ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
چالش های فروشگاه ها در شب عید
کسب درآمد

چالش‌ های فروشگاه‌ های آنلاین در شب عید

شب عید، فرصتی طلایی برای فروشگاه‌های آنلاین است تا با ارائه خدمات باکیفیت و جلب رضایت مشتریان، به موفقیت دست پیدا کنند، اما گاهی اوقات ممکن است چالش‌هایی برای فروشگاه های اینترنتی به دلیل حجم تقاضای زیاد به وجود بیاید. در این مقاله ترفندهایی برای مقابله با مشکلات احتمالی آموزش می‌دهیم.

0
08 اسفند 1402
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

چالش‌ های فروشگاه‌ های آنلاین مانند مدیریت موجودی، تحویل به موقع محصولات و پاسخگویی سریع و… در شب عید به وجود می‌آید که حل این مسائل با به کاربردن ترفندها و راه حل‌‍‌هایی است که بتوانید این دوران پرترافیک را به راحتی پشت سر بگذارید.

مهم‌ترین چالش‌ های سایت‌ های فروشگاهی

در ادامه دغدغه‌های مهمی که برای فروشگاه‌ های اینترنتی در این روزهای سال وجود دارد، بررسی می‌کنیم و بهترین راه‌حل ها را ارایه می‌دهیم تا یک فروش بیادماندنی برای شب عید تجربه کنید.

1. ترافیک سنگین، کابوس شب عید!

تصور کنید که در آستانه عید نوروز هستید و کاربران زیادی به قصد خرید وارد سایت شما می‌شوند، اما به خاطر سرعت پایین و کندی طاقت‌فرسا، احتمالاً از خرید منصرف و سایت را ترک کنند. این چالش در فروشگاه آنلاین شما به دلیل افزایش ترافیک ناگهانی است که باید از قبل برایش چاره بیندیشید.

ترفندهای طلایی:

  • استفاده از هاست پربازدید: شما می‌توانید با هاست پربازدید، سرعت سایت‌تان را بالا ببرید.
  • استفاده از CDN:  CDN موجب می‌شود محتوای سایت‌تان در سریع ترین زمان برای مشتریان در سراسر جهان لود شود.
  • بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت: سرعت سایت را با ابزارهای سنجش بررسی و تحلیل کنید و بهبود دهید.

افزایش ترافیک سایت در شب عید

2. سبد خرید پر، انبار خالی!

داستان غم‌انگیز یک کمپین فروش اینطور آغاز می‌شود که یک ماگ پرطرفدار با 600 تقاضا وجود دارد، درحالیکه موجودی انبار شما فقط 200 تاست! متقاضیان آن محصول سایت شما را ترک و به سراغ سایت‌‎های دیگر می‌روند که باعث می‌شود شما فرصت فروش را از دست بدهید.

ترفندهای طلایی:

  • برنامه‌ریزی دقیق برای تأمین کالا: حتما ار قبل تعداد تقاضا را پیش‌بینی کنید.
  • استفاده از روش‌های مدیریت موجودی: با روش‌های مدیریت موجودی، همیشه از تعداد کالاهایتان باخبر شوید، بطور مثال درسایت‌های ووکامرسی با استفاده از افزونه مدیریت موجودی و تعریف آستانه موجودی می‌توانید از تعداد محصولات مطلع شوید و زمانی که به تعداد خاصی رسید افزونه به مدیر سایت اعلام کند.
  • اطلاع‌رسانی دقیق به مشتریان: در صورت اتمام موجودی در انبار تا زمان تامین شدن، به مشتریان این اطمینان را بدهید که در صورت موجود شدن محصول آنها را مطلع می‌کنید، تا مشتریان شما به سراغ سایت‌های دیگر برای خرید نروند؛ افزونه خبرم کن یک افزونه عالی اطلاع رسان موجود شدن محصولات است.
محصول پیشنهادی
بنر
افزونه اطلاع رسان موجودی محصولات خبرم کنید
دسته بندی : افزونه فروشگاهی
424
فروش
86%
رضایت

3. تضمین کیفیت، رمز اعتماد مشتری

کیفیت محصولات، یکی از مهم‌ترین عوامل در جلب اعتماد مشتریان است. اگر مشتریان از کیفیت محصولات شما رضایت نداشته باشند، به احتمال زیاد دیگر از شما خرید نخواهند کرد.

