ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
زمان بندی انتشار نوشته در وردپرس
آموزش افزونه‌ها

نحوه زمان بندی انتشار در وردپرس

در سیستم مدیریت محتوای وردپرس میتوانیم پست های زمان بندی شده ایجاد کنیم، زمان بندی انتشار در وردپرس یک قابلیت کاربردی است که میتوان یک تاریخ و زمان مشخص برای انتشار پست تعریف کرد.

2
06 اسفند 1401
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

وردپرس قابلیتی دارد که که با استفاده از آن می توانید برای انتشار پست ها برنامه ریزی داشته باشید. از آنجایی که این قابلیت کمی مخفی است برخی از تازه کاران متوجه این قابلیت نیستند با زمان بندی انتشار در وردپرس دیگر لازم نیست نگران انتشار مقاله های خود در زمان مشخص باشید زمانی که برای پست های خود برنامه ریزی زمانی انجام دهید به صورت خودکار در هر زمانی که بخواهید منتشر خواهند شد.

 نحوه انتشار خودکار نوشته ها در وردپرس

زمان‌بندی پست‌ها در وردپرس آسان است و تنها چند دقیقه طول می‌کشد. در این بخش 2 روش انتشار خودکار نوشته ها را بررسی می کنیم:

1 – زمان بندی انتشار با استفاده از افزونه Schedule Press

افزونه Schedule Press یک پلاگین زمان بندی انتشار پست ها بر اساس تنظیم تارخ و زمان دلخواه شما است، انتشار پست در زمان مناسب یکی از موضوعات مهم در مدیریت سایت است شما ممکن است در یک روز زمان کافی برای انتشار پست نداشته باشید به همین دلیل افزونه Schedule Press کار را برای شما بسیار آسان کرده است.

این افزونه میتواند برای شما صد ها پست را بدون دردسر زمان بندی کند شما با استفاده از این افزونه میتوانید پست های وردپرس خود را در شبکه های دیگر مانند توییتر، فیسبوک، لینکدین به اشتراک بگذارید به این صورت میتوانید دید محتوای خود را در رسانه های اجتماعی افزایش دهید تا ترافیک و تعامل بیشتری داشته باشید.این افزونه به خاطرویژگی هایی که دارد مورد پسند بسیاری قرار گرفته که در ادامه به برخی از این ویژگی ها نیز خواهیم پرداخت.

ویژگی های افزونه Schedule Press

هر چند انتشار محتوا با استفاده پیش نویس یک روش برای انتشار محتوا با زمانبندی است اما با استفاده از افزونه Schedule Press فرایند انتشار محتوا بسیار متفاوت است و شامل امکاناتی است که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

  • تقویم زمان بندی : شما میتوانید محتوای خود را با یک تقویم تصویری مدیریت کنید، میتوانید پست های نوشته شده را به صف اضافه کنید تا این افزونه آن ها را در ساعت مشخص شده منتشر کند.

تقویم زمان بندی

  • اطلاع رسانی ایمیلی : زمانی که پست یک نویسنده منتشر یا رد می شود این افزونه از طریق یک اعلان ایمیل به نویسنده اطلاع رسانی می کند.
  • اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :این افزونه میتواند پست های وبلاگ شما به طور خودکار در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد.
  • مدیریت زمان بندی : شما با استفاده از این افزونه میتوانید انتشار پست خودکار و دستی داشته باشید با استفاده از زمان بندی خودکار میتوانید انتشار پست هایتان را به صورت تصادفی در یک بازه زمانی معین انجام دهید.

آموزش زمان بندی پست با افزونه Schedule Press

  • در ابتدا باید از قسمت نوشته ها برای خود یک نوشته جدید ایجاد کنید.
  • پس از ایجاد نوشته جدید یک نام انتخاب کرده و گزینه ویرایش با المنتور را بزنید.

ایجاد نوشته جدید

  • در صفحه جدیدی که برای شما ظاهر می شود باید از قست پایین صفحه فلش انتشار را انتخاب و از بین گزینه هایی که برای شما نمایش داده می شود باید گزینه زمان بندی وردپرس را انتخاب کنید.

زمان بندی وردپرس

  • در این صفحه 3 گزینه برای شما با نام های انتشار، دوباره منتشر کنید در و لغو انتشار نمایش داده می شود.

انتشار نوشته در وردپرس

  • اگر قصد دارید پست جدیدی را منشتر کنید باید از قسمت انتشار تاریخ و زمان روز انتشار را تعیین کنید تا پستتان در آن تاریخ منتشر شود اگر قصد دارید پستی را دوباره منتشر کنید از قسمت دوباره منتشر کنید زمان و تاریخ مورد نظرتان را وارد کنید و در قسمت آخر اگرقصد دارید یک انشار را لغو کنید میتوانید از قسمت سوم استفاده کنید.در این قسمت با وارد کردن تاریخ و زمان مورد نظر انتشار لغو خواهد شد.
  • و در نهایت برای تایید مراحل انجام شده گزینه منتشر را بزنید.
  • به این صورت میتوانید یک پست زمان بندی شده در وردپرس ایجاد کنید.

2 – زمان بندی انتشار در وردپرس با ویرایشگر

اولین راه برای زمان بندی پست های منتشر شده با استفاده از ویرایشگر وردپرس است اگر با مدیریت وردرپس آشنا هستید این راه برای شما آسان خواهد بود در غیر این صورت پیشنهاد میکنیم از صفحه آموزش وردپرس سایت ما دیدن کنید.

