ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

آموزش ویرایش قالب وردپرس

ویرایش قالب وردپرس برای افراد بسیاری مشکل است و همیشه ترس از دادن اطلاعات و یا خراب کردن فایل ها وجود دارد، ما در این مقاله ساده ترین روش های ویرایش قالب وردپرس را آموزش می دهیم.

2
22 تیر 1401
آخرین بروزرسانی: 17 اسفند 1402

افراد تازه کاری که جدیدا با وردپرس آشنا شده اند ممکن است با فارسی سازی قالب وردپرس و تغییراتی مثل تغییر فونت و استایل دکمه ها از طریق قالب وردپرس آشنا نباشند، چون قالب وردپرس از فایل های Css ،JS وHtml تشکیل شده و شاید ویرایش قالب وردپرس برای افراد مبتدی راحت نباشد، راهکارهایی برای ویرایش قالب وردپرس وجود دارد مثلا می‌توانید از طریق فایل های style.css و یا rtl.css بر اساس ساختار قالب این تغییرات را اعمال کنید و یا از طریق افزونه این کار را انجام دهید. با ما همراه باشید تا سریع ترین روش های ویرایش قالب وردپرس را آموزش دهیم.

حتما قبل از شروع ویرایش قالب به نکات زیر توجه کنید:

  • بهتر است تغییرات را روی پوسته child انجام دهید ولی اگر نشد حتما یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در بروز مشکل فایل اصلی را داشته باشید.
  • هم چنین در هنگام عوض کردن قالب تغییرات را در یک پوشه ذخیره کنید و بعد دوباره اعمال کنید.

آموزش ویدئویی ویرایش قالب وردپرس

در این ویدئو می‌توانید ویرایش قالب وردپرس از طریق فایل های ویرایشگر پوسته مشاهده کنید.

ویرایش قالب وردپرس با کد نویسی

در این قسمت به بررسی روش های ویرایش قالب وردپرس با استفاده از کد نویسی می‌پردازیم.

ویرایش CSS

یک راه آسان برای ویرایش قالب استفاده از ویرایش کد های css است. برای این کار می‌توانید وارد داشبورد وردپرس شوید و در قسمت نمایش وارد تب سفارشی سازی شوید. در این قسمت روی css اضافی کلیک کنید و در این قسمت کد مورد نظر خود را وارد کنید.

هم چنین می‌توانید برای ادیت هر قسمت و بخش از سایت روی آن راست کلیک کنید و از قسمت Inspect کدهای مربوطه را تغییر دهید.

ویرایش قالب از طریق CSS

از این طریق می‌توانید تغییرات مورد نظر را اعمال کنید:

تغییر کد های css برای ویرایش قالب

ولی توجه کنید که تغییرات ذخیره نمی‌شوند و با Refresh صفحه از بین می‌روند برای اینکه تغییرات اعمال کنید باید کدهای اصلی را ویرایش کنید که در قسمت ویرایشگر پوسته (در ادامه توضیح می‌دهیم) قرار دارد.

نکته: اگر فایلهای css سایتتان حجم زیادی دارد راهکارهای حذف css اضافی در وردپرس را بخوانید.

.اگر نمیخواهید از قالب‌های آماده استفاده کنید و یا حتی آنها را ویرایش کنید، با طراحی قالب وردپرس صفر تا صد یک قالب را خودتان ساخته و سفارشی‌سازی کنید. با ساخت فایل‌های موردنیاز و جایگذاری بعضی کدهای ضروری می‌توانید این کار را انجام دهید.

ویرایش قالب از طریق ویرایشگر پوسته

با استفاده از ویرایشگر پوسته هم می‌توانید ویرایش قالب را انجام دهید. برای اینکار از پیشخوان وردپرس> نمایش> ویرایشگر پوسته کلیک کنید. در این قسمت کد های مربوط به هر بخش مثل صفحات 404 و Function php و … را می توانید تغییر دهید.

