ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

مقایسه woocommerce و shopify

آیا می خواهید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید؟ احتمالا بجز ووکامرس و edd اسم شاپیفای هم به عنوان یک فروشگاه ساز شنیده اید. اگر بین Shopify و ووکامرس، نمی دانید کدام یک را انتخاب کنیدبا ما همراه باشید. امروز به مقایسه woocommerce و shopify خواهیم پرداخت.

2
05 مرداد 1398
آخرین بروزرسانی: 21 اسفند 1402

هر دو این فروشگاه سازها، پلتفرم های قدرتمند تجارت الکترونیک در جهان هستند. البته هر کدام هم معایب و مزایایی دارند. باید این را بدانید که به عنوان صاحبان کسب و کار آنلاین ، انتخاب یک پلتفرم که متناسب با نیازهای کسب و کارتان است، برای موفقیت شما بسیار اهمیت دارد.

مقایسه Woocommerce و Shopify

در این مقاله ما قصد داریم به مقایسه ووکامرس و شاپیفای ، دو پلتفرم مهم و معتبر بپردازیم. معایب و مزایای هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم. هدف این است که به شما کمک کنیم بهترین گزینه را برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید.

حالا به سراغ تک تک عناوین بالا می رویم و مقایسه ووکامرس و شاپیفای را انجام خواهیم داد.

مرور کلی: مقایسه Woocommerce و Shopify

قبل اینکه مقایسه این دو پلتفرم را شروع کنیم، مهم است که آنچه این دو پلتفرم را معروف کرده است را بررسی کنیم.

Shopify چیست؟

Shopify یک پلتفرم تجارت الکترونیک همه جانبه است که باعث می شود شما یک فروشگاه آنلاین با پرداخت امن و مدیریت موجودی خود، راه اندازی کنید. بدون هیچگونه نگرانی در مورد جنبه های فنی مدیریت یک وب سایت، مانند میزبانی وب، امنیت، ذخیره سازی و غیره، می توانید از این پلتفرم استفاده کنید.

ووکامرس چیست؟

ووکامرس یک افزونه تجارت الکترونیک منبع باز است که برای وردپرس ساخته شده است. این افزونه به شما اجازه می دهد از سیستم مدیریت محتوا (CMS) بهره ببرید و از آن برای راه اندازی فروشگاه آنلاین استفاده کنید. شما می توانید همه قسمت های فروشگاه ووکامرسی خود را سفارشی کنید.

تصمیم به انتخاب بین این دو پلتفرم به نیاز و سطح مهارت شما بستگی دارد.

افزونه woocommerce یک افزونه کاملا رایگان فروشگاهی است که طرفداران بسیاری دارد. محبوبیت این افزونه باعث شده است تا یکی از بهترین افزونه های رایگان وردپرس باشد.

یک پلتفرم تجارت الکترونیک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در اینجا ما مواردی را عنوان می کنیم که شما در هنگام راه اندازی فروشگاه آنلاین خود باید آنها را مد نظر قرار دهید. این عوامل کلیدی به شما کمک می کنند که تصمیم بگیرید که پلتفرم متناسب باز نیاز خود را انتخاب کنید.

  • هزینه: هزینه اولیه برای راه اندازی کامل فروشگاه آنلاین
  • سهولت استفاده: استفاده آن حتی برای کاربران مبتدی هم باید آسان باشد.
  • روش های پرداخت: باید روش های پرداخت چندگانه (مانند PayPal، Stripe و دیگر پردازنده های الکترونیکی) را پشتیبانی کند.
  • هماهنگی: باید با دیگر سرویس ها هماهنگ باشد که بتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید.
  • تطبیق پذیری: این پلتفرم باید قادر باشد تجارت شما را گسترش دهد.

