ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
ایجاد گالری تصاویر در وردپرس
مجموعه مقالات وردپرس

ایجاد گالری تصاویر در وردپرس

اگر به دنبال نمایش تصاویر یا نمونه کارهای خود در سایت خود هستید، ویرایشگرهای وردپرس امکان ساخت گالری را فراهم می کنند. به علاوه افزونه هایی وجود دارند که برای درج گالری تصاویر حرفه ای به شما کمک می کنند. در این مقاله همراه ما باشید تا 3 روش ایجاد گالری تصاویر در وردپرس را آموزش دهیم.

0
31 اردیبهشت 1401
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

ساخت گالری در وردپرس با استفاده از امکانات پیش فرض ویرایشگر کلاسیک و گوتنبرگ امکان پذیر است همچنین می توانید افزونه های وردپرس هم استفاده کنید. در این مقاله آموزش ایجاد گالری تصاویر در وردپرس را به صورت ویدیویی و تصویری آموزش می دهیم.

ایجاد گالری تصاویر در وردپرس

برای ساخت گالری در وردپرس ابتدا تصاویرتان را در سایتتان وردپرس آپلود کنید. در قسمت مدیریت رسانه در وردپرس می توانید تصویر را به صفحه اضافه کنید اما اگر بخواهید تعدادی تصویر به صفحه اضافه کنید که به صورت مرتب نمایش داده شوند و کاربر با کلیک بر روی هر کدام تصاویر را بزرگ تر ببنید باید از ویژگی گالری تصاویر استفاده کنید. وردپرس به طور پیش فرض قابلیت قرار دادن گالری تصاویر را دارد. برای ایجاد گالری با دو ویرایشگر گوتنبرگ و کلاسیک در بخش های بعدی همراه ما باشید.

1. ایجاد گالری تصاویر با ویرایشگر کلاسیک

در این بخش ساخت گالری عکس در وردپرس با استفاده از ویرایشگر کلاسیک را به صورت ویدیوئی مشاهده کنید در ادامه مراحل را به صورت و تصویری آموزش داده ایم:

✔️ برای ساخت گالری در وردپرس با استفاده از  ویرایشگر کلاسیک، ابتدا از تنظیمات پیشخوان وردپرس برگه یا نوشته ای که میخواهیدگالری تصویر را به آن اضافه کنید را باز کنید و از بخش افزودن پرونده چند رسانه ای گزینه ایجاد گالری را بزنید. حالا می توانید تصاویر موردنظر را از بخش گزینش پرونده ها یا از بخش کتابخانه پرونده های چند رسانه ای که قبلا بارگزاری کرده اید، اضافه کنید.

ایجاد کالری در وردپرس با ویرایشگر کلاسیک

✔️ بعد از انتخاب تصاویر گزینه گالری تازه بسازید را بزنید که صفحه ویرایش گالری نمایش داده می شود. در این صفحه شما می توانید تصاویر را حذف یا اضافه کرده و تعداد ستون و اندازه آنها را تغییر دهید و یا حتی چینش آنها را تصادفی انتخاب کنید. در بخش توضیح مختصر نیز می توانید برای تصاویر کپشن بنویسید.

انتخاب تصاویر و افزودن آنها به گالری

✔️ بعد از انجام تنظیمات گزینه درج گالری را بزنید.

ویرایش گالری در وردپرس

2. ایجاد گالری تصایر با ویرایشگر گوتنبرگ

یکی دیگر از صفحه سازهایی که می توانید از آن برای ساخت گالری در وردپرس استفاده کنید گوتنبرگ است. برای آشنایی بیشتر با این صفحه ساز آموزش ویرایشگر گوتنبرگ را ببینید. در این بخش ابتدا آموزش ویدیویی ایجاد گالری با این ویرایشگر را ببینید و سپس مراحل تصویری آن را دنبال کنید.

✔️ ابتدا صفحه یا نوشته موردنظر را باز کنید و سپس روی علامت + بزنید.

افزودن گالری در ویرایشگر گوتنرگ

✔️ المان گالری مطابق تصویر زیر به صفحه شما اضافه می شود و می توانید تصاویر را از مدیریت رسانه یا از سیستم خود در صفحه بارگذاری کنید. به علاوه در سایدبار سمت چپ تعداد ستون، رنگ، پدینگ و سایر تنظیمات را برای گالری خود انجام دهید.

اضافه کردن تصاویر به گالری در ویرایشگر گوتنبرگ

✔️ بعد از اینکه گالری را ایجاد کردید با کلیک روی هر تصویر می توانید مانند زیر برای آن کپشن ایجاد کنید.

نوشتن زیرنویس برای تصاویر در گوتنبرگ

ساخت گالری در وردپرس با افزونه

شما با وردپرس می توانید یک گالری ساده و ابتدایی برای سایت خود ایجاد کنید. اگر نیاز به امکانات بیشتر دارید ساخت گالری با افزونه دست شما را برای ایجاد تغییرات باز می گذارد. در این بخش تعدادی افزونه رایگان برای ایجاد گالری معرفی می کنیم که از مخزن وردپرس قابل دانلود هستند.

  1. افزونه FooGallery

این افزونه دارای بیش از 200 هزار نصب فعال و رابط کاربری آسان بوده و امکان شخصی سازی آن با درگ و دراپ وجود دارد. این افزونه واکنشگرا است و به شما قالب های متنوعی برای ایجاد گالری حرفه ای ارائه می دهد.

افزونه FooGallery

2. افزونه Photo Gallery by 10Web

این افزونه برای وردپرس ورژن 3.9 به بالا مناسب است. افزونه Photo Gallery by 10Web امکان امتیازدهی به تصاویر را دارد و باعث تعامل بیشتر شما با کاربران می شود. تعامل بیشتر روی سئو سایت شما تاثیر مستقیم دارد. رابط کاربری ساده دارد و قالب های متنوعی دارد.

 افزونه Photo Gallery by 10Web

افزونه Envira Photo Gallery

این افزونه دارای بیش از 100 هزار نصب فعال است و برای وردرپرس 4.4 و بالاتر مناسب است. افزونه Envira کاربرد پسند است و امکان ایجاد گالری با ابعاد دلخواه را دارد. با این افزونه می توانید کد کوتاه ایجاد کرده و در نوشته و برگه دلخواه قرار دهید. به علاوه برای تصاویر رمز بگذارید.

افزونه Envira Photo Gallery

در این مقاله ابتدا نحوه ایجاد گالری تصاویر در وردپرس را با ویرایشگر گوتنبرک و کلاسیک توضیح دادیم و در ادامه سه افزونه گالری تصاویر رایگان معرفی کردیم. اگر سوال یا پیشنهادی داشتید خوشحال می شوم در دیدگاه ها مطرح کنید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.