ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
بررسی بهترین شرکت های پستی ایران
نقد و بررسی

بررسی بهترین شرکت های پستی ایران

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی همواره دغدغه پیدا کردن بهترین و بصرفه ترین شیوه های ارسال کالا به کاربران خود را دارند تا هزینه های ارسال خود را به حداقل میزان خود برسانند و از طرفی هم خیالشان از بابت ارسال صحیح و به موقع کالا به مقصد راحت باشد. در این مقاله به بررسی موشکافانه بهترین شرکت های پستی ایران میپردازیم.

6
10 خرداد 1402
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

در بسیاری از جنبه‌های زندگی ما مثل خرید محصولات فیزیکی از فروشگاه‌های اینترنتی، ارسال اسناد و مدارک، جابجایی مرسوله و ارسال کادو و سوغاتی برای دوستان و عزیزانمان تاثیر شرکت ها و سرویس های ارسال کالا به وضوح قابل مشاهده است. اما در بین موارد بالا ارسال کالا توسط شرکت های پستی برای فروشگاه‌های اینترنتی درخواست بیشتری دارد. برای همین تصمیم گرفتیم امروز در این مقاله به بررسی بهترین شرکت های پستی ایران برای فروشگاه‌های اینترنتی و معرفی بهترین سرویس‌های ارسال کالا و مرسوله “ایرانی و بین المللی” بنویسم.

دقت کنید این نوشته برای پاسخ گویی به نیاز مدیران فروشگاه‌ها، ارگان‌های دولتی و عموم مردم تنظیم و نگارش شده است.

.اگر می‌خواهید همه روش‌های پستی را یکجا در سایت خود داشته باشید می‌توانید از افزونه حمل و نقل پیشرفته ووکامرس استفاده کنید هم چنین با استفاده از این افزونه می‌توانید هزینه‌های مختلف حمل و نقل بر اساس کد تخفیف، کد پستی و…. را تعیین کنید.

انواع روش‌های پستی در ایران

در ابتدا روش های ارسال کالا در ایران را بررسی می‌کنیم به طور کلی به 5 دسته تقسیم می‌شوند:

1. شرکت‌های پستی

این گونه شرکت‌ها به صورت تخصصی تمامی فرایندهای ارسال کالا را انجام می‌دهند و هیچگونه فعالیت دیگری ندارند؛ مثل اداره پست، تیپاکس و چاپار که برای ارسال کالا به شهرستان (بیرون از استان) استفاده می‌شوند.

2. شرکت‌های تاکسی و پیک اینترنتی

این شرکت‌ها به پشتوانه داشتن حجم عظیم و گستره ای از ناوگان موتوری و ماشینی فرایند پست و ارسال کالا را هم انجام میدهند؛ مثل اسنپ باکس، الوپیک، الوپست و تپسی که خود زیر مجموعه ای از یک شرکت مادر می‌باشند. از این مجموعه‌ها بیشتر برای ارسال کالا درون شهری استفاده می‌شود.

3. شرکت‌های واسط پستی

با افزایش روز افزون ارسال کالا در سراسر کشور، شرکت‌هایی مثل پادرو، زاگما، راگا و پست آسان تاسیس و راه اندازی شدند تا مدیران فروشگاه‌ها بدون نیاز به بستن قرار داد و پیگیری مرسوله‌ها روند ارسال محصول را به این شرکت‌ها بسپارد.

4. ناوگان شخصی

این روش ارسال کالا که بیشتر در کسب و کار‌های کوچک مشاهده می‌شود، شرکت یا فروشگاه برای کاهش هزینه‌ها و همچنین خدمت رسانی آسان و سریع تر بخش ارسال کالای خصوصی خود را راه اندازی می‌کند مثل فست فودی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره ای و سوپر مارکت محله ای

5. ناوگان حمل و نقل عمومی

این روش، یکی از قدیمی ترین و البته سربع ترین راه‌های ارسال کالا در ایران می‌باشد. در این شیوه فرستنده مرسوله خود را به ناوگان حمل و نقل تحویل میدهد و گیرنده آن را در انبار داری پایانه مسافربری مقصد تحویل می‌گیرد. هرچند این شیوه قدیمی و سنتی به نظر می‌آید اما همچنان یکی از سریع ترین روش‌ها برای ارسال کالاست. اما عدم ارائه فاکتور و شماره پیگیری در این روش، از آن غیر ایمن ترین شیوه پستی ساخته است.

