ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
نقد و بررسی

فاو آیکون چیست؟ نحوه قرار دادن فاو آیکن در وردپرس

فاوآیکون (Favicon) مخفف Favorites Icon آیکون های کوچکی هستند که به شناسایی وب سایت شما کمک می کند. در این مقاله به تعریف فاو آیکن چیست؟ کابرد آن و قرار دادن فاو آیکن در وبسایت وردپرسی می پردازیم.

0
24 آبان 1400
آخرین بروزرسانی: 15 فروردین 1403

آیا تابحال به نمادی که در نتایج جستجو در کنار URL وب سایت ها نمایش داده می شوند دقت کرده اید؟ فاوآیکون (favicon) برای شناسایی وب سایت ها و بخاطر سپرده شدن یک برند بسیار مهم اند. تنظیم فاویکون در وردپرس بسیار آسان است. در این مقاله ما به موضوع فاوآیکون چیست، اصول طراحی فاوآیکن و قرار دادن فاو آیکن در وردپرس می پردازیم.

فاوآیکون چیست؟

فاویکون یک نماد کوچک 16×16 پیکسلی است که به عنوان نماد برند وب سایت شما عمل می کند. هدف اصلی آن این است که به بازدیدکنندگان کمک کند تا زمانی که چندین برگه باز دارند، صفحه شما را راحت تر پیدا کنند. به دلیل اندازه کوچک فاویکون ها نباید با لوگو اشتباه گرفته شوند، اما گاهی اوقات شبیه لوگو یا با آن یکسان هستند.

چرا فاویکون ها مهم هستند؟

ایجاد فاویکون یک قدم کوچک اما مهم برای راه اندازی یک وب سایت تجاری است. فاوآیکن به سایت شما مشروعیت می بخشد و به تقویت برند آنلاین شما و همچنین اعتماد مصرف کنندگان همچنین تجربه کاربری (UX) را بالا می برد. favicon ها یک شناسه فوری برای وب سایت هستند که امکان شناسایی آسان و سریع را برای کاربران وب فراهم می کنند.

آیا فاویکون ها برای سئو مهم هستند؟

پس از اینکه متوجه شدیم منظو از فاوآیکون چیست باید تاثیر آن را در عملکرد سایت بدانیم. فاویکون ها مستقیماً بر بهینه سازی موتورهای جستجوی موثر نیستند، اما به طور غیرمستقیم تاثیرگذارند و ابزار مهمی برای بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو محسوب می شوند. در زیر چند نمونه از اینکه چگونه داشتن فاویکون می تواند به سئوی شما کمک کند آورده شده است:

افزایش ترافیک در وب سایت های کاربر پسند
داشتن یک وب سایت کاربر پسند به طور غیر مستقیم رتبه شما را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد. وجود فاویکون قابل مشاهده در برگه‌های مرورگر، بوک مارک ها، تاریخچه و غیره به کاربران شما کمک می‌کند تا در وقت خود صرفه‌جویی کنند و به آنها اجازه می‌دهد تا وب‌سایت شما را براحتی شناسایی و مرور کنند، بنابراین احتمال تعامل کاربر با وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد. این امر زمان صرف شده و تعامل با وب سایت شما را بهبود می بخشد و کاربران زمان طولانی تر در وب سایت شما خواهند بود و در نتیجه سئوی شما را بهبود می بخشد.

بوک مارک ها:
بوک مارک شدن و سپس با داشتن فایوآیکن برجسته شدن سایت ها در لیست بوک مارک های مرورگرها، وب سایت شما را در موقعیت بهتری برای بازدید مجدد توسط کاربران قرار می دهد. همه اینها باعث افزایش بازدید و سئوی وب سایت شما می شود.

