ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

آپدیت هسته گوگل ژوئن 2019

حدود 10 روزی از آخرین آپدیت هسته گوگل گذشته. در این مقاله می خواهیم آپدیت هسته گوگل ژوئن 2019 را بررسی کنیم و ببینیم چه تأثیری روی سایت دارد.

2
29 خرداد 1398
آخرین بروزرسانی: 21 اسفند 1402

حدود 10 روزی از آخرین آپدیت هسته گوگل گذشته . در این مقاله می خواهیم آپدیت هسته گوگل ژوئن 2019 را بررسی کنیم و ببینیم چه تأثیری روی سایت دارد؟ تا به الان چه تأثیری گذاشته و چطور می توانیم از اثرات منفی آن دوری کنیم.

آپدیت هسته گوگل ژوئن 2019

خبری که ده روز پیش از طریق توئیتر، ناگهان اعلام شد این بود که بروزرسانی الگوریتم 2019 شروع شده. در واقع گوگل کاری را انجام داد که به ندرت انجام می داد. از 3 ژوئن تا 8 ژوئن 2019 این آپدیت اجرا شد و نام آن آپدیت هسته گوگل ژوئن 2019 (June 2019 Core Update) نامیده شد. این اطلاعیه در اکانت رسمی گوگل در توئیتر (Google SearchLiaison) نوشته شد: ” بروزرسانی اصلی در ژوئن 2019 در حال اجراست و بروزرسانی مراکز داده های مختلف در روزهای آینده انجام می شود. ”

آپدیت هسته گوگل ژوئن 2019 گوگل از اکانت توئیتر اعلام کرد که این آپدیت کاملا زنده و از مراکز داده در سراسر جهان  صورت می گیرد. در نهایت، این بروزرسانی در هشتم ماه ژوئن 2019 به پایان رسید. همانطور که اشاره کردیم، این آپدیت 5 روز کاری طول کشید. این مدت زمان برای بروزرسانی زیاد به نظر نمی رسد. چون گوگل تعداد زیادی سرور و مرکز داده در سراسر جهان دارد. از طرف دیگر، نسبت به زمان بروزرسانی های قبلی که یک هفته یا بیشتر به طول انجامیدند، زیادی نیست.

 

آپدیت گوگل ژوئن 2019

این رویداد چقدر گسترده بود؟

مثل همه آپدیت های دیگر، از آپدیت هسته گوگل ژوئن 2019 اطلاعات کمی وجود دارد. حتی نشریات بزرگ مثل Daily Mail و CNN هم اطلاعات چندانی در این مورد نتوانستند کسب کنند. البته همانطور که می دانید، گوگل هم اطلاعاتی مبنی بر اینکه تأثیرات این آپدیت چقدر می تواند زیاد باشد، در اختیار ما قرار نداده است. اما اعلام کرد که این بروزرسانی اصلی است. با این اوصاف، مطمئنا تأثیرات قابل توجهی خواهد گذاشت. همانطور که در آپدیت های اصلی گذشته شاهد بودیم.

Danny Sullivan در مورد آپدیت هسته گوگل ژوئن 2019 میگوید: «هیچ چیز جدیدی در مورد این آپدیت وجود ندارد و بطور خاص در مقایسه با سایر به روزرسانی ها در سال های پیش مطرح نیست».

اما در 10 ژوئن، جوناس بورچگروینک(jonas borchgrevink)، موسس و مدیر بازار CCN، در توئیترش اعلام کرد که این وبسایت در اوایل ماه ژوئیه 2019 به دلیل بروزرسانی Core Update در گوگل، از جستجوهای Google در تلفن همراه، کاهش قابل توجه داشته 71% داشته است. این اتفاق باعث کاهش 90 درصد درآمدهای آگهی سایت cnn شده.

