ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
ریدایرکت در دایرکت ادمین
مجموعه مقالات وردپرس

آموزش ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین

اگر به هر دلیلی قصد ریدایرکت کردن دامنه خود را از طریق دایرکت ادمین دارید با ما همراه باشید تا گام به گام این فرایند را به شما آموزش دهیم.

0
03 خرداد 1402
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

گاهی اوقات ممکن است نیاز داشته باشید صفحات خاصی را از سایت حذف کنید یا به دلیل نداشتن زمان کافی، قادر به مدیریت دامنه‌ها و پارک دامنه‌های اصلی هاست خود نباشید. در چنین شرایطی، اگر می‌خواهید به راحتی و بدون تأثیر بر روی سئو صفحات وبسایت خود، صفحات، فایل‌ها و یا دامنه‌های خود را مدیریت کنید، باید از ریدایرکت استفاده کنید. ریدایرکت به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی مسیر صفحات، فایل‌ها و یا دامنه‌ها را به صفحه مورد نظر خود تغییر دهید. آیا شما نیز از ریدایرکت در دایرکت ادمین استفاده می‌کنید؟ در این مقاله به آموزش ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین می‌پردازیم.

.اگر قصد نصب وردپرس در دایرکت ادمین را دارید سری به مقاله آموزش نصب وردپرس در دایرکت ادمین بزنید.

ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین

ریدایرکت  کردن دامنه در دایرکت ادمین یکی از موضوعاتی است که بسیاری از کاربران کنترل پنل دایرکت ادمین با آن مواجه اند. با استفاده از ریدایرکت، می‌توانید صفحات وب سایت را به صفحات دیگری با لینک متفاوت هدایت کنید تا کاربران و موتورهای جستجو به صفحات جدیدی منتقل شوند. این تغییر مسیر در سئو بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند تا بهترین مدیریت را برای وب سایت خود داشته باشید.

با استفاده از ریدایرکت، نیازی به حذف صفحات ناکارآمد نیست و همچنین در صورت ایجاد وب سایت جدید، نیازی به کامل فراموش کردن وب سایت قبلی نیست. با تغییر مسیر، کاربران اینترنتی شما را از دست نمی‌دهند و موتورهای جستجو نیز مطلع خواهند شد. همچنین شما همچنان می‌توانید اهداف خود را دنبال کنید.

آموزش ریدایرکت در دایرکت ادمین

در ابتدا وارد پنل دایرکت ادمین خود شوید، سپس Site Redirection را انتخاب کنید.

آموزش ریدایرکت در دایرکت ادمین

در صفحه Site Redirection روی CREATE NEW REDIRECT کلیک کنید.

ایجاد ریدایرکشن جدید در دایرکت ادمین

برای ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین، در صفحه مربوطه باید اطلاعات لازم را در فیلدهای مشخص شده وارد کنید. این اطلاعات شامل سه مورد است:

  •  Local URL Path: در این فیلد باید ادرسی که قرار است ریدایرکت شود (می‌تواند یک دایرکتوری یا یک فایل باشد) وارد کنید.
  • Redirect Type: در این فیلد، سه گزینه مختلف برای نوع ریدایرکت (301، 302 و 303) وجود دارد و باید بر اساس هدف مورد نظر، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
  • Destination URL:باید لینک مقصد جدید را وارد کنید. این لینک باید به صفحه‌ای اشاره کند که قرار است کاربر به آنجا هدایت شود.

وارد کردن اطلاعات ریدایرکت جدید
سپس رو دکمه create بزنید تا ریدایرکت دامنه شما انجام شود.

توجه: پس از مراحل بالا در یک مرور گر دیگر آدرس جدید را وارد کنید تا مطمین شوید که ریدایرکت شما به درستی انجام شده است یا خیر.

با ثبت دامنه از راست چین کلود امکان انتخاب دامنه ایرانی و بین المللی با قیمت اقتصادی، قابلیت انتقال راحت، سادگی ثبت Name Server اختصاصی و امکان تمدید راحت دامنه را دارید.اگر نیاز به ثبت دامنه جدید دارید سری به خرید دامنه راست چین کلود بزنید.

