ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
اخبار

تاثیر ChatGPT روی سئو و تولید محتوا

با وجود ChatGPT بسیاری از افراد خطر جایگزینی هوش مصنوعی با شغل خود را احساس می‌کنند. اما آیا واقعا وجود هوش مصنوعی افراد را بیکار می‌کند؟ در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

0
23 اسفند 1401
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

این روز‌ها همه از اینکه ChatGPT چیست و نحوه استفاده از این مدل هوش مصنوعی OpenAI صحبت می‌کنند، رباتی که از نظر بسیاری از افراد ممکن است تهدیدی برای برخی مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ باشد. اما آیا این یک تهدید واقعی است؟ باید از ظهور این فناوری خوشحال باشیم یا ناراحت؟
طبق آخرین تحقیق mitre.org حدود ۷۸ % افراد از وجود هوش مصنوعی احساس خطر می‌کنند. مخصوصاً افراد فعال در حوزه محتوا و سئو فکر می‌کنند که آینده شغلی‌شان به خطر افتاده و طی یکی دو سال آینده همه فرایند‌های تولید محتوا و seo  کاملاً اتوماتیک توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود. از طرفی عده‌ای از کارفرمایان هم با همین فکر نیرو‌های خود را تعدیل یا اخراج می‌کنند اما واقعاً تأثیر ChatGPT روی سئو و تولید محتوا چیست؟

تاثیر ChatGPT روی تولید محتوا

ChatGPT قطعاً ابزار قدرت‌مندی است و اگر حتی یکبار با هدف تولید محتوا با آن کار کرده باشید از نتایج و جواب‌های آن شگفت‌زده می‌شوید. این ربات روز به روز هوشمندتر می‌شود و محتوایی که تولید می‌کند بهتر و منطقی‌تر می‌شود که این مساله ممکن است باعث نگرانی افرادی شود که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند.

برای تولید محتوا با chatgpt بهتر است ابتدا به سایت chat.openai.com مراجعه کنید و در این سایت با استفاده از ساخت شماره مجازی که یک شماره غیر ایرانی با استفاده از پیش شماره کشورهای دیگر است ایجاد کنید. بعد از آن با ثبت نام در chatgpt تولید محتوا را شروع کنید.

.

اگر قصد دارید از ChatGPT در تولید محتوا استفاده کنید می توانید افزونه ChatGPT راست چین را دانلود کنید و روند بهبود تولید محتوا را مشاهده کنید.

ChatGPT  پاسخ بسیاری از سوالات پیچیده شما را می‌دهد اما نباید فکر کنید که چون همه سؤالات را پاسخ‌ می‌دهد کار تولید محتوا به اتمام رسیده است. زیرا در تولید محتوا ChatGPT ایراداتی وجود دارد که شما به عنوان نویسنده محتوا باید آنها را رفع کنید. بطور مثال:

  •  محتوای تولید شده کیفیت عالی ندارد.
  • محتوای ChatGPT به خوبی توسط گوگل قابل درک است. گوگل خیلی خوب متوجه این موضوع می‌شود که محتوا توسط AI نوشته شده است.
  •  هنوز قدرت این ربات در زبان فارسی به اندازه زبان انگلیسی نیست.
  • ChatGPT نمی‌تواند در حوزه‌هایی بسیار تخصصی مانند پزشکی تولید محتوایی درستی داشته باشد چون وجود خطا در این حوزه‌ها اصلا قابل قبول نیست و هوش مصنوعی ممکن است دچار خطا شود.
  • چت جی پی تی از رویدادهای اخیر اطلاعی ندارد.

شما به عنوان تولید کننده محتوا می‌توانید از نقاط ضعف ChatGPT  استفاده کنید و با اصلاح و باز نویسی متن‌ها یک محتوای عالی ارایه دهید و اگر از وردپرس استفاده می‌کنید برای تولید محتوا با chatgpt در وردپرس می‌توانید از افزونه وردپرس چت جی پی تی استفاده کنید.

نحوه تاثیر ChatGPT روی سئو و تولید محتوا

تاثیر ChatGPT روی Seo

ربات هوش مصنوعی چت جی پی تی در فرایند سئو سایت هم می‌تواند تأثیر‌گذار باشد عده‌ای معتقدند که اگر کلیه فرایند‌های سئو به صورت اتوماتیک توسط این ربات انجام شود ۳ تا ۴ سال زمان لازم است. ChatGPT شاید بتواند در تحقیق کلمات کلیدی و بهبود تجربه کاربری مؤثر باشد اما مطمئنا تحلیل داده‌های سرچ کنسول و سایر ابزار‌های سئو کاری نیست که بتواند به آسانی انجام دهد، نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید این است که همزمان با رشد ChatGPT قطعا الگوریتم‌های گوگل هم بهبود پیدا می‌کند.

تاثیر ChatGPT روی Seo می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحقیق کلمه کلیدی
  • کمک به نوشتن عنوان سئو و متا جذاب
  • بهبود استراتژی و تقویم محتوایی
  • بهبود فرایند لینک سازی
  • بهبود فرایند گزارش‌دهی و تحلیل داده ها

چت جی پی تی سرعت بالایی در تولید محتوا دارد اما نمی‌تواند مثل انسان فکر کند. تفاوت انسان با هوش مصنوعی خلاقیت است و اگر خلاقیت ندارید باید نگران باشید. اما اگر در شغلی که دارید از تولید محتوا و سئو تا گرافیک خلاقیت داشته باشید احتمال اینکه هوش مصنوعی جای شما را بگیرد بسیار پایین است.

به طور کلی اگر فرصت طلب و خلاق باشید می‌توانید از ChatGPT در همه کارهای خود استفاده کنید و از این ربات به عنوان یک ابزار کمکی برای تسریع روند تسک‌های خود بهره ببرید.
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
امکان جایگزینی محصولات راست چین برای فروشندگان آزاد شد
جهت بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات پشتیبانی راست چین، همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فروشندگان، امکان جایگزینی محصولات غیر ایرانی راست چین آزاد شد.
بنر
حل مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube
اگر در پیشخوان وردپرس با مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube Loader برای فعالسازی محصولات راست چین روبرو شده اید این مطلب را بخوانید تا به سادگی آن را رفع کنید.
بنر
کارمزد محصولات راست چین هوشمند شد
با هوشمند شدن کارمزد محصولات راست چین اگر فروشندگان محصولات با کیفیت تری ارائه دهند و درصد رضایت بالاتری از خریدار دریافت کنند سود بیشتری از فروش محصولات به دست می آورند و کارمزد کمتری پرداخت می کنند.
بنر
رونمایی از لوگو جدید راست چین
لوگو هر مجموعه، بخش مهمی از هویت آن را نشان می دهد و به نوعی شخصیت یک برند، محسوب می شود. این نکته ای بود که از مدت ها قبل ذهن ما را درگیر کرده بود. لوگو راست چین باید به نحوی گویاتر، فعالیت های مجموعه را بازتاب دهد. راست چین حالا دیگر فقط یک Marketplace نیست. یک هویت است. هویتی که پیکره عظیمی ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.