برندسازی و دیده شدن:
فاویکون مانند قالب یک نمایش بصری از وب سایت و کسب و کار شما است. این جا ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که قالب وردپرس چیست؟ قالب یا پوسته وردپرس، همان ظاهر سایت است. در انتخاب یک فاو آیکن متناسب با قالبتان دقت کنید زیرا، کاربران بر اساس فاویکون مورد استفاده شما با برند شما آشنا می شوند. هر چه وب سایت شما بیشتر دیده شود، کاربران بیشتری روی وب سایت شما کلیک می کنند و به یاد می آورند که شما چه کسی هستید.

 فاویکون ها کجا دیده می شوند؟

فاویکون ها نماد وب سایت شماست و در هر جایی که وب سایت شما نمایش داده می شوند فاو آیکن ها نیز دیده می شود. مانند بوک مارک ها، برگه‌ها، برنامه‌های نوار ابزار، نتایج تاریخچه و نوارهای جستجو! به نمونه های تصویر زیر دقت کنید:

  • بوک مارک ها

فاوآیکون چیست؟ فاوآیکن در بوک مار

  • سربرگ های مرورگر

فاوآیکون چیست؟ فاو آیکن در مرورگر

 

  • منوی تاریخچه مرورگر

فاوآیکون چیست؟ فاو آیکن در تاریخچه مرورگر

  • تاریخچه مرورگر

فاوآیکون و تاریخچه مرورگر

  • نوار جستجو

فاوآیکون در نوار جستجو

نحوه ایجاد فاویکون خوب

به نظر شما مهمترین اصول طراحی یک فاوآیکون چیست؟ هنگام ایجاد و طراحی فاویکون برای وب سایت خود باید موارد زیادی را در نظر گرفت مهم است تا مطمئن شوید بهترین فاویکون ممکن را تولید می کنید زیرا کاربران برند شما را با آن شناسایی می کنند.

استفاده صحیح از فضا
گاهی به دلیل فضای کوچکی که برای فاوآیکون ها وجود دارد نمی توان به راحتی از لوگو به عنوان Favicon استفاده کرد. به هر حال شما باید به 16px پایبند باشید زیرا این اندازه برای همه مرورگرها قابل قبول است.

سادگی
اگرچه فاویکون چهره بصری برند شما است، اما طراحی خود را تا حد امکان ساده نگه دارید. بهترین فاویکون ها ساده ترین ها هستند. به دلیل اندازه کوچک فاویکون و سادگی اشکال استفاده شده، رنگ ها برای جلب نظر مصرف کنندگان بالقوه و متمایز شدن حیاتی هستند. جزئیات بیش از حد باعث می شود Favicon درهم و برهم به نظر برسد.

هویت نام تجاری
همتنطور که گفتیم فاویکون شما نماد بصری برند شما است، بنابراین باید به صورت بصری به کاربران بگوید که کسب و کار شما چه چیزی را نشان می هد و نام تجاری شما در مورد چیست و چه کاری انجام می دهد. اگرچه انجام این کار با چنین طراحی کوچک و ساده بسیار سخت است، اما سعی کنید خلاق باشید.

هویت فاو آیکن

اختصار
شاید یافتن یک تصویری مناسب برای کسب و کار ساده نباشد. یک راه حل رایج برای این کار استفاده از حرف اول نام کسب و کار یا نام های اختصاری است. همچنین می توانید از مخفف نام شرکت خود استفاده کنید.

اختصار در فاوآیکن

هماهنگی رنگ ها
با توجه به کسب و کار خود مشخص کنید که بهترین رنگ برای فاوآیکون چیست. رنگ های متضاد تشخیص اشکال و نقطه کانونی فاویکون را برای چشم آسان می کند. با توجه به ماهیت کوچک فاویکون ها، باید شرکت خود را به وضوح به کاربر نشان دهید و استفاده از رنگ می تواند موثر باشد. به خاطر داشته باشید که رنگ ها در مرورگرها کمی متفاوت هستند. برخی دارای پس‌زمینه خاکستری، سیاه یا سفید هستند که Favicon شما روی آن قرار می‌گیرد.