انواع ریدایرکت

✔️ ریدایرکت 301:  نوعی تغییر مسیر دائمی است که در آن 90 تا 99 درصد ارزش صفحه یا فایل قدیمی به صفحه یا فایل جدید منتقل می‌شود. با استفاده از ریدایرکت 301 در دایرکت ادمین، در صورتی که صفحه‌ای دارای ارزش محتوایی بالا باشد و ترافیک خوبی را دریافت کرده باشد، می‌توانید به راحتی ارزش آن را حفظ کرده و به هدف خود نیز برسید. بیشتر موارد، ریدایرکت 301 بهترین انتخاب برای حفظ ارزش و سئو سایت است. به عبارت دیگر، صفحه یا وب سایت مورد نظر به صورت کامل و خودکار به آدرس جدید تعیین شده منتقل می‌شود و از این راه، ارزش سایت حفظ می‌شود.

.شما می توانید ریدایرکت 301 از طریق فایل  htaccess را هم مطالعه کنید.

✔️ ریدایرکت 302: گاهی اوقات صفحه‌ای از وب‌سایت دچار مشکل می‌شود و نیاز است آن را به صورت موقت از دسترس خارج کنید. در این صورت، کاربران شما با خطای 404 مواجه خواهند شد که به معنای حذف صفحه است و ممکن است تأثیرات منفی زیادی بر روی وب‌سایت شما داشته باشد. اما خوشبختانه، از ریدایرکت 302 می‌توانید برای حذف موقت صفحه استفاده کنید و از بروز نتایج منفی جلوگیری کنید.

بنابراین، پیشنهاد می‌شود که از قابلیت تغییر مسیر موقت یا همان ریدایرکت 302 استفاده کنید. با این کار، صفحه قدیمی هنوز در نتایج موتورهای جستجو حذف نشده و ارزش آن انتقال داده نمی‌شود. در نتیجه، پس از رفع مشکلات پیش‌آمده، به راحتی می‌توانید صفحه مورد نظر را به حالت قبلی برگردانید. البته بهترین نوع ریدایرکت از نظر سئو redirect 301 است، اما در این حالت به دلیل موقتی بودن مشکل، استفاده از ریدایرکت 302 توصیه می‌شود.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه رنک مث پرو، افزونه Rank Math
دسته بندی : افزونه سئو
12941
فروش
90%
رضایت

✔️ ریدایرکت 303: ریدایرکت ۳۰۳ نوع دیگر از ریدایرکت است که در دایرکتوری ادمین دامنه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع ریدایرکت به هیچ وجه به‌عنوان جایگزینی برای صفحه درخواست شده در نظر گرفته نمی‌شود. درواقع با استفاده از این نوع ریدایرکت، لینک مورد نظر به یک صفحه جداگانه ارجاع داده می‌شود. این صفحه جداگانه ممکن است یک صفحه‌ی فرم، فرود، صفحه پیشرفت بارگذاری یا صفحه تایید باشد. اما استفاده از این روش برای تغییر مسیر توصیه نمی‌شود. به‌عنوان جواب به درخواست ارسال‌شده، باید از متدهای PUT یا POST استفاده شود.

تفاون ریدایرکت دامنه با پارک دامنه

لازم است بدانید که بین این دو مورد، تفاوت کاربردی بسیار مهم وجود دارد. در واقع، در حالی که در ریدایرکت، هنگام ورود به یک لینک قدیمی، به صورت خودکار به صفحه یا دامنه مقصد انتقال داده می شوید و ارزش و ترافیک آن نیز منتقل می شود، پارک دامنه، یک نام دامنه اضافی است که به دامنه اصلی وب سایت شما اشاره می کند. در واقع، با پارک دامنه، شما چندین دامنه با محتوای یکسان دارید.

به عنوان مثال، اگر شما صاحب domain.net هستید و می خواهید آن را روی دامنه اصلی خود، یعنی domain.com، پارک کنید، می توانید از Domain Pointer استفاده کنید تا هر زمان کاربری domain.net را در مرورگر خود جستجو کرد، وارد وب سایت domain.com شود. با استفاده از Domain Pointer، می توانید یک محتوای با چند نام دامنه متفاوت داشته باشید.

در این مقاله به آموزش ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین پرداختیم، اگر سوالی در این رابطه دارید در قسمت کامنت ها با ما مطرح کنید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.