ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
نقد و بررسی

بهترین افزونه های LMS وردپرس کدامند؟

امروزه با توجه به شرایط روز دنیا بسیاری از کلاس های درس مدارس و دانشگاهها به صورت آنلاین برگزار می شود با سیستم های مدیریت آموزش آنلاین یا Learning Managment System که به اختصار LMS گفته می شود امکان برگزاری تمامی فعالیت های آموزشی به صورت آنلاین امکان پذیر است. برگزاری کلاس و دوره های آموزشی، برگزاری آزمون آنلاین، اعلام نمرات و ساخت گروه پرسش و پاسخ با استفاده از LMS ها برای دانشگاه ها، موسسات آموزشی یا مدارس امکان پذیر است. در این آموزش قصد داریم به معرفی بهترین افزونه وردپرس LMS برای راه اندازی یک کلاس یا دوره آموزش آنلاین را بپردازیم.

5
09 آبان 1399
آخرین بروزرسانی: 05 فروردین 1403
choosearea

1- افزونه learnDash

بهترین افزونه LMS وردپرس، افزونه learnDash است که به شما امکان می دهد تا محیط آموزشی مناسبی را برای اعضای سایتتان فراهم کنید. با این افزونه لزن دش یکی از بهترین پلاگین های وردپرس است که می توانید به سادگی با استفاده از کشیدن و رها کردن (Drag&Drop) سایت آموزشی خود را با دوره ها و دروس مختلف بسازید. این افزونه کار شما را برای برگزاری آزمون های آنلاین و همچنین اعطای گواهینامه ها آسان تر می کند. دانشجویان می توانند بر اساس امتیازی که در طول دوره کسب کرده اند دوره بعدی را شروع کنند که این امر موجب افزایش تعامل شما و کاربران می‌شود. این قابلیت ها باعث شده که این افزونه گزینه مناسبی برای دانشگاه هایی که دوره های آنلاین برای دانشجویان برگزار می کنند باشد. فزونه LearnDash توسط سازمان های بزرگی مانند دانشگاه جان هاپکینز، دانشگاه کولیبرا و همچنین گروه های کوچک تری مانند ProBlogger استفاده شده است. خوشبختانه این محصول توسط تیم راست چین کاملا فارسی سازی شده است نسخه پولی این افزونه،‌ امکان دسترسی به بروز رسانی های محصول و استفاده از ویژگی های جدید به همراه امکان پشتیبانی دائمی برای کاربران فراهم شده است.

LearnDashبهترین افزونه های LMS وردپرس

آیا آکادمی Yoast، در آموزش های خود از افزونه LearnDash استفاده می کند؟

همان طور که می دانید افزونه Yoast بهترین افزونه سئو در وردپرس به شمار می آید. Yoast علاوه بر اینکه به کاربران وردپرس در پیاده سازی بهتر سئو از طریق افزونه خود کمک می کند، همچنین به آن ها در نوشتن سئو و مطالب بهتر از طریق آکادمی Yoast یاری می رساند. همه آموزش های این آکادمی، در بستر افزونه LearnDash انجام می گیرد.

افزونه LearnDash چه قابلیت هایی را به وردپرس اضافه می کند؟

با نصب این افزونه بر روی وردپرس تعداد زیادی قابلیت های جدید به پنل کاربری آن اضافه می شود. این قابلیت ها به شرح زیر می باشد:

  • اضافه شدن منو های جدید
  • اضافه شدن ابزارک های (Widget) جدید
  • ارائه پست های سفارشی
  • امکان طبقه بندی دوره های آموزشی
  • اضافه شدن جداول پایگاه داده
  • اضافه شدن بخش آزمون ها

ویژگی های افزونه LearnDash

در افزونه LearnDash، محتوای آموزشی به چه شکل هایی در اختیار کاربران قرار می گیرد؟

در این افزونه شما می توانید محتوای آموزشی را به دو صورت در اختیار کاربران قرار دهید. در حالت اول می توانید همه محتوای آموزشی را یک باره در اختیار آن ها قرار دهید. یعنی تعیین کنید که کاربران پس از ثبت نام به همه محتوای آموزشی دسترسی داشته باشند. و در حالت دوم می توانید محتوای آموزشی  را در فاصله های زمانی که تعیین می کنید در اختیار آن ها قرار دهید. در این حالت محتوا براساس یک برنامه از پیش تعیین شده به طور خودکار منتشر می شود. ضمن آن که با استفاده از افزونه Notification رایگانی که در درون برنامه قرار دارد، می توانید کاربران را از قرار گرفتن محتوای آموزشی مطلع کنید.

