ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش قالب‌ها

آموزش تصویری 0 تا 100 قالب Ryse

قالب رایس پوسته وردپرسی دیجیتال مارکتینگ، طراحی وب و سئو است که می تواند برای راه اندازی سایت های فروشگاهی – شرکتی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این قالب بر اساس ترندهای طراحی وب سایت های 2020 ایجاد شده و تنظیمات زیادی دارد. به طوری که می توانید تمامی 18 هدر، 5 فوتر و برگه های سایت را کاملا سفارشی کنید. بنابراین سایتی کاملا شخصی و مطابق سلیقه خود خواهید داشت. در آموزش قالب رایس سعی می شود تمامی سوالاتی که خریداران این محصول از ما پرسیده اند پاسخ داده شود و شما را با کلیه قابلیت های این قالب چندمنظوره آشنا کنیم.

16
05 فروردین 1399
آخرین بروزرسانی: 20 اسفند 1402

قالب Ryse به دلیل داشتن افزودنی های اختصاصی نیازمند حافظه بیشتر و php7.2 به بالا است. در انتهای توضیحات قالب نیز تذکر داده شده است با اینحال قبل از نصب قالب تنظیمات زیر را از هاستینگ خود بخواهید. php7.2 به بالا امنیت و سرعت بالاتری را برای اجرای سایت به ارمغان می آورد.

  • ورژن php 7.2 به بالا
  • max_execution_time 300
  • memory_limit 128M
  • post_max_size 32M
  • upload_max_filesize 32M

نکته: درصورتیکه تنظیمات بالا انجام نشده باشد شما با صفحه سفید در ورود به پیشخوان و یا نمایش سایت مواجه می شوید.

آموزش تغییر هدر و لوگوی قالب رایس

برای تغییر و سفارشی کردن هدر هر برگه دو روش وجود دارد. یکی هدر پیش فرض برای تمامی برگه هایی است که ایجاد می شود و دیگری تغییر هدر صفحاتی است که به صورت اختصاصی برای همان برگه تعیین شده است.

از تنظیمات قالب> هدر  انتخاب کنید. این تنظیمات مربوط به هدر پیش فرض است. در قالب رایس هدر شش به طور پیش فرض انتخاب شده است. در تصویر زیر می توانید هدر مورد نظر را انتخاب و ذخیره تغییرات را کلیک کنید. از این به بعد هر برگه جدیدی که ایجاد میکنید با این هدر ایجاد می شود.

آموزش تنظیمات قالب رایس

 

تغییر هدر و لوگوی قالب رایس

تغییر عرض و ارتفاع لوگو را می توان در بخش تنظیمات عمومی هدر انجام داد.

تغییر لوگوی قالب رایس

در ادامه تنظمیات این بخش می توان هر کدام از 18 هدر را سفارشی کرد. فونت و جهت چینش، نمایش آیکون سبد خرید، حذف و آپلود لوگوی سایت شخصی شما، رنگ پس زمینه منوی موبایل و منوی چسبیده را می توان در هر کدام از هدرها تغییر داد.

تغییر لوگو و تنظیمات 18 هدر قالب ryse

چطور هدر صفحه اصلی  را تغییر دهیم؟

در این بخش از آموزش قالب رایس به تغییر هدر صفحه اصلی سایت می پردازیم. قالب ryse این قابلیت را دارد که برای هر برگه یک هدر اختصاص دهید. برای تغییر هدر صفحه اصلی و سایر برگه های پیش فرض سایت باید همان برگه را در حالت ویرایش وردپرس باز کنید. در حالت نمایش سایت در نوار مدیریت ویرایش برگه را انتخاب کنید.

ویرایش برگه اصلی قالب رایس

برای این منظور می توانید از پیشخوان> برگه ها> همه برگه ها را انتخاب و به عنوان مثال برگه رایس قالب دیجیتال مارکتینگ که صفحه نخست است را ویرایش کنید.

تعییر هدر پیش فرض قالب رایس

در پایین صفحه ویرایشگر می توانید هدر و فوتر برگه را تغییر دهید. در تصویر زیر مشاهده می کنید که هدر شش به عنوان سربرگ هوم پیج فعال شده است. کافی است هدر مورد نظر را انتخاب و دکمه بروزرسانی را کلیک کنید.

تغییر هدر برگه پیش فرض قالب رایس

در ادامه تنظیمات برگه می توانید عنوان و فوتر را هم تغییر دهید. این تنظیمات صرفا برروی برگه ای که ویرایش کرده اید اعمال می شود.

تغییر فوتر برگه خانه رایس

چطور فوتر قالب رایس را تغییر دهیم؟

برای تغییر فوتر قالب می توانید از تنظیمات قالب> پاورقی را باز کرده و مشاده کنید کدام فوتر به عنوان پاورقی پیش فرض انتخاب شده است. در قالب رایس فوتر 3 به عنوان پاورقی پیش فرض انتخاب شده است. علاوه بر این همانند تنظیمات هدر، می توانید در هر برگه یک فوتر متفاوت تعیین کنید.