ترفندهای طلایی:

  • بررسی دقیق کیفیت محصولات: قبل از ارسال محصولات برای مشتریان، کیفیت آنها را به طور دقیق بررسی کنید و از سالم بودن آنها مطمئن شوید.
  • ارائه ضمانت بازگشت کالا: با ارائه ضمانت بازگشت کالا، به مشتریان خود اطمینان دهید که در صورت عدم رضایت از کیفیت محصول، می‌توانند آن را مرجوع کنند.

4. اختلال در پرداخت، قاتل صبرِ مشتری!

تصور کنید که مشتری کالای مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از طی مراحل خرید، در لحظه آخر یعنی پرداخت آنلاین با اختلال در درگاه پرداخت مواجه شود. این اتفاق می‌تواند باعث از دست رفتن مشتریان و ضرر مالی شود و یکی از مهم‌ترین چالش‌ های فروشگاه‌ های آنلاین است که حتما باید با یک راهکار فوری آن را رفع کنید.

اختلال در پرداخت، یک چالش مهم در فروشگاه انلاین

ترفندهای طلایی:

  • درگاه‌های پرداخت امن و معتبر: با انتخاب درگاه‌های پرداخت امن و معتبر، خیالتان از بابت تراکنش‌های آنلاین راحت کنید.
  • تست و بررسی کامل سیستم پرداخت: قبل از شروع فروش، سیستم پرداخت خود را به طور کامل تست و بررسی کنید تا از عدم وجود مشکل در آن اطمینان حاصل کنید.
  • ارائه راه‌های جایگزین برای پرداخت: علاوه بر درگاه پرداخت آنلاین، راه‌های جایگزین دیگری مانند پرداخت کارت به کارت یا واریز به حساب را نیز برای مشتریان خود ارائه دهید چون ممکن است سیستم بانکی نیز دچار مشکل شود اینجاست که داشتن یک درگاه پرداخت جایگزین می‌تواند از وقوع مشکلات بزرگ جلوگیری کند.

5. امنیت اطلاعات، دغدغه‌ای همیشگی

امنیت اطلاعات مشتریان، یکی دیگر از چالش های فروشگاه‌های آنلاین است. در شب عید که تعداد تراکنش‌ها و خریدهای آنلاین افزایش می‌یابد، خطر حملات هکری و کلاهبرداری‌های آنلاین نیز افزایش می‌یابد.

ترفندهای طلایی:

  • بررسی امنیت سایت: امنیت سایت خود را به طور کامل بررسی کنید و از پروتکل‌های امنیتی مانند HTTPS مطمئن شوید.
  • بروزرسانی نرم‌افزارها: با بروزرسانی منظم نرم‌افزارها و سیستم‌ها از وجود حفره‌های امنیتی مطلع و آن ها را رفع کنید.
  • آموزش کارکنان در مورد خطرهای امنیتی: به کارکنان خود در مورد خطرهای امنیتی و رعایت استانداردهای حفاظت اطلاعات آموزش دهید.
محصول پیشنهادی
بنر
افزونه آیتم سکیوریتی، IThemes Security Pro
دسته بندی : افزونه امنیت وردپرس
2313
فروش
84%
رضایت

6. پشتیبانی پس از فروش، کلید وفاداری مشتریان

پشتیبانی پس از فروش، نقشی کلیدی در جلب رضایت و وفاداری مشتریان دارد. در شب عید که تعداد مشتریان و تراکنش‌ها افزایش می‌یابد، نیاز به پاسخگویی سریع و باکیفیت به مشتریان نیز به همان نسبت زیاد می‌شود.