از چه راه هایی می توان دوره های آنلاین ساخته شده با افزونه learnDash  را به فروش رساند؟

برای فروش دوره های تولید شده با افزونه LearnDash راه های مختلفی وجود دارد که بعضی از آن ها به شرح زیر است:

  • برگزارکنندگان می توانند مجوزهای دوره را به صورت عمده خریداری کنند.
  • با گرفتن حق اشتراک از کاربران می توانید درآمد خودتان را به حداکثر برسانید.
  • امکان استفاده از دوره های آنلاین انفرادی را برای کاربران خود می‌توانید فراهم کنید.

مهم ترین ویژگی های افزونه LearnDash کدامند؟

مهم ترین ویژگی های افزونه LearnDash، به شرح زیر هستند:

  • امکان اضافه کردن قابلیت های بیشتر با افزونه های رایگان و پولی
  • امکان فروش دوره ها به صورت یکبار مصرف
  • امکان تعیین پیش نیاز برای دوره های آموزشی
  • امکان اعطای گواهینامه پایان دوره به کاربران
  • امکان قرار دادن تکالیف برای کاربران
  • سازگاری با بیشتر قالب های وردپرس
  • امکان قرار دادن تاریخ انقضا برای دسترسی کاربران
  • سازگاری کامل با تلفن همراه و تبلت (Mobile Friendly)
  • سازگاری کامل با درگاه های پرداخت

    برای خرید افزونه LearnDash کلیک کنید 

2- افزونه Learnpress

افزونه Learnpress یکی از افزونه های رایگان Lms برای وردپرس است که در آن می توانید با کشیدن و رها کردن (Drag&Drop) و بدون نیاز به کدنویسی، به راحتی سایت آموزشی خود را بسازید. این افزونه تمامی ویژگی های مهمی را که به آن نیاز دارید برای شما فراهم می کند. افزونه Learnpress کم حجم است و شما می توانید با استفاده از افزونه های دیگر آن را توسعه دهید. Learnpress برای کسانی که می خواهند دوره های یادگیری آنلاین ایجاد کنند، به طور مدام آزمون برگزار کنند و یا اینکه از طریق وب سایت محصولات آموزشی خودشان را به فروش برسانند گزینه مناسبی به حساب می‌‌آید. این افزونه به صورت مداوم در حال توسعه می باشد.

 افزونه LMS وردپرس Learnpress

ویژگی های افزونه Learnpress کدامند؟

مهم ترین ویژگی های این افزونه به شرح زیر است:

  • کاملا رایگان
  • رابط کاربری زیبا و جذاب
  • راه اندازی آسان دوره های آموزشی آنلاین
  • مدیریت آسان و فروش راحت هر دوره آموزشی
  • اتصال یکپارچه با انجمن های bbpress و شبکه های اجتماعی
  • مشاهده آمار کاربران هر دوره
  • نمایش رتبه دانشجو
  • امکان محدودیت دسترسی برای هر درس
  • سازگاری با قالب های مختلف وردپرس

مقایسه بین افزونه LearnDash و افزونه Learnpress

افزونه Learnpress به صورت رایگان عرضه می شود و امکانات خوبی را به کاربران ارائه می دهد ولی از نظر پشتیبانی حرفه ای و همین طور کد نویسی نسبت به LearnDash ضعیف تر است و همین موضوع باعث می شود که شرکت ها و مراکز آموزشی از افزونه LearnDash استفاده کنند، ‌زیرا از کارآیی بهتری دارد و  در صورتی که دچار مشکل شوند از پشتیبانی این افزونه مطمئن هستند.

