ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
اینترنت بدون فیلتر
اخبار

اینترنت بدون فیلتر برای اساتید

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در گفت‌وگو با خبرنگار درباره موضوع اینترنت برای اساتید گفت: اساتید دانشگاه ها به دلیل کارهای تحقیقاتی و پژوهشی به اینترنت با سرعت بالا نیاز دارند.

3
13 بهمن 1401
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

مدتی است که زمزمه های اینترنت طبقاتی به گوش می رسد و این بار وعده هایی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دسترسی ویژه اساتید به اینترنت بدون محدودیت داده شده است.محمد علی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با وجود واکنش هایی که نسبت به اینترنت طبقاتی وجود دارد، گفت: «اینترنت بدون فیلتر برای اساتید لازم است و اساتید به دلیل کار تحقیقاتی خود نیازمند دسترسی به سرعت بالای اینترنت هستند.»

دسترسی اساتید به اینترنت ویژه

زلفی گل با اشاره به مکاتبه با وزارت ارتباطات برای دسترسی هر چه بهتر اساتید دانشگاه به اینترنت بدون محدودیت، گفت: «هماهنگی هایی با وزارت ارتباطات برای اعطای دسترسی ویژه به اساتید برای کارهای پژوهشی، تحقیقاتی و آموزشی انجام شده است.»
وزیر علوم ضمن تکذیب اختلال در سرعت اینترنت معلمان گفت: «موضوع اصلی در این زمینه سرعت بیشتر و تسهیلات بیشتر معلمان برای دسترسی بهتر به پایگاه های علمی است» معاون آموزشی وزارت علوم هفته گذشته در نامه ای از رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خواست تا لیست اساتید خود را برای دریافت «اینترنت باز» یا بدون فیلتر ارسال کنند. پیشنهاد ارائه اینترنت باز به این گروه ها در راستای آخرین مصوبه کارگروه تعیین مصادیق کیفری بود.
اما نکته ای که قابل توجه می باشد این است که‌، روند پژوهش دانشگاه ها نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از تحقیقات توسط دانشجویان انجام می شود و اساتید تنها نقش نظارت و جهت یابی در پروژه ها را بر عهده دارند. در چنین شرایطی، گمان می شود طبقه بندی نوع نیاز به اینترنت و اساسا تقسیم بندی آن، نمی تواند در راستای انجام تحقیقات و پژوهش های علمی باشد و صرفا یک امتیاز ویژه برای یک قشر خاص محسوب می شود.

اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
کارشناسی فناوری اطلاعات، علاقمند به دنیای وردپرس، سابقه 4 سال در زمینه طراحی سایت
مقالات مرتبط
بنر
امکان جایگزینی محصولات راست چین برای فروشندگان آزاد شد
جهت بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات پشتیبانی راست چین، همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فروشندگان، امکان جایگزینی محصولات غیر ایرانی راست چین آزاد شد.
بنر
حل مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube
اگر در پیشخوان وردپرس با مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube Loader برای فعالسازی محصولات راست چین روبرو شده اید این مطلب را بخوانید تا به سادگی آن را رفع کنید.
بنر
کارمزد محصولات راست چین هوشمند شد
با هوشمند شدن کارمزد محصولات راست چین اگر فروشندگان محصولات با کیفیت تری ارائه دهند و درصد رضایت بالاتری از خریدار دریافت کنند سود بیشتری از فروش محصولات به دست می آورند و کارمزد کمتری پرداخت می کنند.
بنر
رونمایی از لوگو جدید راست چین
لوگو هر مجموعه، بخش مهمی از هویت آن را نشان می دهد و به نوعی شخصیت یک برند، محسوب می شود. این نکته ای بود که از مدت ها قبل ذهن ما را درگیر کرده بود. لوگو راست چین باید به نحوی گویاتر، فعالیت های مجموعه را بازتاب دهد. راست چین حالا دیگر فقط یک Marketplace نیست. یک هویت است. هویتی که پیکره عظیمی ...
3 دیدگاه
Themefix
Themefix
15 بهمن 1401 10:20

برنامه نویس ها و طراح های سایت چه گناهی کردن؟؟؟

آیا مفید بود ؟
0
اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
17 بهمن 1401 10:04

امید واریم در آینده اینترنت بدون محدودیت نیز برای برنامه نویسان اعمال بشه

آیا مفید بود ؟
کاموارو
کاموارو
19 بهمن 1401 16:24

هنوز طراحی سایت به صورت یک شغل واقعی جا نیوفتاده. چه برسه بخوان براش نوشابه باز کنند.

آیا مفید بود ؟