ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
سامانه شاهکار چیست
نقد و بررسی

سامانه شاهکار چیست؟

سامانه شاهکار یک سامانه دولتی برای بررسی احراز هویت کاربران مانند تطبیق شماره موبایل با کدملی فرد قبل از دریافت خدمات بانکی، دریافت سیم کارت و تلفن ثابت یا ثبت نام در برخی طرح‌های دولتی است.

0
01 بهمن 1401
آخرین بروزرسانی: 03 اردیبهشت 1403

شاید برای شما هم پیش آمده که در انتقال وجه با اپلیکیشن‌های بانکی و یا خرید از برخی سایت‌های فروشگاهی باید شماره موبایل و کد ملی مطابقت داشته باشد و با این پیام روبرو شوید که «مالک کارت مبدا و شماره تلفن یکسان باشد».

یا برای استفاده از برخی از خدمات دولتی مانند کارهای بانکی، ثبت نام در برخی سامانه های دولتی مانند سجام، سامانه تخصیص خودرو و… نیاز به تطبیق شماره موبایل با کدملی داشته باشید. بررسی این موارد توسط سامانه شاهکار انجام می‌شود که در ادامه در مورد این سامانه بیشتر توضیح می‌دهیم.

سامانه شاهکار چیست؟

سامانه شاهکار مخفف شبکه احراز هویت کاربران ایران است که در سال 1394 در مصوبه شواری عالی مجازی به تصویب رسید. با این طرح، اپراتورها قبل از ارائه سرویس به مشترکان خود هویت کاربران را می‌سنجند تا از صحت اطلاعات آنها اطمینان حاصل کرده و در صورتی که کاربران و مشترکان بتوانند از این فیلتر در نظر گرفته شده عبور کنند، می‌توانند به سرویس‌های ارائه‌شده دسترسی داشته باشند.

کاربرد سامانه شاهکار

سامانه شاهکار سرویس‌های زیر را ارائه می‌دهد:

  • انطباق شناسه سرویس با کد ملی: کسب و کارها می‌توانند با ارسال کد ملی و شماره موبایل کاربر به سامانه شاهکار، بررسی کنند که شماره موبایل متعلق به صاحب کدملی است یا خیر.
  • استعلام تعداد خطوط: با این سامانه هر فرد می‌تواند تعداد سیستم کارت و خط تلفن همراه که به نام خود دارد را استعلام کند.
  • احراز هویت متقاضی دریافت سیم کارت: کلیه شرکت‌های ارائه دهنده سیم کارت باید هویت متقاضیان را با استفاده از این سامانه برای دریافت سیم کارت بررسی کنند. همچنین امکان استعلام تعداد خطوط ثابت و سرویس‌های اینترنتی با این سامانه وجود دارد.

نحوه دریافت دسترسی به سامانه شاهکار

با محرمانگی داده‌ها در سامانه شاهکار، سازمان فناوری اطلاعات نحوه ارائه دسترسی به این سامانه را به روش غیرمستقیم ایجاد کرده است. متقاضیان برای دریافت دسترسی به این سامانه باید مراحل زیر را انجام دهند:

متقاضیان باید ابتدابه سامانه پیام ایران بروند و روی ثبت نام کلیک کنید.

عضویت در سامانه سامانه پیام ایران

در پنجره جدید ثبت نام شخص حقوقی را انتخاب کنید

مراحل گرفتن دسترسی به سامانه شاهکار

در ادامه اطلاعات مورد نیاز را کامل کنید.

ثبت اطلاعات

در مرحله بعد نیاز تایید شماره موبایل دارید و کدی که بر روی گوشی موبایل ارسال می‌شود را وارد کنید تا ثبت نام کامل شود. با ثبت نام در این سایت می‌توانید درخواست مجوز دسترسی به سرویس شاهکار را ثبت نمایید.

کافیست از بخش دولت الکترونیک> مجوز دسترسی به سرویس از گذرگاه تعامل پذیری> انتخاب از سرویس های موجود>سامانه شاهکار را انتخاب کنید.

بعد از گرفتن مجوز، درخواست دسترسی به گذرگاه خدمات عمومی دولت را در سامانه پیام ایران ثبت کنید و سیتاد، اپراتور اول PGSB، را به عنوان اپراتور خدمت رسان سازمان فناوری اطلاعات انتخاب نمایید. درخواست ثبت شده در زمان کوتاهی بررسی و رسیدگی می‌شود.

افراد عادی برای استفاده از خدمات سامانه شاهکار می‌توانند با ارسال پیامک به صورت غیرمستقیم به سامانه دسترسی پیدا کنند و مواردی مانند استعلام تعداد سیم کارت به نام خود را بررسی کنند.

نحوه اتصال سایت وردپرس به سامانه شاهکار

اگر سایتتان نیاز به احراز هویت کاربران قبل از خرید یا هنگام ثبت نام دارد، نیاز نیست مراحل اداری گفته شده در بالا را انجام دهید و می‌توانید از افزونه سامانه شاهکار راست چین استفاده کنید. در این افزونه وردپرس امکان چک کردن کد ملی با شماره موبایل از طریق وزارت فناوری اطلاعات به صورت مستقیم وجود دارد. با نصب این افزونه کافیست تا اطلاعات api را دریافت کنید و در تنظیمات افزونه قرار دهید.

اگر در سایتتان برای ثبت نام یا خرید نیاز به تایید هویت کاربران دارید، با دریافت اطلاعات وب سرویس از سازمان فناوری اطلاعات و ست کردن تنظیمات، در سامانه شاهکار راست چین امکان چک کردن کد ملی با شماره موبایل از طریق وزارت فناوری اطلاعات به صورت مستقیم وجود دارد. با نصب این افزونه کافیست تا اطلاعات api را دریافت کنید و در تنظیمات افزونه قرار دهید. سپس به صورت خودکار صفحه تطبیق کد ملی با شماره موبایل برای کاربران شما نمایش داده شده و می توانند احراز هویت کنند ، همچنین می توانید امکان خرید برای کاربران احراز هویت نشده را محدود کنید

افزونه شاهکار علاوه بر احراز هویت کاربران دارای امکانات مختلف از جمله ساخت پنل کاربری، سیستم کش بک، کیف پول، عضویت پیشرفته و… است.

سامانه شاهکار 

با استفاده از سامانه شاهکار می توانید بدون محدودیت و کاملا رایگان هر تعداد کاربر را از نظر هویتی بررسی کنید، همچنین دارای تنظیمات ساده‌ای است و به راحتی می توانید احراز هویت کاربران در سایت را انجام دهید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.