حتماً بخوانید وردپرس چیست

3- افزونه Teachable

افزونه Teachable، ابزاری مستقل برای ایجاد دوره های آموزشی آنلاین به شمار می رود. شما می توانید با این افزونه دوره های آنلاین را در سایتی که در حال حاضر دارید ترکیب کنید. این افزونه در دو نسخه رایگان و پولی عرضه شده که در ادامه با تفاوت های این دو نسخه با هم آشنا خواهید شد.

افزونه Teachable بهترین افزونه های LMS وردپرس
بهترین افزونه های LMS وردپرس کدامند؟

تفاوت نسخه رایگان و پولی در افزونه Teachable چیست؟

در نسخه رایگان شما می توانید این افزونه را به راحتی نصب کنید و به صورت نامحدود از همه قابلیت های آن مانند میزبانی نامحدود از دانش آموزان،‌ استفاده از فیلم های آموزشی و… استفاده کنید. البته در صورت فروش آنلاین دوره ها 10 درصد از فروش را در هر دوره آموزشی، به عنوان کارمزد از شما کم می کند که این کار در نسخه پولی انجام نمی گیرد. بنابراین استفاده از نسخه رایگان افزونه Teachable به کسانی توصیه می شود که برای اولین بار می خواهند دوره های آموزشی آنلاین برگزار کنند و برای کسانی که فروش آنلاین بالایی دارند، استفاده از نسخه پولی مقرون به صرفه خواهد بود. علاوه بر آن در نسخه پولی امکان استفاده گسترده تر از امکانات این افزونه فراهم شده است. مثلا می توانید از قابلیت های ایمیل مارکتینگ و کد های تخفیف در آموزش های خود استفاده کنید.

ویژگی های افزونه  Teachable چیست؟

مهم ترین ویژگی های این افزونه به شرح زیر است:

  • امکان برگزاری آنلاین دوره های آموزشی
  • قابلیت برگزاری تالارهای گفتگو
  • امکان برگزاری آزمون به صورت آنلاین
  • پشتیبانی کردن از دامنه سفارشی
  • دارای ایمیل یکپارچه

4- افزونه LifterLms

یکی دیگر از افزونه های قدرتمند Lms، افزونه LifterLms است که امکان برگزاری و فروش دوره های آنلاین آموزشی را به راحتی برای شما فراهم می کند. افزونه LifterLms برای هر کسی که تمایل دارد دوره عضویت آنلاین را در وب سایت خودش بوجود آورد گزینه مناسبی به شمار می‌رود، این افزونه هم مثل افزونه learnDash امکانات قدرتمندی مثل اعطای گواهینامه و مربیگری خصوصی را دارد. شما می توانید با ترکیب این افزونه با برنامه های قدرتمندی از جمله stripe ،paypal ،Mailchimp و Authorize.net به راحتی این افزونه را گسترش دهید. هر کدام از این افزونه ها با قیمت 99 دلار به فروش می رسند، اما در صورتی که بخواهید آنان را به صورت یکجا خریداری کنید با قیمت 299 دلار قابل تهیه هستند. از جمله معروف ترین سایت های آموزشی طراحی شده با این افزونه، سایت های  wp101.com و wpcrafter.com هستند.

 افزونه LMS وردپرس LifterLms

راه های فروش دوره های آنلاین از طریق افزونه  LifterLms کدامند؟

برای فروش دوره های تولید شده با افزونه LifterLms راه های مختلفی وجود دارد که مهم ترین آن ها به شرح زیر هستند:

  • می توانید با فروش عضویت در سطح سایت امکان دسترسی به دوره ها را برای کاربران خود فراهم کنید.
  • برای افزایش درآمد می توانید بسته های نرم افزاری را بفروشید.
  • امکان قیمت گذاری برای هر یک از اعضا را به شما می دهد و این امکان وجود دارد که کاربران به صورت انفرادی دوره ها را خریداری کنند.
اگر قصد طراحی یک سایت آموزشی دارید 0 تا 100 مراحل را در مقاله طراحی سایت آموزشی را مشاهده کنید.

