ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
کاهش حملات باج افزارها
اخبار

کاهش حملات 61 درصدی باج افزارها در سال 2022

حملات باج افزارها به هیچکس رحم نمیکنند، این گروه های تبهکار اهمیتی نمیدهند که کسب‌وکار شما در چه صنعتی است یا شرکت شما چقدر بزرگ است.حتی اگر یک کسب و کار کوچک هستید باید از باج افزار ها دفاع و از حملات محافظت کنید.

0
26 دی 1401
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

نظرسنجی از 300 تصمیم گیرنده فناوری اطلاعات مستقر در ایالات متحده که توسط Delinea انجام شد، نشان می دهد که تنها 25 درصد از سازمان ها در یک سال گذشته در مقایسه با دوره 12 ماهه قبل، قربانی حملات باج افزار شده اند. این ارقام نشان می دهند که  حملات باج افزاری طی 12 ماه گذشته، حدود 61 درصد کاهش داشته اند.

گزارشات موجود در رابطه با کاهش حملات باج افزارها نشان می دهد که حملات سایبری با استفاده از تاکتیک باج افزار، نسبت به سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و شرکت های کمتری باج پرداخت کرده اند. با این حال، در گزارش سالانه علائم هشدار دهنده‌ ای در مورد هزینه‌ کردن، برنامه‌ ریزی و استفاده از ابزار های امنیت سایبری موجود برای مبارزه با باج‌افزار وجود دارد.

کاهش حملات باج افزاری

در این مدت شرکت های کمتری برای اطلاعات خود باج پرداخت کرده اند و مقدار آنها از 82 درصد به 68 درصد کاهش یافته است. این به این معنی است که توجه به هشدار ها و توصیه ها برای عدم پرداخت باج می تواند امری مفید در کاهش این نوع از حملات باشد. با این حال همواره خطر حملات باج افزاری در شرکت های بزرگ وجود دارد.

این نظرسنجی در کنار نتایج مثبت، همچنین نگرانی هایی را ایجاد کرده است. در این گزارشات آمده است که بودجه برای باج افزار در حال کاهش است، زیرا تنها 68 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که در حال حاضر برای محافظت از باج افزار بودجه دارند. کاهش بودجه شرکت ها و شاید حس اطمینانی که به وجود آمده، حالا شاید بستر را برای این نوع از حملات سایبری مناسب تر کند؛ زیرا شاید در این حالت توجه کمتری به حفاظت از اطلاعات وجود داشته باشد.

باج افزار چیست؟

باج‌افزار بد افزاری است که برای جلوگیری از دسترسی کاربر یا سازمان به فایل‌ های موجود در رایانه طراحی شده است. مهاجمان سایبری با رمزگذاری این فایل‌ ها و درخواست باج برای کلید رمزگشایی، سازمان ‌ها را در موقعیتی قرار می‌ دهند که پرداخت باج ساده‌ ترین و ارزان ‌ترین راه برای دسترسی مجدد به فایل‌ هایشان است. طبق گزارش جدیدی که توسط Delinea در سال 2022 منتشر شده، شرایط موجود در رابطه با باج‌ افزار ها در حال تغییرات مثبتی است.

چگونه از حملات باج افزار جلوگیری کنیم؟

Art Gilliland، مدیر اجرایی Delinea در مورد کاهش حملات باج افزارها می گوید: «کاهش حملات باج افزارها نشانه ‌ای دلگرم‌ کننده است، اما سازمان‌ها همواره باید این اطمینان را داشته باشند که می توانند در برابر این تهدید دائمی و در حال تحول، از داده های خود حفاظت کنند.»

حملات باج افزار ها

او همچنین افزود: «همواره هوشیار ماندن و حفظ یک رویکرد و پشتیبانی از رمز های قدرتمند می تواند به این روند نزولی کمک کنند.»

در نهایت باید گفت که کاهش ملموس حملات باج افزاری، سبب کمتر شدن نگرانی های موسسات بزرگ شده و حالا درآمد آن ها در امنیت بیشتری قرار دارد. اما باید به این نکته توجه داشت که برای محافظت بیشتر،‌ همواره باید استراتژی هایی در مورد امنیت سایبری طراحی و پیاده سازی شود.

اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
کارشناسی فناوری اطلاعات، علاقمند به دنیای وردپرس، سابقه 4 سال در زمینه طراحی سایت
مقالات مرتبط
بنر
امکان جایگزینی محصولات راست چین برای فروشندگان آزاد شد
جهت بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات پشتیبانی راست چین، همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فروشندگان، امکان جایگزینی محصولات غیر ایرانی راست چین آزاد شد.
بنر
حل مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube
اگر در پیشخوان وردپرس با مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube Loader برای فعالسازی محصولات راست چین روبرو شده اید این مطلب را بخوانید تا به سادگی آن را رفع کنید.
بنر
کارمزد محصولات راست چین هوشمند شد
با هوشمند شدن کارمزد محصولات راست چین اگر فروشندگان محصولات با کیفیت تری ارائه دهند و درصد رضایت بالاتری از خریدار دریافت کنند سود بیشتری از فروش محصولات به دست می آورند و کارمزد کمتری پرداخت می کنند.
بنر
رونمایی از لوگو جدید راست چین
لوگو هر مجموعه، بخش مهمی از هویت آن را نشان می دهد و به نوعی شخصیت یک برند، محسوب می شود. این نکته ای بود که از مدت ها قبل ذهن ما را درگیر کرده بود. لوگو راست چین باید به نحوی گویاتر، فعالیت های مجموعه را بازتاب دهد. راست چین حالا دیگر فقط یک Marketplace نیست. یک هویت است. هویتی که پیکره عظیمی ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.