ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
معرفی محصول

افزایش سرعت لود سایت در موبایل با پلاگین amp

حتما شما هم از اینترنت موبایل زیاد استفاده می کنی. و مسلما پیش آمده که بخشی از جستجوهای خودتان را هم از مرورگر گوشی انجام دهید.اگر سایت کدنویسی استاندارد و طراحی ریسپانسیو نداشته باشد سرعت لود سایت در موبایل کمتر می شود و مسلما کاربران اگر صفحه ای دیر لود شود، آن را رها می کنند و صفحه ای دیگر باز می کنند. گوگل برای حل این مسئله، پروژه amp خود را معرفی کرد. خوب است بدانید، سایت های وردپرس هم برای این کار از پلاگین amp یا همان افزونه amp وردپرس استفاده می کنند که در ادامه با بهترنی افزونه های AMP راست چین آشنا می شوید.

0
02 آبان 1397
آخرین بروزرسانی: 15 اسفند 1402

افزونه amp وردپرس

accelerated mobile page با نام پروژه amp گوگل در سال 2015 رونمایی شد. در واقع، پروژه امپ، ارائه دهنده فناوری هایی است که سبب بهبود عملکرد محتوای سایت در موبایل می شود. به این صورت که با ایجاد صفحات HTML با حجم کم، باعث  لود شدن سریع ترصفحات می شوند. به طوریکه به عقیده “سایت Gizmodo، صفحات AMP سه بار سریعتر از صفحات غیر AMP بارگذاری شده اند”.

از طرفی دیگر وردپرس از جمله فناوری هایی بود که به عنوان اولین شرکای این پروژه گوگل، اعلام شد. و به دنبال راحت تر کردن کار با امپ برای کاربرانش بود. چون به کار گیری امپ دارای پیچیدگی ها و رویکردهای خاصی است. پس خیلی زود افزونه های وردپرس برای پروژه امپ ایجاد شدند. یکی از بهترین آنها، پلاگین wp amp است. افزونه amp وردپرس ، شتابنده سرعت لود سایت شما در مرورگرهای موبایل است.

مزیت ها و کارکرد پلاگین amp

امروز هر فردی، گوشه پیاده رو، در یک پارک و حتی زمانی که به مسافرت رفته و در جایی مثل کویر است، از اینترنت استفاده می کند. از طرف دیگر افرادی که با موبایل وبگردی ها را انجام می دهند، غالبا آدمهای صبوری نیستند و منتظر ماندن برای لود شدن صفحه را دوست ندارند. کار پلاگین AMP این است که یک نسخه‌ی سبک شده و کم حجم از سایت شما تولید می‌کند.

افزونه amp وردپرس این کار را بدون نیاز به برنامه نویسی و یا هر عملیات پیچیده دیگر انجام می دهد. خوب است بدانید که این افزونه وردپرس با ووکامرس، یواست سئو و بسیاری دیگر هماهنگی کامل دارد. پس برای استفاده جای نگرانی نیست.

بطور خلاصه مزیت های افزونه wp amp موارد زیر است.

  • افزایش سرعت لود سایت در موبایل
  • بهبود سئو سایت
  • بهبود تجربه کاربری
  • دریافت ترافیک بیشتری از Google
  • طراحی سفارشی AMP بدون برنامه نویسی
  • کسب درآمد اضافی با کالاهای تجاری با ووکامرس و یا قرار دادن تبلیغات با AdSense

نکته ای در این میان مهم است که یادآوری کنیم. اینکه گوگل الگوریتمی را ایجاد می کند یا در رتبه بندی نتایج جستجو لحاظ می کند، بخاطر عملکرد کاربران است. یعنی با تحلیل نتایج عملکرد کاربرانی که در گوگل جستجو کرده اند، به این نتیجه رسیده. مثلا وقتی صفحه ای در موبایل زودتر لود می شود، در نظر آنها محبوب تر است. از طرف دیگر بسیاری از کاربران گوگل از موبایل یا تبلت خود جستجو می کنند. به همین دلیل استفاده از افزونه amp در بهبود جایگاه شما در نتایج گوگل بسیار موثر خواهد بود.

به عنوان مثال صفحه ای که با امپ، بهینه شده در تست mobile friendly سربلند بیرون آمده:

پلاگین amp | افزونه amp وردپرس

محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
من محبوبم، کارشناسی ارشد مدیریت IT دارم و بیشتر از 5 ساله که تخصصی وردپرس و سئو کار می‌کنم. معتقدم که هیچ چیز نشدنی وجود نداره؛ فقط استقامت و تلاش میخواد.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
در این مقاله آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها را به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
معرفی 10 مورد از بهترین قالب های املاک وردپرس
مغازه، زمین، خانه. داشتن همه اینها برای هر کدام از ما ایرانی ها به نوعی سرمایه محسوب شده. تا جایی که ضرب المثل “زمین خیانت نمی کنه” خیلی رایج است. از طرف دیگر مشاورین املاک هم به دنبال سرعت دادن به کارها و رسیدگی سریعتر به فعالیت ها هستند. قطعا یک سایت حرفه ای هم به مشتری و هم به ...
بنر
بهترین قالب چند منظوره وردپرس
قالب های چند منظوره شاید پرکاربردترین سایت سازهای وردپرسی هستند. با یکی از این پوسته ها می توان انواع مختلفی از سایت ها، از پزشکی گرفته تا آشپزی و ساخت و ساز را ایجاد کرد. تنوع زیادی که در این نوع از محصولات وجود دارد باعث شد تا امروز در کنار هم بهترین قالب چندمنظوره وردپرس را بررسی کنیم و در ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.