اینها مواردی هستند که صاحبان فروشگاه های آنلاین باید در نظر بگیرند. با این حال بسته به نیازهای شما، ممکن است بخواهید به گزینه های دیگر مانند ارسال محصولات، مدیریت موجودی، صورتحساب، مالیات و موارد دیگر نیز توجه کنید.

حال بیایید نگاهی عمیق به دو پلتفرم Shopify و ووکامرس بر اساس موارد اساسی گفته شده، داشته باشیم تا بتوانید براحتی یکی از آنها را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

هزینه : مقایسه woocommerce و shopify

هزینه مهمترین مسأله ای است که از سوی صاحبان کسب و کار مورد توجه قرار می گیرد. شما باید هزینه های اولیه را همراه با هزینه های متغییر برای خرید افزونه ها و نرم افزارهای مورد نیاز ارزیابی کنید.

هزینه های واقعی استفاده از Shopify

با Shopify براحتی فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید. پلن اولیه Shopify از 29 دلار در هر ماه شروع می شود. می توانید آنرا به پلن 79 دلار در ماه و پلن حرفه ای آن به ارزش 299 دلار در ماه ارتقاء دهید. هر کدام از این پلن ها شامل نام دامنه، گواهینامه SSL و میزبانی وب می باشند. طرح اولیه امکانات کافی برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را دارد. این طرح شامل اضافه کردن محصولات نامحدود، دو حساب کاربری، فضای ذخیره سازی نامحدود و موارد دیگر می شود.

 

با این حال پلن اولیه شامل افزونه های لازم که در پلن حرفه ای ارائه شده است نمی شود. با توسعه کسب و کار شما این هزینه ها افزایش می یابد و باید هزینه های بیشتری را پرداخت کنید.

پرداخت ها عامل دیگری هستند که هزینه های شما را تحت تأثیر قرار می دهد. Shopify روش های پرداخت خود را دارد که با هر تراکنش 2.9 درصد بعلاوه 30 سنت بعنوان مالیات کسر می کند. اگر می خواهید از درگاه های پرداخت تجاری خود استفاده کنید، برای هر تراکنش باید مبلغ 2 درصد را پرداخت کنید. با استفاده از پلن حرفه ای Shopify این هزینه ها را می توانید به 0.5 درصد کاهش دهید.

هزینه های استفاده از Shopify نسبتاً قابل توجه است و قابل مقایسه با پلتفرم های محبوب مثل Stripe و Braintree هستند.

نکته مهم: با توجه به تحریم ها، ایرانیان قادر به استفاده از شاپیفای نیستند.

هزینه های واقعی استفاده از ووکامرس

ووکامرس یک افزونه منبع باز تجارت الکترونیک برای وردپرس است که بصورت رایگان در دسترس همه قرار دارد. با این حال برای شروع یک فروشگاه ووکامرس نیاز به نام دامنه، گواهینامه SSL و یک حساب هاست وردپرس دارد.

بطور معمول هزینه نام دامنه به طور متوسط از 6 هزار تومان برای دامنه ir تا 150 هزار تومان برای دامنه com شروع می شود. همچنین برای هاست به طور متوسط 100 هزارتومان باید هزینه کنید. ssl را برخی از شرکت های هاستینگ به صورت رایگان در اختیارتان قرار می دهند.

بنابراین همانطور که مشاهده می کنید، بطور قابل توجهی هزینه ها نسبت به شاپیفای بیشتر است. از طرف دیگر، ووکامرس هزینه یک درصد از تراکنش های شما را هم مصرف نمی کند.

اما هزینه های ووکامرس بعد از پرداخت خریدها شروع به افزایش می کند. همچنین ممکن است با توسعه و گسترش کسب و کار شما هزینه هاست هم افزایش یابد. با اینحال می توانید از جایگزین های رایگان برای پرداخت های خود استفاده کنید که این یک مزیت برای ووکامرس است. البته اگر محدودیت افزونه های رایگان را در ارائه خدمات در نظر نگیریم. همچنین با خرید ابزارها و افزونه های مورد نیاز به همان اندازه می توانید هزینه های خود را مدیریت کنید.

