ایکون
ارزان ترین دامنه IR ایران
راست چین کلود
فقط 25 هزار تومان
ثبت دامنه
اینترنت ماهواره ای
اخبار

آیا اینترنت ماهواره‌ای به ایران می‌آید؟

پس از قطع شدن اینترنت در بعضی شهرها برخی افراد در توییتر از ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس‌ایکس خواستند که ایستگاه‌های اینترنت ماهواره (Satellite Internet) را به ایران ارائه دهد.

1
22 دی 1401
آخرین بروزرسانی: 16 اسفند 1402

چندی است که از فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک‌، به صورت جهانی می‌گذرد و توانسته کاربران زیادی را به خود اختصاص دهد. ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس هدف از راه اندازی پروژه بزرگ استارلینک را دسترسی همه افراد به اینترنت آزاد و با سرعت بالا عنوان میکند و اعلام کرده که از دولت آمريکا مي‌خواهد تا شرکتش را از تحريم ايران معاف کند تا بتواند به کاربران ايراني سرويس‌دهي کند اما این همه داستان نیست و برای گرفتن جواب آیا اینترنت ماهواره‌ای به ایران می‌آید؟ در ادامه همراه باشید.

اینترنت ماهواره ای چیست ؟

منظور از اینترنت ماهواره‌ای (Satellite Internet)، دریافت و ارسال داده‌های دیجیتال از طریق دیش‌های ماهواره است. در این روش اطلاعات دیجیتال از مبدا به وسیله‌ی دیش‌های کوچک به ماهواره‌های عظیم در حال چرخش بر مدار زمین ارسال و دریافت می‌شوند.

اینترنت ماهواره ای در ایران (Satellite Internet in iran)

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصاحبه‌ اخیر خود با خبرگزاری مهر، فعال شدن نزدیک به هزار ماهواره را در ایران تایید کرد و همچنین گفت: اینترنت ماهواره‌ای در ایران فعال شده است اما در جریان تعداد دستگاه‌های فعال شده نیستم و دارنده این شرکت باید رقم دقیق ماهواره‌های فعال شده را اعلام کند.

همچنین وی در مورد قوانین جمهوری اسلامی بابت اینترنت ماهواره‌ای اظهار کرد: همانطور که قبلا هم گفته شده است، ما مقررات سرزمینی یا «لندینگ رایت» خود را تهیه، مصوب و به اپراتورهای منظومه‌های ماهواره‌ای ابلاغ کردیم تا در صورتی که می‌خواهند در ایران به صورت قانونی فعالیت داشته باشند، ملزم به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران هستند.

وزیر ارتباطات در مورد احتمال ورشکستگی اپراتور‌ها در راستای فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای در ایران گفت: تعداد مشترکین و کاربران اینترنت ماهواره‌ای در تمام دنیا، کمتر از یک درصد است و این اینترنت برای شرایط ویژه و خاص می‌باشد.

زارع پور با تاکید بر اینکه از فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استقبال می‌شود، اظهار داشت: از اینترنت ماهواره‌ای استقبال می‌کنیم، مشروط بر اینکه به قواعد سرزمینی ما احترام بگذارد و آنها را رعایت کند. محترم شمردن قواعد سرزمینی یک کشور، یک قاعده بین المللی از سازمان بین المللی ITU است.

به نظر شما روزی خواهد رسید که کاربران ایرانی نیز به اینترنت ماهواره ای دست پیدا کنند یا چنین کاری غیر ممکن خواهد بود؟ نظر خود را در مورد آیا اینترنت ماهواره‌ای به ایران می‌آید با ما و کاربران دیگر در میان بگذارید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 4 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم. یادت باشه اگر امید داشته باشی هیچ وقت دیر نیست.
مقالات مرتبط
بنر
حل مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube
اگر در پیشخوان وردپرس با مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube Loader برای فعالسازی محصولات راست چین روبرو شده اید این مطلب را بخوانید تا به سادگی آن را رفع کنید.
بنر
امکان جایگزینی محصولات راست چین برای فروشندگان آزاد شد
جهت بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات پشتیبانی راست چین، همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فروشندگان، امکان جایگزینی محصولات غیر ایرانی راست چین آزاد شد.
بنر
کارمزد محصولات راست چین هوشمند شد
با هوشمند شدن کارمزد محصولات راست چین اگر فروشندگان محصولات با کیفیت تری ارائه دهند و درصد رضایت بالاتری از خریدار دریافت کنند سود بیشتری از فروش محصولات به دست می آورند و کارمزد کمتری پرداخت می کنند.
بنر
رونمایی از لوگو جدید راست چین
لوگو هر مجموعه، بخش مهمی از هویت آن را نشان می دهد و به نوعی شخصیت یک برند، محسوب می شود. این نکته ای بود که از مدت ها قبل ذهن ما را درگیر کرده بود. لوگو راست چین باید به نحوی گویاتر، فعالیت های مجموعه را بازتاب دهد. راست چین حالا دیگر فقط یک Marketplace نیست. یک هویت است. هویتی که پیکره عظیمی ...
1 دیدگاه
میلاد
میلاد
26 دی 1401 09:44

امیدوارم که این اتفاق بیفیته و بتونیم از اینترنت نامحدود استفاده کنیم

آیا مفید بود ؟
0