ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

تنظیمات عمومی یواست سئو

در این مقاله بخش های مختلف تنظیمات عمومی یواست سئو را آموزش می دهیم. تنظیمات آنالیز نحوه نگارش نوشته، طول جملات، طول پاراگراف ها، تیترها و توزیع کلیدواژه تان و غیره را که در نوشته ها به شما نمایش می دهد را از این قسمت فعال می کنید. امکان ترکیب یواست سئو با ابزارهای وب مستر نیز در این قسمت قرار دارد.

0
26 آبان 1400
آخرین بروزرسانی: 15 فروردین 1403

اولین قسمت آموزش افزونه Yoast Seo بررسی تب عمومی است. تنظیمات عمومی یواست سئو به ما امکان فعالسازی تنظیمات مختلف سئو مانند آنالیز سئو، تجزیه و تحلیل خوانایی و غیره را می دهد. این بخش ها در تنظیمات یواست سئو بخش های کلیدی هستند و فعال بودن آنها ضروری است. بخش های دیگر پیشخوان، یکپارچگی و بازارهای وب مستر است که در این مقاله به طور کامل توضیح داده می شوند.

نصب افزونه یواست سئو

بعد از نصب افزونه، به صورت زیر به پیشخوان وردپرس اضافه می شود. تنظیمات عمومی اولین بخش تنظیمات است.

تنظیمات عمومی یواست سئو

تنظیمات عمومی افزونه یواست سئو

در بخش تنظیمات عمومی، 4 سربرگ قابل مشاهده است. سربرگ های پیشخوان، امکانات، یکپارچگی و ابزارهای وب مستر هستند که در ادامه به بررسی هر کدام به طور مجزا می پردازیم.

پیشخوان

در این بخش مشکلاتی که سایت شما از نظر سئو دارد را می توانید مشاهده کنید. بخش دیگر یعنی اطلاعیه ها اخبار و اطلاعیه ها را به شما نمایش می دهد. برای مثال اولین باری که شما افزونه یواست سئو را نصب می کنید پیغامی مبنی بر فعالسازی بروزرسانی خودکار افزونه یواست سئو نمایش داده می شود که شما را به صفحه افزونه ها منتقل می کند تا بتوانید بروزرسانی خودکار را برای آن فعال کنید.

بخش پیشخوان تنظیمات عمومی یواست سئو

امکانات

در سربرگ امکانات که مهم ترین سربرگ بخش آموزش تنظیمات عمومی یواست سئو است تنظیمات زیر قابل انجام است.

✔️ آنالیز سئو: یکی از مهم ترین تنظیمات سئو تجزیه و تحلیل سایت شما از نظر سئو است. فعالسازی این بخش در انتهای صفحات نوشته ها و برگه های شما یک باکس را اضافه می کند و به شما در جهت بهبود سئو پیشنهاداتی را می دهد. در این بخش شما می توانید اطلاعاتی درباره توزیع کلید واژه تان، کلید واژه در عنوان، تعداد کاراکترهای متا و غیره را مشاهده کنید و از آنها برای بهبود استفاده کنید. پس این بخش باید فعال باشد.

بخش امکانات تنظیمات عمومی یواست سئو

✔️ تجزیه و تحلیل خوانایی: بررسی می کند که آیا محتوای شما خوانایی دارد یا خیر. این بخش مهم که باید چراغ آن روشن باشد، شما را از نظر نگارش، طول جملات، طول پاراگراف ها، تیترها یا هدینگ ها بین پاراگراف ها بررسی می کند و اگر جایی نیاز به بهبود باشد به شما اعلام می کند. بخش طول جملات بیشتر برای زبان های خارجی است و برای زبان فارسی صدق نمی کند، بنابراین نیازی نیست شما توجه زیادی به ایراد برای طول جملات داشته باشید.