برنده این بخش: ووکامرس

سهولت استفاده: مقایسه ووکامرس و شاپیفای

اکثر کاربران که فروشگاه آنلاین را راه اندازی می کنند، طراح وب یا توسعه دهنده وب نیستند. حتی کاربرانی که آشنا با این مفاهیم هستند، هم نیاز به پلتفرمی دارند که براحتی بتوانند با آن کار کنند. بیایید ببینیم Shopify و ووکامرس از لحاظ کاربرد چگونه هستند و کدام یک کاربرپسندتر است.

Shopify و سهولت استفاده

Shopify یک پلتفرم کاملاً میزبانی است. بدین معنی که شما نیاز به نصب، مدیریت و یا بروزرسانی نرم افزار ندارید. همچنین نگران امنیت، عملکرد، پشتیبان گیری و مسائل مربوط به سازگاری با افزونه ها و دیگر سرویس ها نباشید. به محض اینکه ثبت نام کنید، به شما کمک می کند که وب سایت خود را طراحی کنید. سپس می توانید محصولات خود را وارد و آنرا سفارشی سازی کنید.

Shopify این قابلیت را دارد که با کشیدن و رها کردن، المان ها را به صفحه اضافه کنید. عیب Shopify این است که شما فقط می توانید از ابزارها و افزونه های طراحی شده توسط Shopify استفاده کنید. با این حال افزونه ها و قالب های ارائه شده در Shopify بیش از نیاز کاربران برای شروع و توسعه فروشگاه آنلاین آنهاست.

woocommerce و سهولت استفاده

ووکامرس مثل Shopify یک پلتفرم میزبانی نیست. به این معنی که شما باید ووکامرس را نصب، بروزرسانی و پشتیبان گیری کنید و مطمئن شوید که وب سایت شما از امنیت لازم برخوردار است. افزونه های رایگان و پرداختی وجود دارد که می توانند بسیاری از کارها را بصورت خودکار انجام دهند. ووکامرس در سفارشی سازی بسیار انعطاف پذیر است. شما می توانید کنترل کاملی روی پلتفرم داشته باشید. ووکامرس هرگونه قابلیتی که قابل تصور است را می تواند با بیش از 55000 افزونه روی وب سایت شما پیاده کند.

با این حال، ووکامرس قابلیت کشیدن و رها کردن المان ها را ندارد. شما می توانید از یکی از صفحه سازهای وردپرس برای این کار استفاده کنید که البته باعث افزایش هزینه های اولیه سایت شما می شود. بزرگترین معظل سفارشی سازی این است که نیاز به دانش فنی برای مدیریت دارد. همچنین باید برای یک حساب تجاری و درگاه پرداخت یا خدمات مشابه برای درگاه پرداخت، ثبت نام کنید.

برنده: Shopify

مقایسه Woocommerce و Shopify : روش های پرداخت

روش های بسیاری برای پرداخت وجود دارد که می توانید در سایت خود از آنها استفاده کنید. برخی روش های پرداخت ممکن است برای شما مناسب نباشند و همچنین برای کاربران قابل دسترس نباشند. به همین خاطر مهم است تا پلتفرمی انتخاب کنید که چندین گزینه پرداخت ارائه می دهد. بیایید روش های پرداخت را در دو پلتفرم با هم مقایسه کنیم.

گزینه های پرداخت در Shopify

شاپیفای گزینه های پرداخت زیادی را ارائه می دهد. همچنین یک روش پرداخت اختصاصی دارد که توسط Stripe طراحی شده است. مشکل اینجاست که Shopify هزینه مالیات 2 درصد را از طریق درگاه های پرداخت در هر تراکنش کم می کند. البته با ارتقاء به پلن حرفه ای Shopify می توانید هزینه ها را به 0.5 درصد کاهش دهید.

