ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

تغییر ایمیل مدیریت در وردپرس با 2 روش

در بسته های نصب آسان از آدرس ایمیل فروشنده قالب و گاهی از ایمیل طراح یا فریلنسری که قالب را برای شما نصب کرده بعنوان ایمیل مدیریت سایت استفاده می شود و اطلاعیه های مهم امنیتی، بروزرسانی و ارسال ایمیل سفارشات با این ایمیل (مثلا فرامرز ارسلان😮!) ارسال می شود. علاوه بر این ارسال ایمیل از دامنه سایت باعث برندینگ و جلب اعتماد خریدار و کاربر سایت می شود؛ بنابراین نیاز به تغییر ایمیل مدیریت وردپرس است

2
15 آبان 1397
آخرین بروزرسانی: 21 اسفند 1402

علاوه بر اطلاع رسانی های مدیریتی در یک وب سایت فروشگاهی یا خدماتی بهتر است ایمیل‌های دریافتی مشتریان از طرف ایمیل سازمانی باشد. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی با دو روش، تغییر ایمیل مدیریت وردپرس را انجام دهید.

تغییر ایمیل پیش فرض وردپرس از طریق phpMyAdmin

در این روش به شما نشان می دهیم ایمیل مدیریت را چطور در phpMyAdmin تغییر دهیم. دقت کنید از این روش تنها زمانی استفاده کنید که به پنل مدیریت وردپرس خود دسترسی نداشته باشید. بعد از وارد شدن به cpanel هاست، روی گزینه phpMyAdmin کلیک کنید.

تغییر ایمیل پیشفرض در وردپرس

توجه داشته باشید، بسته به شرکت میزبانی(hosting) شما، داشبورد cPanel ممکن است کمی متفاوت از تصویر بالا باشد.

در پنجره phpMyAdmin، پایگاه داده خود را که در ستون سمت چپ قرار دارند، خواهید دید. با کلیک بر روی آن، تمام جداول را مشاهده می کنید. در اینجا روی جدول options_ کلیک کنید.

تغییر ایمیل پیشفرض وردپرس

حالا روی گزینه ویرایش admin email کلیک کنید. phpMyAdmin ردیفی باز می کند که می توانید ایمیل ادمین را تغییر دهید. در پایان حتما تغییرات ذخیره کنید.

تغییر ایمیل اکانت وردپرس

تبریک می گویم. شما با موفقیت ایمیل وردپرس خود را تغییر داده اید. از این به بعد، کلیه اطلاعیه های وردپرس سایت شما روی این ایمیل ارسال می شوند. حالا با هم آدرس ایمیل مدیر سایت را تغییر می دهیم.

برای تغییر ایمیل پیش فرض وردپرس، شما نیاز به ساخت اکانت جیمیل یا استفاده از اکانت های موجود خود دارید.

اگر نیاز به سفارشی سازی ایمیل های مارکتینگ و اتوماسیون آنها دارید افزونه ایمیل مارکتینگ میلرلایت یک پلاگین بسیار کاربردی است که مدیریت ایمیل ها را به سادگی انجام می دهد. آموزش این افزونه نیز در وبلاگ راست چین ارائه شده است.

تغییر آدرس ایمیل مدیر سایت از طریق دیتابیس

برای این کار به جدول users_ نیاز داریم. پس روی آن کلیک می کنیم. و بر روی گزینه edit آن کاربری که مد نظر شماست، موارد دلخواه را تغییر دهید. برای تغییر ایمیل، فیلد user_email مد نظر ماست. مجددا یادآوری می کنیم که ذخیره را فراموش نکنید.

تغییر ایمیل ادمین در وردپرس

تغییر ایمیل وردپرس از طریق پیشخوان وردپرس

این روش، راحت ترین و دردسترس ترین مسیر برای تغییر ایمیل اکانت وردپرس است. پیشخوان را باز کنید , از مسیر تنظیمات > عمومی > نشانی ایمیل را تغییر دهید. یک تاییدیه به ایمیل جدید ارسال می شود که بعد از تایید آن تغییر آدرس ایمیل وردپرس انجام می شود.

مسیر تغییر ایمیل پیش فرض مدیریت از طریق پیشخوان وردپرس

فراموش نکنید، همه تغییرات را ذخیره کنید. از این به بعد، وردپرس تمامی اطلاعات مهم را به این ایمیل ارسال می کند.

در صورتیکه ایمیلی دریافت نکردید یا به پیشخوان خود دسترسی ندارید از روش اول و از طریق دتیابیس اقدام کنید.

تغییر ایمیل کاربر ادمین یا مدیر سایت

گاهی اوقات نیاز دارید تنها ایمیل حساب ادمین یا همان مدیر سایت را تغییر دهید از این مسیر استفاده کنید.

پیشخوان> کاربران > همه کاربران> کاربر مورد نظر را ویرایش کنید

تغییر ایمیل کاربر ادمین یا مدیر سایت از طریق پیشخوان وردپرس

 

با استفاده از گزینه ویرایش می توانید به راحتی ایمیل مورد نظر را تغییر دهید. فراموش نکنید بعد از پایان تغییرات حتما “به روزرسانی کاربر” را در پایان صفحه کلیک کنید. وردپرس ایمیلی مبنی بر این تغییر برای شما ارسال می کند. اگر در ابتدای مسیر طراحی سایت با وردپرس هستید ما در دوره آموزش وردپرس به موارد و تکنیک های مهمی پرداختیم که هر متخصص وردپرس بعد از چند سال تجربه به آن پی برده و شما می توانید در کوتاهترین زمان آنها را یاد بگیرید و وب سایت خود را راه اندازی کنید.

محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
من محبوبم، کارشناسی ارشد مدیریت IT دارم و بیشتر از 5 ساله که تخصصی وردپرس و سئو کار می‌کنم. معتقدم که هیچ چیز نشدنی وجود نداره؛ فقط استقامت و تلاش میخواد.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
2 دیدگاه
m.h n.b
m.h n.b
10 دی 1401 12:37

سلام. در خصوص مطلب تغییر ایمیل، برای من پیامی مبنی بر این که به ایمیل جدید ، ایملی ارسال می شود میاد ولی هیچ ایمیلی ارسال نمی شود چرا؟

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
11 دی 1401 08:40

سلام دوست عزیز
گاهی اوقات این مشکل پیش میاد. از روش تغیر رمز از طریق دیتابیس اقدام کنید سریعتر و بدون مشکل انجام میشه.

آیا مفید بود ؟