تجزیه و تحلیل خوانایی تنظیمات عمومی یواست سئو

✔️ محتوای شاخص: در صورتی که تنظیمات این بخش را فعال کنید، به باکس پایین صفحات شما اضافه می شود و به شما امکان می دهد که آن محتوا را به عنوان یک محتوای شاخص انتخاب کنید و به این ترتیب اعمال می کنید که محتوای این صفحه ارزشمند است.

✔️ شمارنده پیوند متن: این بخش بررسی می کند که چه تعداد لینک داخلی و خارجی دارید و به شما اعلام می کند.

✔️ تحلیل ها: تحلیلی از محتوای شما می دهد که آیا با کلمات کلیدی تان مطابقت دارد یا خیر.

✔️ پیشنهادات لینک: لیستی از پیوندها از صفحات نوشته و وبلاگ شما را نشان میدهد که شما می توانید از آنها برای لینک دهی استفاده کنید. باعث بهبود ساختار سایت شما می شود و انسجام نوشته ها را هم افزایش می دهد.

✔️ نقشه های xml سایت: در این بخش شما می توانید نقشه سایت خود را مشاهده کنید. توجه کنید نقشه سایتی که توسط یواست سئو ایجاد شده است را با کلیک بر روی tooltip نقشه XML و زدن لینک مشاهده نقشه سایت صفحه ای باز می شود که نقشه سایت خود را می توانید مشاهده کنید.

نقشه های xml سایت در تنظیمات عمومی یواست سئو

✔️ نوار منوی مدیریت: در تنظیمات یواست سئو، بخش نوار مدیریتی را می توانید از این قسمت فعال و غیر فعال کنید. در صورت فعال بودن این بخش در نوار بالای وب سایت شما اضافه می شود.

نوار منوی مدیریت در بخش عمومی تنظیمات یواست سئو

✔️ امنیت: فعالسازی این بخش به نویسندگان شما این امکان را می دهد که بتوانند یک نوشته را به no index تغییر دهند تا از نتایج گوگل حذف شود. بهتر است این بخش را خاموش نگه دارید که هیچ نویسنده های خواسته یا نا خواسته تغییری در این بخش ندهد.

در تصویر زیر صفحه سربرگ امکانات را در تنظیمات عمومی یواست سئو مشاهده میکنید.

امنیت بخش عمومی تنظیمات یواست سئو

یکپارچگی

یکپارچگی در تنظیمات یواست سئو برای ادغام این افزونه با سایر ابزار ها به کار می رود. می توانید تنظیمات این بخش را فعال یا غیر فعال کنید. ادغام یواست با ابزارهایی مثل semrush و سایر ابزارها همانطور که در تصویر می بینید، کمک می کند تا از تحلیل های این ابزارها استفاده کند و پیشنهادات خوبی به شما بدهد.

بخش یکپارچگی تنظیمات عمومی یواست سئو

ابزارهای وب مستر

برای تایید سایتتان در ابزارهای وب مستر می توانید کد تاییدی که دریافت می کنید را در این بخش ذخیره کنید. مثلا برای 4 موتور جست و جوی برای بایدو، بینگ، گوگل و یاندکس می توانید کد را دریافت کنید و در این قسمت ثبت کنید. برای هر 4 موتور جست و جو کاربر می تواند با لینکی که دور آن کادر قرمز کشیده شده است، بدون مشکل کد تایید را بگیرد.

ابزارهای وب مستر تنظیمات عمومی یواست سئو

در این مقاله به آموزش تنظیمات عمومی یواست سئو پرداختیم. این بخش یکی از مهم ترین تنظیمات یواست سئو است که حتما باید به پیکربندی آن دقت کنید. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با این تنظیمات تحلیل بهتری برای سئوی خود انجام دهید و رتبه بالاتری بگیرید. از لینک زیر می توانید افزونه یواست سئو را تهیه کنید.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه Yoast Seo، افزونه یواست سئو پرمیوم
دسته بندی : افزونه سئو
29340
فروش
90%
رضایت
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.