ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

نحوه راه اندازی چت روم در وردپرس

اکثر سایت های معتبر از قابلیت ساخت چت روم استفاده می کنند و به کاربران کمک می کنند تا با یکدیگر در تعامل باشند. برای اینکه امکان چت زنده کاربران با یک دیگر را در وردپرس فراهم کنید می توانید از یک افزونه چت روم وردپرس مانند پلاگین Simple Ajax Chat استفاده کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا نحوه ایجاد چت روم را ببینید.

2
03 مهر 1401
آخرین بروزرسانی: 17 اسفند 1402

برای اینکه بتوانید امکان گفت و گوی آنلاین را بین بازدیدکنندگان خود فراهم کنید نیاز به ایجاد چت روم دارید. ساخت چت روم یک امکان جذاب است که سایت شما را حرفه ای تر نشان می دهد. این امکان را با افزونه ها می توانید به سایت وردپرس اضافه کنید که یکی از افزونه ها برای برای ایجاد چت روم در وردپرس افزونه Simple Ajax Chat است. در ادامه نحوه ساخت چت روم در وردپرس یا به نحوی ساخت پیام رسان با وردپرس را با استفاده از این افزونه به صورت ویدئویی و تصویری آموزش می دهیم.

امکانات افزونه Simple Ajax Chat

افزونه Simple Ajax Chat یکی از افزونه های موردنیاز سایت وردپرس است که برای ایجاد چت روم و گفت و گوی آنلاین در وردپرس استفاده می شود. این افزونه رایگان امکان راه اندازی گفت و گوی زنده کاربران را با یکدیگر فراهم می کند و برای چت آنلاین کاربر با پشتیبان سایت به کار نمی رود. از جمله امکانات این افزونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزونه واکنشگرا بوده و با همه دستگاه ها از جمله تبلت، تلفن همراه و غیره سازگار است.
  • لود شدن صفحه چت بدون نیاز به رفرش کردن صفحه
  • نمایش پیام های چت به ترتیب صعودی و نزولی
  • گرفتن خروجی csv از پیام های چت
  • نوتیفیکیشن ارسال پیام ها به کاربران
  • امکان محدود کردن چت به کاربران لاگین شده یا امکان چت همه کاربران از جمله کاربران میهمان
  • نمایش باکس و فرم چت با استفاده از کد کوتاه
  • نمایش باکس چت در هر مکان دلخواه

برای جذاب تر کردن فروشگاه ووکامرس می‌توانید با افزونه‌های وردپرسی یک پنل کاربری پیشرفته برای کاربران طراحی کنید.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه uPanel، افزونه پنل کاربری woocommerce
دسته بندی : افزونه پنل کاربری
1142
فروش
76%
رضایت

نصب افزونه Simple Ajax Chat

برای ساخت چت روم در وردپرس از پیشخوان وردپرس وارد بخش افزونه ها شده و از طریق جست و جوی پلاگین در مخزن وردپرس آن را نصب و فعال کنید. افزونه Simple Ajax Chat به بخش تنظیمات وردپرس در پیشخوان مطابق تصویر زیر اضافه می شود. این افزونه، یکی از بهترین افزونه های رایگان وردپرس است.

نصب افزونه Simple Ajax Chat برای ساخت چت روم در وردپرس

تنظیمات افزونه ساخت چت روم در وردپرس

صفحه افزونه Simple Ajax Chat را که باز کنید با تنظیمات زیر روبرو می شوید.

تنظیمات افزونه simple Ajax Chat برای ساخت چت روم در وردپرس

  • plugin setting

برای شخصی سازی اتاق گقت و گو می توانید از تنظیمات این بخش استفاده کنید.

  • Banned Phrases

در این قسمت امکان مدیریت کلمات ممنوع در چت روم را خواهید داشت.