معرفی بهترین سرویس‌های ارسال کالا در ایران

لازم است اشاره کنم که در این مقاله کاربردی به معرفی و بررسی موارد 1 و 2 و 3 بپردازم.

ترتیب معرفی بهترین سرویس‌های ارسال کالا تصادفی بوده
 بنا به نیاز و موقعیت مکانی شما بهترین مورد را انتخاب کنید.

سرویس ارسال کالا با اداره پست

ارسال کالا با پست شیوه‌های متنوعی دارد و در جدول زیر ارسال بیرون از استان آن را بررسی کرده ام.

فاکتور/ پلتفرم پست سفارشی پست پیشتاز پست ویژه
زمان تحویل 3 تا 7 روز 1 تا 3 روز 24 ساعت
شیوه دریافت باجه پستی باجه پستی باجه پستی
در خواست آنلاین
فاکتور ثبتی
تخفیف در ارسال های عمده
بیمه
مبدا- مقصد شهرکرد- تهران شهرکرد- تهران شهرکرد- تهران
وزن 1 تا 2kg 1 تا 2kg 1 تا 2kg
قیمت (ب.ب*) 14,000 33,000 40,000

ب.ب*: بدون بسته بندی

یکی از قدیمی ترین و البته شناخته شده ترین شرکت های پستی ایران برای فروشگاه‌های اینترنتی اداره پست یا شرکت ملی پست ایران است. این شرکت تحت نظارت و وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری در سال 1366 با سرمایه اولیه 500,000 میلیون تومان تاسیس و در سال بعد رسما فعالیت خودش را شروع کرد. این اداره تنها سرویس ارسال کالا دولتی این لیست است که 5 نوع خدمت زیر را در ارسال کالا ارائه می‌دهد:

  1. پست عادی: در این نوع پست ارسال کننده باید به اندازه لازم روی پاکت مرسوله تمبر بچسباند و پاکت را در صندوق‌های پستی نصب شده در سطح شهر بیندازد.
    بله دقیقاً همینقدر سنتی و قدیمی که حتی از شما در قبال ارسال و یا در زمان دریافت محصول هیچ گونه امضایی گرفته نمی‌شود. از آنجایی که پست عادی بدون ثبت است برای پیگیری آن دست شما به جایی بند نیست…
  2. پست سفارشی: در این روش فرستنده مرسوله خود را در باجه مرسوله را به متصدی پست تحویل می‌دهد و با دریافت فاکتور و شماره رهگیری روند ارسال زمینی کالا شروع می‌شود. در پست سفارشی 3 تا 7 روز بعد مرسوله به دست گیرنده می‌رسد.
    این روش ارسال کالا ارزان ترین روش بعد از پست عادی است و اگر برای ارسال کالا‌های خود عجله ای ندارید یکی از بصرفه ترین گزینه‌ها برای شماست.
  3. پست پیشتاز: سرویس پست پیشتاز اداره پست یکی دیگر از سرویس‌های ثبتی این اداره است. در این پست مرسوله‌ها از طریق مسیرهای هوایی و زمینی ارسال و در یک بازه زمانی 48 تا 72 ساعت به دست گیرنده میرسد.
    در پست پیشتاز ارسال‌های درون استانی 1 روز برای مسافت‌های طولانی تر یعنی بیرون استان 48 تا 72 ساعت زمان می‌برد. پس اگر زمان ارسال کالا برای شما مهم است این گزینه به شما پیشنهاد می‌شود.
  4. پست ویژه: پست ویژه سریع ترین سرویس پستی این اداره است به طوری که بعد از دریافت مرسوله توسط نیرو پستی تمامی روندهای ثبت، بسته بندی و تعریف کد رهگیری سریعاً انجام می‌گیرد و بسته از طریق مسیرهای هوایی و زمینی به سمت مقصد ارسال میگردد.
    در پست پیشتاز مرسوله تا ساعت 22 همان روز یا ساعت 10صبح فردای روز تحویل و نهایتاً تا ساعت 12 ظهر فردای روز تحویل بسته بدست گیرنده میرسد. در غیر این صورت اگر زمان تحویل بسته پستی بیشتر از زمان مقرر طول بکشد، اداره پست برابر با تعهدات مکلف به پرداخت غرامت به مشتری می‌باشد.
  5. پست تلفنی: در این سرویس بعد از تماس با شرکت پست به شماره 193، پیک در محل مورد نظر حاظر شده و فرایند تحویل و ارسال کالا (در قالب هر کدام از سرویس های سفارشی، پیشتاز و ویژه ) آغاز می‌شود.
    این تنها روش غیر حضوری برای ارسال کالا در اداره پست است که در حال حاضر فقط در تهران راه اندازی شده است. این سرویس پستی در تمامی روزها بغیر از روز های تعطیل از ساعت 8 صبح تا 8 شب فعال است و زمان تقریبی تا رسیدن مامور پستی 90 دقیقه تخمین زده شده است.
    دقت کنید این تایم تقریبی است و با وجود ترافیک سنگین و زیاد بودن درخواست‌ها ممکن است بیش تر از 90 دقیقه طول بکشد. با این حال اگر عجله ای برای تحویل کالا به متصدی پست ندارید و می‌خواهید از شر ترافیک‌های عجیب و غریب تهران در امان بمانید گزینه بسیار خوبیست.