بهر حال برای تغییر فوتر شامل لینک ها، آیکون های شبکه اجتماعی و متن کپی رایت از مسیر پیشخوان> قالب ها> نمونه های ذخیره شده را انتخاب کنید. سپس فوتر 3 را انتخاب و ویرایش با المنتور را کلیک کنید.

ویرایش و تغییر فوتر های قالب رایسافزونه صفحه ساز المنتور بهترین صفحه ساز وردپرس است که تنظیمات استایل و افکت انیمیشن را به سادگی در اختیار کاربران خود قرار داده است. این صفحه ساز رابط کاربرپسند و بسیار ساده ای دارد. تمامی فوترها و صفحه های قالب با استفاده از المنتور ساخته شده اند. بنابراین برای ویرایش آنها از صفحه ساز المنتور استفاده کنید.

در تصویر زیر مشاهده می کنید که چطور می توان فوتر را ویرایش کرد. کافی است المان مورد نظر مانند متن و لینک ها را انتخاب سپس در پنل سمت راست ویرایش مورد نظر را انجام دهید. در نهایت دکمه به روزرسانی را کلیک کنید.

تغییر متن کپی رایت و فوتر قالب رایس

نکته: در صورتیکه نیاز به تغییر پس زمینه فوتر دارید باید تصویر پس زمینه مورد نظر را در با همان نام در هاست و در مسیر زیرو دقیقا با نام همان پس زمینه آپلود کنید. زیرا این فایل زمینه در کدنویسی قرار داده شده است.

Public-html/ wp-content/themes/ryse-child/image/home-version-one-footer-banner.png

آموزش تنظیمات قالب ryse

مهمترین و پرتکرار ترین سوالات کاربران در مورد تغییر هدر و فوتر قالب رایس بود. اما سایر تنظیمات این قالب وردپرس نیز می تواند برای سفارشی سازی سایت شما مفید واقع شود که در ادامه بیان شده است.

تنظیمات عناصر قالب رایس: تنظیم دکمه های پیش فرض و دکمه اسکرول به بالا را می توان در این بخش انجام داد.

تنظیمات صفحات: مربوط به خطای 404، حالت تعمیر و نگهداری و به زودی می آییم را می توان تغییر داد.

تنظیمات برگه وبلاگ: نوع نمایش صفحه بلاگ، دسته بندی، نام نویسنده، اشتراک گذاری و نظرات ومقالات مرتبط را می توان در این بخش تعیین کرد.

تنظیمات تیم: سبک نمایش اعضای تیم را می توان تغییر داد.

تنظیم برگه های فروشگاه: تغییر 4 نوع سبک نمایش محوصلات فروشگاه، تعداد محصولات در هر صفحه، سایدبار و… را می توانید تنظیم کنید. در تصویر مشاهده می کنید که به سادگی این تغییرات را می توان انجام داد. در بخش جزئیات کالا نیز می توانید سبک نمایش صفحه محصول تکی و سایدبار را تغییر دهید.

تغییر برگه فروشگاه قالب رایس

تغییر آیکون و لینک های شبکه اجتماعی: در این بخش می توانید نمایش شبکه های اجتماعی را در فوتر و سایر بخش های سایت را تعیین کنید. آدرس شبکه اجتماعی خود را در کادر های مربوطه وارد کنید.

تغییر لینک های شبکه اجتماعی ryse

اضافه کردن کدهای CSS سفارشی: در این بخش می توانید کدهای استایلی که برای تغییر تمایل دارید.

کدهای سفارشی css قالب رایس

تا به اینجای آموزش قالب رایس تنظیمات آن بررسی شد. آموزش سفارشی سازی برگه های ساخته شده با المنتور و ایجاد برگه های جدید را می توانید در آموزش افزونه المنتور مشاهده کنید.

محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
من محبوبم، کارشناسی ارشد مدیریت IT دارم و بیشتر از 5 ساله که تخصصی وردپرس و سئو کار می‌کنم. معتقدم که هیچ چیز نشدنی وجود نداره؛ فقط استقامت و تلاش میخواد.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش قالب استادیار؛ آموزش صفر تا صد
اگر به دنبال طراحی سایت آموزشی هستید و قالب استادیار را انتخاب کرده اید.، در این جا می توانید آموزش نصب و سفارشی سازی قالب و نحوه ساخت هدر و فوتر و افزودن دوره و محصولات را به صورت جامع را مشاهده کنید.
بنر
آموزش قالب دیجی لند
اگر قصد طراحی سایت با قالب دیجی لند را دارید در آموزش قالب دیجی لند همراه ما باشید تا از نصب قالب تا سفارشی سازی و ویرایش قسمت های مختلف را آموزش دهیم.
بنر
آموزش 0 تا 100 قالب دیوی
دیوی یکی از پر فروش ترین قالب های وردپرس است و بیش از 100 دموی کامل وب سایت و 800 طرح از پیش آماده دارد. قالب دیوی تنها یک قالب نیست بلکه یک چارچوب کامل طراحی است که به شما اجازه طراحی و سفارشی سازی هر بخشی از سایت را می دهد. اگر کاربر حرفه ای وردپرس باشید از سرعت و کارایی دیوی شگفت زده خواهید ...
16 دیدگاه
samanehsoltani.1994
samanehsoltani.1994
30 بهمن 1401 23:44

سلام و عرض ادب
من قالب رو از طریق افزودن پوسته از داشبورد وردپرس نصب کردم و الان میخوام که دموها برام لود بشه
امکانش نیست؟

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
02 اسفند 1401 16:05

سلام دوست عزیز
باید از بسته نصب اسان کنید تا دمو درون ریزی بشه. این قالب فایل درون ریز نداره.