فایل های اصلی که در ویرایشگر پوسته وجود دارند عبارتند از:

  • Stylesheet (style.css): حاوی ویژگی‌های مرتبط با طراحی، از جمله فونت‌ها، رنگ‌ها و طرح‌بندی است. می‌توانید CSS سفارشی را به این فایل اضافه کنید و ظاهر کل وب سایت را تغییر دهید.
  • Functions.php: ویژگی ها و عملکرد تم، مانند ویجت ها، تصاویر و لوگو های سفارشی را تعیین می‌کند.
  • Template files: ترکیبی از HTML، تگ‌های قالب و کد PHP که خروجی محتوا را برای هر صفحه مشخص، مانند یک پست، صفحه 404 و بایگانی تعیین می‌کند.

ویرایش قالب از طریق ویرایشگر پوسته

نکته: اگر برای مشتری سایت طراحی می‌کنید دسترسی به ویرایشگر سایت را محدود کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

⚠️تهیه نسخه پشتیبان هنگام کار با ویرایشگر پیشرفته فراموش نشود.

ویرایش قالب وردپرس بدون کدنویسی

حالا به بررسی روش ویرایش قالب وردپرس با افزونه می‌پردازیم. در این روش بسیار ساده می‌توانید با افزودن افزونه های رایگان از مخزن وردپرس این کار را به سادگی انجام دهید.

افزونه Theme Editor

اولین افزونه که معرفی می‌کنیم Theme Editor است. همانطور که در تصویر هم می‌بینید نصب این افزونه بالای 50000 است. این افزونه قابلیت ویرایش قالب و افزونه و کدهای PHP، HTML، CSS و JavaScript را دارد و به راحتی می‌توانید قالب را ویرایش کنید.

افزونه What The File

این افزونه با بیش از 60000 نصب فعال را نصب و فعال سازی کنید. ;بعد از فعال سازی وارد هر صفحه ای شوید در قسمت نوار پیشخوان بالای صفحه می‌توانید از طریق افزونه تغییرات مورد نظر را انجام دهید.


این افزونه تنظیمات خاصی ندارد، کافیست برای ویرایش هر صفحه یا بخش وارد آن قسمت شوید و از قسمت نوار ابزار صفحه روی افزونه کلیک کنید. و از این طریق فایل های single.php و content.php را ویرایش کنید.

در این مقاله سعی کردیم ساده ترین روش های ویرایش قالب وردپرس را آموزش دهیم، اگر به دنبال این هستید که قالب وردپرس را عوض کنید می‌توانید به چطور قالب وردپرس خود را تغییر دهیم؟ مراجعه کنید.


اگر از صفحه سازها برای ویرایش قالب استفاده می کنید، در مقاله بهترین قالب های وردپرس لیستی از محبوب ترین قالب های وردپرس به همراه معرفی صفحه سازها را ببینید.
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
2 دیدگاه
nbg6160
nbg6160
11 مهر 1402 00:05

درود وقت بخیر ، من قصد دارم که در قالب پست های تکی ، محلی که متن نوشته شده ، به صورت حاشیه گرد ایجاد کنم و سایه ای رو برای این حاشیه در نظر بگیرم ، مثل همین آموزش تصویری که ارائه دادید ، نوشته در قالب برجسته نمایش داده شده بود ، ممنون میشم راهنماییم کنید

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
12 مهر 1402 09:12

سلام دوست عزیز
شما دو راه دارید:
1- باید کلاس استایل بخش مقالات رو با اینسپکت گرفتن پیدا کنید (lمثلا holder1).
برای اینکار از پیشخوان وردپرس> نمایش> ویرایشگر پوسته کلیک کنید و (style.css) را انتخاب کنید.
کد زیر رو برای ایجاد سایه مشابه راست چین وارد کن.

holder1{
margin-top: 27px;
background-color: #fff;
overflow: hidden;
transition: .3s;
-webkit-transition: .3s;
border-radius: 4px;
box-shadow: 0 5px 35px rgba(119,132,157,.14);
-webkit-box-shadow: 0 5px 35px rgba(119,132,157,.14);
}
2- پیدا کردن ساختار صفحات و ویرایش مستقیم کد در قالب سایت (که می تونید از طراح قالب کمک بگیرید)
حتما حتما توجه کنید که اگر تخصص کافی ندارید کد های قالبتون را بهم نزنید.

آیا مفید بود ؟