ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

فیلم آموزشی غیر فعال کردن افزونه های وردپرس

غیرفعال کردن افزونه وردپرس یکی ازکارهایی است که به افزایش سرعت سایت شما کمک شایانی می کند. راست چین برای روش های مختلف دی اکتیو کردن پلاگین ها فیلم آموزشی تهیه کرده. یک روش غیرفعال کردن از طریق داشبورد و دیگری حذف افزونه وردپرس از هاست.

6
08 آذر 1397
آخرین بروزرسانی: 22 اسفند 1402

افزونه ها نرم افزارهایی هستند که ویژگی هایی را به قالب ها اضافه می کنند. پوسته ها امکانات زیادی دارند اما مسلما همه آنها در یک قالب جا نمی گیرد. برای افزودن ویژگی ها به وب سایتمان از پلاگین ها استفاده می کنیم اما پلاگین ها همیشه ضروری نیستند و بعد از اینکه کارمان با آنها تمام شد، میتوانیم آنها را غیرفعال کنیم. تا افت سرعت در لود سایت نداشته باشیم. در ادامه آموزش غیرفعال کردن افزونه وردپرس را به صورت ویدئویی و تصویری ببینید.

ضرورت غیرفعال کردن افزونه وردپرس

وقتی از غیرفعال کردن افزونه صحبت می کنیم، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که اصلا چه ضرورتی در این کار هست؟ وقتی یک پلاگین روی سایت فعال می شود، امکانات خاصی هم فعال می شوند. اما شرایطی بوجود می آید که می خواهیم تغییراتی کوچک در سایت ایجاد کنیم. و در این تغییرات نیاز داریم که برخی امکانات را حذف و از ویژگی های جدید استفاده کنیم.

به همین دلیل نیاز داریم برخی افزونه ها را غیرفعال و امکانات آن را حذف کنیم. پس غیرفعال کردن افزونه وردپرس در اینجا ضرورت پیدا می کند.

غیرفعال کردن افزونه از داشبورد وردپرس

غیرفعال کردن افزونه وردپرس از داشبورد ، کار بسیار ساده ای است.

  • اول در سایت وردپرسی تان لاگین کنید و روی گزینه پیشخوان کلیک کنید.
  • مسیر افزونه ها >> افزونه های نصب شده را طی کنید.

غیرفعال کردن افزونه وردپرس | حذف افزونه وردپرس

وقتی روی این گزینه یعنی افزونه های نصب شده کلیک می کنیم، تمامی افزونه هایی که در حال حاضر در سایت ما فعال هستند را مشاهده می کنیم.

غیرفعال کردن افزونه وردپرس

غیرفعال کردن افزونه وردپرس

غیرفعال کردن افزونه وردپرس

  • خب حالا هر کدام از افزونه هایی که میخواهید را با گزینه “غیرفعال کردن”  دی اکتیو کنید.
  • نکته: اگر افزونه را نمی خواهید، حتما آن را پاک(delete) کنید. همانطور که مشاهده کردید، با غیرفعال کردن گزینه های فعال کردن مجدد و پاک کردن ایجاد شده.
مزیت استفاده از گزینه”غیر فعال کردن” این است که اگر دوباره خواستید از آن امکان استفاده کنید، بدون نصب آن را فعال می کنید.

غیر فعال کردن افزونه وردپرس از طریق هاست

حذف و غیر فعال کردن افزونه وردپرس از هاست معمولا زمانی استفاده میشود که دسترسی به داشبورد وردپرس وجود ندارد. و شما احتیاج به حذف یک یا چند تا افزونه های خودتان دارید. خب برای این کار:

  • در مرحله اول حذف افزونه وردپرس از هاست ، باید به سی پنل سایت لاگین کنید. و روی File manager کلیک کنید.

حذف افزونه وردپرس از هاست

  • در اینجا همه فایل های سایت را مشاهده می کنید. برای غیرفعال کردن افزونه ، گزینه public_html را کلیک کنید.
    حذف افزونه از هاست
  • اینجا همان جایی است که وردپرس شما نصب شده است. گزینه wp-content را پیدا کنید و این پوشه را باز کنید.

حذف افزونه وردپرس از هاست

  • در پوشه wp-content، پوشه های تم، پلاگین ها و همینطور آپلود هم هستند. برای غیرفعال کردن افزونه ها اسم فولد پلاگین ها را تغییر می دهیم. مثلا plugins old می گذاریم. با این کار نام تمام پلاگین ها هم تغییر می کند.

