ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

اتصال اکانت ایمیل سی پنل به جیمیل

پاسخ به ایمیل‌های کاری بسیار اهمیت دارد و اگر چند سایت با ایمیل‌های اینفو و شرکتی در هاست سی پنل دارید احتمالا چک کردن تمام ایمیل‌ها کار زمانبری است. در این مقاله مراحل اتصال هاست سی پنل به جیمیل را آموزش دادیم تا به سادگی تمام ایمیل ها را در یک جیمیل دریافت کنید.

2
29 مرداد 1402
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

چک کردن روزانه‌ ایمیل‌های کاری متصل به سایت مخصوصا اگر چندین سایت داشته باشید، کار زمانبری است. یک روش ساده برای حل این مشکل، اتصال حساب ایمیل هاست به جیمیل است. با این روش می‌توانید هر تعداد ایمیل کاری را به صورت یکجا در یک حساب Gmail داشته باشید و به تمام ایمیل‌ها در کمترین زمان دسترسی داشته باشید. در ادامه نحوه اتصال اکانت‌ ایمیل هاست را به Gmail آموزش می‌دهیم.

آموزش اتصال ایمیل هاست به جیمیل

بعد از ورود به سی پنل، از قسمت Email و بر روی آیکون Email Accounts کلیک کنید.

انتخاب email accounts در هاست سی پنل

  • در قسمت email accounts، تمام حساب‌های کاربری SMTP که قبلا در هاست ایجاد کردید، نمایش داده می‌شوند.

مشاهده ایمیل‌های ساخته شده در هاست سی پنل

  • ایمیل مورد نظر برای اتصال به جیمیل را انتخاب کنید و بر روی گزینه Connect Devices کلیک کنید. در قسمت Mail Client Manual Settings دو گزینه وجود دارد:
  1. Secure SSL/TLS Settings (Recommended): با انتخاب این گزینه، داده‌های ایمیلی توسط SSL بین سرور جیمیل و ایمیل سرور هاست رمزگذاری می‌‌شوند. سی‌پنل هم این روش رو توصیه کرده است.
  2. Non-SSL Settings (NOT Recommended): این گزینه داده‌های ایمیلی را بدون رمزنگاری بین سرور جیمیل و ایمیل هاست ردو بدل می‌شوند که به دلیل پایین آمدن امنیت توصیه نمی‌شود.

انتخاب SSL/TLS نوع تنظیمات

  • با توجه به توصیه سی پنل ما هم، گزینه Secure SSL/TLS را انتخاب می‌کنیم، دقت کنید فعلا این صفحه را نمی‌بندیم.

به سراغ اکانت جیمیل می‌رویم تا تنظیمات برای اتصال به هاست سی‌پنل را انجام دهیم.

.اگر هنوز اکانت ایمیل را نساختید در  مقاله آموزش ساخت ایمیل مراحل ایجاد یک حساب جیمیل را به صورت تصویری و ویدیویی ببینید.

تنظیمات جیمیل

  • وارد حساب جیمیل شوید و بر روی Setting کلیک کنید.
  • Accounts and Import را انتخاب کنید.
  • در این سربرگ در قسمت Check mail from other accounts گزینه Add a mail account را انتخاب کنید.

انتخاب گزینه Accounts and Import برای انجام تنظیمات اتصال جیمیل به هاسیت سی پنل

  • آدرس ایمیلی که می‌خواهید به هاست وصل کنید را وارد کنید و گزینه Next را بزنید.

وارد کردن جیمیل مورد نظر برای اتصال هاست سی پنل به ایمیل

  • در این مرحله Import emails from my other account pop3 را انتخاب کنید و Next را بزنید.