5- افزونه WP Courseware

افزونه WP Courseware یک راه حل ساده برای ایجاد و فروش دوره های آنلاین در سایت وردپرس به شمار می آید. در این افزونه، می توانید به سادگی و با کشیدن و رها کردن Drag&Drop دوره های آموزشی خود را بدون دردسر ایجاد و مدیریت کنید.

WP Courseware افزونه LMS وردپرس

مهم ترین ویژگی های افزونه WP Courseware کدامند؟

مهم ترین ویژگی های این افزونه به شرح زیر است:

  • امکان ایجاد آزمون های حرفه ای
  • امکان ایجاد زمان بندی برای برگزاری آزمون ها
  • امکان ارسال ایمیل، برای دانشجویان
  • امکان ارسال آموزش های زمان بندی شده
  • بدون نیاز به کدنویسی

یکی از قالب‌هایی که برای طراحی سایت آموزشی مناسب بوده و شما را از نصب افزونه‌های متعدد روی سایت بی نیاز می‌کند قالب استادیار است. این قالب آموزشی برای فروش دوره‌ها و فایل‌های مجازی مناسب است و سیستم دانلود فایل اختصاصی دارد.

معروف ترین شرکت تولید کننده محتواهای آموزشی کدام است؟

همانطور که می دانید یکی از روش های معمول در تولید محتوای آموزشی، تولید فیلم های آموزشی است که یکی از شرکت های معروف ارائه دهنده آن،‌ شرکت لیندا (Lynda) می باشد. این شرکت در ابتدا با آموزش نرم افزار های تولیدی شرکت های Adobe ،Apple ،Autodesk و Microsoft کار خود را آغاز کرد. شرکت لیندا در دهه 90 میلادی با سرمایه 20 هزار دلار شروع به فعالیت کرد و در سال 2011 ، با بیش از یک میلیون عضو در سراسر جهان، سود آن از تولید محتواهای آموزشی در یک سال به رقم 70 میلیون دلار رسید.

در این مقاله به معرفی بهترین افزونه های LMS وردپرس پرداختیم و قابلیت های هر کدام را به شما معرفی کردیم. همانطور که گفته شد، بهترین افزونه LMS از جهت کارآیی، امکانات و پشتیبانی افزونه LearnDash می باشد و پس از آن نسخه پولی افزونه LifterLMS می باشد که امکانات مناسبی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در این میان در صورتی که مایل به  استفاده از نسخه رایگان هستید می توانید از افزونه Learnpress به صورت محدودتر استفاده کنید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
5 دیدگاه
aliazad
aliazad
01 فروردین 1400 19:29

حتما کسانی که با این سیستمها کار کردن خوب میشناسنشون. ولی من متاسفانه متوجه نشدم که سیستمی که در انتهای مقاله بهتر معرفی شده، چرا یک چهارم سیستم دوم قیمت داره؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
05 فروردین 1400 09:33

علت تفاوت قیمت دو افزونه این است که قیمت اورجینال افزونه لیفتر ال ام اس 999 دلار است و دارای اددان های بیشتری است. و قیمت افزونه اورجینال لرن دش 189 دلار است و دارای ادان های کمتری نسبت به افزونه لیفتر ال ام اس است. با توجه به ویژگی های مورد نظرتون ببینید کدام افزونه با ادان هایی که دارد نیاز شما را برطرف می کند.

آیا مفید بود ؟
aliazad
aliazad
28 اسفند 1399 12:24

کاش سیستمهایی که در راست‌چین میفروشید رو هم مقایسه میکردید که بتونیم انتخاب کنیم.

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
01 فروردین 1400 17:19

دوست عزیز می تونید ویژگی های افزنه لرن دش را مطالعه کنید یک افزونه کامل است
https://www.rtl-theme.com/learndash-wordpress-plugin/

آیا مفید بود ؟
CafeLMS
CafeLMS
13 اسفند 1399 22:14

پلاگین لیفتر ال ام اس در سایت راستچین منتشر شد!
https://www.rtl-theme.com/lifterlms-wordpress-plugin

آیا مفید بود ؟
0