ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
4 متریک جدید گوگل آنالیتیکس
اخبار

افزوده شدن متریک های جدید به آنالیتیکس GA4

سال ۲۰۲۰ گوگل خبر از انتشار نسخه جدیدی از گوگل آنالیتیکس با نام GA4 داد. این نسخه، تفاوت‌های زیادی با نسخه قبلی یعنی universal داشته و به صورت آزمایشی عرضه شد، به این معنی که نسخه قدیم در کنار GA4 همچنان کار می‌کند و کاربران می‌توانند از هر دو آن‌ها استفاده کنند.

0
27 دی 1401
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

Google Analytics یک سرویس تجزیه و تحلیل وب است که داده های آماری و ابزارهای تجزیه و تحلیل اولیه را برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و اهداف بازاریابی ارائه می دهد واز سال 2020 نسخه جدید گوگل آنالیتیکس با نام GA4  منتشر شد که روز به روز در حال پیشرفت است.

به تازگی متریک های جدیدی به GA4 اضافه شده و  نسخه های مبتنی بر آیتم و رویدادهای هر معیار ایکامرس (تجارت الکترونیک) را ارائه می دهد. این نسخه کاربران را قادر می سازد تا اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات خود را تجزیه و تحلیل کنند و تعاملات مهم تجارت الکترونیک خود را به طور جداگانه مشاهده کنند متریک اضافه شده به نسخه GA4 شامل مواردی است که در ادامه به این متریک ها خواهیم پرداخت.

گوگل آنالیتیکس چیست

در اکتبر 2020 گوگل نسخه جدیدی از GA4 را معرفی کرد ابزار گوگل آنالیتیکس توسط میلیون ها کسب و کار و وب سایت برای ردیابی کاربر با دامنه وب و اپلیکیشن تلفن همراه استفاده میشود همانطور که گفته شد گوگل آنالیتیکس 4 متریک جدید به این سرویس اضافه کرده که با ایکامرس مرتبط هستند این متریک‌ها را می‌توانید در قسمت Explorations و Data API بررسی و مشاهده کنید.

متریک اضافه شده به نسخه GA4

google analytics هم‌اکنون نسخه‌ای آیتم‌محور و ایونت‌محور از هر متریک ایکامرس ارائه می‌دهد. این نسخه جدید این امکان را به کاربران میدهد که اطلاعات مربوط به محصولات خود را تجزیه و تحلیل کنند و به طور جداگانه، تعاملات مهم ایکامرس خود را بررسی نمایند. به عنوان مثال، اکنون می‌توانید به‌راحتی اقلام خریداری‌شده را با نام کالا تجزیه و تحلیل کنید که تعداد دفعات خرید هر کالا را برای شما نشان خواهد داد. همچنین اکنون می‌توانید اقلام خریداری‌شده و خریدها را بر اساس کشور مشاهده کنید که تعداد اقلام خریداری‌شده و تعداد خریدهای هر کشور چقدر است متریک اضافه شده به نسخه GA4 شامل موارد زیر هستند.

  • مبلغ حمل و نقل
  • ردیف حمل و نقل
  • مقدار مالیات
  • نوع کالا
  • موارد مشاهده شده در لیست
  • موارد مشاده شده در تبلیغات
  • اقلام اضافه شده به سبد خرید
  • موارد موجود در لیست که بر روی آن ها کلیک شده است.
  • موارد موجود در تبلیغات که بر روی آن ها کلیک شده است
اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
کارشناسی فناوری اطلاعات، علاقمند به دنیای وردپرس، سابقه 4 سال در زمینه طراحی سایت
مقالات مرتبط
بنر
امکان جایگزینی محصولات راست چین برای فروشندگان آزاد شد
جهت بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات پشتیبانی راست چین، همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فروشندگان، امکان جایگزینی محصولات غیر ایرانی راست چین آزاد شد.
بنر
حل مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube
اگر در پیشخوان وردپرس با مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube Loader برای فعالسازی محصولات راست چین روبرو شده اید این مطلب را بخوانید تا به سادگی آن را رفع کنید.
بنر
کارمزد محصولات راست چین هوشمند شد
با هوشمند شدن کارمزد محصولات راست چین اگر فروشندگان محصولات با کیفیت تری ارائه دهند و درصد رضایت بالاتری از خریدار دریافت کنند سود بیشتری از فروش محصولات به دست می آورند و کارمزد کمتری پرداخت می کنند.
بنر
رونمایی از لوگو جدید راست چین
لوگو هر مجموعه، بخش مهمی از هویت آن را نشان می دهد و به نوعی شخصیت یک برند، محسوب می شود. این نکته ای بود که از مدت ها قبل ذهن ما را درگیر کرده بود. لوگو راست چین باید به نحوی گویاتر، فعالیت های مجموعه را بازتاب دهد. راست چین حالا دیگر فقط یک Marketplace نیست. یک هویت است. هویتی که پیکره عظیمی ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.