نکته: اداره پست بدون محدودیت در تعداد مرسوله‌ها با فروشگاه‌های بزرگ همکاری می‌کند، اما چنانچه فروشگاه فاقد نماد اعتماد الکترونیکی باشد اداره پست ارسال کالا را انجام نمی‌دهد.

مزایای ارسال کالا با پست

  • پست ویژه عنوان دار سریع ترین سرویس پستی ایران
  • خدمات دهی در تمام نقاط کشور
  • مطمئن و معتبر
  • پلن‌های متفاوت برای ارسال کالا به شهرستان‌ها و مراکز استان
  • قیمت‌های به نسبت ارزان و به صرفه
  • تحویل قبض به مشتریان در تمامی روش‌ها بغیر از پست عادی
  • امکان ارسال مرسوله‌ها به صورت زمینی و هوایی
  • ارسال هوایی در پست پیشتاز
  • عملاً بدون محدودیت وزنی

معایب ارسال کالا با پست

  • سیستم دریافت آنلاین و اپلیکیشن ندارد.
  • به دلیل تک شعبه بودن در اکثر شهرهای ایران ممکن است فرایند تحویل مرسوله به اداره پست زمان بر و طاقت فرسا باشد.
  • ارسال سریع السیر درون شهری ندارد.

نتیجه گیری کلی:

ارسال کالا با پست تیپ‌های متنوعی دارد به همین دلیل یکی از مناسب ترین شرکت‌های پستی برای فروشگاه‌های اینترنتی است. در ارسال‌های تکی از مابقی سرویس‌های ارسال کالا بصرفه تر است اما با توجه به عدم تخفیف در تعداد سفارش‌های بالا شاید برای فروشگاه‌های بسیار بزرگ با حجم سفارشات زیاد مناسب نباشد.

سرویس ارسال کالا با تیپاکس

ارسال کالا در تیپاکس به دو صورت درون شهری و بیرون شهری انجام می‌گیرد. در جدول زیر ارسال کالا بیرون شهری را بررسی کرده ام.

فاکتور/ پلتفرم ارسال تکی ارسال 10 عدد
زمان تحویل 1 تا 3 روز 1 تا 3 روز
دریافت درب منزل
دریافت درب نمایندگی
درخواست آنلاین
تخفیف در ارسال های عمده
بیمه
مبدا- مقصد شهرکرد- تهران شهرکرد- تهران
وزن 1kg 1kg
قیمت (د.د* و ب.ب) 43,884 تومان 297,184 تومان

د.د*: تحویل درب به درب

تیپاکس Tipax عنوان دار اولین شرکت بخش خصوصی پست داخلی و بین المللی فعال در ایران است. این سرویس پستی در حال حاضر بیش از 300 شعبه فعال در سراسر ایران دارد. طبق گزارشات این شرکت روزانه بیش از 100,000 هزار بسته ارسالی به سر تا سر کشور دارد. تیپاکس همچنین عنوان دار مبتکر صنعت ارسال سریع درب به درب در ایران است.

به طور کلی تیپاکس دو بخش ارسال درون شهری و برون شهری دارد.

