ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
نقد و بررسی

چه مشاغلی توسط هوش مصنوعی حذف می شوند؟

دنیای هوش مصنوعی به سرعت در حال فراگیر شدن است هر چه به گفته سازندگان این تکنولوژی به عنوان یک ابزار دستیار است و یک بهبود کارایی و افزایش بهره‌وری در کمک می کند اما می تواند جایگزین بسیاری از مشاغل شود که در ادامه به معرفی این مشاغل می پردازیم.

6
07 فروردین 1402
آخرین بروزرسانی: 06 اردیبهشت 1403

هوش مصنوعی یا AI، مخفف عبارت Artificial Intelligence است که به دنبال ایجاد کامپیوترها و سیستم‌هایی است که به صورت هوشمند و خودکار بتوانند با محیط و فضای اطراف خود تعامل کنند و وظایف پیچیده را با سرعت و دقت بالا انجام دهد و خود را آموزش دهند. یکی از ابزارهای این فناوری Chatgpt است و قبلا درباره اینکه chatgpt چیست صحبت کردیم؛ این فناوری هوش مصنوعی توسط شرکت OpenAI توسعه داده شده و برای پردازش زبان طبیعی و چت با کاربران استفاده می‌شود.

با توجه به آموزش گسترده خود، قادر به پاسخ به سوالات، تولید متن و تفسیر زبان طبیعی است. هوش مصنوعی در حال فراگیر شدن است و حوزه‌های زیادی از جمله پزشکی، تولید و صنعت، نویسندگی، خدمات بازاریابی، مالی و حسابداری را در بر می‌گیرد. در این مطلب می‌بینیم که چه مشاغلی توسط هوش مصنوعی حذف می‌شوند.

حذف مشاغل توسط هوش مصنوعی

همان طور که می‌دانید امروزه بازار هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف بسیار داغ شده و بسیاری از مردم را درگیر خود کرده است. این تکنولوژی در کنار جذابیت‌هایی که دارد با حذف بسیاری از کار‌های تکراری نگرانی برای افراد در مورد از دست دادن شغل‌هایشان ایجاد کرده است.

ChatGPT یکی از ابزار‌های هوش مصنوعی‌های جدید که با پاسخ‌های تقریبا دقیق به کاربران توانسته تحولی در حوزه‌های مختلف ایجاد کند از جمله مشاغلی که توسط این ابزار هوش مصنوعی حذف یا کمرنگ می‌شوند در حوزه‌های تولید محتوا و نوشتن است در ادامه مشاغلی ک در خطر حذف شدن هستند را معرفی می‌کنیم.

تولید محتوا و نویسندگان

طبق آخرین آمار بیش از 200 کتاب توسط ChatGPT در آمازون در چند ماه اخیر منتشر شده و حتی و آمازون در تلاش ایجاد بخش جدیدی به‌ نام کتاب‌های نوشته شده توسط هوش مصنوعی است. این موضوع باعث نگرانی نویسندگان و فعال این حوزه شده است.
نکته: اگر سایت شما وردپرسی است و قصد استفاده از chatgpt را دارید بهتر است به سراغ آموزش افزونه chatgpt بروید. با اینکار دیگر نیازی به ثبت‌نام در سرویس چت جی پی تی و ساخت شماره  مجازی را نخواهید داشت. برای این منظور نیاز به نصب افزونه چت جی پی تی دارید که با استفاده از هوش مصنوعی محتوای فارسی تولید می‌کند.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه ChatGPT، تولید محتوا با هوش مصنوعی virmuni
دسته بندی : افزونه هوش مصنوعی وردپرس
404
فروش
70%
رضایت

ChatGPT با ارائه نسخه های مختلف امکانات متنوعی را ارائه می دهد و روند تولید محتوا را آسان می کند اگر هنوز در ChatGPT ثبت نام نکرده اید و نیاز به ساخت شماره مجازی دارید مراحل ثبت نام بسیار آسان است فقط نیاز به ساخت شماره مجازی دارید و به راحتی می توانید محتوا تولبد کنید.

توجه: اگر به دنبال تولید محتوای متنی و کدنویسی با هوش مصنوعی هستید، هوش مصنوعی گوگل به شما کمک می کند.

کارشناسان پشتیبانی

ChatGPT در ارائه پشتیبانی و خدمات مشتریان به عنوان یک بات چت استفاده می‌شود تا به طور خودکار پاسخگوی سوالات مشتریان شود و به کاهش زمان و هزینه‌های مرتبط با پشتیبانی مشتریان کمک کند.

کارشناسان حسابداری

با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی در تحلیل داده‌ها و پردازش خودکار فرایند‌های مالی، بخشی از کار‌های کارشناسان حسابداری می‌تواند توسط سیستم‌های هوشمند جایگزین شود و نیازی به نیروی انسانی برای این مشاغل کم شود همانند نرم‌افزار‌های حسابداری که بسیاری از فرایند‌های حسابرسی را خودکار کرد این قابلیت توسط هوش مصنوعی هم قابل جایگزینی نیروی انسانی است.

رانندگان تاکسی و رانندگان کامیون

یکی از کاربرد‌های هوش مصنوعی خودرو‌های هوشمند است تا بتواند به صورت خودکار، ترافیک را کنترل کند و برای رانندگان توصیه‌های لازم را ارائه دهد و حتی با پیشرفت تکنولوژی در آینده نیاز به رانندگان انسانی برای رانندگی خودرو‌ها کاهش می‌یابد.

حذف رانندگان توسط هوش مصنوعی

کارگران تولید و بسته‌بندی

با استفاده از ربات‌های صنعتی و خطوط تولید خودکار، برخی از کارهای دستی در خط تولید و بسته‌بندی محصولات ممکن است حذف شود.

