ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

کوتاه کننده لینک چیست؟ معرفی بهترین کوتاه کننده لینک رایگان

اگر لینک طولانی دارید که می خواهید با دیگران به اشتراک بگذارید با استفاده از کوتاه کننده لینک می توانید لینک را کوتاه کنید در این مقاله با Link Shorteners و بهترین سایت کوتاه کننده لینک آشنا می شوید.

4
26 تیر 1400
آخرین بروزرسانی: 25 فروردین 1403

کوتاه کننده لینک چیست؟

کوتاه کننده لینک یا URL Shortener سرویسی برای ساخت یک URL کوتاه که به URL دیگر که معمولا طولانی تر است، هدایت می شود و به جای نمایش یک لینک طولانی به خصوص زمانی که کلمه فارسی در یک لینک وجود دارد با استفاده از کوتاه کننده لینک می توانید لینک ها را کوتاه تر کنید و با ظاهری بهتر نمابش دهید. به عنوان مثال نمایش یک لینک طولانی ظاهر زیبایی ندارد.

علاوه بر کوتاه کردن لینک می توانید جزئیات مربوط به افرادی که روی پیوندهای شما کلیک می کنند را تجزیه کنید و ببسند چند نفر بر روی لینک شما کلیک کرده اند.برای کوتاه کردن لینک ابزارهای متعددی مانند اسکریپت کوتاه کننده لینک، افزونه کوتاه کننده لینک وردپرس و سایت های کوتاه کننده لینک وجود دارد.

نحوه استفاده از سرویس های کوتاه کننده لینک

استفاده از این سرویس های کوتاه کننده لینک بسیار ساده است. پس از ورود به وبسایت آن ها در صورتی که نیاز به ثبت نام دارند. پس از عضویت و ورود، کافی است که لینک طولانی خود را در کادر مشخص شده کپی کنید و پس از انتخاب گزینه کوتاه کننده، لینک کوتاه خود را دریافت کنید. در اینجا ما بهترین کوتاه کننده های لینک را برای شما لیست کرده ایم.

ربات کوتاه کننده لینک

با استفاده از ربات های تلگرام مانند ShortUrlBot@ هم می توانید آدرس های خود را کوتاه کنید و یک ابزار بسیار سریع و دردستزس است اما مانند سیر سرویس ها مکان تحلیل لینک ها و بررسی آمار کلیک را نمی دهد. برای استفاده از ربات کوتاه کننده لینک کافیست واردبات شوید و آدرس مورد نظراتانرا وارد کنید تا بلافاصله لینک کوتاه شده را به شما نمایش دهد.

کوتاه کننده لینک بیتلی

یکی از بهترین کوتاه کننده های لینک سرویس Bitly است که دارای گزارشات جامعی از جمله ارزیابی مکان بازدیدکنندگان، ردیابی نرخ کلیک و… است. کوتاه کننده لینک Bitly برای مشاغل کوچک امکان گزارشات سی روزه و 1000 لینک را بطور رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد. این سرویس معروفترین سایت کوتاه کننده لینک است اما متاسفانه فیلتر است که موجب می شود لینک ایجاد شده نیز فقط با فیلتر شکن و وی پی ان باز شود.

bitly

 

کوتاه کننده لینک زایا

سرویس zaya.io یک کوتاه کننده لینک رایگان ایرانی است که با عضویت در آن می توانید از تمامی امکانات آن از جمله اندازه گیری ترافیک، مدیریت لینک و شناسایی مخاطبان خود، ایجاد بارکد، تعریف رمز برای لینک ها، تعریف تاریخ انقضابرای لینک ها، غیر فعال کردن لینک ها، تعریف utm و کلی امکانات دیگر را بصورت رایگان استفاده کنیدو شما هم به جمع 35 هزار نفره استفاده کنندگان از کوتاه کننده لینک زیابا بپیوندید.

سرویس zaya.io

کوتاه کننده لینک یونی

سرویس کوتاه کننده رایگان yun.ir دارای انقضا برای لینک ها نیست و می توایند لینک های کوتاه دائمی بسازید. یونی امکانات مدیریتی کاملی در اختیار شما قرار می دهد و گزارشات کاملی از آمار بازدید ها از لینکها را به شما ارائه می دهد. این سرویس ایرانی مورد استفاده بسیاری از افراد است و با ارائه API میتوانید این سرویس را به سایت خودتان وصل کنید. یونی دارای چت بات هم میباشد و در تلگرام می توانید از yunirbot@ استفاده کنید و لینک های کوتاه بسازید.

