ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

آموزش حذف کامل افزونه وردپرس و اطلاعات آن از دیتابیس

گاهی با حذف یک افزونه از پیشخوان فایل ها در هاست یا اطلاعات افزونه در دیتابیس باقی می ماند اگر شما هم با این چالش روبرو شده اید این مقاله را از دست ندهید تا به طور کامل افزونه را از سایتتان پاک کنید و ردپایی از آن در سایتتان باقی نماند.

0
26 آذر 1401
آخرین بروزرسانی: 16 اسفند 1402

شاید برای شما هم پیش آمده که یک افزونه را نصب کرده اید و به این نتیجه رسیدید که به آن نیاز ندارید و آن را حذف کنید. گاهی پیش می آید که افزونه را حذف کردید ولی همچنان در لیست افزونه ها در هاست و در دیتابیس باقی می مانند و با ورود به phpmyadmin می توانید جدوال آنها را مشاهده کنید. در ادامه روش حذف کامل افزونه وردپرس را ببینید تا موارد غیر ضروری حجم هاست و دیتابیس تان را پر نکند و سایتتان کند نشود.

دلایل حذف دائم افزونه وردپرس

بعد از پاک کردن افزونه از وردپرس عدم حذف کامل اطلاعات آن چالش بسیاری از افراد است. گاهی اوقات با حذف افزونه، اطلاعات آن در دیتابیس باقی می ماند و حجم زیادی از هاست شما را اشغال می کند یا در بعضی از پلاگین ها (مثل افزونه ممبرشیپ پرو) بعد از نصب افزونه مجدد، پلاگین با تنظیمات قبلی نصب می شود و شما نمیتوانید مجددا آن را پیکربندی کنید. راهکار چیست؟ راهکار حذف کامل افزونه و جداول آن از داخل دیتابیس است. به این منظور ابتدا به روش های حذف افزونه اشاره می کنیم و سپس حذف کامل افزونه وردپرس و اطلاعات آن از دیتابیس را می آوریم.

روش های حذف افزونه وردپرس

برای حذف افزونه از وردپرس دو راهکار دارید:

1- حذف افزونه از لیست افزونه های پیشخوان وردپرس

برای حذف کامل فایل افزونه وردپرس خیلی راحت به بخش افزونه ها رفته و افزونه مورد نظر را انتخاب کنید. در صورتی که افزونه فعال است ابتدا از پیشخوان وردپرس > افزونه های نصب شده به غیرفعالسازی افزونه کنید و سپس حذف آن اقدام کنید.

حذف افزونه از پیشخوان وردپرس

اگر افزونه غیرفعال بود آن را انتخاب کرده و مطابق تصویر گزینه حذف یا پاک کردن را بزنید.

حالا چگونه افزونه ها را به طور کامل حذف کنیم؟ در بخش زیر به حذف دائم افزونه ها می پردازیم.

2- حذف افزونه وردپرس از هاست

یکی دیگر از روش های حذف افزونه از طریق هاست است. بعد از ورود به هاست به مسیر file manager > public-html > wp-content > plugins رفته تا به لیست افزونه ها دسترسی داشته باشید و بعد از مشاهده فولدر افزونه موردنظر در این لیست آن را حذف کنید. اگر در پوشه ها نام مشابه با افزونه وجود داشت آن را نیز حذف کنید. می توانید تعداد پوشه های داخل پوشه plugins را بشمارید و با تعداد افزونه های فعال مقایسه کنید تا حذف پلاگین برای تان راحت تر باشد.

حذف کامل افزونه وردپرس از هاست

حذف کامل افزونه وردپرس و اطلاعات آن از دیتابیس

اگر افزونه را به یکی از روش های بالا حذف کردید قدم آخر پاک کردن کامل اطلاعات افزونه از داخل دیتابیس است. برا حذف افزونه از دیتابیس از داخل هاست وارد phpmyadmin شوید که در آن به لیست پایگاه داده های خود دسترسی دارید. دیتابیس خود را انتخاب کنید تا جداول آن را ببینید. هر افزونه در دیتابیس یک یا چند جدول دارد که اگر افزونه را از وردپرس حذف کردید، برای حذف کامل افزونه وردپرس از دیتابیس باید جداول مربوط به افزونه را حذف کنید.

حذف کامل افزونه وردپرس از دیتابیس

جداول وردپرس و افزونه ها در این قسمت نمایش داده می شوند که برای افزونه حذف شده باید از این بخش نیز جدول را حذف کنید. جدول را انتخاب کنید و گزینه drop را بزنید تا برای همیشه اطلاعات افزونه از دیتابیس حذف شوند.

نکته: اگر نمی توانید جداول افزونه را از داخل دیتابیس شناسایی کنید یک راه ساده استفاده از افزونه هایی مثل wp optimize است. بعد از حذف افزونه از وردپرس تنها کافی است گزینه بهینه سازی را زده تا به طور کامل جداول افزونه را از داخل دیتابیس حذف کند

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه WP Optimize Premium؛ بهینه ساز حرفه ای وردپرس
دسته بندی : افزونه بهینه سازی
473
فروش
84%
رضایت
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.