ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
برگزاری وبینار در وردپرس
مجموعه مقالات وردپرس

آموزش ویدئویی برگزاری وبینار در وردپرس

برگزاری وبینار رایگان در وردپرس برای پیشرفت کسب و کار بسیار عالی است بخصوص برای وبسایت ها آموزشی که مدام با کاربرانشان در حال تعامل هستند اگر یک سایت وردپرس دارید و می خواهید یک وبینار برگزار کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

12
25 تیر 1401
آخرین بروزرسانی: 16 اسفند 1402

وردپرس به قدری منعطف است که می توانید حتی در آن وبینار برگزار کنید و کاربران خود را به این رویداد دعوت کنید. برای فعال کردن قابلیت برگزاری وبینار در وردپرس کافیست افزونه Wpstream که یک افزونه رایگان در مخزن وردپرس است را روی وبسایت وردپرسی نصب و فعال سازی کنید. در ویدئوی زیر می توانید نحوه برگزاری وبینار در وردپرس با افزونه Wpstream را مشاهده کنید.

معرفی امکانات افزونه Wpstream

افزونه برگزاری وبینار در وردپرس Wpstream یک گزینه مناسب برای ایجاد یک وبینار حرفه ای و آنلاین است که می تواند تمامی نیاز های شما را برای برگزاری وبینار در وردپرس برطرف کند. این افزونه چیزی فراتر از یک افزونه پخش زنده در وردپرس است! این پلاگین که انطباق بسیار خوبی با وردپرس دارد، دارای فضای ذخیره سازی و پهنای باند اختصاصی است. یعنی با نصب و فعال کردن Wpstream نگران فضای و پهنای باند هاست سایتتان نباشید. این افزونه فضایی که برای ذخیره ویدئو لازم دارید را در اختیار شما قرار می دهد. البته اگر یک برگزار کننده وبینار حرفه ای هستید که تعداد زیادی وبینار برگزار می کنید، این فضای اشتراکی برای شما کافی نیست. از جهتی اگر بخواهید از فضای هاست وبسایتتان استفاده کنید ممکن است سرعت سایت کاهش یابد. بهتر است از هاست دانلود استفاده کنید؛ هاست دانلود مخصوص فایل های دانلودی می باشد. استفاده از هاست دانلود باعث می شود تا با قرار دادن فایل های حجیم در هاست دانلود سرعت سایت شما کم نشود.

به طور کلی از ویژگی های این افزونه می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. رابط کاربری آسان
  2. امکان ضبط و ذخیره سازی وبینار
  3. توانایی ساخت لایو استریم در وردپرس به طور مستقیم از طریق مرورگر
  4. سازگار با صفحه ساز های Elementor و WPBakery
  5. سازگار با تمام مرورگر های معروف مثل Chrome و Firefox
  6. سازگار با تمامی سیستم عامل ها
  7. بدون تبلیغات

نحوه برگزاری وبینار با افزونه Wpstream

این افزونه به صورت رایگان در مخزن وردپرس موجود می باشد، کافیست Wpstream را به صورت رایگان از مخزن وردپرس دانلود و نصب کنید.

نکته: برای کار با افزونه Wpstream، لازم است که افزونه ووکامرس روی وبسایت شما نصب و فعال باشد.

برای کار با این افزونه نیاز به دانش برنامه نویسی ندارید فقط کافیست که مراحل زیر را انجام دهید. در ادامه مراحل به صورت تصویری قرار دادیم

1. ایجاد حساب کاربری در وبسایت Wpstream

برای ایجاد حساب کاربری، وارد وبسایت Wpstream شوید و مطابق تصویر زیر روی گزینه  Start Free Trial کلیک کنید.

ثبت نام در wpstream

در پنجره ای که باز شده اطلاعات خود را وارد کنید و در آخر دکمه Register را بزنید تا حساب کاربری شما ساخته شود.