کارشناسان امور اداری

برخی از فرایندهای اداری، مانند پاسخ به ایمیل‌ها، تقویم‌سازی و برنامه‌ریزی، با استفاده از روش‌های خودکار ممکن است حذف شوند.

برنامه نویسان

با این که فریم ورک‌های مختلفی برای توسعه برنامه‌نویسی ایجاد شده است اما ChatGPT قابلیت کدنویسی را هم دارد و کد‌هایی که می‌نویسد هم به درستی کار می‌کنند.

.

در المنتور هم می‌توانید به سادگی با استفاده از دستورات محاوره ای یک سکشن، ستون و حتی کد HTML بسازید و در همان مرحله تولید محتوا را انجام دهید. برای این کار کافیست افزونه هوش مصنوعی المنتور را نصب کنید.

سم آلتمن، مدیرعامل شرکت سازنده ChatGPT اعلام کرد که از احتمال حذف مشاغل توسط این چت بات و سایر فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نگران است. همچنین می‌تواند مشکلاتی را هم ایجاد کند به عنوان مثال توانایی ChatGPT در کدنویسی امکان ایجاد جملات سایبری را افزایش می‌دهد و علی‌رغم آنکه چت جی پی تی تا حد زیادی تحت کنترل انسانی است، این خطر وجود دارد که برای افراد یا سازمان‌های دیگر از این محدودیت‌های ایمنی استفاده نکنند و از این ابزار برای مقاصد مخرب استفاده کنند.
هوش مصنوعی مسلما به رشد خود ادامه می‌دهد و باید این تغییرات را پذیرفت. شما تجربه کار کردن با این ابزار‌ها را دارید؟ خوشحال می‌شویم تجربه یا دیدگاه‌تان را در مورد حذف مشاغل توسط هوش مصنوعی با ما به اشتراک بگذارید.

Studio-Wolf
Studio-Wolf
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
6 دیدگاه
Hadi Cheraghi
Hadi Cheraghi
13 اردیبهشت 1402 17:45

هوش مصنوعی اگر توجه داشته باشید به ماشینی میگن که قدرت تفکر داشته باشه ولی محصولات openai که ترند اونها الان chat GPT هستش قدرت ادراک رو نداره فقط یه سری فرمول های پیچیده ریاضیات ، احتمالات و... هستش من اصلا دید بدی نسبت بهش ندارم اگر ده هزار شغل از بین ببره هشتاد هزار شغل توی بازار ایجاد می‌کنه اینو میتونید تا درصد زیادی احتمال بدید باز

آیا مفید بود ؟
0
Studio-Wolf
Studio-Wolf
13 اردیبهشت 1402 22:02

با عرض سلام و احترام.
دقیقا درست فرمودید این هوش مصنوعی که Microsoft و OpenAi ساخته نسخه عمومی اش واقعا به درد خاصی نمی خورد چون حتی من احتما میدم که Microsoft تعداد سوالات متنوعی رو وارد کرده که وقتی پرسیده شد جواب بده و این جواب در اصل جستجو است.
ولی حدودا Open Ai داره خوب عمل میکنه.
باز هم ممنونم بابت کامنت زیبای شما.
شب خوش

آیا مفید بود ؟
hmdfar
hmdfar
19 فروردین 1402 09:06

بهش بگین یه برنامه حسابداری جامع صنعتی برای کارخونه بنویسه که زنجیره تامین و بخش تولید و مدیریت نیروی انسانی داشته باشه و چند زبانه هم باشه تا بعدش ببینیم اگر نوشت به فکر این باشیم که برنامه نویسی رو بزاریم کنار یا نه !!!!

آیا مفید بود ؟
0
Studio-Wolf
Studio-Wolf
22 فروردین 1402 17:59

با عرض سام و احترام اتفاقا Chat-GPT4 نسخه آلفا که در دسترس عموم قرار نگرفته است این قابلیت رو داره و تا حدی نسخه بتا که در دسترس عموم هست این قابلیت رو داره ولی خوب باید زبان انگلیسی رو خوب بلد باشی و بهش نگی این رو بساز! بلکه یک سری موضوع پیشنهاد بدی و بخوایی و بعد اون راهنمایی میکنه و در نهایت تو بهش میگی که خوب من بلد نیستم کد ها رو تو بده .
و او هم کد ها رو بهت میده و راحت تموم میشه ولی نسخه بتا نمیتونه برنامه نویس خوبی در حد انسان باشه چون خلاقیت انسانی نداره و مهم اینه !
ولی نسخه آلفا که خیلی خطرناک است این کارو بلده .
چرا میگم خطر ناک ؟ چون به یک فردی برای captcha به بهونه اینکه نمی تونه ببینه (دروغ گفت) پول داده و اون فرد براش باز کرده.
بازم مرسی که نظر خودتو به اشتراک گذاشتی.

آیا مفید بود ؟
Oss_vahid
Oss_vahid
11 فروردین 1402 22:58

به نظرم خیلی در مورد هوش مصنوعی تو این چندساله اغراق شده
هوش مصنوعی متشکل از ربات ها برای گردآوری اطلاعات هستش حداقل در سطح وب میگم
این ربات ها محتوا رو جمع آوری میکنن یکسری تغییرات درش ایجاد میکنن و خروجی میدن همین شد هوش مصنوعی

آیا مفید بود ؟
3
زهرا غفاری
زهرا غفاری
14 فروردین 1402 12:29

بله دیدگاه ها متفاوت هست
همون طور که توی متن مقاله هم گفته شده هوش مصنوعی می تونه ی دستیار باشه که روند کارها را سریع تر می کنه اما برخی هم اعتقاد دارند که می تونه برخی از مشاغل را حذف می کند

آیا مفید بود ؟