ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
نقد و بررسی

اهمیت تجربه کاربری برای سئوی

قرار گرفتن در نتایج اول موتورهای جستجو علاوه بر توجه به اصول سئو نیازمند بهینه سازی تجربه کاربری است. امروزه مواردی مانند سرعت سایت، سازگاری با موبایل، پیمایش راحت تر سایت و محتوای جذاب در UX وجود دارد که با تکنیک های سئو یکپارچه شده اند در این مقاله به این می پردازیم که چگونه UX بر روی سئو تاثیرگذار است.

0
29 اردیبهشت 1401
آخرین بروزرسانی: 16 اسفند 1402

دوران افزایش رتبه از طریق پر کردن کلمات کلیدی و بک لینک‌گذاری گذشته است. موتورهای جستجو تمرکز خود را به رفتار و تجربه انسانی تغییر داده اند. بهبود رتبه سایت به این معنی است که شما باید به اندازه سایر تاکتیک های سئو، حتی بیشتر، روی قابلیت استفاده سایت خود تمرکز کنید.

سئو و تجربه کاربری هنگام ایجاد یک سایت با رتبه بالا دست به دست هم می دهند. وب سایت های با رتبه بالا بهترین شیوه های SEO را در ترکیب با طراحی UX بصری دنبال می کنند. طراحی UX خوب باعث افزایش تعامل و در نتیجه افزایش ترافیک سایت و در نهایت بهبود رتبه می شود

چگونه UX بر روی SEO تاثثیر می گذارد؟

بهینه سازی UX شاخه ای از طراحی است که بر روی کاربران پس از رسیدن به وب سایت شما تمرکز می کند. این نوع UX در محل است و با تجربه کاربری خارج از سایت که دور از وب سایت شما اتفاق می افتد و عمدتاً تجربه مشتری نامیده می شود متفاوت است. UX وب سایت شامل همه چیز است از طراحی و چیدمان یک سایت گرفته تا نحوه تعامل کاربر با آن.

امروزه موتورهای جستجو به ویژه گوگل بر رفتار کاربران تمرکز می کنند تا بهترین نتایج جستجو را به کاربران ارائه دهند. موتورهای جستجو رفتار کاربران را بررسی می کنند تا درک خود را از کاربران بهبود بخشند. آن‌ها به نحوه تعامل کاربران با یک وب‌سایت نگاه می‌کنند و اگر نرخ خروج کاربران افزایش یابد یا میزان اینگیجمنت کاربران کاهش یابد در رتبه بندی شما تجدید نظر می کنند. در ادامه به سراغ یک فاکتور جالب گوگل می رویم که برای رتبه یندی سایت ها اهمیت دارد.

Pogo Sticking چیست؟

یکی از بزرگ‌ترین سیگنال‌های UX که گوگل می‌تواند اندازه‌گیری کند، pogo sticking است، یعنی زمانی که کاربر از سایتی از جستجوی گوگل بازدید می‌کند، آنچه را که به دنبالش بود را پیدا نمی‌کند و برای رفتن به نتیجه جستجوی دیگر، به گوگل باز می‌گردد. کاربران این فرآیند را چند بار تکرار می کنند تا در نهایت از یک سایت بازدید کنند و هرگز به عقب کلیک نکنند.

Pogo sticking نشانه واضحی است که کاربران نمی توانند آنچه را که به دنبال آن هستند در سایت پیدا کنند و به طور کلی با نرخ پرش بالا همراه است.

وب‌سایت‌هایی با نرخ پرش بالاتر یا  پوگو استیکینگ بیشتر، فاقد چیزی هستند که کاربر می‌خواهد. بنابراین موتورهای جستجو ترافیک کاربران را رصد می کنند و سایت ها را بر اساس آن رتبه بندی می کنند، سایت هایی که پرش بالایی دارند رتبه خود را از دست می دهند.

سایت‌ هایی با نرخ پرش پایین‌تر معمولاً کار بهتری انجام می دهند و برای کاربران مفیدتر هستند آن ها کمک می‌کنند آنچه را که به دنبال آن بوده اند را  پیدا کنند و پاسخ سوالشان را به دست بیاورند بنابراین این سایت ها معمولاً در صفحه اول نتایج رتبه بالاتری دارند.

فاکتورهای مشترک UX و SEO

دلایل متعددی وجود دارد که چرا کاربران ممکن است از سایت شما خارج شوند. یکی از این دلایل عدم وجود UX خوب در طراحی وب است. یک وب سایت با ناوبری آسان، زبان کاربر پسند، بارگذاری سریع و هدف مشخص، همه بخش های طراحی UX هستند. همین جنبه های UX بخش مهمی از SEO هستند. هر دو UX و SEO یک هدف مشترک دارند: دادن آنچه به کاربران که در موتورهای جستجو می‌گردند.

UX سایت خود را بهبود دهید تا بازدید کاربر به بهترین تجربه ای که می توانید ارائه دهید تبدیل کنید. اگر کاربران هنگام بازدید از سایت شما از گوگل تجربه خوبی داشته باشند، با رتبه های بالاتر پاداش خواهید گرفت.

