ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
پیگیری سفارشات پستی
نقد و بررسی

پیگیری مرسوله پستی، رهگیری سریع و آسان

هر مرسوله‌ای که ارسال می‌شود قابلیت پیگیری و استعلام وضعیت آن وجود دارد، ما در این مقاله نحوه پیگیری سفارشات و بسته‌های پستی را بررسی می‌کنیم.

10
08 اردیبهشت 1403
آخرین بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1403

با رواج یافتن خریدهای اینترنتی، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران رسیدن به موقع و تحویل سالم مرسوله آنهاست. بسیاری از افراد دوست دارند به صورت لحظه‌ای از وضعیت بسته پستی خود مطلع شوند و ببینند که حدودا چندروز طول می‌کشد تا مرسوله به آن‌ها برسد، با توجه به اینکه نوع مرسوله چیست روش‌های مخلتفی برای پیگیری بسته پستی وجود دارد، مانند پیگیری با کد رهگیری و کدملی که در ادامه نحوه پیگیری مرسوله پستی از بهترین شرکت های پستی را توضیح می‌دهیم.

پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری

بعد از هر خرید اینترنتی زمانی که شخص فرستنده بسته را به اداره پست تحویل می‌دهد اطلاعاتی از جمله نام و شماره موبایل شما را نیز اعلام می‌کند و اداره پست کدرهگیری بسته را برای شماره ثبت شده پیامک می‌کند. شما می توانید برای اطلاع از وضعیت مرسوله خود از طریق کدرهگیری وارد سامانه رهگیری شرکت پست جمهوری ایران (https://tracking.post.ir/) شوید و با وارد کردن کد، وضعیت مرسوله خود را مشاهده کنید.

سامانه رهگیری مرسولات پستی

سامانه رهگیری مرسوالات شرکت ملی پست ایران

بعد از وارد کردن کدرهگیری همه اطلاعات را مانند تصویر زیر نمایش می‌دهد.

رهگیری مرسوله پستی؛ جزییات اطلاعات مرسوله

 

مشاهده اطلاعات بسته پستی

یکی دیگر از امکاناتی که شرکت پست ایران از طریق استعلام بسته با کد رهگیری فراهم کرده، دیدن جزییات و اطلاعات کامل مرسوله است. با کلیک روی مشاهده جزییات بیشتر می توانید کلیه اطلاعات از جمله نام و نام خانوادگی، وزن بسته، تاریخ و زمان ارسال، وزن بسته و هزینه دقیق پستی و حتی دفتر پستی مبدا را مشاهده کنید.

مزایای پیگیری مرسوله با کد رهگیری

اطلاع از وضعیت دقیق بسته: با استفاده از کد رهگیری می‌توانید از ادرس دقیق مبدأ و مقصد، تاریخ ارسال، تاریخ تحویل و وضعیت فعلی بسته خود مطلع شوید.
مدیریت زمان: با داشتن کد رهگیری زمان تقریبی دریافت بسته مشخص می شود و می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری برای دریافت آن داشته باشید.
کاهش نگرانی: اگر همواره نگران تحویل بسته خود هستید با پیگیری مداوم مرسوله، نگرانی شما را از تاخیر یا گم شدن احتمالی بسته کاهش می‌دهد.
امکان حل مشکلات احتمالی: در صورت بروز هرگونه مشکل در روند ارسال، با استفاده از کد رهگیری می توانید به بخش پشتیبانی شرکت پست یا فروشگاه مربوطه مراجعه و مشکل خود را پیگیری کنید.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه حرفه‌ای حمل و نقل پستکس
دسته بندی : افزونه فروشگاهی
782
فروش
80%
رضایت

پیگیری مرسولات پستی با کدملی

اداره پست برای مرسوله‌های سازمان‌های انتظامی و قضایی مانند مدارک هویتی و اسناد و … یک سامانه دیگر در نظر گرفتند که امکان پیگیری با کدملی فراهم است. برای پیگیر ی مرسولات خود کافیست وارد سایت (https://najatracking.post.ir/ ) شوید و نوع سند خود را انتخاب کنید و و اطلاعات مربوط را وارد و دکمه جستجو را بزنید.

سامانه رهگیری مرسولات سازمانی

پیگیری مرسوله پستی از طریق کدملی

پیگیری مرسولات پستی با شماره موبایل

اگر به اینترنت دسترسی ندارید و اهل گشت و گذار در سایت ها نیستید می توانید پیگیری مرسوله پستی خود را از طریق پیامک انجام دهید. برای این کار کافیست کد رهگیری خود را به ۲۰۰۰۴۴۱ پیامک کنید.