گزینه های پرداخت در ووکامرس

ووکامرس بطور پیش فرض درگاه های PayPal و Stripe را ارائه می دهد. همچنین از تمامی سرویس های پرداخت معروف از جمله درگاه های پرداخت بانک های ایرانی هم پشتیبانی می کند. علاوه بر این، هر شرکتی می تواند افزونه سازگار با ووکامرس را ایجاد کند و ووکامرس از آن پشتیبانی می کند. شما تنها هزینه تراکنش درگاه یا بانک را پرداخت می کنید و هزینه اضافی برای شما ندارد.

اگر انتخاب حساب تجاری خود و درگاه پرداخت برای شما مهم است با ووکامرس می توانید هزینه هایتان را مدیریت کنید.

مقایسه ووکامرس و شاپیفای

برنده: هر دو

مقایسه ووکامرس و شاپیفای: سازگاری و افزونه ها

مهم نیست که چقدر یک پلتفرم تجارت الکترونیک قوی است، شما همیشه باید ابزارها و افزونه های لازم برای توسعه و گسترش سایت خود را داشته باشید. به عنوان مثال یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ، ابزار تجزیه و تحلیل، خدمات فراگیر و موارد دیگر از الزامات توسعه یک سایت محسوب می شوند. Shopify و ووکامرس سازگاری بالایی دارند و با بسیاری از افزونه ها و سرویس ها دیگر سازگارند.

Shopify و سازگاری با افزونه ها

Shopify همراه با یک API قدرتمند و یک اپ استور کامل است که شما می توانید افزونه های لازم را از این اپ استور دریافت کنید. صدها برنامه در فروشگاه وجود دارد که شامل همه ویژگی های می شود که شما می خواهید در فروشگاه آنلاین خود داشته باشید.

 

این اپ استور شامل برنامه هایی برای سئو، بررسی محصولات، تخفیف ها، شمارش معکوس و غیره می شود. همچنین برنامه های رایگان و پرداختی هم دارد. قیمت افزونه ها متفاوت است و اکثر برنامه ها اشتراک ماهانه دارند.

ووکامرس و سازگاری با افزونه ها

ووکامرس منبع باز است و امکان دسترسی به بیش از 55000 افزونه رایگان و پرداختی را به شما می دهد. شما می توانید افزونه های درگاه پرداخت، سئو، بهینه سازی عملکرد و تقریباً هر ویژگی که مد نظرتان است را اضافه کنید. با توجه به اینکه برای ووکامرس محدودیت کمی نسبت به Shopify وجود دارد، می توان از افزونه های بیشتری برای ووکامرس استفاده کرد.

همچنین ووکامرس نسبت به Shopify  سفارشی سازی راحت تری دارد. فرایند ثبت یک افزونه برای وردپرس و ارائه یک برنامه در Shopify به مراتب سخت تر از ووکامرس است.

برنده: ووکامرس

Dropshipping: مقایسه ووکامرس و شاپیفای

Dropshipping یک کسب و کار آنلاین است که محصولات را در مخزن نگهداری نمی کند. در عوض سفارش مشتری را با خرید محصولات از فروشندگان و سپس ارسال آن ها به طور مستقیم به مشتریان کامل می کند. بدلیل هزینه های کم آن، Dropshipping در سراسر جهان محبوب شده است. بسیاری از کاربران از ما می خواهند ووکامرس و Shopify را از لحاظ Dropshipping بودن با هم مقایسه کنیم تا مشخص شود کدام یک برای کسب و کار مناسب تر است.

Dropshipping با Shopify

هنگام ایجاد یک کسب و کار آنلاین Dropshipping، وب سایت شما شبیه یک فروشگاه آنلاین است. کاربران شما قادرند محصولات را ببینند. آن ها را به سبد خرید اضافه کنند و در نهایت پرداخت را انجام دهند. همانطور که در سایر فروشگاه های تجارت الکترونیک انجام می شود.

