ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

آموزش performance در سرچ کنسول گوگل جدید

Performance یکی از مفیدترین ابزارهایی که تا به حال به رایگان در اختیار وب مستران قرار گرفته و گزارشی بی نظیر از سایت در اختیار شما قرار می دهد گزارش های این بخش را حتی در گوگل آنالیتیکس هم نمیتوانید داشته باشید. گزارشات را می توانید در بازه های مختلف و برای صفحات مختلف داشته باشید.

3
30 آبان 1397
آخرین بروزرسانی: 21 اسفند 1402

آموزش performance در سرچ کنسول گوگل

قبلا یکی از بخش های search console جدید را با هم مرور کرده بودیم.  ابزار URL Inspection . حال بخش بعد را مرور می کنیم. performance در سرچ کنسول گوگل جدید، گزارشات جالبی در مورد سایتتان به شما می دهد. البته این گزارش ها نتایجی هست که در گوگل وجود دارد. و در جایی بجز همین بخش به آن دسترسی ندارید. مواردی مثل اینکه مخاطبان سایت شما از کجا وارد شده اند. میانگین رتبه شما در نتایج جستجو گوگل، نرخ کلیک سایت و هر ویژگی خاصی که مرتبط با نتایج جستجو شماست.

  • ترافیک سایت شما با گذشت زمان چطور تغییر می کند، کاربران از کجا وارد سایت می شوند. و سایت شما با چه “عبارت جستجو” یی به کاربران گوگل نمایش داده می شود.
  • می توانید ببینید کدام “عبارت جستجو” بیشتر از طریق تلفن همره انجام شده. به این صورت میدانید چقدر باید روی بهینه سازی موبایل سایتتان کار کنید.
  • می توانید ببینید کدام صفحات از سایت شما بیشترین و کمترین نرخ کلیک را در نتایج جستجو گوگل داشته اند.
بیایید به صورت گام به گام آموزش performance در سرچ کنسول گوگل را مرور کنیم.

آمارگیری performance در سرچ کنسول گوگل

در اولین مرحله که وارد بخش performance می شوید، به صورت پیشفرض، بازه زمانی سه ماهه و جستجوهای وب گوگل را در نظر می گیرد. برای شروع آمارگیری، از دسته بندی هایی مثل query، page، country و … استفاده می کنیم. این گروه بندی ها به شما کمک می کند، از هر بخشی از سایت که مدنظرماست دیتا استخراج کنیم. برای یادگیری سریعتر پیشنهاد میکنم از لینک بالا سرچ کنسولتان را باز کنید و مراحل را انجام دهید. توضیحات نمودار ها و جداول را اینجا با هم مرور می کنیم.

داده های دو یا یک صفحه خاص

به عنوان مثال، من میخواهم بدانم، یک صفحه مشخص ازسایتم، از نظر گوگل چطور است؟ چه جایگاهی در نتایج جستجو دارد؟ کاربران با چه کلمه کلیدی وارد آن شده اند و … . با این درخواست باید از دسته بندی Page استفاده کنم. پس با کلیک روی new سپس page را انتخاب می کنم.

آموزش performance در سرچ کنسول گوگل

اینجا باید آدرس صفحه ای مدنظر است را وارد کنم. و جستجو را انجام دهم. اینجا یک نکته حائز اهمیت است. امکان مقایسه بین دو صفحه امکان پذیر است. یعنی اطلاعات دو صفحه، دو محصول و … را می توانیم مقایسه کنیم.

ابزار performance

 

خروجی این درخواست ما از گوگل(که پیرامون یک صفحه از سایت است)، به شکل زیر برای شما به نمایش در می آید. البته برای شلوغ نشدن نمودار، فقط روی گزینه impression کلیک کردم.

performance در سرچ کنسول گوگل

همانطور که مشاهده می کنید، شما می توانید جایگاه این صفحه را در گوگل در مدت زمان سه ماهه ببینید. این بازه زمانی کاملا قابل تغییر به تاریخی است که شما تمایل داشته باشید.

با کلیک روی عبارت Date در همان ابتدای performance می توانید تغییر دهید. و حتی در تاریخ های مختلف مقایسه کنید. در اینجا تصویری از بازه های زمانی که تعریف شده آورده ایم. با استفاده از گزینه custom میتوانید هر رنج تاریخی که بخواهید را اینجا تعریف کنید.

آمار کلمه کلیدی خاص

سایت شما در چه حوزه ای فعالیت می کند؟ دوست دارید کاربران اینترنت شما را با چه کلمه ی کلیدی پیدا کنند؟ برای این که این ها را بفهمیم، performance به ما کمک می کند. دوباره به ابتدای صفحه performance برگردیم. با زدن دکمه new، این بار Query را انتخاب می کنیم. و کلمه کلیدی که دلخواه ماست را می زنیم. اینجا می فهمیم که در گوگل چند مرده حلاج بوده ایم.

و حالا خروجی که به ما میدهد،

آموزش performance در سرچ کنسول گوگل

در کنار این اطلاعات، در جدول، سربرگ page می توانید ببینید که کاربران گوگل با این کوئری و کلمه کلیدی، به کدام صفحات سایت شما آمده اند. این اطلاعات، از بی بدیل ترین دیتاهایی هستند که گوگل در اختیارتان قرار می دهد. اطلاعات رایگانی که جای دیگری به آن دسترسی ندارید.

در کنار مسائلی که به آن اشاره شد، می توانید جستجو را به صورت ترکیبی هم انجام دهید. یعنی کوئری را در کنار پیج قرار دهید. یا کشور را در کنار کوئری. امیدوارم این مقاله برای بهبود آنالیز سایت شما کمکی هر چند کوچک بکند. منتظر نظرتان ارزشمند شما هستیم.

با آرزوی پیروزی و موفقیت برای همه کسانی که در تلاش برای بهبود زندگی خود و دیگران هستند.

 

 

محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
من محبوبم، کارشناسی ارشد مدیریت IT دارم و بیشتر از 5 ساله که تخصصی وردپرس و سئو کار می‌کنم. معتقدم که هیچ چیز نشدنی وجود نداره؛ فقط استقامت و تلاش میخواد.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
3 دیدگاه
saba pirmohammadi
saba pirmohammadi
03 آذر 1397 09:30

نرخ ctr چیه؟ تو همه نمودارها هست.

آیا مفید بود ؟
0
فرزانه همتیان
فرزانه همتیان
03 آذر 1397 09:43

سلام ctr یه درصده . که از تقسیم تعداد نمایش سایت شما در گوگل(impression)، بر کلیک کاربران به دست میاد. هر چی این عدد بالاتر باشه، بهتره. یعنی اینکه کاربران بیشتر روی سایتتون کلیک کردن و سایت شما رو بر رقیبان ترجیح دادن.

برای بالاتر رفتن این درصد چند چیز تأثیر دارن. یکی از اونها جایگاه سایت شما در نتایج سرچ گوگل هست که هر چی بالاتر باشه، احتمال اینکه کاربرا روی سایت شما کلیک کنن بیشتره. نکته بعدی هم اعتماد کاربرا به سایت شماست. اگه کاربری سایت رو بشناسه حتی اگه رتبه دوم باشین، روی سایت شما کلیک میکنه تا رقیبتون که رتبه اول هست.

آیا مفید بود ؟
saba pirmohammadi
saba pirmohammadi
05 آذر 1397 11:52

ممنون

آیا مفید بود ؟