آیا مفید بود ؟
vahab_ac
vahab_ac
17 فروردین 1401 15:54

سلام من صفحه ای که با المنتور روی قالب ساختم وقتی میزنم روی پیش نمایش نشون داده نمیشه چکار باید کنم درست بشه

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
18 فروردین 1401 11:47

صفحه ای که با المنتور ساخته میشه بعد از انتشا باید نمایش داده بشه. این مورد نیاز به بررسی داره

آیا مفید بود ؟
vahab_ac
vahab_ac
06 دی 1400 23:37

چطور میشع از فایل بروزرسانی 7 مگابایتی استفاده کرد

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
09 دی 1400 08:31

سلام کافیه در هاستتون در مسیر wp-content > themes>ryse رو جایگزین کنید. قبل از هر بروزرسانی از سایتتون یک نسخه بک اپ تهیه کنید. اموزش بروزرسانی دستی قالب وردپرس راست چین رو سرچ کنید.

آیا مفید بود ؟
vahab_ac
vahab_ac
06 دی 1400 23:36

چطور از این فایل بروزسانی استفاده کنیم روی قالب که حجمش 7 مگابایتع

آیا مفید بود ؟
0
Hamid Sedaghat
Hamid Sedaghat
24 مهر 1400 13:25

سلام چطوری میشه از تم های مختلف که به صورت نمونه در سایت قرار داره استفاده کرد؟

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
25 مهر 1400 11:36

سلام دوست عزیز
تمامی قالب ها به صورت صفحات اصلی بعد از نصب قالب در دسترس هستند کافیه برای استفاده به عنوان صفحه اصلی از بخش تنظیمات> خواندن >برگه نخست مورد نظرتون رو انتخاب کنید.

آیا مفید بود ؟
nbaran2118
nbaran2118
10 دی 1399 23:25

سلام
چجوری لوگو رو از سمت راست به چپ انتقال بدم؟

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
11 دی 1399 13:23

در فایل rtl.css می تونید کلاسی که لوگو رو از چپ به راست نمایش میده پیدا کنید و اون رو اصلاح کنید. یا اگر پیدا نکردید به طراح تیکت بزنید راهنمایی بگیرید.

آیا مفید بود ؟
roya2132
roya2132
13 مرداد 1399 11:49

با سلام
میخواستم بدونم در صفحه ای که برای portfolio باز میشه چطور میتونم عکس هدر این صفحه و نوشته پورتفولیو که به صورت فارسی بالای صفحه نوشته میشه رو تغییر بدم.
ممنونم.

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
13 مرداد 1399 22:52

سلام وقت بخیر
در پیشخوان>برگه ها>نمونه کار را در حالت ویرایشگر المنتور باز کنید. انتهای پنل تنظیمات روی چرخ دنده کلیک کنید. تنظیمات صفحه باز می شه. نام و تصویر زمینه هدر رو میتونید عوض کنید. علاوه بر اون نام برگه نمونه کار هم قابل تغییر هست.

آیا مفید بود ؟
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
07 تیر 1399 12:48
نویسنده

در تیکیت های دریافتی از دوستان به یک مورد برخوردم که سوال چند نفر بوده:
توجه داتشه باشید زمانی که یک برگه با صفحه ساز ساخته نشده شما نمی توانید محتوای اون برگه رو ویرایش کنید. به عنوان مثال صفحه بلاگ پیش فرض.
اگر تمایل دارید بلاگ سفارشی داشته باشید یک برگه جدید ایجاد کرده و از المان blog استفاده کنید. این المان 13 طرح بندی در حال حاضر در اختیار شما قرار میده. نمایش اون رو یم تونید به وصرت چند ستونه، تک ستونه یا لیست چرخان فعال کنید. اما برای صفحه بلاگ بهتر هست تک ستونه بدون لیست چرخان فعال کنید.

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
08 فروردین 1399 17:22
نویسنده

سوال کاربر majoleiny:
ما منوی لندینگ رو صفحه ی اول سایت قرار دادیم
ایا میشه براش مثل سایر دموها منو بالای صفحه اورد؟
اگه میشه چطوری؟

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
08 فروردین 1399 17:29
نویسنده

در همین مقاله بخش چطور هدر صفحه اصلی را تغییر دهیم؟
می تونید مشاهده کنید که چطور هدر صفحه لندینگ رو تغییر دهید. بعد از اون رنگ نوشته منو ها رو از تنظیمات قالب> هدر (مثلا هدر 16 رو برای ویرایش انتخاب کنید). از بخش تایپوگرافی منو رنگ منو یا پس زمینه منو رو تغییر بدید.

آیا مفید بود ؟