  • گام اول : به پیشخوان وردپرس سایتتان بروید و از قسمت نوشته ها یک نوشته جدید ایجاد کنید.
  • گام دوم : مطابق تصویر زیر در کنار صفحه یک نوار است که در آن گزینه ای با نام انتشار وجود دارد.
  • گام سوم: بر روی دکمه ویرایش کلیک کرده و تاریخ و ساعتی را که می‌خواهید محتوای شما منتشر شود، وارد کنید.

زمان بندی انتشار در وردپرس با ویرایشگر

  • گام چهارم: هنگامی که تاریخ و زمان مورد نظر برای انتشار پست را انتخاب کردید ، روی دکمه “قبول” کلیک کنید.به این صورت میتوانید با استفاده از ویرایشگر وردپرس محتوایتان را در زمان دلخواه منتشر کنید.

3 – زمان بندی انتشار در وردپرس به صورت کلاسیک

یکی دیگر از روش های ممکن برای زمان بندی انتشار در وردپرس به روش کلاسیک است که اگر در وردپرس از ویرایشگر کلاسیک استفاده می کنید، می توانید به راحتی پست های زمان بندی شده ایجاد کنید. که برای این زمان بندی از نوار سمت چپ از قسمت انتشار تاریخ و زمان میتوانید زمان انتشار پستتان را تغییر دهید.

زمان بندی کلاسیک

چگونه پست های زمان بندی شده را مشاهده کنیم

پس از انتشار پست میتوانید از قسمت پیشخوان وارد بخش نوشته ها شده و در صفحه ی همه نوشته ها باید روی گزینه زمان بندی شده کلیک کنید تا تمام نوشته های زمان بندی شده برای شما نمایش داده شوند.

 

مشاهده پست های زمان بندی شده

چرا به زمان بندی انتشار در وردپرس نیاز داریم

زمان بندی انتشار وردپرس و به روز رسانی مرتب پست ها به ربات های گوگل کمک میکنند تا سایت شما را بهتر و سریع تر از قبل ایندکس کنند پس با زمان بندی پست ها میتوانید قدم مثبتی برای سئو سایتتان بردارید. زمان‌بندی انتشار پست‌ها برای طراحی سایت خبری کاربرد دارد زیرا کرولرهای گوگل به سایت‌های خبری در فواصل کوتاهتری سر زده و آنها را بررسی می‌کنند انتشار منظم در سایت‌های خبری اعتبار شما را نزد گوگل بیشتر می‌کند.

1 – انتشار خودکار پست ها : انتشار پست‌ به طور مداوم شاید کاری غیر ممکن به نظر برسد چرا که اگر در شبانه روز نیز کار کنید بعید است بتوانید به طور مداوم محتوا ایجاد و منتشر کنید بنابر این با زمان بندی انتشار میتوانید به صورت خودکار و همیشگی انتشار پست داشته باشید با این کار می‌توانید در روزهایی که وقت زیادی دارید مقاله های بیشتر نوشته و طبق یک زمان بندی در روزهای شلوغ به طور خودکار منتشر شوند.

2 – جلوگیری از وقفه در انتشار : اگر به هر دلیلی قادر نبودید پستی را منتشر کنید ممکن است ثبات انتشار را از دست بدهید و این موضوع باعث میشود کاربران کمتر به سایت شما سر بزنند با یک زمان بندی موفق میتوانید از این مشکل جلوگیری کنید.

3 – ایجاد نظم در سایت : شما با زمان بندی انتشار میتوانید نظمی به سایتتان ببخشید برای مثال دیگر لازم نیست نگران منتشر مقاله های خود باشید زیرا در زمان های مشخصی که از قبل تعیین شده اند منتشر خواهند شد.

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل زمان بندی انتشار در وردپرس را آموزش دهیم، برای این کار افزونه هایی در نظر گرفته شده تا کاربران بتوانند در زمان مشخص پس از ایجاد نوشته آن را منشتر کنند.

اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
کارشناسی فناوری اطلاعات، علاقمند به دنیای وردپرس، سابقه 4 سال در زمینه طراحی سایت
سوالات متداول

برای این که بتوانید زمان بندی بهتر با ویژگی های بیشتر داشته باشید میتوانید از افزونه هایی همچنون افزونه schedule press استفاده کنید که در این مقاله به صورت کامل به این مبحث پرداخته شد.

زمانی که بخواهید یک نوشته را حذف کنید و یا حتی تغییر دهید می‌توانید از بخش ویرایش نوشته موردنظر وضعیت آن را از حالت زمان بندی شده به پیش نویس تغییر دهید.

banner-ad
قالب آماده سایت
از 300 هزار تومان
به جواب سوالت رسیدی؟
0
0
0
0
0
2
مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
در این مقاله آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها را به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
بنر
دانلود افزونه لایت اسپید کش به همراه آموزش
استفاده از افزونه های بهینه سازی سایت یکی از راه های بهبود سرعت است. افزونه litespeed cache یکی از افزونه های بهینه سازی است که در این مقاله قصد داریم به آموزش افزونه لایت اسپید و نحوه تنظیمات آن بپردازیم. همراه ما باشید.
2 دیدگاه
alireza hasan zade
alireza hasan zade
08 اسفند 1401 09:36

سلام عرض ادب، مقاله خیلی خوبی نوشته شده سعی کردید به صورت کامل زمان بندی رو به روش های مختلف بیان کنید،مرسی

آیا مفید بود ؟
0
اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
08 اسفند 1401 11:16

سلام دوست عزیز، ممنون از نظر مثبتتون شما لطف دارید

آیا مفید بود ؟