ترفندهای طلایی:

  • افزایش تعداد کارکنان پشتیبانی: تعداد کارکنان بخش پشتیبانی خود را افزایش دهید تا بتوانید به طور سریع پاسخگوی مشتریان خود باشید.
  • استفاده از ابزارهای چت آنلاین و سیستم تیکت: از ابزارهای چت آنلاین و سیستم تیکت برای پاسخگویی به سوالات و حل مشکلات مشتریان خود استفاده کنید.
  • ارائه پاسخگویی سریع و باکیفیت: به طور سریع و باکیفیت به سوالات و مشکلات مشتریان خود پاسخ دهید تا رضایت آنها را جلب و یکی از مهم ترین چالش‌ های فروشگاه‌ های آنلاین را رفع کنید.

پشتیبانی پس از فروش یک چالش مهم فروشگاه

7. حمل و نقل نامطمئن، کابوس آخر خرید!

حمل و نقل به موقع محصولات، یکی از انتظارات مهم مشتریان است و می‌تواند یک چالش فروشگاه آنلاین باشد چون در شب عید که شلوغی ادارات پست و شرکت‌های حمل و نقل زیاد می‌شود، تأخیر در ارسال محصولات می‌تواند نارضایتی زیادی را برای مشتریان به همراه داشته باشد.

ترفندهای طلایی:

  • استفاده از بسته‌بندی مناسب: از بسته‌بندی مناسب برای محصولات خود استفاده کنید تا در حین حمل و نقل آسیب نبینند.
  • همکاری با شرکت‌های حمل و نقل معتبر: با شرکت‌های حمل و نقل معتبر و سریع همکاری کنید تا محصولات شما به موقع به دست مشتریان برسند.
  • ارسال سریع محصولات: تا جایی که امکان دارد، محصولات را سریعتر ارسال کنید تا در بهترین زمان به دست مشتریان برسند.
محصول پیشنهادی
بنر
افزونه حرفه‌ای حمل و نقل پستکس
دسته بندی : افزونه فروشگاهی
769
فروش
78%
رضایت

با رعایت این 7 راهکار، می‌توانید چالش‌ های فروشگاه های آنلاین در شب عید را به فرصت تبدیل و از این فرصت برای افزایش فروش و سود خود استفاده کنید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
سایت های همکاری در فروش ایرانی
در سال های اخیر بسیاری از وب سایت های ایرانی امکان افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش را در سایت خود ایجاد کرده اند. افیلیت مارکتینگ یک سیستم کسب درآمد است و افراد در صورت انتخاب درست محصول و تبلیغ موثر می توانند درآمد ماهیانه داشته باشند. مزیت سیستم های همکاری در فروش این است که نیاز به ...
بنر
کسب درآمد با گوشی با 12 ایده کاربردی
کسب درآمد با گوشی با وجود تعداد بالای استفاده کنندگان از موبایل یک روش پردرآمد است بیش از ۶۰% ترافیک اینترنت دنیا از طریق گوشی‌های هوشمند مصرف می‌شود؛ این یک فرصت بالقوه برای شماست و می‌توانید در آرایشگاه، اتاق انتظار پزشک، خانه یا حتی در اتوبوس با گوشی که در دست دارید درآمد کسب کنید. در ادامه ...
بنر
9 سایت کسب درآمد از اینترنت در ایران که بهترین اند
در این مقاله بهترین سایت های کسب درآمد اینترنتی در ایران و خارج بررسی شدند. در صورتی که بخواهید در منزل و بدون هزینه یک شغل تمام وقت یا پاره وقت داشته باشید این وب سایت ها می توانند یک انتخاب مناسب برای شما باشند. کسب درآمد از این سایت های ایرانی و خارجی می تواند بر اساس سطح مهارت و زمانی که ...
بنر
دانلود رایگان نمونه طرح توجیهی استارت آپ
داشتن یک کسب و کار بسیار شیرین است. میتوانیم افراد زیادی را در اقوام و آشنایان ببینیم که بواسطه کسب و کارشان به آرزو ها و رویاهای شیرین خود رسیده اند. اگر شما هم به فکر شروع و رشد کسب و کار خود افتاده اید و قصد دارید در یکی از شتاب دهنده ها عضو شوید یا در جلسات جذب سرمایه گذار شرکت کنید، حتما ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.