. قبل از ایجاد ادان دامین، اطمینان پیدا کنید که هاست شما این قابلیت را دارد. در این مقاله همراه ما باشید تا ابتدا تفاوت بین ادان دامین را با ساب دامین، پارک دامین توضیح دهیم. بعد از انجام پیش نیازهای ساخت ادان دامین، به بررسی مراحل اضافه کردن دامنه جدید به هاست می پردازیم.

تفاوت ساب دامین، پارک دامین و ادان دامین چیست؟

شاید مفاهیم ساب دامین، پارک دامین و ادان دامین از نظر شما به همدیگر نزدیک باشند. قبل از آموزش اضافه کردن دامنه جدید به هاست، در این بخش می خواهیم تفاوت آنها را با معرفی هر یک توضیح دهیم.

  • ساب دامین

یک بخش از دامین اصلی است که با نقطه از دامنه اصلی جدا می شود. مثلا shop.yourdomain.com یک زیر دامنه برای yourdomain.com است که محتوای آن با دامنه اصلی فرق دارد. زمانی که بخواهید یک وبلاگ یا فروشگاه برای دامنه اصلی خود راه اندازی کنید از ساخت زیر دامنه استفاده می کنید. زیر دامنه یک سایت یکتا محسوب می شود که شما می توانید بدون نیاز به خرید دامنه جدا روی همان دامنه ایجاد کنید.

  • پارک دامین

اگر بخواهید از دو یا چند سایت برای نمایش محتوای یکسان استفاده کنید، پارک دامین کاربرد دارد. پارک دامین زمانی استفاده می شود که بخواهید کاربران با زدن دو نام دامنه در مرورگر در نهایت به یک سایت و محتوا دسترسی داشته باشند. برای مثال شما می خواهید برند خود را با دو آدرس دامنه .com و .ir به کاربران معرفی کنید و به جز آدرس اصلی یک یا چند دامنه دیگر هم بالا بیاید.

  • ادان دامین

کاربرد ادان دامین یا دامنه اضافه زمانی است که کاربر بخواهد یک سایت مستقل روی همان هاست راه اندازی کند و دیگر نیازی به خرید هاست جدید نباشد. در واقع ادان دامین برای اتصال دو یا چند دامنه مستقل به هاست شما به کار می رود.

نکات مهم قبل از افزودن ادان دامین به سی پنل

قبل از اتصال دو دامنه به هاست باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

✔️ ثبت و تایید دامنه: بعد از خرید و ثبت دامنه جدید ممکن است تایید آن 24 ساعت طول بکشد این بستگی به زمان ثبت دامنه دارد مثلا در آخر هفته یا تعطیلات ممکن است زمانبر باشد. این زمان برای دامنه های .com کوتاهتر است.

✔️ ست کردن DNS: در این مرحله و بعد از تایید دامنه باید دی ان اس های هاست برای دامنه جدید ست کرده و 7 تا 24 ساعت صبر کنید تا دامنه به هاست متصل شود. قبل از افزودن دامنه جدید به سی پنل باید DNS ها ست شده باشند که با زدن آدرس دامنه در مرورگر متوجه خواهید شد. شما می توانید لیست بهترین dns های 2022 را مشاهده کنید.

قبل از اضافه کردن دامنه جدید به هاست، آموزش ثبت دامنه ir را ببینید.

نکاتی که گفته شد پیش نیاز ساخت ادان دامین در سی پنل هستند.

مراحل اضافه کردن دامنه جدید به هاست

در این بخش مراحل اضافه کردن ادان دامین به هاست را به صورت تصویری توضیح می دهیم.

  1. برای اتصال دو دامنه به هاست ابتدا وارد هاست سی پنل شده و روی بخش Domains > AddDomain کلیک کنید.

ساخت addon Domain در سی پنل

2. در بخش New Domain Name نام دامنه را ثبت کنید. بعد از آن به صورت خودکار ساب دامین و Document Root هم ایجاد می شوند. سپس دکمه Add Domain را زده تا دامنه ایجاد شود. نکته این که با زدن تیک گزینه Create an FTP یک اکانت FTP متصل به همین دامنه برای شما ایجاد  می کند. این اکانت FTP فقط به محتویات ادان دامین و همین پوشه دسترسی خواهد داشت. اگر نمی دانید FTP چیست آموزش فایل زیلا را برای نحوه اتصال به FTP ببینید.

FTP و اضافه کردن دامنه جدید در هاست

 

3. بعد از اینکه تیک FTP را زدید، باید نام کاربری و پسورد FTP را وارد کنید. در صورتی که بخواهید یک رمز تصادفی ایجاد کنید باید بر روی دکمه Password Generator کلیک کنید. پسوردی که ایجاد می شود را در یک فایل متنی ذخیره کنید.

ایجاد FTP برای اضافه کردن ادان دامین در هاست سی پنل

بعد از اضافه کردن دامنه جدید به هاست پیغام عملیات با موفقیت انجام شد به شما نمایش می دهد. چنانچه با خطا مواجه شدید باید با شرکت هاست خود در ارتباط باشید.

نکته: اگر پلن هاست شما فقط ایجاد 1 ادان را برای شما مجاز کرده است می توانید از آنها درخواست کنید که تعداد ادان های هاست شما را افزایش دهند.

توجه: هاست وردپرس راست چین یک سرویس میزبانی وب باکیفیت است که برای سایت‌هاست با سیستم مدیریت محتوای وردپرس و محصولات راست چین بهینه شده است، اگر قصد استفاده از یک هاست با پشتیبانی عالی دارید حتما سری به خرید هاست وردپرس بزنید.

بعد از ساخت ادان دامین در قسمت Addon Domains دامنه های ایجاد شده را مشاهده کنید. شما می توانید از دامنه ایجاد شده به عنوان یک دامنه مجزا استفاده کنید. برای راه اندازی یک وب سایت ممکن است بخواهید روی این دامنه نصب وردپرس را انجام دهید و یا قالب وردپرسی را با بسته نصبی روی آن نصب کنید.

در این آموزش، اضافه کردن دامنه جدید به هاست را مشاهده کردید. به علاوه گفتیم که ادان دامین یا دامنه اضافه چیست و تفاوت آن را با زیردامنه و پارک دامین توضیح دادیم. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره زیر دامنه هستید می توانید آموزش ساخت زیر دامنه را ببنید. در صورتی که برای ساخت ادان دامین با مشکلی مواجه شدید لطفا در دیدگاه ها بپرسید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.