2. دانلود و نصب افزونه Wpstream

بعد از مرحله ایجاد حساب کاربری، نوبت نصب افزونه است. از طریق بخش افزونه های پیشخوان وردپرس، پلاگین را نصب کنید. پس از نصب افزونه روی گزینه فعال نمایید کلیک کنید؛ بعد از فعال سازی قسمتی به نام Free Live Channels / Free Videos در بخش پیشخوان وردپرس اضافه می شود روی آن بزنید و سپس روز گزینه افزودن نوشته کلیک کنید.

اگر در هر کدام از مرحله ها به مشکل برخوردید به ویدئو آموزشی مراجعه کنید.

در این قسمت عنوان و نوشته ای که می خواهید به شرکت کنندگان وبینار نشان داده شود را بنویسید و در نهایت دکمه انتشار را بزنید. بعد از زدن دکمه انتشار بخش live streaming را فعال کنید تا اتصال شما به وب کم برقرار شود و پخش زنده در وردپرس را شروع کنید.

3.اشتراک گذاری وبینار وردپرسی

در بخش live streaming دکمه share را بزنید. لینکی که برای وبینار ساخته شده را کپی کنید و در اختیار شرکت کنندگان قرار دهید.

راه های بیشتر برای ارتباط موثر با کاربر: 

یکی از بهترین راه های ارتباط با کاربران، “مکالمه صوتی یا پادکست” است. این روز ها کاربران علاقه دارند که فایل های صوتی جذاب گوش دهند؛ اگر سری به نرم افزار اشتراک پادکست Castbox بزنید متوجه می شوید که یک فایل صوتی چقدر می تواند جذاب باشد و کاربران را به خود جلب کند. برای راه اندازی پادکست در وردپرس می توان از قالب ها و افزونه های مخصوص پادکست استفاده کرد. خلاصه که از این فرصت استفاده کنید تا نظرات کاربران را به خود جلب کنید.

راه دیگر برای ارتباط بیشتر با کاربران، ایجاد شبکه اجتماعی در وردپرس است. کاربران زیادی دوست دارند در فضاهایی فعالیت کنند که بتوانند به راحتی با بقیه ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سوالات یا مسائلشان را مطرح کنند. افزونه های متعددی مانند Buddypress و BBpress توانایی پیاده سازی این قابلیت را روی وبسایت های وردپرسی دارند. به راحتی می توانید برای وبسایت خود یک شبکه مجازی طراحی کنید.

یکی از افزونه های برگزاری وبینار در وردپرس که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته افزونه اسکای روم است که با توجه به نیاز و سلیقه کاربر ایرانی طراحی شده است.

یکی از جذاب ترین امکانات وردپرس یا به عبارتی جعبه ابزار وردپرس (abzarwp) افزونه هایی است که امکان تغییر، سفارشی سازی و ارتقا سایت را بدون دانستن زبان برنامه نویسی و کدنویسی برایتان ایجاد می کنند. در این مقاله به برگزاری وبینار در وردپرس پرداختیم. اگر سوال یا نظری درباره این آموزش دارید خوشحال میشم در انتهای مقاله با من در میان بگذارید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
12 دیدگاه
shahruzalizadeh
shahruzalizadeh
24 شهریور 1402 10:49

اگه میشه حتما پاسخ بدید ممنون میشم🙏🏾

من یک سایته چند فروشندگی دارم
حالا میخوام گزینه وبینار یا لایو رو براشون فراهم کنم امکان پذیره؟
ینی واسه معرفی محصولشون لایو بگیرن.

