ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
اخبار

جایگاه صفر گوگل؛ فراتر از رتبه یک گوگل

جایگاه صفر گوگل یا P0 که با هدف نمایش بهترین نتایج برای کاربران است به تازگی به نتایج فارسی اضافه شده است در ادامه به این موضوع می پردازیم که جایگاه صفر گوگل چیست و چگونه به این نتیجه برسیم؟

2
13 آذر 1401
آخرین بروزرسانی: 11 فروردین 1403

جایگاه صفر گوگل یا Position zero چیست؟

موقعیت صفر یا Position Zero نتایجی است که شامل یک پارگراف به همراه لینک صفحه در نتایج نمایش داده می شود و مستقیما به سوال کاربر پاسخ می دهد. موقعیت صفر یکی از ترفندهای گوگل برای دادن امتیاز به محتوای های با کیفیت است که به تازگی در وب فارسی نیز مشاهده شده است. ترفندهای رتبه صفر گوگل را در ادامه مطلب مطالعه کنید تا از رقبا پیشی بگیرید.

 گوگل در مورد نتایج صفر این گونه توضیح می دهد:
هدف از نتایج صفر گوگل برای جلب توجه کاربران در صفحه نتایج است.

موقعیت صفر یا P0 می تواند به اشکال مختلف مانند یک پارگراف 40 تا 60 کاراکتر، یک لیست به صورت بالت، جدول و ویدئو یوتیوب نمایش داده شود که نمایش پارگراف یا لیست معمول تر است. قبلا نتایج صفر گوگل برای سرچ های انگلیسی نمایش داده می شد و به تازگی موقعیت صفر گوگل برای نتایج فارسی هم نمایش داده می شود.

 جایگاه صفر گوگل چیست؟ گوگل در نتایج فارسی

 

جایگاه صفر گوگل جیست؟ مزایای جایگاه صفر خری چیست؟

مزایای کسب موقعیت صفر گوگل

جایگاه صفر گوگل با نمایش برجسته تر محتوا در ابتدای نتایج نظر کاربران را جلب می کند طبق بررسی مجله searchenginejournal کلیک بر روی نتایج صفر 28 درصد است و به افزایش موارد زیر کمک می کند:

  • آمار بازدید
  • نرخ کلیک
  •  نرخ تبدیل
  • اعتبار سایت

چگونه به جایگاه صفر گوگل برسیم؟

وقتی صحبت از موفقیت در سئو است کیفیت حرف اول را می زند برای رسیدن به موقعیت صفر گوگل هم  داشتن یک محتوای با کیفیت که پاسخ کاربر را می دهد شانس شما برای قرار گرفتن در نتایج اول را بالا می برد اگر می خواهید به موقعیت صفر برسید این موارد را رعایت کنید:

  • محتواب عمیق و کامل: متن شما باید دربرگیرنده تمای نیاز کاربر باشد و به تمام سوالات او پاسخ دهد
  • کلمات کلیدی: کلمه کلیدی درست را انتخاب کنید و در جای مناسب در سایت قرار دهید.
  • پارگراف های کوتاه: از پارگراف های کوتاه که شامل پاسخ کاربر است استفاده کنید.
  • استفاده از لیست و جدول: از لیست ها به صورت بالت استفاده کنید بسیاری از نتایج صفر شامل خلاصه مطالب یا مراحل به صورت لیست بالت هستند.
  • سئو محتوا: استفاده درست از کلمات کلیدی، استفاده از هدینگ های H1 تا H5، لینک سازی، سئوی تصاویر و هر آنچه برای سئوی محتوا نیاز است را در متن ها اعمال کنید.
  • پاسخ به سوال کاربران: معمولا مطالبی که در پاسخ به سوال کاربران با عنوان کی؟ کجا؟ چگونه؟ چرا؟ هستند در نتایج P0 نمایش داده می شود.

قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل در پاسخ به سوال کاربران

در این مقاله درباره موقعیت صفر گوگل و چگونگی رسیدن به این موقعیت صحبت کردیم اگر شما هم به دنبال رسیدن به Position Zero هستید با ارائه یک مطلب مفید، استفاده از ساختارهای متنوع محتوا مانند پارگراف، لیست، تعاریف و مقایسه شانس این را خواهید داشتید که فراتر از رتبه یک بروید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
سوالات متداول

برای رسیدن به Position Zero یا موقعیت صفر شرط اول ارائه محتوای با کیفیت است مواردی که به سوالات کاربر پاسخ داده می شود، لیست ها شامل بالت ها، ویدئو با کیفیت، پارگراف های کوتاه و هر آنچه که متن شما را قوی تر کند در نتایج تاثیر مثبت می گذارد.

جایگاه صفر گوگل یا Position Zero نمایش قسمتی ار متن به همراه لینک مطلبی است که به صورت مستقیم به سوال کاربر پاسخ می دهد، محتواهای یا کیفیت شانس قرار گرفتن در موقعیت صفر گوگل را دارند.

مقالات مرتبط
بنر
امکان جایگزینی محصولات راست چین برای فروشندگان آزاد شد
جهت بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات پشتیبانی راست چین، همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فروشندگان، امکان جایگزینی محصولات غیر ایرانی راست چین آزاد شد.
بنر
حل مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube
اگر در پیشخوان وردپرس با مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube Loader برای فعالسازی محصولات راست چین روبرو شده اید این مطلب را بخوانید تا به سادگی آن را رفع کنید.
بنر
کارمزد محصولات راست چین هوشمند شد
با هوشمند شدن کارمزد محصولات راست چین اگر فروشندگان محصولات با کیفیت تری ارائه دهند و درصد رضایت بالاتری از خریدار دریافت کنند سود بیشتری از فروش محصولات به دست می آورند و کارمزد کمتری پرداخت می کنند.
بنر
رونمایی از لوگو جدید راست چین
لوگو هر مجموعه، بخش مهمی از هویت آن را نشان می دهد و به نوعی شخصیت یک برند، محسوب می شود. این نکته ای بود که از مدت ها قبل ذهن ما را درگیر کرده بود. لوگو راست چین باید به نحوی گویاتر، فعالیت های مجموعه را بازتاب دهد. راست چین حالا دیگر فقط یک Marketplace نیست. یک هویت است. هویتی که پیکره عظیمی ...
2 دیدگاه
رسا احمدپور
رسا احمدپور
13 آذر 1401 22:58

توضیحات خوبی در مورد موقعیت صفر گوگل بود
ممنون از مقاله خوبتون

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
14 آذر 1401 21:58

خواهش می کنم
خوشحالیم که برای شما مفید بود

آیا مفید بود ؟