حذف افزونه وردپرس از هاست

  • برای اینکه این تغییر را به شما نشان دهم، به داشبورد وردپرس مراجعه می کنم. مشاهده می کنید که با تغییر نام پوشه پلاگین ها، همه افزونه ها غیرفعال شده اند.

حذف افزونه وردپرس از هاست

  • نکته برای فعال کردن مجدد افزونه ها، اسم فایل plugins را دوباره به اسم قبل برگردانید.

به همین راحتی پلاگین هایی را که احتیاج ندارید، از سایت وردپرسیتان حذف کنید. به این شیوه سرعت لود سایت خود را کاهش دهید. اگر می خواهید بعد از حذف افزونه، جداول آن را نیز از دیتابیس خود پاک کنید با حذف کامل افزونه وردپرس می توانید ردپای هر افزونه را از سایت خود نیز پاک کنید.

امیدوارم لذت برده باشید.

 

محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
من محبوبم، کارشناسی ارشد مدیریت IT دارم و بیشتر از 5 ساله که تخصصی وردپرس و سئو کار می‌کنم. معتقدم که هیچ چیز نشدنی وجود نداره؛ فقط استقامت و تلاش میخواد.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
6 دیدگاه
alibeheshti1
alibeheshti1
22 تیر 1402 20:02

سلام. وقتتون بخیر باشه. تفاوت غیرفعال کردن از طریق پیشخوان وردپرس با هاست در چیه؟ و اینکه اگه افزونه ای را از طریق پیشخوان وردپرس غیرفعال کنیم و بعدش بخوایم از طریق هاست فعالش کنیم چه کاری باید انجام بدیم؟ چون مسلما وقتی از طریق پیشخوان غیرفعال کنیم اسم افزونه در هاست تغییر نمی کند که بگیم مجدد اسمشو در هاست درست می کنیم تا افزونه فعال بشه. ممنون

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
23 تیر 1402 08:51

سلام دوست عزیز
وقتی از طریق هاست اقدام می کنیم که معمولا به پیشخوان دسترسی نداریم. مثلا با فعالسازی یک افزونه و قالب سایت در دسترس نیست و خطا میده. پس همون زمان کافیه از هاست پوشه افزونه رو تغیر بدیم تا غیر فعال بشه و سایت بالا بیاد.
افزونه رو نمیشه از هاست فعالش کرد.

آیا مفید بود ؟
alibeheshti1
alibeheshti1
24 تیر 1402 14:49

ممنون بابت پاسختون. فقط مطمئن هستید که به هیچ طریقی نمی توان افزونه ای که از طریق پیشخوان غیرفعال شده را از طریق هاست فعال کرد؟

آیا مفید بود ؟
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
25 تیر 1402 09:13

از خود هاست نه، ولی از دیتابیس می تونید به روش زیر پیش برید:
1: در سی پنل phpMyAdmin را انتخاب کنید و دیتابیس خودتون رو باز کنید.
2: جدول wp_options رو باز کنید
3: در سطر active_plugin روی دکمه ادیت (همون آیکون مداد) کلیک کنید
4: بعد از باز کردن سطر Active_Plugins فیلد “option_value” را پیدا کنید
5: دستور زیر رو در نظر بگیرید، تا پارامترهای مهم اون رو به تفکیک براتون توضیح بدم:
a:1:{i:0;s:24:"wpforms-lite/wpforms.php";}
وارد پوشه پلاگین هاستتون بشید و پوشه افزونه رو به همراه فایل اصلی افزونه در نظر بگیرید.
بدست اوردن مسیر و نام افزونه
6: نام پوشه و نام پلاگین خودتون رو جایگزین wpforms-lite/wpforms.php در دستور بالا کنید. و در فیلد option_value مرحله 4 کنید.
فعال کردن افزونه از طریق هاست
حالا تعداد کاراکترهای این مسیری که درج کردید رو بشمارید و جایگزین عدد 24 در پارامتر بالا کنید (بعنوان مثال برای من تعداد کاراکترهای wpforms-lite/wpforms.php در مجموع 24 شده.).
6: روی دکمه Go کلیک کنید و تمام.
افزونه شما فعال میشه
موفق باشید.

آیا مفید بود ؟
nesa.kh
nesa.kh
10 آذر 1397 11:06

سلام ممنونم بابت آموزش خوبتون. امیدوارم باز هم از این فیلم ها قرار بدین

آیا مفید بود ؟
0
فرزانه همتیان
فرزانه همتیان
10 آذر 1397 17:42

سلام وقتتون بخیر
ممنونم از توجه شما... انشالا آموزش های ویدئویی ادامه دار خواهد بود :)

آیا مفید بود ؟