فراموشی کد رهگیری مرسولات پستی

معمولا اداره پست درصورت دریافت شماره موبایل کد رهگیری را برای افراد پیامک می کند، اما اگر این کد پیامک نشد و یا پیامک آن حذف شد می توانید با فرستنده مرسوله خود تماس بگیرید و بخواهی تا کد رهگیری را برایتان ارسال کند و یا با مراجعه به اداره پست کد رهگیری بسته خود را دریافت کنید.

پیگیری سفارشات تیپاکس

اگر شما در هنگام سفارش بسته خود ارسال از طریق تیپاکس را انتخاب کنید، باید پیگیری سفارش خود را از طریق این سایت بررسی کنید. شما از سه طریق کدرهگیری، شماره سفارش و شماره بارکد می توانید از طریق تیپاکس وضعیت بسته خود را بررسی کنید، هم چنین تیپاکس این امکان را فراهم کرده که درصورت فراموشی کدرهگیری می توانید با وارد کردن شماره موبایل آن را بازیابی کنید.

سامانه رهگیری تیپاکس

در این مقاله روش‌های پیگیری سفارشات از طریق کدملی و کدرهگیری از طریق شرکت ملی پست ایران و تیپاکس بررسی کردیم. شما چه تجربه ای از پیگیری سفارشات خود دارید؟

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
سوالات متداول

کد رهگیری یک کد 20 تا 24 رقمی است که یا از طریق فرستنده می‌توانید دریافت کنید و یا اگر شماره موبایل شما در پست به عنوان گیرنده ثبت شود برای شما پیامک می‌شود.

شما با داشتن کد رهگیری می توانید وضعیت دقیق بسته خود را بدانید کافیست وارد سامانه رهگیری مرسولات پستی شوید و کد خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
10 دیدگاه
زینب جلیلی
زینب جلیلی
16 اردیبهشت 1403 11:51

کد رهگيري مرسوله پستی رو میتونم پیدا کنم؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
16 اردیبهشت 1403 13:11

سلام شما از طریق تماس با اداره پست و یا شخص فرستنده می تونید درخواست کنید کد رهگیری تون را برااتون ارسال کنند

آیا مفید بود ؟
___ehsan
___ehsan
11 اردیبهشت 1403 12:25

سلام
یبار پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری انجام دادم
بسته من چند روز تو یک لوکیشن بود و هربارم زنگ زدم میگفتن پیگیری می کنیم
تا بعد یک هفته بالخره به دستم رسید

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
11 اردیبهشت 1403 13:25

سلام احسان عزیز
مرسی از به اشتراک گذاری تجربت

آیا مفید بود ؟
HOOMAN SHAKERI
HOOMAN SHAKERI
11 اردیبهشت 1403 12:20

یه تجربه از پیگیری مرسوله پستی:
تیپاکس بسته ها رو دم در نمیاره
و زنک میزنه که بیا ببر
و این عجیبترین چیزیه که واقعا داره
خب چرا واقعا باید بریم از دفترشون تحویل بگیریم؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
11 اردیبهشت 1403 13:25

سلام هومن عزیز
مرسی از اینکه تجربت را با ما به اشتراک گذاشتی

آیا مفید بود ؟
mona737
mona737
09 اردیبهشت 1403 14:20

من بین پست و تیپاکس، پست انتخای می کنم
تیپاکس خیلی ام سرعتش بیشتر از پست نیست
و هی واقعا به نظرم هزینه اضافیه

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
10 اردیبهشت 1403 08:59

سلام مونای عزیز
مرسی از اینکه تجربت را با ما به اشتراک گذاشتید

آیا مفید بود ؟
به قیمت پارسال بخر!
ایکون کلود
ایکون ستاره افزایش قیمت پلکانی محصولات ایکون ستاره هر 5 روز 5درصد افزایش قیمت ایکون ستاره 20 درصد افزایش قیمت پس از 20 روز ایکون ستاره فرصت خرید بهترین محصولات راست چین
ایکون ستاره افزایش قیمت پلکانی محصولات ایکون ستاره هر 5 روز 5درصد افزایش قیمت ایکون ستاره 20 درصد افزایش قیمت پس از 20 روز ایکون ستاره فرصت خرید بهترین محصولات راست چین