ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش افزونه‌ها

تنظیمات اسکیما در افزونه یواست سئو

یکی از انواع Meta Data، عنوان و توضیحات متا است که اطلاعاتی را درباره محتوای صفحه شما به گوگل می‌دهد. برای اینکه به درک بهتر گوگل از محتوا کمک کنید می‌توانید به هر پست تایپ‌های خود متا دیتای دیگری با عنوان اسکیما اضافه کنید. یواست سئو یکی از افزونه‌هایی است که برای افزودن اسکیما به کار می‌رود. در این مقاله درباره نحوه تنظیمات اسکیما در افزونه یواست سئو صحبت میکنیم.

0
11 تیر 1402
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

یواست سئو به شما کمک می‌کند، تا به صورت خودکار اسکیما (schema) را برای صفحات سایت خود فعال کنید. اسکیما همان داده‌های نشانه‌گذاری هستند که به موتورهای جستجو این سیگنال را می‌دهند که محتوای شما یک محتوای غنی است و این به بهبود سئو سایت‌تان کمک می‌کند. برای ساخت اسکیما با افزونه yoast SEO نیاز به انجام کدنویسی ندارید، کافیست تنظیمات افزونه را در بخش اسکیما انجام دهید.

انجام تنظیمات فعالسازی اسکیما در یواست

برای فعالسازی اسکیما در سایت کافیست پیکربندی تنظیمات نمایندگی سایت، فعالسازی و ساخت Schema از تب اسکیما و مدیریت و ویرایش تنظیمات اسکیما را انجام دهید که آنها را در ادامه شرح می‌دهیم.

1. پیکربندی تنظیمات نمایندگی سایت یا site representation

در این بخش از تنظیمات افزونه Yoast Seo می‌توانید تعیین کنید که سایت شما نماینده شخص است یا یک سازمان، تا یواست سئو بتواند با این اطلاعات، داده‌های ساختیافته درستی تولید کند. در آموزش افزونه یواست سئو نحوه پیکربندی این افزونه را می‌توانید به طور کامل ببینید.

بهتر است اطلاعات پروفایل‌های دیگر خود در سوشال مدیا را در بخش Other Profiles تکمیل کنید. افزونه از این اطلاعات استفاده می‌کند تا به موتورهای جستجو بفهماند کدام پروفایل‌ها با سایت شما مرتبط هستند.

تنظیمات representation در افزونه یواست سئو

.اگر میخوای سایتت بیشتر دیده بشه و از صفحه 2 گوگل بیاد صفحه یک الان وقتشه دانلود یواست 

2. فعالسازی و ساخت Schema از تب اسکیما در متاباکس یواست سئو

زمانی که شما افزونه یواست سئو را در سایت‌تان فعال می‌کنید یک متاباکس به هر پست تایپ (post type) یا همان برگه و نوشته اضافه می‌شود. همانطور که در تصویر می‌بینید از سربرگ اسکیما (Schema) می‌توانید برای صفحات خود اسکیما تعریف کنید. افزونه به صورت خودکار صفحات شما را با اسکیمای وب پیج و نوشته‌های شما را با اسکیمای مقاله توصیف می‌کند.

تنظیم اسکمیا برای نوشته ها و برگه ها

3. مدیریت و ویرایش تنظیمات اسکیما در yoast SEO

به صورت پیشفرض تنظیمات اسکیما در یواست سئو یعنی page type و Article type برای برگه‌ها، به ترتیب روی برگه وب و هیچ کدام تنظیم شده است. در این افزونه برای هر پست تایپ می‌توانید تنظیمات اسکیما را جداگانه انجام دهید. برای مثال برای بخش برگه‌ها تنظیمات اسکیما پیش فرض را تغییر دهید، برای سایر پست تایپ‌ها نیز این امکان وجود دارد. پست تایپ‎‌ها شامل نوشته‌ها، برگه‌ها، اطلاعیه‌ها، بلاگ‌ها و غیره می‌شوند. البته همانطور که در بخش قبل گفتم برای هر پست یا نوشته نیز از طریق متا باکسی که در انتهای نوشته اضافه می‌شود می‌توانید تنظیمات اسکیمای مجزایی ایجاد کنید.

مدیریت و ویرایش تنظیمات اسکیما در yoast SEO

 

نکته: تغییر نوع اسکیما برای یک نوع پست (مثل برگه‌ها) روی همه پست‌های آن نوع اعمال می‌شود مگر اینکه به صورت مجزا برای یک پست خاص پیش فرض تعریف کرده باشید.

تعدادی از گزینه‌های موجود در بخش page type یا انواع صفحه

  • Web Page: یک صفحه وب معمولی، تنظیمات پیش فرض برای صفحات
  • Item Page: یک صفحه خاص در مورد یک موضوع خاص مثل یک محصول یا یک هتل
  • About Page: صفحه ای درباره سایت شما
  • FAQ Page: صفحه ای حاوی لیستی از سوالات و پاسخ ها
  • Profile Page: صفحه ای که نماینده شخص یا کاربر است

گزینه‌های موجود در بخش انواع مقاله

  • Article: یک مقاله معمول
  • Social Media Posting: یک پست بلاگ
  • News Article: مقاله خبری
  • Advertiser Content Article: اسپانسر برای تبلیغات

یک مثال از نمایش اسکیمای یواست سئو برای صفحات How to و FAQ

Rich snippet ها داده‌هایی هستند که گوگل از اسکیمای شما استخراج کرده و در نتایج جستجو نمایش می‌دهد. مثلا شما برای اینکه سوال و جواب را برای صفحات How to یا Faq در گوگل ببینید باید از بلوک‌های اسکیمای پرسش و پاسخ استفاده کنید. یواست سئو به صورت خودکار نشانه‌گذاری اسکیما مناسب بلوک‌ها را اضافه می‌کند.

اگر تنظیمات اسکیما را به درستی انجام ندهید یا بعضی از فیلدها مقدار نادرست یا خالی داشته باشند؛ در سرچ کنسول خطای مربوط به اسکیمای همان صفحه را می بینید. بعنوان مثال اگر شما یک سوال برای اسکیمای خود ایجاد کرده‌ باشید باید حتما پاسخ آن را درج کنید تا خطایی رخ ندهد.

با این آموزش تنظیمات اسکیما در یواست سئو به صفحات خودتان اعتبار بدهید و بگذارید گوگل نیز این را متوجه شود. اگر سوال یا پیشنهادی دارید لطفا در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
در این مقاله آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها را به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
دانلود افزونه لایت اسپید کش به همراه آموزش
استفاده از افزونه های بهینه سازی سایت یکی از راه های بهبود سرعت است. افزونه litespeed cache یکی از افزونه های بهینه سازی است که در این مقاله قصد داریم به آموزش افزونه لایت اسپید و نحوه تنظیمات آن بپردازیم. همراه ما باشید.
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.