ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
نقد و بررسی

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟

دنیای دیجیتال مارکتینگ دارای روش های مختلف برای بازاریابی است. تبلیغات کلیکی یا PPC یکی از روش های به صرفه برای ارائه تبلیغات به مخاطبان هدف است که در این مقاله در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

0
24 اسفند 1401
آخرین بروزرسانی: 17 اسفند 1402

PPC نوعی تبلیغات آنلاین است که به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا با قرار دادن تبلیغات در موتور های جستجو، وب سایت ها و رسانه های اجتماعی به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنند. در عصر دیجیتال، تبلیغات PPC به بخش مهمی از استراتژی بازاریابی یک شرکت تبدیل شده و با میلیارد ها نفری که هر روز در وب جستجو می کنند، تبلیغات PPC راهی را برای کسب و کار ها فراهم می کند تا در مکان و زمان مناسب به مخاطب هدف دست یابند.

مزیت های تبلیغات کلیکی چیست

تبلیغات کلیکی (Pay-per-click) برخی مزیت‌هایی دارد که آن را به یکی از موثرترین روش‌های تبلیغات آنلاین تبدیل کرده است. مزایای تبلیغات کلیکی شامل موارد زیر است.

  • راه اندازی سریع تبلیغات کلیکی:

راه اندازی تبلیغات PPC سریع است، تبلیغ‌کنندگان می‌ توانند تنها در چند دقیقه یک کمپین ایجاد کرده و بلافاصله نتایج را مشاهده کنند. این برخلاف روش های سنتی تبلیغات است که ممکن است چندین هفته طول بکشد تا برنامه ریزی و اجرا شود.

  • انعطاف پذیری تبلیغات کلیکی:

تبلیغ‌کنندگان می‌ توانند تبلیغات، مخاطبان هدف و بودجه خود را در هر زمان تغییر دهند و به آن ها این امکان را می ‌دهند که به سرعت به تغییرات بازار پاسخ دهند و استراتژی خود را در صورت نیاز تنظیم کنند.

  • محدودیت‌های جغرافیایی:

در تبلیغات کلیکی، می‌توان به طور دقیق تعیین کرد که تبلیغات به چه شهری یا به چه مناطق و کشورهایی نمایش داده شود. این می‌تواند به تبلیغ‌دهنده کمک کند تا تبلیغات خود را به گروه‌های مختلف ارسال کند.

  • آمارگیری دقیق:

در تبلیغات کلیکی، می‌توان اطلاعات دقیقی در مورد بازدید و کلیک‌ها دریافت کرد. این اطلاعات می‌تواند به تبلیغ‌دهنده کمک کند تا با توجه به نتایج به دست آمده، استراتژی تبلیغاتی خود را بهبود ببخشد.

نکته: تبلیغات PPC با وجود مزایای فراوانی که دارد، می تواند فرآیندی چالش برانگیز و پیچیده باشد. تبلیغ کنندگان باید درک عمیقی از مخاطبان هدف خود، کلمات کلیدی مورد نظرشان و رقابت در بازار خود داشته باشند. آنها همچنین باید به طور مداوم کمپین های خود را نظارت و بهینه سازی کنند تا مطمئن شوند که بهترین نتایج را دریافت می کنند.

انواع تبلیغات کلیکی

تبلیغ کنندگان باید با انواع تبلیغات کلیکی آشنا باشند و بتوانند با توجه به استراتژی مد نظر خود، به درستی مدل مناسب را انتخاب کنند. انواع مختلفی از تبلیغات PPC وجود دارد که در ادامه به این موارد میپردازیم.

انواع تبلیغات کلیکی

تبلیغات در موتور های جستجو (Search Engine Advertising)

تبلیغات موتور های جستجو رایج ترین نوع تبلیغات PPC است. تبلیغ‌کنندگان برای کلمات کلیدی مرتبط با محصولات خود قیمت پیشنهاد می‌ دهند و زمانی که آن کلمات کلیدی جستجو می‌ شود، آن کلمه کلیدی در بالای صفحات نتایج موتور های جستجو ظاهر می ‌شود. این نوع تبلیغات برای کسب و کار هایی که به دنبال افزایش ترافیک بسیار موثر است.

تبلیغات در موتور های جستجو (Search Engine Advertising)

تبلیغات نمایشی (Display Advertising)

تبلیغات نمایشی شامل قرار دادن تبلیغات بنری در وب سایت هایی است که به محصولات شما مرتبط هستند. این نوع تبلیغات می تواند کمتر از تبلیغات موتور های جستجو هدفمند باشد، اما همچنان می تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه است. تبلیغات نمایشی می تواند مبتنی بر تصویر یا متن باشد و می تواند برای ارتقاء آگاهی از برند یا هدایت ترافیک به وب سایت شما استفاده شود.