انتخاب import emails from my other account pop3

  • در ادامه تنظیمات افزودن ایمیل را انجام دهید و فیلدها را طبق توضیحات زیر پر کنید:
  1. Username: نام کاربری معمولا همان آدرس ایمیل است.
  2. Password: رمز عبور ایمیل هاستتان را وارد کنید.
  3. Pop server: باید آدرس میل mail pop server هاست را وارد کنید، برای پر کردن این گزینه به صفحه تنظیمات ایمیل در سی‌پنل بروید و از قسمت Incoming Server این مقدار را کپی کنید و در این فیلد Paste کنید. اصولا pop server به صورت mail.domain.com یا email.domain.com است.
  4. Port: برای شماره پورت pop3 به صفحه اطلاعات اکانت ایمیل در سی پنل بروید و از قسمت incoming server در قسمت pop3 port این مقدار که معمولا 995 است، را وارد کنید.
  5. Leave a copy of retrieved message on the server: با فعال کردن این گزینه یک نسخه از ایمیل‌های ارسالی و دریافتی توسط این اکانت ایمیل بر روی هاست سایت هم ذخیره می شود، درغیر این صورت ایمیل های ارسالی فقط بر روی جیمیل ذخیره می‌شوند.
  6. Always use a secure connection ssl when retrieving mail: با فعال کردن این گزینه ایمیل‌های دریافتی بر بستر SSL ارسال می‌شوند. این گزینه را حتما فعال کنید.
  7. Label incoming messages: در این قسمت تعیین می‌کنید که ایمیل ارسالی به یک دایرکتوری جدا به غیر از Inbox و Smap یا Trash ارسال شود.
  8. Archive incoming messages skip the inbox: با انتخاب این گزینه تعیین می‌کنید که ایمیل‌ها در inbox آرشیو نشوند.

تنظیمات اکانت ایمیل برای اتصال جیمل به هاست cpanel

  • در ادامه پیام موفقیت آمیز بودن اتصال ایمیل هاست به سی پنل نمایش داده می‌شود. گزینه Yes I want to be able to send mail as را انتخاب کنید و Next را بزنید.

نمایش پیام موفقیت اتصال ایمیل هاست cpanl به جیمیل

  • در این مرحله در قسمت Name، نام و نام‌خانوادگی خودتان یا شرکت را وارد کنید. نامی که در این قسمت تنظیم می‌کنید به عنوان فرستنده ایمیل در اینباکس گیرندگان ایمیل نمایش داده می‌شود.

  • چون ایمیل‌ها از طریق پروتکل Smtp ارسال می‌شوند، باید مقادیر Smtp هاست را در این فیلدها وارد کنید. تنظیمات برای Send mail through your SMTP server شامل موارد زیر است:
  1. Smtp server: در صفحه تنظیمات دستی اکانت ایمیل Cpanel بروید و از Outgoing Server این مقدار را کپی کنید.
  2. Port: مقدار پورت را از حساب ایمیل در سی‌پنل در قسمت Outgoing Server کپی کنید. در اینجا 465 را انتخاب کردیم.
  3. Username: نام کاربری SMTP (نام کاربری ایمیل هاست) را وارد کنید.
  4. Password: مجدد رمزعبور اکانت ایمیل هاست را وارد کنید.
  5. Secured connection using ssl : برای ارسال ایمیل‌ها در بستر SSL این گزینه را انتخاب کنید.

و با تنظیم گزینه‌های بالا Add Account را انتخاب کنید.

اضافه کردن اکانت در تنظیمات smtp

  • کدی که به ایمیل هاست ارسال می‌شود را وارد کنید و Verify را بزنید.

وارد کردن کدتایید نهایی برای اتصال ایمیل هاست سی پنل به gmail

مراحل اتصال ایمیل به هاست سی پنل در این قسمت به پایان می‌رسد؛ از این به بعد ایمیل‌های ارسالی برای هاست سی پنل را می‌توانید در جیمیل مشاهده کنید. اگر سوالی در مورد مراحل اتصال هاست سی پنل به جیمیل دارید، در قسمت کامنت‌ها بپرسید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
2 دیدگاه
admin380
admin380
02 شهریور 1402 08:13

سلام
ارادت و خسته نباشید
اگر اتصال را انجام دادیم و برای ارسال ایمیل کاری باید از همان سی پنل اقدام کنیم یا میشه با جی میل ارسال ایمیل کاری ارسال کرد ؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
04 شهریور 1402 10:46

سلام
بله امکان پذیر هست و هنگام ارسال ایمیل در قسمت from می توانید انتخاب کنید که ایمیل از طریق gmail ارسال شود یا از طریق ایمیل هاست

آیا مفید بود ؟