ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

خطای نمایش سایدبار زیر محتوا در وردپرس

خطای Sidebar Below Content باعث نمایش سایدبار زیر محتوا در وردپرس می شود این خطا از جمله خطاهای رایج وردپرس است که برطرف کردن آن بسیار آسان است. در این مقاله با راست چین همراه باشید تا به بررسی علت نمایش سایدبار پایین محتوا و راه حل برطرف کردن خطای سایدبار بپردازیم.

0
22 آذر 1399
آخرین بروزرسانی: 25 فروردین 1403

خطای نمایش سایدبار زیر محتوا در وردپرس چیست؟

سایدبار ها یا نوار های کناری در طراحی وب سایت وردپرسی اهمیت فراوانی دارند. در سایدبار ها اطلاعات مهم وب سایت مانند لیست عناوین مقالات اخیر، دیدگاه ها، آمار سایت، تبلیغات برای سایت های دیگر، فرم تماس و غیره قرار می گیرد علاوه بر این محل قرار دادن دسته بندی نوشته ها و محصولات، برچسب ها و … است.

سایدبار ها دو سمت محتوای اصلی به صورت ستون عمودی قرار می گیرند اما گاهی مانند تصویر زیر نوار کناری به جای اینکه در قسمت کناری باشد، در سمت راست یا چپ زیر محتوا دیده می شود. در ادامه به بررسی راه های رفع خطا ساید بار در پایین محتوا به عنوان یکی از خطاهای رایج در وردپرس می پردازیم.

رفع خطای نمایش سایدبار زیر محتوا در وردپرس

choosearea

علت نمایش خطای سایدبار در زیر محتوا در وردپرس

اگر حین بررسی وب سایتتان با خطا Sidebar Below Content رو به رو شوید اصلا نگران نباشید چرا که با انجام چند کار آسان خطا رفع خواهد شد. عوامل به وجود آورنده ی این خطا شامل موارد زیر است:

وجود خطا در کد HTML

  • یک تگ div  در قالب شما یا نوشته ی شما وجود دارد که به درستی بسته نشده است.
  • در غیر این صورت یک  کد اضافی  <div> یا </div> در بین کد های شما وجود دارد.

وجود خطا در CSS

  • ارتفاع و عرض تعیین شده برای محتوا و سایدبار مناسب نیستند.
  • استفاده ی نادرست از ویژگی float 

نصب قالب جدید

نصب قالب جدید و عدم پشتیبانی از سفارشی سازی های قبلی هم ممکن است باعث نمایش سایدبار پایین محتوا شود.

خطای سایدبار یا Sidebar Below Content

رفع خطای نمایش سایدبار در زیر محتوا

برای رفع این خطا مراحل زیر را طی کنید.

 استفاده از ابزارهای اعتبارسنج

در صورتی که دلیل خطا اشتباهی در کدهای HTML و CSS قالب سایت باشد بهتر است اولین اقدام شما استفاده از ابزار های اعتبار سنجی باشند.

  • ابزار های بررسی کد HTML

برای بررسی کدهای HTML و CSS می توانید از یکی از ابزار های زیر استفاده کنید.

W3C Markup Validation ServiceValidator.nu (X)HTML5 Validator (Living Validator)

  • ابزارهای بررسی کد CSS

با استفاده از این ابزار می توانید کدهای css را بررسی کنید.

W3C CSS Validation

بررسی کدهای css

برای مثال وارد W3C Markup Validation Service شوید در مرحله ی بعد آدرس نوشته یا برگه ای که سایدبار آن زیر محتوا نمایش داده می شود را در فیلد آدرس وارد کنید بعد از بررسی هایی که انجام می شود منشا خطا به همراه راهکار های رفع خطا را ارائه می دهد.

بررسی کدهای HTML

برچسب بسته نشده یا اضافی <div> شایع ترین علت خطای نمایش سایدبار زیر محتوا است. تصویر زیر نمونه ای از کد های یک صفحه ی معمولی وردپرس است:

سایدبار نمونه کد اچ تی ام ال

choosearea

همان طور که می بینید تمام برچسب ها باید جفت باشند برای مثال کد زیر را بررسی می کنیم.