بسته به فروشنده هایی که انتخاب می کنید، باید سفارش مشتری را برای ارسال آماده کنید. Shopify سازگار با چندین بازار محبوب از جمله Aliexpress، Oberlo، Printify و موارد دیگر است. هر یک از این بازارها، دارای هزینه های عضویت، ارسال و سایر هزینه هایی که نیاز است در هنگام ساخت یک وب سایت Dropshipping با Shopify بپردازید، می شود.

Dropshipping با ووکامرس

ووکامرس یک انتخاب محبوب در میان کسب و کارهای Dropshipping است. عمدتاً به این دلیل که ووکامرس اجازه می دهد ابزارهایی را نصب کنید که سفارشات، محصولات وارد شده، انجام سفارشات از وب سایت شما و موارد دیگر را ثبت کند. شما حتی می توانید بازار تجارت الکترونیک خود را ایجاد کنید که به سایر فروشندگان امکان می دهد محصولات خود را در وب سایت شما بفروش برسانند.

توجه داشته باشید که تأمین کننده و فروشنده شما ممکن است هزینه های سفارش، عضویت و سایر هزینه های مخصوص به خود را داشته باشد.

برنده: ووکامرس

توسعه و گسترش و انطباق پذیری woocommerce و Shopify

همانطور که کسب و کار شما گسترده تر می شود، به منابع بیشتری نیاز پیدا می کنید تا چالش ها و اهداف جدید را مدیریت کنید. Shopify و ووکامرس هر دو می توانند حجم زیادی از ترافیک و سفارشات را مدیریت کنند، اما با هم برابر نیستند. اجازه دهید نگاهی به مقایسه دو پلتفرم تجارت الکترونیک در این مورد بیندازیم.

انطباق پذیری در Shopify

Shopify بخش های فنی فروشگاه را مدیریت می کند. بدین معنی که شما بدون نگرانی در مورد عملکرد، امنیت، پشتیبان گیری، بروزرسانی ها و سازگاری می توانید فروشگاه خود را توسعه دهید. هنگامی که کسب و کارتان توسعه پیدا کرد می توانید Shopify را براحتی ارتقاء دهید. این وظایف بخش مهمی از کارها را دربر می گیرد و هزینه های کسب وکار شما را افزایش می دهد.

انطباق پذیری در ووکامرس

ووکامرس یک پلتفرم خود میزبانی است که شما را مسئول حفظ بروزرسانی ها، پشتیبان گیری و تامین امنیت سایت می کند. اما ممکن است با کمبود منابع مواجه شوید. شما گزینه های زیادی برای مدیریت دارید زیرا مدیریت کامل وب سایت خود را در دست دارید.

با ارتقا پلن هاست خود، براحتی می توانید کمبود منابع را جبران کنید. هرچند هزینه های مربوط به هاست وب و ووکامرس افزایش می یابد، اما شما کنترل کاملی بر منابع خواهید داشت و می توانید اطمینان حاصل کنید برای منابعی که نیاز ندارید هزینه اضافی صرف نکنید.

با این وجود صاحبان کسب و کار آنلاین ترجیح می دهند راه حل ساده تر و بدون دردسرتر را انتخاب کنند.

برنده: Shopify

گزینه های پشتیبانی در مقایسه ووکامرس و شاپیفای

Shopify و ووکامرس هر دو استفاده آسانی دارند. با این حال گاهی اوقات ممکن است به کمک نیاز داشته باشید. بیایید ببینیم Shopify و ووکامرس در زمان کمک چگونه کاربران را پشتیبانی می کنند.

گزینه های پشتیبانی در Shopify

Shopify یک پلتفرم کاملاً میزبانی است. بدین معنی که نرم افزارها تحت کنترل هستند. Shopify از طریق چت آنلاین، تلفن، ایمیل و توییتر، امکانات پشتیبانی را برای کاربران فراهم می کند. برای کاربرانی که می خواهند خودشان مشکل را برطرف کنند، Shopify مستندات گسترده، راهنماها، پایگاه های اطلاعات، آموزش های ویدئویی و انجمن ها را در اختیارشان قرار می دهد.

