ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

نمایش آمار بازدید سایت وردپرس با افزونه و بدون افزونه

با آمار بازید سایت می تونید تحلیل رفتار کاربر، پیدا کردن علایق کاربران را به دست بیاورید و از این دیتا برای بهبود عملکرد سایتتان استفاده کنید. آمار بازدید سایت با آنالیتیکس و افزونه WP Statistics قابل ردگیری است.

0
09 مرداد 1400
آخرین بروزرسانی: 25 فروردین 1403

در این مقاله با آموزش افزونه WP-Statistics به عنوان بهترین افزونه نمایش آمار بازدید سایت و ابزار گوگل آنالیتیکس همراه ما باشید.

آموزش افزونه WP-Statistics

WP-Statistics یک ابزار وردپرس و افزونه وردپرس آمار بازدید رایگان و در عین حال ساده برای اطلاع از آمار وب سایت وردپرسی شماست. کاربران وب سایت شما را با نشان دادن مرورگر، موتور جستجوی مورد استفاده و پربازدیدترین مطالب بر اساس دسته ها، برچسب ها و نویسندگان مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. WP Statistics به بسیاری از زبانها ترجمه شده است. آمار ها بصورت نمودار ارائه می شود و براحتی قابل مشاهده است. گزارش های مهم افزونه آمار بازدید سایت وردپرس برای افزایش بازدید سایت و سئو  هم بسیار مهم و کاربردی است.

یکی از مهمترین مزایای WP Statistics این است که همه داده ها را بصورت محلی در وردپرس ذخیره می کند. در اینصورت مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی (GDPR) نیز رعایت خواهد شد. علاوه بر همه مزایای افرونه آمار سایت کاهش سرعت سایت و افزایش حجم دیتابیس از معایب WP Statistics هستند.

امکانات افزونه آمار سایت وردپرس

با استفاده از داشبورد ساده افزونه WP Statistics بینش بهتری از مشتری کسب کنید تا آمار دقیق را به روشی آسان درک کنید. افزونه  WP-Statistics با 600000 نصب فعال مهمترین افزونه آمار سایت وردپرس است. از ویژگی ها و امکاناات این افزونه می توان موارد زیر را نام برد:

  • نمایش تعداد ورودی های موتور های جستجو Google ، Bing ،Yahoo و…
  •  مخفی کردن آدرس های IP در پایگاه داده برای محافظت از حریم خصوصی کاربران شما
  • به روز رسانی خودکار پایگاه داده GeoIP (موقعیت‌یابی جغرافیایی آی‌پی)
  • گزارشات الکترونیکی آمار
  • تنظیم سطح دسترسی برای مشاهده و مدیریت نقش ها بر اساس نقش های وردپرس
  • فیلتر کاربران بر اساس معیارهای مختلف از جمله: نقش های کاربری، IP ها، آدرس صفحه، صفحه ورود، صفحات RSS، کشور، تعداد بازدیدها در روز و نام دامنه و…
  • هرس خودکار پایگاه های داده قدیمی
  • راهنمای جامع مدیریت
  • نمودارها همراه با فیلتر کردن داده ها و آمار بصری
  •  تعداد ارجاعات از هر سایت
  •  پشتیبانی از ابزارها برای نمایش آمار

دانلود و نصب افزونه آمار بازدید

برای دانلود و نصب افزونه آمار بازدید وردپرس

1.به پیشخوان سایت وردپرس خود مراجعه کنید.

2.در قسمت افزونه های گزینه افزودن را کلیک کنید.

3. در جستجوی افزونه های WP Statistics را جستجو کنید.

4.در نتایج جستجو افزونه آمار وردپرس را نصب و فعال کنید.

آمار بازدید سایت وردپرس

5.با نصب افزونه گزینه آمار به پیشخوان اضافه می شود. امکانات افزونه آمار در لیست گزینه های آن قابل مشاهده است.

افزونه آمار

choosearea

تنظیمات افزونه wp statistics

مرور کلی 

با انتخاب گزینه مرور کلی گزارشی کلی از آمار بازدیدکنندگان سایت وردپرس با تعیین تاریخ مورد نظر، صفحات پربازدید، ورودی های موتور جستجو، پلتفرم های مورد استفاده و کاربران آنلاین را می توان نمایش داد. تصویر زیر نمونه ای از یک مرور کلی وضعیت یک سایت است.