آپدیت هسته گوگل ژوئن 2019

چرا باید مراقب آپدیت گوگل ژوئن 2019 باشیم؟

وقتی گوگل آپدیت های بزرگی منتشر می کند، دانستن زمان آغاز و پایان این رویداد مفید است. در مدت زمان بروزرسانی ممکن است مشکلات فنی یا دیگر مشکلات غیرمرتبط برای سایت ایجاد شود. اما سئومستران حرفه ای می توانند به این بروزرسانی بپردازند و تأثیرات آن را بر روی یک سایت بررسی کنند.

بهترین ابزار برای این کار، بررسی گزارش های گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس است. اگر تحت تأثیر قرار گرفته مشکل بزرگی نیست، می توانید آنرا رفع کنید. در مجموع گوگل توصیه می کند سایت خود را بهبود ببخشید.

چطور با تغییر الگوریتم های گوگل رتبه خود را از دست ندهیم؟

گوگل هر آپدیت جدیدی که تا به حال منتشر کرده به سمت رفتار انسانی قدم جدیدی برداشته. یعنی این موتور جستجو روز به روز هوشمند تر شده و در تلاش است نیازهای اطلاعاتی کاربران را بهتر رفع کند. نشانه واضح  هم تغییراتی است که در الگورتیم های قدیمی ایجاد می شود؛ یا تعریفی است که الگورتیم های جدید دارند.

برای گوگل، افراد از هر چیزی مهم تر هستند. اگر کاربر از محتوای سایت شما راضی باشد و زمان بیشتری در سایت بماند، گوگل نگاه مثبتی به شما خواهد داشت. محتوای یونیک، تصاویر منحصر به فرد، محتوای با کیفیت و … همگی بسیار مؤثر هستند. وقتی از کیفیت صحبت می کنیم، بحث اسپم هم به میان می آید.

با اینکه مدت هاست سایت هایی که محتوای اسپم منتشر می کنند، در نتایج خوب گوگل جایگاهی ندارند، اما به احتمال خیلی قوی، آپدیت هسته گوگل ژوئن 2019 ، به دنبال غربال گری مطالب اسپم از نتایج جستجوی کاربران است. بنابراین همچنان می بینیم تلاش برای انسانی فکر کردن گوگل بیشتر از قبل شده. با این اوصاف بهترین روش سئو و محتوا نویسی آن است که کاربر مقدم بر موتورهای جستجو باشد.

  • به سبک لینک دهی توجه کنید. چه لینک های داخلی و چه خارجی حتما مرتبط با نیاز کاربران باشد.
  • لحن نوشتار کاملا خوانا باشد. به این ترتیب فردی که در سایت شماست، با رغبت به خواندن ادامه می دهد و لینک ها را پیگیری می کند.
  • تکرار کلمات کلیدی را در نظر داشته باشید. اگر بیش از حد از کلمات کلیدی در متن استفاده کنید، نه تنها رتبه خوبی نخواهید گرفت؛ بلکه به عنوان اسپم شناسایی شده و از نتایج حذف می شوید.
  • از کلمات مترادف و هم معنا با کلمات کلیدی غافل نشوید. این مسأله به خوانایی بهتر متن کمک می کند. کلمه کلیدی هم بارها تکرار نمی شود. پیشنهاد می کنم بهینه سازی سئو با کمک مترادف کلمات کلیدی را مطالعه کنید.

در یک کلام سعی کنید با توجه به کاربر، از موتور های جستجو جلوتر حرکت کنید تا در آپدیت ها، نگران مسائلی مثل حذف شدن از نتایج و … نباشید.

آپدیت جدید گوگل ژوئن 2019

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
2 دیدگاه
Mohsen Hoshmand
Mohsen Hoshmand
06 تیر 1398 21:14

سلام
خیلی عالی بود

آیا مفید بود ؟
0
فرزانه همتیان
فرزانه همتیان
07 تیر 1398 11:38

سلام
ممنونم از توجه شما ???

آیا مفید بود ؟