چه اندازه هایی برای فاویکون در هر مرورگر مورد نیاز است؟

در طراحی فایوآیکن ها بطور کلی اندازه 16px و  فرمت ico برای همه مرورگرها استفاده شود، اما اگر می خواهید برای هر کاربری یک فاویکون ایجاد کنید، می توانید از اندازه های زیر استفاده کنید.

16 پیکسل: برای استفاده عمومی در همه مرورگرها،

24 پیکسل: سایت پین شده در اینترنت اکسپلورر 9

32 پیکسل: صفحه برگه جدید در اینترنت اکسپلورر، دکمه نوار وظیفه در ویندوز 7

57 پیکسل: صفحه اصلی استاندارد iOS (iPod Touch، نسل اول آیفون تا 3G)

72 پیکسل: نماد صفحه اصلی iPad

96 پیکسل: فاویکون مورد استفاده پلتفرم Google TV

114 پیکسل: نماد صفحه اصلی iPhone 4

128 پیکسل: Chrome Web Store

195 پیکسل: Opera Speed Dial

چگونه یک فاویکون به سایت وردپرس خود اضافه کنیم؟

یکی از اقدامات مهم بعد از نصب وردپرس تنظیم فاوآیکن سایت است. تاکنون متوجه شدیم که فاوآیکن چیست و چه اصولی در طراحی فایوآیکن ها باید رعایت شود. اکنون برای اینکه بتوانید فاویکون را به سایت وردپرس خود اضافه کنید، در داشبورد وردپرش به  بخش نمایش > سفارشی سازی بروید:

سپس در نوار کناری سمت راست بر روی هویت سایت کلیک کنید:

فاوآیکون چیست؟

در بخش نمادک سایت می توانید تصویر خود را انتخاب کنید و فاویکون مورد نظر خود را اضافه کنید تا نمایش داده شود:

به همین راحتی می توانید  favicon مورد نظر خود را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید. در ادامه دو روشی که برای اضافه کردن فاو آیکن ها استفاده می شود را ببینید.

اضافه کردن فاوآیکن با کد

اگر با کد نویسی و تگ ها آشنا هستید می توانید از روش زیر استفاده کنید.

ابتدا فاویکون خود را با استفاده از یک فایل منیجر مانند Filezilla در ریشه سایت آپلود کنید. سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که کد زیر را در متا تگ <head></head> وارد کنید:

<head>

  ...

  <link rel="icon" href="https://yoursite.com/favicon.png" type="image/x-icon">

  <link rel="shortcut icon" href="https://yoursite.com/favicon.png" type="image/x-icon">

  ...

</head>

استفاده از افزونه Insert Headers and Footers

شما می توانید فاویکون خود را در تنظیمات سفارشی سازی تم آپلود کنید، برای اینکار می توانید از سایت real favicon generator استفاده کنید و با استفاده از افزونه Insert Header & Footer آن را آپلود کنید. برای اینکار فاویکون خود را در realfavicongenerator آپلود کنید تا یک URL برای فاویکون شما ایجاد کند.

استفاده از افزونه تنظیم فاو آیکن

روی Generate your Favicons and HTML code کلیک کنید:

فاوآیکون چیست قرار دادن فاو آیکن در سایت

یک کد HTML ایجاد می شود و می توانید کل کد را کپی کنید:

فاوآیکون چیست ایجاد فاوآیکن در سایت

به افزونه Insert Headers and Footers بروید و کد فاویکون HTML خود را در قسمت <head> قرار دهید. روی ذخیره کلیک کنید:

در این مقاله با فاوآیکون چیست به ویژگی های Favicon و تاثیر آن در عملکرد وب سایت ها و سئو وردپرس پرداختیم. یک فاویکون خوب بخشی جدایی ناپذیر از برند شما و استاندارد فنی وب سایت شما است و قطعا ارزش هر ثانیه ای را دارد که روی آن سرمایه گذاری کنید. نظر شما در این مورد چیست؟

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.