ایکون
ارزان ترین دامنه IR ایران
راست چین کلود
فقط 25 هزار تومان
ثبت دامنه
نحوه تغییر مسیر با یواست سئو
آموزش سئو

تغییر مسیر در یواست سئو

انجام انواع تغییر مسیر مانند 301، 302، 307 و… با افزونه یواست سئو به سادگی امکان‌پذیر است. در این مقاله نحوه ریدایرکت با افزونه Yoast Seo را آموزش می‌دهیم.

0
23 اردیبهشت 1401
آخرین بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1403

یکی از مواردی که در سایت ممکن است به آن نیاز داشته باشید تغییر مسیر دائمی یا موقت لینک است. افزونه yoast seo یکی از بهترین افزونه‌های سئو است که امکانات مخلتفی برای انجام تنظیمات سئو را فراهم کرده و امکان تغییر مسیر یا ریدایرکت  با این افزونه امکان پذیر است.

ریدایرکت چیست؟

به زبان ساده ریدایرکت یا تغییر مسیر، انتقال کاربر به آدرس جدید مورد نظر شماست. به عنوان مثال کاربران را از صفحه‌ای با آدرس site.com/url1 به صفحه دیگری به آدرس site.com/url2 منتقل می‌کنید. ریدایرکت برای تغییر مسیر یک آدرس نیست و ممکن است یا کل دامنه را به آدرس جدید منتقل کنید و این انتقال کاربر به صورت خودکار انجام می‌شود.

انواع ریدایرکت دائمی و موقت وجود دارد که در مقاله انواع ریدایرکت در وردپرس می توانید با آن‌ها آشنا شوید اما معمولا دو ریدایرکت 301 و 410 از پرکاربردترین ریدایرکت هاست که ریدایرکت 301 برای انتقال دائمی است و ارزش صفحه قبلی به آدرس جدید منتقل می‌شود و 410 یک کد وضعیت است که به معنای حذف دائمی یک صفحه است و در واقع به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهید که این آدرس در دسترس نیست.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه Yoast Seo، افزونه یواست سئو پرمیوم
دسته بندی : افزونه سئو
29848
فروش
90%
رضایت

تنظیمات ریدایرکت در افزونه یواست سئو

در افزونه یواست سئو می توانید انواع تغییر مسیر را انجام دهید برای اینکار باید نسخه پولی افزونه را نصب کنید سپس از پیشخوان وردپرس> افزونه Yoast Seo> تغییر مسیر را انتخاب کنید تا صفحه زیر برای شما نمایش داده شود.

برای تغییر مسیر کافیست نوع تغییر مسیر را انتخاب کنید و در پیوند قبلی آدرس قبلی را انتخاب کنید و در قسمت پیوند باید آدرس لینک جدید را وارد کنید و در نهایت دکمه تغییر مسیر را بزنید.

تنظیمات تغییر مسیر در افزونه یواست سئو

نکته: اگر به هر دلیلی تغییر مسیر را اشتباه انجام دهید امکان ویرایش تغییر مسیر وجود دارد. برای این کار کافیست تغییر مسیر را ویرایش کنید و یا آدرس را حذف کنید.

یک تب در تغییرات یواست سئو، تغییر مسیر پیشرفته است، در تغییر مسیر پیشرفته یا قاعده مند می‌توانید به صورت دسته جمعی چندین لینک را به یک لینک ریدایرکت کنید به عنوان مثل 50 آدرس را بر روی یک لینک خاص ریدایرکت کنید.

تغییر مسیر قاعده مند در افزونه یواست سئو

در مورد تنظیمات برای تغییر مسیر نیاز به تنظیمات زیر دارید که همانطور که در تصویر می‌بینید برای روش تغییر مسیر باید بر روی PHP باشد و برای ایجاد فایل جداگانه برای تغییر مسیر بر روی حالت غیر فعال شده باشد.

تنظیمات تغییر مسیر در افزونه یواست سئو

کار کردن با افزونه یواست سئو بسیار آسان است و در مقاله آموزش آموزش یواست سئو می‌توانید جزئیات بیشتر برای کار با این افزونه را ببینید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 4 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم. یادت باشه اگر امید داشته باشی هیچ وقت دیر نیست.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش رنک مث؛ تنظیمات صفر تا 100 کاملا کاربردی
در آموزش رنک مث، شما را با نحوه نصب و راه اندازی آن آشنا خواهیم کرد تا بتوانید براحتی اصلی ترین تنظیمات سئو را برای سایت وردپرسی خود انجام دهید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.