  1. درون شهری: ارسال کالا با تیپاکس در محدوده شهری کمتر از 1 روز انجام می‌گیرد. در این روش بعد از ثبت درخواست آنلاین تیپاکس یار (مامور پستی تیپاکس) بسته را درب منزل تحول و اماده ارسال می‌کند. البته برای کمتر شدن هزینه می‌توانید شخصاً بسته را به نمایندگی‌های سطح شهر تحویل دهید.
  2. پست بین شهری: با تکیه بر ناوگان و گستردگی نمایندگی در نقاط مختلف ایران؛ ارسال کالا با تیپاکس بین شهرها و استان‌های مختلف کشور بین 1 تا 4 روز ممکن است. در تیپاکس ارسال کالا به دور افتاده ترین نقاط ایران که حتی نمایندگی ندارند امکان پذیر است.
    البته تیپاکس درباره این موضوع که چطور این کار ممکن است توضیحی نداده و همچنین در ارسال درخواست آنلاین، امکان انتخاب مقصد‌هایی که نمایندگی فعالی در آن‌ها وجود ندارد میسر نیست. دوستان تیپاکسی لطفاً درباره این موضوع شفاف سازی کنید.

نکته:  با توجه به انتشار ویدئویی مربوط به یکی از نمایندگی‌های تیپاکس در کرج، میزان نارضایتی‌ها از این سرویس افزایش پیدا کرد. البته خودم هم یک تجربه ناخوشایند از ارسال کالا با تیپاکس دارم و به همین دلیل به شما توصیه می‌کنم قبل از ارسال کالا با تیپاکس حتماً در لحظه تحویل کالا کد مرسوله را از آن‌ها دریافت و از فاکتور مرسوله عکس برداری کنید.

مزایای ارسال کالا با تیپاکس

  • تخفیف در ارسال مرسولات بیش از 1 عدد
  • گستردگی نمایندگی‌ها در ایران
  • درخواست، پردازش و ارسال سریع درون شهری و برون شهری

معایب ارسال کالا با تیپاکس

  • عدم مسئولیت پذیری در بعضی از نمایندگی‌ها

نتیجه گیری کلی:

ارسال کالا در تعداد بالا برای فروشگاه‌های بزرگ و در ارسال تکی مرسولات عموم مردم گزینه مناسبی است. اما باز هم روش‌های آنلاین و سریع تری برای ارسال کالای درون شهری وجود دارند به ادامه مقاله بروید.

ارسال کالا با الوپیک

فاکتور/ پلتفرم الوپست
زمان تحویل کمتر از چند ساعت
دریافت درب منزل
دریافت درب نمایندگی
درخواست آنلاین
تخفیف در ارسال‌های عمده
بیمه نامشخص
مبدا- مقصد فقط درون شهری

سومین مورد ازشرکت های پستی ایران برای فروشگاه‌های اینترنتی، الوپیک است که در سال 1395 با هدف ایجاد راه حلی برای فروشگاه های اینترنتی برای برون سپاری تحویل کالا و خدمات خود تاسیس شد. این استارت آپ مادر خود چند زیر مجموعه الویپک، الوپست، الوتاکسی، الووانت و الوفروش دارد و همین نشان دهنده ناوگان بزرگ و عظیم حمل و نقل بار الوپیک را نشان می‌دهد.

الوپیک در حال حاضر فقط در شهر‌های تهران، کرج، شیراز و مشهد فعال است و اماده ارسال کالا‌های پستی قابل حمل با موتور و سواری بار در سطح این شهر‌هاست.

مزایای ارسال کالا با الوپیک

  • درخواست آنلاین
  • فرایند دریافت و تحویل مرسوله در کمترین زمان ممکن
  • ثبت درخواست آنلاین
  • مشاهده آنلاین موقعیت پیک
  • ثبت درخواست ارسال کالا برای موتور و سواری بار
  • سرویس دهی 24 ساعته
  • درخواست دوباره (ارسال کالا برای مسیر‌های قبلی با انتخاب سفارش دوباره)
  • داشتن اپلیکیشن و نسخه تحت وب
  • درخواست‌های چند مقصده
  • قیمت‌های فوق العاده بصرفه در شیراز و مشهد
  • سیستم ارسال انبوه

