ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

نسخه 5.8.1 وردپرس؛ رفع 3 باگ امنیتی

وردپرس نسخه 5.8.1 منتشر شد در این نسخه علاوه بر رفع 3 اشکال امنیتی 60 باگ دیگر نیز برطرف شده است. از آنجایی که این نسخه امنیتی است، توصیه می شود سایت های خود را فوراً به روز کنید.

0
20 شهریور 1400
آخرین بروزرسانی: 25 فروردین 1403

WordPress 5.8.1 is a short-cycle security and maintenance release

3 مسئله امنیتی بر روی نسخه های وردپرس 5.4 تا 5.8 تأثیرگذار بود و در نسخه 5.8.1 برطرف شد. این مشکلات امنیتی شامل موارد زیر است:

  • رفع آسیب پذیری قرار گرفتن در معرض داده ها در API RESTAPI REST رابط هایی هستند که به افزونه ها و تم ها اجازه می دهد با هسته وردپرس تعامل داشته باشند.
  • رفع آسیب پذیری XSS در بلوک ویرایشگر
  • آپدیت کتابخانه Lodash به نسخه 4.17.21 :Lodash یک کتابخانه جاوا اسکریپت است به برنامه نویسان کمک می کند تا کد جاوا اسکریپت را مختصر و آسان تر بنویسند و شامل ابزارهایی برای ساده سازی برنامه نویسی با رشته ها، اعداد، آرایه ها، توابع و اشیاء است.

همچنین این بروز رسانی شامل رفع 40 خطا در هسته وردپرس و رفع 20 اشکال برای ویرایشگر بلاک گوتنبرگ است. در نسخه 5.8.1 چند ویژگی ویرایشگر بلوک از جمله پشتیبانی از قالب تصویر WebP نیز اضافه شده است.

طبق گفته Josepha Haden Chomphosy هدف اصلی برای سال 2021 ویرایش کامل سایت برای همه کاربران وردپرس است.

برای دانلود دانلود نسخه 5.8.1 وردپرس کلیک کنید

نحوه آپدیت وردپرس به نسخه 5.8.1

می توانید وردپرس 5.8.1 را از سایت WordPress.org دانلود کنید، یا از پیشخوان وردپرس قسمت آپدیت ها و Update Now آپدیت وردپرس را انجام دهید.

update wordpress 5.8.1

توسعه دهندگان سیستم مدیریت محتوا همانند وردپرس همواره تلاش می کنند که جنبه های مختلف گرافیک، سرعت و امنیت را بروز کنند بنابراین توصیه می کنیم که از آخرین نسخه وردپرس استفاده کنید. نسخه اصلی بعدی نسخه 5.9 خواهد بود که در حال حاضر به صورت آلفا است. نسخه بتا 1 در 16 نوامبر و انتشار عمومی در 14 دسامبر برنامه ریزی شده است.

نکته: به یاد داشته باشید قبل از آپدیت وردپرس خود حتما از سایت خود یک نسخه بک اپ تهیه کنید، برای بک اپ نیز میتوانید از افزونه Duplicator استفاده کنید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.