و اینکه با گوشی هم میشه وبینار برگزار کرد یا فقط با وبکم میشه؟

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
26 شهریور 1402 08:22

درود و عرض ادب
با افزونه وبینار این امکان وجود نداره که مستقیما وبینار رو برای خریداران محصول ارائه و اطلاع رسانی کنید. اما می تونید وبینار رو ایجاد و از طریق ایمیل مارکتینگ و پیامک اطلاع رسانی رو برای مشتریان همون محصول انجام بدید و در نهای ویدئوی وبینار رو در صفحه محصول بارگزاری کنید. باز هم پیشنهاد میکنم یک ویدئوی معرفی با کیفیت در صفغحه محصول قرار بدید تا توجه بیشتری رو جلب کنه و بازدیدکنندگان همیشه به این ویدئو دسترسی داشته باشن.
بله با گوشی هم امکان برگزاری وبینار را دارید.

آیا مفید بود ؟
saeed14
saeed14
16 اردیبهشت 1402 12:11

سلام وقتی استارت بروکدست را می زنم ارور میده و شروع نمی کنه لطفا راهنمایی کنید
همچنین چطور می توانم به جای وب کم از صفحه دسکتاپ فیلم بگیرم

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
16 اردیبهشت 1402 15:19

درود بر شما
سعید عزیز لطفا تنظیمات افزونه را چک کنید که مشکلی وجود نداشته باشه.
اگر منظورتون اینه که میخواین یک فیلم از صفحه دسکتاپ بگیرید و ارتباطی به وبینار نداره میتونید از نرم افزاهایی مانند camtasia که نسخه رایگان آن در وب وجود دارد استفاده کنید.

آیا مفید بود ؟
ahmadzahedi
ahmadzahedi
04 اسفند 1401 17:26

سلام آموزش عالی بود من مراحل تک تک جلو رفتم ولی موقع استارت برودکست این اخطارو میده"Invalid SDP configured." مشکل از کجاست به نظرتون؟

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
09 اسفند 1401 10:52

سلام.
این ارور مربوط به فرایند ذخیره سازی و یا دریافت اطلاعات از وبکم شماست.
از سالم بودن اتصالات وبکم به سیستم مطمعن بشید و دوباره امتحان کنید.

آیا مفید بود ؟
Parham0soleimany
Parham0soleimany
05 دی 1401 14:16

سلام

این افزونه فارسی مي‌شود و در نسخه رایگان یا نسخه پولی فارسی مي‌شود یا نه

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
07 اسفند 1401 09:31

سلام وقتتون بخیر.
بله این افزونه امکان فارسی سازی و راست چین شدن رو داره. برای این کار ابتدا لازمه که دانش فارسی سازی قالب و افزونه رو بلد باشین و پیشنهاد من به شما دوره فارسی سازی قالب و افزونه فروشنده آلفا هستش: https://academy.rtl-theme.com/course/wordpress-themes-translation-tutorials/

آیا مفید بود ؟
amir4223247
amir4223247
12 آذر 1401 18:46

خیلی عالی ممنون

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
13 آذر 1401 03:17

مرسی از نظرت امیر ...

آیا مفید بود ؟
aminbay
aminbay
20 شهریور 1401 07:38

سلام
ممنون از اموزش خوبتان
سوال اینه: تا چند نفر به صورت رایگان میشه وبینار برگزار کرد؟
و ایا میشه وبینار را رکورد هم کرد؟

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
21 شهریور 1401 13:05

سلام.
خوشحالم که مطلب برای شما مفید و کاربردی بوده.
در نسخه رایگان چیزی درباره این موضوع گفته نشده اما خب مسلما درباره نسخه رایگان این افزونه یکسری محدودیت هایی وجود داره. اما اگر میخواید هیچ گونه محدودیتی درباره این موضوع نداشته باشین از پکیج های پولی wpstream استفاده کنین.
بله. زمانی که در سایت wpstream ثبت نام کنید (در نسخه رایگان شما) به یک فضای ذخیره سازی 100 مگابایتی برای ذخیره وبینارتون دسترسی دارید و در زمان برگزاری وبینار به طور خودکار، ویدئو در پنل کاربری تان ذخیره میشود. در ویدئو این موضوع رو توضیح دادم

آیا مفید بود ؟