معایب ارسال کالا با الوپیک

  • درخواست فقط از طریق اپلیکیشن و آنلاین
  • در ارسال‌های تکی شهر تهران مقرون به صرفه برای فروشگاه‌ها نیست

نتیجه گیری کلی:

مزایای رقابتی الوپیک با سیستم‌های مشابه یعنی اسنپ و تپسی در قیمت و دارا بودن سیستم ارسال انبوه و درخواست‌های چند مقصده است. از این لحاظ قیمت‌های الوپیک بسیار به صرفه تر است. مثلاً الوپیک در سیستم انتخاب چند مقصده بهترین و کوتاه ترین مسیر را در نظر می‌گیرد و به همین دلیل قیمت نهایی کمتر از حد معمول می‌شود.

سرویس ارسال کالا با الوپست

فاکتور/ پلتفرم الوپست
زمان تحویل 48 تا 72 ساعت
دریافت درب منزل
دریافت درب نمایندگی
درخواست آنلاین
ارسال عمده
بیمه نامشخص
مبدا- مقصد تهران- سراسر ایران
شیوه قیمت گذاری هزینه پست پیشتاز+ هزینه ارسال الوپیک

یکی دیگر از مجموعه‌های الوپیک، الوپست است که در حال حاضر ارسال کالا از مبدا تهران به سراسر کشور را میسر کرده است. در این شیوه ارسالی درخواست را در اپلیکیشن یا نسخه تحت وب این سرویس ارسال کالا ثبت کرده و در تاریخ درخواستی منتظر حضور سفیر الوپست درب منزل خود باشید.

مزایای ارسال کالا با الوپیک

  • امکان جمع آوری کالا از درب منزل و صرفه جویی در زمان
  • درخواست آنلاین تا ساعت 22 شب
  • امکان رصد آنلاین کالا در هر مرحله و هر ساعت از شبانه روز
  • ارسال کالا به سراسر کشور

معایب ارسال کالا با الوپیک

  • فعالیت فقط در تهران
  • هزینه بیشتر نسبت به تیپاکس
  • عدم ارسال انبوه کالا
  • باگ در سیستم ثبت سفارش آنلاین نسخه تحت وب
  • حداکثر بار ارسالی تا 30 کیلوگرم وزن

ارسال کالا با اسنپ باکس

همه اسم و آوازه بلند اسنپ را بار‌ها و بارها شنیده ایم. یکی شرکت های پستی ایران برای فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ باکس است. یک مجموعه ای حرفه ای که ارسال کالا در سطح اکثر شهر های بزرگ کشور مثل تهران، مشهد، اصفهان، قم، شیراز، کرج، اهواز، تبریز، یزد، کرمان، گیلان، هرمزگان، اراک، قزوین، کرمانشاه، ارومیه، بیرجند، زتجان، اردبیل، خرم آباد، سنندج و بجنورد فعال است.

در اسنپ باکس شما به طور همزمان به پیک موتوری، باکس موتوری، وانت بار سبک و وانت سنگین دسترسی دارید و 3 موارد آخر مخصوص ارسال بار در سطح شهر‌های نامبرده است. کافیست درخواست خود را متناسب با حجم و وزن بار در هرکدام از بخش‌های فوق ثبت کنید، مبدا و مقصد را انتخاب کنید و منتظر دریافت بار از سوی رانندگان و توزیع کنندگان اسنپ باکس باشید.

مزایای ارسال کالا با اسنپ باکس

  • امکان ارسال کالا در 24 شبانه روز
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • امکان رصد آنلاین کالا در هر مرحله و هر ساعت شبانه روز
  • امکان ثبت در خواست در سوپر اپلیکیشن اسنپ
  • امکان جمع آوری کالا از درب منزل و صرفه جویی در زمان
  • ثبت درخواست ارسال کالا برای موتور، سواری بار و وانت سنگین
  • امکان ثبت درخواست جابجایی بارهای سنگین توسط راننده
  • سرعت فوق العاده جابجایی بار در اسنپ باکس موتور

معایب ارسال کالا با اسنپ باکس

  • پروسه ثبت درخواست تقریبا سخت است و کلی فیلد که باید تکمیل شوند
  • عدم پوشش مسیرهای برون شهری و برون استانی
  • عدم راه اندازی در شهرها و استان‌های مختلف
  • هزینه‌های نسبتا بالا و بصرفه نبودن در تعداد زیاد ارسال بار.
.یکی از مواردی که منجر به اعتماد بیشتر مشتریان شما به سایت شما می‌شود این است که مشتریان پس از ارسال محصولات از  از مراحل آماده سازی و زمان تحویل اطلاع داشته باشند. این کار را می‌توانید با افزونه پیگیری وضعیت سفارش با کد رهگیری انجام دهید.