بهترین روش های SEO و UX

اگر نرخ پرش سایتتان بالاست دلایل آن را بیابید. بهترین راه برای شروع این فرآیند، تحلیل سایت و سپس بهبود طراحی UX آن است. بهترین شیوه های SEO و UX را دنبال کنید تا مطمئن شوید سایت شما سئوی با کیفیتی دارد:

صفحات سازگار با موبایل

بیش از نیمی از 50 درصد بازدیدکنندگان وب از تلفن همراه استفاده می کنند. شما باید طرح، ظاهر، دکمه ها، متن، تصاویر و تجربه سایت در نمایش موبایل خود توجه زیادی داشته باشید. اگر سایتتان موبایل فرندلی نیست در اولین فرصت آن را بهبود دهید.

کاربران و موتورهای جستجو به طور یکسان یک سایت را بر اساس طرح موبایل آن قضاوت می کنند. هر عنصر در سایت موبایل شما بر سئو تاثیر می گذارد. روی ایجاد ناوبری کاربر پسند با دکمه های واضح تمرکز کنید.

بهبود سرعت

یک سایت با بارگذاری سریع تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد. بنابراین موتورهای جستجو زمان بارگذاری سایت را عامل مهمی در رتبه بندی می دانند. روش های مختلف مانند فشرده سازی تصاویر، کدنویسی تمیز و استفاده از سرور میزبان وب سرعت سایتتان را بهبود دهید.

در  دوره افزایش سرعت سایت همه مواردی که برای رسوندن سایتت به گرید A جی تی متریکس به صورت کاملا عملی آموزش دادیم.

ناوبری آسان سایت

 یکی از مشکلات سایت ها این است که دارای Navigation یا ناوبری پیچیده هستند و کاربران مسیر طولانی را برای رسیدن به هدفشان طی می کنند و باید بین منوها و گزینه های سایت جستجو کنند. ناوبری ساده استفاده از سایت را آسان تر می کند و به کاربر کمک می کند تا کار خود را در زمان کمتری با سردرگمی کمتر انجام دهد.

داشتن صفحات بیشتر همیشه بهترین کار نیست؛ یک محتوای با کیفیت و کاربر پسند اغلب برای سئوتر مفید است تا اینکه صفحات زیاد بی هدف داشته باشید.

استفاده از هدینگ ها

هدینگ ها راهی عالی برای شناسایی محتوا، استفاده از کلمات کلیدی و افزایش سئو هستند. کاربران ابتدا به عناوین نگاه می کنند تا بررسی کنند که سایت پاسخی برای جستجوی آنها ارائه می دهد. خزنده های موتورهای جستجو از عناوین برای درک موضوع سایت شما و تفسیر محتوا استفاده می کنند.

هر صفحه باید فقط یک تگ H1 داشته باشد. بقیه عنوان ها می توانند چندین بار از تگ های H2 تا H6 برای سازماندهی محتوای صفحه استفاده کنند. البته از تگ های عنوان در صورت نیاز به گونه ای استفاده کنید که منطقی باشد.

طرح بندی های کاربر پسند

طراحی چیدمان، سازماندهی محتوا و اندازه متن اگر به درستی انتخاب نشوند می توانند سئوی سایت را مختل کنند. طراحی UX می تواند جنبه زیبایی شناسی یک وب سایت را با SEO ترکیب کند تا قابلیت استفاده را بهبود بخشد و ترافیک را افزایش دهد. شما می توانید این کار را با اضافه کردن تصاویر و ویدئو انجام دهید.

گاهی مرز بین سئو و ux مشخص نیست و هر دو یکی می شوند استفاده از هدرهای واض،؛ سازماندهی و قالب بندی محتوا برای سهولت هضم آن، یا افزودن لینک به محتوای مرتبط دیگر مواردی هستند که در هر دو حوزه مشترک هستند و پیروی از این نکات به بهبود سئو کمک می کند.

ساخت لوگوی جذاب

لوگو یا شناسه سایت یکی از اولین عناصری است که کاربر هنگام ورود به سایت شما می بیند. این شناسه باید واضح و جذاب باشد تا در ذهن کاربر باقی بماند  نباشد. لوگو یا برچسب باید آنچه سایت شما درباره آن است را به اشتراک بگذارد و به نیازهای کاربر متصل شود.

تست، تست، تست!

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود سایت، بهبود سئو و UX آن است. درک اینکه چگونه UX و SEO با هم کار می کنند به شما کمک می کند SEO و UX در حال حاضر با هم گره خورده اند. اگر می‌خواهید رتبه‌بندی قوی برای وب‌سایت خود داشته باشید، برای تکمیل SEO خود به UX مثبت نیاز دارید. خوشبختانه، نیازی نیست که یک متخصص jsx باشید از نکات بالا استفاده کنید و در ادامه کارتان را بهبود دهید.

محصول پیشنهادی
بنر
قالب XD رزرو بلیط بلینو
دسته بندی : قالب رابط کاربری
15
فروش
86%
رضایت

امیداورم این مقاله برایتان مفید باشد. به نظر شما کدام تکنیک مهمترین تاثیر را بر روی سئو سایت شما دارد؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

Tiam Group
Tiam Group
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.