کوتاه کننده لینک yun.ir

کوتاه کننده لینک opizo.com

اسرویس ایرانی opizo.comدارای پلاگین وردپرس است و امکان کسب درآمد را برای استفاده کنندگان فراهم می کند. یکی  از ویژگی های اپیزو اینن است که لینک ها تاریخ انقضا ندارند و مدام العمر قابل استفاده هستند.

کوتاه کننده لینک اپیزو

کوتاه کننده لینک Rebrandly

Rebrandly یک کوتاه کننده لینک رایگان امکان شخصی سازی لینک را طبق برندهای تجاری و شخصی ممکن می کند. rebrandly به شما پنج لینک سفارشی رایگان ارائه می‌دهد و شما می توانید از این لینک‌ ها در موقعیت های مختلف مورد نظر خود استفاده کنید.

Rebrandly

کوتاه کننده لینک Tinyurl

یکی دیگر از بهترین کوتاه کننده لینک Tinyurl است که می‌تواند URL کوتاه‌تر را به شما پیشنهاد دهد، اما امکان ردگیری و بررسی آنالیز کلیک ها وجود ندارد.

Tinyurl

کوتاه کننده لینک Shorl.com

سرویس Shorl.com از قدیمی ترین و بهترین کوتاه کننده لینک خارجی است. این سرویس اکستنشنی برای مرورگر های کروم و فایرفاکس در اختیار شما قرار می دهد و به راحتی لینک ها را کوتاه کنید و آمار بازدید لینک ها را به شما می دهد.

Shorl.com

کوتاه کننده لینک  Bl.Ink

سرویس Bl.Ink یک سرویس کوتاه کننده رایگان URL با ویژگی های و امکانات کامل یکی از پرطرفدارترین سرویس های کوتاه کننده لینک است. این سرویس شامل طرح های غیر رایگان مختص مشاغل کوچک، بزرگ و شرکت ها نیز هست.

Bl.Ink

کوتاه کننده لینک Ouo.io

کوتاه کننده لینک وردپرس Ouo.io علاوه بر کوتاه کردن لینک امکان درآمدزایی را برای شما فراهم می کند. به این صورت که با کلیک بر روی لیک کوتاه شده یک فیلم تبلیغاتی نمایش داده می شود. به ازای هر بازدید از فیلم مبلغی برای حساب شما در نظر گرفته خواهد شد.

Ouo.io

کوتاه کننده لینک Ow.ly

Ow.ly یکی از بهترین کوتاه کننده لینک است. یکی از دلایل محبوبیت آنالیز دقیق Ow.ly در صفحات مجازی است. با پرداخت عضویت شما می توانید از همه مزایای این سرویس استفاده کنید.
Ow.ly

 

بهترین کوتاه کننده لینک وردپرس کدامند؟

برای ساخت کوتاه کننده لینک در سایت وردپرس می توانید از افزونه های وردپرس مانند افزونه Pretty Links Pro استفاده کنید که علاوه بر کوتاه کردن لینک ها امکان ریدایرکت لینک ها، بررسی آمار کلیک ها، گرفتن کد QR  لینک، تغییر مسیر لینک ها، اضافه کردن نماد شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری و… را دارد که در مقاله آموزش ساخت لینک کوتاه در وردپرس کامل نحوه ساخت لینک کوتاه در وردپرس را آموزش داده ایم.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه کوتاه کننده لینک و ریدایرکت، Pretty Links Pro
دسته بندی : افزونه سئو
256
فروش
84%
رضایت

نکات مهم در انتخاب کوتاه کننده لینک

پس از پاسخ به این سوالات از بین سایت های کوتاه کردن لینک مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید.

  1. قبل از انتخاب کوتاه کننده لینک سایت به چند موضوع دقت کنید. اول اینکه آیا همیشه قصد استفاده از کوتاه کننده لینک را دارید یا بطور محدود از آن استفاده خواهید کرد؟
  2. آیا بجز خدمات رایگان سرویس ها، برای خدمات ویژه ای که آن ها در اختیار شما قرار می دهند حاضر به پرداخت هزینه های اضافه تر هستید؟
  3. به اعتبار سرویس ها دقت کنید. اگر سرویس ها به کار خود پایان دهند و مشکلات فنی و قطع ارتباط از سرور پیش بیاید، تکلیف لینک کوتاهی که شما از آن استفاده کردید چه می شود؟
  4. سرعت ریدایرکت سایت چقدر خواهد شد؟