همچنین می توانید از کارشناسان Shopify هم کمک بگیرید. قابل ذکر است که Shopify از برنامه ها و افزونه های خارج از فروشگاه خود پشتیبانی نمی کند.

گزینه های پشتیبانی در ووکامرس

ووکامرس دارای گزینه های پشتیبانی زیادی است که می توانید از آنها استفاده کنید. وب سایت رسمی ووکامرس مستندات فراوان، آموزش ها و راهنمایی هایی دارد که به شما در امر پشتیبانی کمک می کنند. همچنین دارای انجمن پشتیبانی است که در آن شما می توانید از دیگر کاربران و کارشناسان ووکامرس کمک بگیرید.

توسعه دهندگان ووکامرس مسئول پاسخ دهی به سوالات کاربران در مورد پشتیبانی محصولات خود هستند.  با توجه به محبوبیت بسیار زیاد آن، توسعه دهندگان به شما کمک می کنند مشکلات خود را با فروشگاه ووکامرس بسیار راحتتر و ارزانتر حل کنید.

برنده: درست است که در این زمینه شاپیفای گزینه های بیشتری در اختیار قرار می دهند، اما قالب های فروشگاهی فارسی دارای پشتیبانی جداگانه و تخصصی هستند. پشتیبانی هایی که به صورت 24 ساعته حاضر به خدمات پاسخگویی به شما عزیزان را دارند.

ووکامرس و Shopify: کدام یک بهترین پلتفرم الکترونیک در جهان است؟

Shopify و ووکامرس هر دو پلتفرم های قدرتمند برای راه اندازی فروشگاه آنلاین هستند و انتخاب هر کدام به مهارت و نیازهای شما بستگی دارد. Shopify کاربرد ساده تری دارد. نیاز به نصب ندارد و شما می توانید به سرعت فروشگاه خود را ایجاد کنید. راه اندازی درگاه ها، انجام پرداخت ها راحت است و قیمت پلن ها نیز قابل قبول هستند.

عیب Shopify این است که شما کنترل کامل  بر همه چیز ندارید. هزینه های شما می تواند با هزینه های تراکنش، افزونه ها و تطابق پذیری بالا رود. پس نمی توان هزینه های خود را متناسب با توسعه کسب و کار خود مدیریت کنید. عیب دیگر شاپیفای برای ما ایرانی ها(در حال حاضر) تحریم بودن است. چرا که نمی توان بدون فیلترشکن به آن دسترسی داشت.

در سمت مقابل، woocommerce یک پلتفرم منبع باز است و شما کنترل کامل فروشگاه را در دست دارید. هزینه های راه اندازی بسیار پایین تری نسبت به Shopify دارد. عیب ووکامرس این است که باید امنیت فروشگاه را تأمین کنید و نیاز به مهارت فنی دارید. با این حال میلیون ها کاربر مبتدی از آن استفاده می کنند و در فاز یادگیری بسیار سریع پیش می روند.

اگر شما بدنبال یک راه حل مقرون به صرفه هستید و می خواهید خودتان فروشگاه را مدیریت کنید، ووکامرس بهترین گزینه برای شماست. ولی اگر بخواهید پلتفرم بدون کنترلی داشته باشید و تطابق پذیری بالایی هم داشته باشد، Shopify را انتخاب کنید.

امیدواریم این مقاله به شما در مقایسه woocommerce و shopify و جوانب مثبت و منفی آن ها کمک کرده باشد.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
2 دیدگاه
امید عابدی
امید عابدی
05 مرداد 1398 15:29

جالب بود

آیا مفید بود ؟
0
فرزانه همتیان
فرزانه همتیان
06 مرداد 1398 08:30

???

آیا مفید بود ؟