انتخاب نحوه ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی

تا به اینجای شرکت های پستی ایران برای فروشگاه‌های اینترنتی را بررسی کردیم اگر هنوز تصمیم نگرفته اید که کدام روش پستی را برای مشتریان فروشگاه خود انتخاب کنید باید همه نیازهای مشتریان را بررسی کنید و یک چک لیست تهیه کنید و آن‌ها را اولویت بندی کنید.

  • آیا قصد دارید برای مشتریان خود ارسال رایگان هم داشته باشید
  • حداکثر مدت زمان ارسال برای مشتریان چقدر باشد
  • بسته بندی را خودتان انجام می‌دهید یا اداره پست
  • سرویس پرداخت در محل دارید یا خیر
  • شرکت پستی تا چه حد به تعهدات خود عمل می‌کند
  • آیا مرسوله‌های شما نیز به بیمه دارند.

در این مقاله به بررسی مهم ترین شرکت های پستی ایران برای فروشگاه اینترنتی پرداختیم. تجربه شما از این شرکت های پستی چیست و کدام را پیشنهاد می‌دهید؟

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
سوالات متداول

شرکت های پستی ایران هرکدام مزایا و ویژگی های مختص به خود را دارند، مطمین ترین روش برای کسب و کار خود را با خواندن مقاله می توانید پیدا کنید.

به طور کلی نمیشود یک پاسخ جامع به این سوال داد، چون بهترین شرکت پستی زمانی مشخص میشود که شرایط کسب و کار شما هم مشخص باشد. متناسب با نوع کسب و کار شما و مشخصات جغرافیایی مشتریان شماست که بهترین شرکت های پستی مشخص میشوند.

مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
6 دیدگاه
سیمرغ وبمستر
سیمرغ وبمستر
27 بهمن 1402 15:37

در مورد شرکت چاپار ممنون میشم نقد و بررسی منتشر کنید

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
28 بهمن 1402 09:34

سلام ممنون از پیشنهادتون
در اپدیت مقاله قرار می گیره

آیا مفید بود ؟
aagghh
aagghh
03 دی 1402 10:53

دقیقا قسمت "معایب ارسال کالا با تیپاکس" درست مطرح شده. هیچ مسئولیت پذیری تو شرکت تیپاکس برای تحویل، توزیع و لحن صحبت نمایندگی ها و نتیجه بررسی توسط کنترل کیفیت وجود نداره.

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
03 دی 1402 11:36

ممنون از کامنت شما

آیا مفید بود ؟
علیرضا غلامپور
علیرضا غلامپور
10 خرداد 1402 19:54

ممنون بابت این مطلب مفید،‌ما برای فروشگاه خودمون با اکثر سامانه های پستی کار کردیم و هرکدوم معایب خودشون رو داره و چیزی به اسم بهتری وجود نداره متاسفانه
پست ملی بدک نیست ، نسبت به قیمتش بیشتر می ارزه ، متاسفانه تیپاکس دقیقا 2 و 3 برابر هستش هزینش نسبت به پست ملی، به طور مثال بسته ای که ما با پست میفرستیم به 30 هزارتومن ، همون بسته با تیپاکس 75 تومن باید هزینه بدیم براش و اصلا صرفه نداره

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
11 خرداد 1402 08:37

بله همینطوره.
شرکت پست ملی نسبت به قیمت و تعهداتی که دارن، کیفیت خدماتشون مورد قبول تر هست نسبت به بقیه مواردی که گفته شد. همونطور هم که در ابتدای مقاله گفته شد، کاربران بنابه نیازاتشون خودشون بهترین شرکت رو متناسب با کسب و کارشون انتخاب میکنن.
اما به هر حال با توجه به تجربه شخصی خودم، شرکت پست ملی برای ارسال کالا استان ها و شهر های هم جوار بهترین گزینه هستش.

آیا مفید بود ؟