آمار کلی WP Statistics

بازدیدها

در قسمت بازدید ها متوجه خواهید شد که از بازدید سایت شما در بازه های زمانی مشخص و  تعداد صفحاتی که در سایت باز شده چگونه بوده است.

آنلاین

در این قسمت کاربران آنلاین نمایش داده می شود و شما علاوه بر تعداد کاربرین حاضر در وبسایت، فعالیتی که انجام میدهند را مشاهده خواهید کرد.

ارجاع دهنده‌‌‌‌‌ها

سایت هایی که به سایت شما لینک داده اند را شناسایی خواهید کرد.

کلمات جستجو شده

کلمات کلیدی که توسط کاربر بیشتر جستجو شده را در قسمت کلمالت جستجو شده مشاهده کنید.

جستجوها

قسمت جستجوها اطلاعاتی در مورد ورودی موتورهای جستجو در بازه‌های مختلف می‌دهد که شما می‌تونید بفهمید چه مقدار ورودی از سمت موتورهای جستجو داشته‌اید.

برگه‌‌‌‌‌ها

آمار برگه‌های ثابت سایت در قسمت برگه ها قابل مشاهده است.

نویسنده ها

مطالب نویسندگان و بازدید مطالب آن ها به تفکیک در این بخش گزارش می شوند.

مرورگرها

نوع سیستم‌عامل، نوع و نسخه های مرورگر (کروم، فایرفاکس و…) بازدیدکننده گان در این قسمت به شما ارائه می شود.

برترین بازدیدکنندگان

بازدیدکنندگان  آی پی‌هایی که امروز از سایت شما بازدید کرده‌اند را نمایش می دهد. محل کاربران روی نقشه، نوع مرورگر، تاریخ، آی‌پی، پلت‌فرم، لینک و تعداد بازدیدها نیز برای شما قابل مشاهده است.

برترین بازدیدکنندگان

بهینه‌‌‌‌‌سازی

اطلاعات مربوط به بهینه‌سازی منابع وب سرور، اطلاعات پرونده، اطلاعات نگارش، اطلاعات سرور و بقیه امور مربوط به بهینه‌سازی را در اختیار شما قرار می دهد.

تنظیمات

تنظیمات کلی در قسمت های عمومی، آی پی کاربران، حریم خصوصی، اطلاعیه‌ها، پیشخوان، Roles، استثنائات، CLI، تعمیر و نگه‌داری و بازگردانی را در قسمت تنظیمات افزونه انجام دهید.

نمایش بازدید کنندگان بدون استفاده از افزونه

گوگل آنالیتیکس یکی از دقیق ترین ابزار ها برای  اطلاع از جزئیات ترافیک سایت و تعامل کاربران است. می توانید بدانید چند نفر از وب سایت شخصی یا تجاری شما دیدن می کنند، از کجا آمده اند، از چه مرورگرها و موتورهای جستجو استفاده می کنند و از کدام محتوا ، دسته ها ، برچسب ها و کاربران شما بازدید بیشتری دارند. اطلاعات بیشتر در بازه افزونه گوگل آنالیتیکس را در مقاله ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) مطالعه کنید. علاوه بر گوگل آنالیتیکس ابزارهای دیگری مانند Microsoft Clarity وجود دارد که  امکانات تحلیلی و ترافیکی سایت را در اختیار شما قرار می دهند.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه Rankie، پلاگین ردیابی رتبه در گوگل
دسته بندی : افزونه سئو
2738
فروش
84%
رضایت

سرویس ها و افزونه های آمار بازدید زیادی برای اطلاع از آمار و وضعیت سایت خود وجود دارد، مانند ابزار گوگل آنالیتیکس و…. ولی اگر بخواهیم از پیشخوان سایت خود آمار بازدیدکنندگان سایت را بررسی کنید یکی از روش های بدست آوردن آمار بازدید سایت استفاده از افزونه های وردپرس است. با افزونه WP-Statistics آشنا شدیم. پیشنهاد می کنیم این افزونه را نصب کنید و از آمار سایت خود شگفت زده شوید!

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.