ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
هوش مصنوعی E-VALL
اخبار

هوش مصنوعی E-VALL یک ابزار در خدمت مردم یا علیه مردم

هوش مصنوعی E-VALL مایکروسافت میتواند به طور کامل صدای افراد را بازتولید و تکرار کند این ابزار از ضبط 3 ثانیه‌ای یک صدای خاص به‌عنوانی پیامی برای تولید محتوا استفاده می‌کند و بر روی 60 هزار ساعت داده گفتار انگلیسی تسلط کامل دارد.

0
02 بهمن 1401
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

در نوامبر سال ۲۰۲۲، شرکت OpenAI هوش مصنوعی اختصاصی خود که ChatGPT نام دارد را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داد. این هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر، آثار هنری و یا یک ویدیو را تنها با دریافت یک پیام متنی طراحی و تولید کند.

در دسترس قرار گرفتن ChatGPT به صورت جهانی، علاوه بر اینکه بسیار هیجان‌انگیز است، نگرانی، ترس‌ها و محدودیت‌هایی را با خود به همراه دارد. یکی از این محدودیت‌ها ساخت شماره مجازی برای ChatGPT است که کاربران ایرانی باید برای استفاده از این سرویس از شماره‌های مجازی با کد کشورهای دیگر استفاده کنند زیرا کاربران ایرانی نمی‌توانند پیش شماره +98 را به کار ببرند. شماره مجازی به کاربران ایرانی امکان استفاده از پیش شماره کشورهای دیگر را می‌‎دهد که یکی از گام‌هایی است که باید برای نحوه ثبت نام در ChatGPT طی کنند.

این چت‌بات به قدری در شبیه‌سازی و انجام فعالیت‌های دشوار عالی عمل می‌کند که می‌تواند بستری برای کلاهبرداران باشد. اکنون که چند هفته از سال ۲۰۲۳ می‌گذرد، یک محصول جدید از هوش مصنوعی، توجه همگان را به خود جلب کرده است. ابزار متن به صدایی که می‌تواند نوشته‌ها را به طور بی‌عیب و نقصی با صدای افراد بخواند.

هوش مصنوعی E-VALL که توسط شرکت بزرگ مایکروسافت طراحی و توسعه داده شده، می‌تواند تنها با ضبط سه ثانیه از صدای یک فرد، متن نوشته شده را با لحن، احساسات و تن صدای آن فرد، شبیه‌سازی کند و به گفتار دربیاورد. این برنامه که به لطف ۶۰۰۰۰ ساعت ضبط گفتار انگلیسی آموزش دیده شده است، می‌تواند بدون هیچ آمادگی یا آموزش قبلی در مورد یک موضوع، سخنرانی مفصلی انجام دهد. این ویژگی فوق‌العاده VALL-E، «وضعیت صفر شات» نام دارد.

در مقاله‌ای که در دانشگاه کرنل چاپ شده، عنوان شده است که برای توسعه‌ی E-VALL، از ۷۰۰۰ صدای مختلف استفاده شده است. همچنین ذکر شده است که سیستم متن به گفتار (TTS) موجود در این هوش مصنوعی، می‌تواند از صد‌ها برابر داده بیشتر نسبت به سیستم‌های قدیمی TTS استفاده کند. در واقع این ویژگی، باعث شده است تا E-VALL، در وضعیت صفر شات هیچ گونه مشکلی نداشته باشد.

هوش مصنوعی E-VALL

در حال حاضر برخلاف ChatGPT و با توجه به این موضوع که هوش مصنوعی E-VALL می‌تواند صدای هر شخصی را شبیه‌سازی کند، این ابزار فعلا برای استفاده عموم در دسترس قرار ندارد. اما توسعه‌دهنگان آن یک نسخه دمو از این محصول را منتشر کرده‌اند که می‌تواند تنها برخی از تنهای صدا را با ضبط سه ثانیه‌ای تقلید کند.

مایکروسافت یکی از شرکت‌هایی است که سرمایه‌گذاری زیادی را در بخش هوش مصنوعی انجام داده است. یکی از شرکت‌هایی که مایکروسافت همواره با آن همکاری داشته، OpenAI می‌باشد که خالق محصولاتی همچون ChatGPT و یا DALL-E است. مایکروسافت غول نرم‌افزاری جهان، در سال ۲۰۱۹ با رقمی معادل ۱ میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرد و طبق گزارش‌های جدیدی که در خبرگزاری‌ها منتشر شده این شرکت قصد دارد با قراردادی ۱۰ میلیارد دلاری، همکاری‌های خود را با OpenAI گسترش دهد. در واقع هدف مایکرؤسافت از چنین قراردادی، پیاده‌سازی این هوش مصنوعی در موتور جست‌و‌جوی خود یعنی Bing است.
با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قابلیت‌های هوش مصنوعی، ویژگی‌های هیجان‌انگیز این محصولات سبب می‌شود تا انسان‌ها از سطح زندگی بالاتری برخوردار شوند. اما نکته‌ نگران‌کننده بیش از حد هوشمند شدن این محصولات اس به طوری که شاید امنیت و زندگی انسان‌ها را تحت شعاع خود قرار دهد.

اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
کارشناسی فناوری اطلاعات، علاقمند به دنیای وردپرس، سابقه 4 سال در زمینه طراحی سایت
مقالات مرتبط
بنر
امکان جایگزینی محصولات راست چین برای فروشندگان آزاد شد
جهت بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات پشتیبانی راست چین، همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فروشندگان، امکان جایگزینی محصولات غیر ایرانی راست چین آزاد شد.
بنر
حل مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube
اگر در پیشخوان وردپرس با مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube Loader برای فعالسازی محصولات راست چین روبرو شده اید این مطلب را بخوانید تا به سادگی آن را رفع کنید.
بنر
کارمزد محصولات راست چین هوشمند شد
با هوشمند شدن کارمزد محصولات راست چین اگر فروشندگان محصولات با کیفیت تری ارائه دهند و درصد رضایت بالاتری از خریدار دریافت کنند سود بیشتری از فروش محصولات به دست می آورند و کارمزد کمتری پرداخت می کنند.
بنر
رونمایی از لوگو جدید راست چین
لوگو هر مجموعه، بخش مهمی از هویت آن را نشان می دهد و به نوعی شخصیت یک برند، محسوب می شود. این نکته ای بود که از مدت ها قبل ذهن ما را درگیر کرده بود. لوگو راست چین باید به نحوی گویاتر، فعالیت های مجموعه را بازتاب دهد. راست چین حالا دیگر فقط یک Marketplace نیست. یک هویت است. هویتی که پیکره عظیمی ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.