  • Manage Chat Messages

در این بخش از ساخت چت روم در وردپرس می توانید به کل پیام ها دسترسی داشته و آنها را ویرایش یا حذف کنید. به علاوه امکان شخصی سازی پیام پیش فرض چت روم را نیز خواهید داشت.

  • Export Chat Messages

این بخش برای برون بری داده های چت با فرمت csv استفاده می شود.

  • Restore Defaults

از این قسمت می توانید تنظیمات پیش فرض را بازیابی کنید.

ایجاد چت روم در سایت وردپرس در بخش Shortcode & Template Tag

برای اینکه اتاق گفت و گوی زنده را در سایت خود راه اندازی کنید گام های زیر را طی کنید.

  1. به بخش Shortcode & Template Tag رفته و کد [sac_happens] را کپی کنید.
  2. شما می توانید کد کوتاه را در هر بخشی از سایت که بخواهید استفاده کرده، یک برگه جدید بسازید و یا کد را به یک برگه موجود اضافه کنید. با استفاده از کد کوتاه می توانید اتاق چت یا چت روم را در هر کجا از سایت خود قرار دهید. از هر ویرایشگری که استفاده می کنید می توانید شورتکد را با افزودن بلوک کد کوتاه (در گوتنبرگ) یا المان متنی ( ویژوال کامپوزر و المنتور) اضافه کنید. اگر از ویرایشگر کلاسیک هم استفاده می کنید کد را مستقیما در ویرایشگر کپی کنید.

با بروز رسانی یا انتشار برگه اتاق گفت و گو را در برگه موردنظر ذخیره کرده و با نمایش برگه می توانید چت روم خود را مشاهده کنید. ساخت پیام رسان با وردپرس به همین سادگیست.

ایجاد چت روم در برگه دلخواه

ایجاد چت روم در وردپرس برای چت بین کاربر و پشتیبانی سایت استفاده نمی شود؛ برای فعالسازی پشتیبانی زنده باید از افزونه‌های چت و پشتیبانی استفاده کنید.
محصول پیشنهادی
بنر
افزونه واتس آپ، WhatsApp Chat WordPress
دسته بندی : افزونه پشتیبانی و چت
2119
فروش
86%
رضایت

با آموزش اتصال وردپرس به واتساپ می توانید وردپرس خود را به واتساپ متصل کنید و به سرعت، به صورت مستقیم با مشتریان و بازدیدکنندگان در ارتباط بوده و پاسخگوی آنها باشید.

در این مقاله درباره ساخت چت روم در وردپرس برای چت گروهی با افزونه Simple Ajax Chat صحبت کردیم اگر تجربه ای در خصوص ایجاد چت روم در وردپرس دارید در دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

نکته: اگر قصد دارید یک پلتفرم اختصاصی برای چت روم داشته باشد می توانید از اسکریپت چت روم استفاده کنید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
2 دیدگاه
mrshosseini
mrshosseini
03 بهمن 1402 17:36

سلام، کلمات ممنوعه تعدادش خیلی زیاده و طبیعتا نمیشه همه رو توی تنظیمات درج کرد. اگر کاربری حرف نامناسبی بزنه آیا سایت فیلتر میشه؟ چون نمیشه روی همه مکالمات نظارت داشت.
سوال دومم اینه که اون بخش url ضروریه؟ چطور باید حذفش کرد؟

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
04 بهمن 1402 08:26

سلام وقت بخیر
در صورتی که اتاق گفت و گو عمومی باشد و شخص سوم درباره مکالمات گزارشاتی ارسال کند بله امکان فیلتر هست اما در حالات عادی خیر. برای مثال اگر مکالمات بین دو نفر باشد و شخص سومی در کار نباشد. با کدهای regex و جستجو در نت برای نحوه استفاده از آنها امکان دارد بتوانید عبارات بیشتری را فیلتر کنید. در مورد سوال در صورتی که امکان حذف url وجود داشته باشه در تنظیمات افزونه قابل ویرایش است.

موفق باشید

آیا مفید بود ؟