کوتاه کننده لینک چه فایده ای دارد؟

  • یکی از کاربردهای موثر لینک های کوتاه استفاده در تبلیغات است. سایت های کوتاه کننده لینک می توانند تعداد کاربرانی که از طریق یک تبلیغ وارد سایت شما شده اند را به شما نمایش دهند. این امکان باعث می شود شما بتوانید دستاور خود را از آن تبلیغ بهتر بررسی کنید.
  • نوع سیستم عامل و مروگر، تعداد کلیک ها در بازه زمانی معین، تعیین موقعیت جغرافیایی افرادی که از طریق لینک کوتاه وارد شده اند، از دیگر اطلاعاتی است که این سرویس ها می توانند در اختیار شما قرار دهند.
  • گاهی محلی که قصد اشتراک گذاری لینک خود را دارید (مانند تبلیغات پیامکی یا توییتر) محدودیت طول کلمه دارند. هر چقد طول URL کوتاه تر باشد امکان قرار دادن آن راحت تر است. در ایمیل مارکتینگ هم استفاده از لینک کوتاه راحت تر و موثرتر است.
  • قرار دادن یک لینک کوتاه در شبکه های اجتماعی در کنار اطلاعات تماس خود شکیل تر و موثرتر است.
  • در برخی از سرویس های کوتاه کننده URL این امکان وجود دارد که شما آدرس لینک را به سلیقه خودتان انتخاب می کنید و شما می توانید متناسب با برند به شرط غیرتکراری بودن لینک، لینک دلخواه خود را انتخاب کنید.
  • با استفاده از Link Shorteners در کنار ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics می توانید لینک های خود را ردیابی و تحلیل کنید. نمایش تبلیغات در دامین های با نرخ ورودی بالا و در برخی موارد جمع آوری و تحلیل ترافیک بازدیدکنندگان می تواند برای سرویس ها کوتاه کننده لینک، توجیح اقتصادی داشته باشد.
    نکته : در زمان اشتراک گذاری لینک های کوتاه از لینک های سفارشی دامنه و برند شناخته شده خودتان استفاده کنید.

    ⚠️ در کنار تمام مزایای لینک های کوتاه بد نیست به یکی از معایب آن نیز اشاره کنیم. کاربر بعد از کلیک کردن بر روی لینک متوجه مسیری که خواهد رفت می شود، در حالی که اگر به این موضوع آگاه بود شاید بر روی آن لینک کلیک نمی کرد.

کسب درآمد از کوتاه کننده لینک

شاید برای شما نیز جالب باشد که برخی از کوتاه کننده های لینک، امکان کسب درآمد از این سرویس ها را ایجاد می کنند. بعد از ورود و عضویت سایت سرویس مورد نظر، به ازای هر کلیکی که بر روی لینک ساخته شده آن سرویس شود مبلغی برای شما در نظر گرفته می شود. پس از آنکه مبلغ به مقداری مشخصی برسد، امکان برداشت آن از حسابتان وجود خواهد داشت. برای کسب درآمد از کوتاه کننده لینک از سایت های مانند اپیزو و Ouo.io  و زایا استفاده کنید.

استفاده از کوتاه کننده های لینک آمار و اطلاعات مفیدی از بازدیدکنندگان لینک در اختیار شما قرار می دهند. این گزارشات در تحلیل و بررسی کمپین های تبلیغاتی خود و سنجش میزان موفقیت آن ها بسیار مفید است. آیا از این سرویس ها استفاده کرده اید؟ از نظر شما بهترین کوتاه کننده لینک وردپرس کدام است؟ به نظر شما بهترین کوتاه کننده لینک ها کدامند؟

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
4 دیدگاه
iranipic
iranipic
23 اسفند 1402 16:45

این پست خیلی ناقصه همین الان توی گوگل سرچ کنید کوتاه کننده لینک سایتهای دیگه ای هم هستن که اصلا معرفی نشدن !
لطفا بقیه سایتهای خوب ایرانی رو هم قرار بدید

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
26 اسفند 1402 09:22

سلام حتما در بروز رسانی قرار می گیرن
ممنون از بازخوردتون

آیا مفید بود ؟
hamedsurush
hamedsurush
27 دی 1402 21:41

سایتای ایرانی خوبی هم هست مثل 4UL.IR بدون تبلیغاته خیلی خوبه

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
30 دی 1402 09:46

ممنون از شما

آیا مفید بود ؟