<div id=“content”>Some content</div>

اگر یک برچسب اضافه داشته باشیم این کد به شکل زیر در می آید: ( دو تگ <div> در انتها می بینیم.)

<div id=“content”>Some content</div></div>

اگر برچسب ها به درستی بسته نشده باشند به شکل زیر دیده می شود:

<div id=“content”>Some content

اگر این خطا در یک پست یا صفحه خاص ظاهر شود محتوای آن پست یا صفحه را مرور کنید تا برچسب های بسته نشده یا اضافی بسته را پیدا کنید آن ها را حذف کنید و دوباره وب سایت خود را لود کنید اما اگر این خطا را در چندین صفحه یا پست مشاهده کنید باید قالب تولید کننده این صفحات را بررسی کنید.

بررسی قالب و رفع خطا sidebar below content

اگر کد HTML قالب دچار مشکلات بالا باشد باید مراحل زیر را برای رفع خطا طی کنید.

مرحله ی اول: دسترسی به پیشخوان وردپرس⇐ نمایش⇐ ویرایشگر قالب

بررسی کدهای css و html برای رفع خطای Sidebar Below Content

مرحله دوم: همان طور که گفتیم فایلی که کد خراب دارد را می توانیم با ابزارهایی که معرفی کردیم پیدا کنیم. در این مرحله فایل حاوی کد مخرب را باز می کنیم.

راه های رفع خطای سایدبار

مرحله ی سه: در این مرحله تمام کد هایی که در آنها تگ <div> استفاده شده است را چک کنید و مواردی که نیاز به اصلاح دارند را ویرایش کنید.

بررسی <div> در کدهای css

در انتها بعد از ویرایش تغییرات را ذخیره کنید و دوباره وب سایت را لود کنید اگر خطا رفع شده بود یعنی کارتان را به درستی انجام داده اید.

رفع خطاهای CSS

یکی از دلایلی که باعث نمایش خطا sidebar below content می شود خطاهای CSS هستند. یکی از مشکلات معمول می تواند نسبت عرض صفحه باشد. در فایل Style.css عرض متوسط هر صفحه به صورت پیش فرض برابر 960 پیکسل تنظیم شده که اگر به اشتباه مقداری بیش از این برای عرض صفحه تعیین کنید با خطای نمایش سایدبار پایین محتوا مواجه می شوید. برای مثال در تصویر زیر عرض صفحه 1200 پیکسل تعیین شده است. که عرض محتوا و سایدبار 900 پیکسل در نظر گرفته شده است و 100 پیکسل هم برای حاشیه و فضاهای دیگر باقی می ماند پس اگر شما هم می خواهید خطایی در نمایش صفحه پیش بیاید بهتر است به اندازه های انتخاب شده دقت کنید.

انتخاب درست width در صفحات

مسئله دیگری که ممکن است اتفاق بیفتد مشخصه float است باید اطمینان پیدا کنید که به عناصر مناسب float: left، و float: right اضافه کرده‌اید. در تصویر زیر شاهد خطای نمایش سایدبار در زیر محتوا هستیم. که به دلیل خطا در CSS و رعایت نکردن عرض های متناسب به وجود آمده است.

انتخاب float: left، و float: right در کدهای css

 تماس با تیم پشتیبانی هاست

اگر تمام مراحل گفته شده را انجام داده اید ولی خطا رفع نشد بهتر است با تیم پشتیبانی هاست خود ارتباط برقرار کنید و تمامی کار هایی که برای رفع خطا انجام داده اید را نیر با آنها در میان بگذارید.

اگر دچار خطای 502 وردپرس شدید می توانید به مقاله رفع خطای 502 مراجعه کنید.

امیدواریم که این نوشته به شما در رفع این خطا کمک کرده باشد. اگر تجربه ای در این زمینه دارید با ما در قسمت دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.