تبلیغات نمایشی(Display Advertising)

تبلیغات در شبکه های اجتماعی(Social Media Advertising)

تبلیغات رسانه ‌های اجتماعی به کسب ‌و کار ها اجازه می ‌دهد تا تبلیغات خود را در پلتفرم ‌هایی مانند فیسبوک، توئیتر و لینکدین قرار دهید. این نوع تبلیغات بسیار هدفمند است، زیرا پلتفرم های رسانه های اجتماعی به انبوهی از اطلاعات در مورد کاربران خود از جمله اطلاعات جمعیتی و علایق دسترسی دارند. تبلیغات رسانه های اجتماعی می تواند راهی مقرون به صرفه برای دستیابی به مخاطبان هدفمند باشد و ترافیک را به سمت وب سایت شما هدایت کند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی(Social Media Advertising)

تبلیغات ویدیویی (Video Advertising)

تبلیغات ویدیویی شامل قرار دادن ویدیو در وب سایت ها، پلتفرم های رسانه های اجتماعی و سایت های اشتراک گذاری ویدیو مانند یوتیوب است. این نوع تبلیغات می تواند گران تر از سایر تبلیغات PPC باشد، اما موثر تر هم است.

تبلیغات ویدیویی (Video Advertising)

تبلیغات موبایلی (Mobile advertising)

این نوع از تبلیغات شامل قرار دادن تبلیغات در دستگاه های تلفن همراه مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها است. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند بر اساس مکان، نوع دستگاه و استفاده از برنامه، مخاطبان خاصی را مورد هدف قرار دهند.

تبلیغات موبایلی (Mobile advertising)

در بالا با انواع روش های تبلیغات کلیکی آشنا شدیم اکنون باید بدانیم تعرفه های قیمتی به چه صورت است که در ادامه به این موارد پرداخته شده است.

تعرفه قیمت تبلیغات کلیکی

نحوه پرداخت هزینه تبلیغات کلیکی، وابسته به تعداد کلیک کاربر بر روی تبلیغ است. سرویس های مختلفی وجود دارد که هر کدام شرایط مخصوص خود را دارند. نکته ای که حائز اهمیت است این می باشد که شما نیاز نیست به ازای هر کلیک مبلغی را بپردازید؛ بلکه اگر تعداد کلیک های انجام شده بر روی تبلیغات شما بیشتر از حد نصاب آن سرویس شود، آنگاه موظف به پرداخت آن هستید. تعرفه های گوناگونی در سایت های مختلف وجود دارد که با توجه به کلیک های انجام شده، قیمت آن ها مشخص است. در حال حاضر تعرفه قیمت تبلیغات کلیکی از صد هزار تومن شروع شده و تا چند میلیون تومان متغیر است.

سایت های ارائه دهنده تبلیغات کلیکی

سایت های مختلف زیادی در ایران وجود دارد که ارائه دهنده تبلیغات کلیکی هستند. تفاوت این سایت ها در تعرفه، ویژگی های بسته ها، مزایا و معایب این بسته ها و همچنین تخفیف هایی که بر روی محصولات قرار گرفته، می باشد. در ادامه به معرفی محبوب ترین سایت های ارائه دهنده تبلیغات کلیکی ایرانی و خارجی می پردازیم.

سایت ارائه دهنده تبلیغات کلیکی خارجی

سایت های ارائه دهنده تبلیغات کلیکی زیادی وجود دارد که در ادامه به 2 مورد میپردازیم.

Google Ads Google Ads

گوگل ادز پرکاربرد ترین پلتفرم PPC در ایران است. Google Ads یک پلتفرم با کاربری آسان است که گزینه های هدف گیری از جمله هدف گیری جغرافیایی، جمعیتی و رفتاری را در اختیار کسب و کار ها قرار می دهد. تبلیغ‌کنندگان می‌ توانند از میان انواع قالب ‌های تبلیغاتی، از جمله تبلیغات متنی، تصویری و ویدیویی، برای دستیابی به مخاطبان هدف خود، انتخاب کنند.

تعرفه این سرویس در سال 2022 به طور میانگین حدودا ۳ دلار به ازای هر کلیک برآورد شده است.

  Bing Ads

تبلیغات بینگ یکی دیگر از پلتفرم های محبوب PPC در ایران است. این نرم افزار مشابه Google AdWords عمل می کند و طیف وسیعی از گزینه های هدف گیری از جمله هدف گیری جغرافیایی، جمعیتی و رفتاری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

هزینه تبلیغات این شرکت در موتور جستجوی بینگ 1.24 و در گوگل کمتر از یک دلار است.

هزینه تبلیغات این شرکت در موتور جستجوی بینگ 1.24 و در گوگل کمتر از یک دلار است.

سایت ارائه دهنده تبلیغات کلیکی ایرانی

سایت های ارائه دهنده ایرانی نیز وجود دارد که در زیر به برخی از آنان میپردازیم.

 سایت یکتانت

یکتانت بهترین سایت کلیکی ایران است که فعالیت خود را از سال 1393 آغاز کرد و در این مدت به محبوب ترین پلتفرم تبلیغاتی تبدیل شده است. خدمات تبلیغاتی یکتانت به قدری راحت است که بسیاری از کاربران با اطمینان 100% این مجموعه را سفارش می دهند.
این سایت با ارائه بیش از شیش میلیارد آگهی در ماه بیشترین ترافیک را به سمت کسب و کار شما می برد. یکتانت با ارائه بهترین خدمات به تبلیغ‌ کنندگان، بیشترین درآمد را برای رسانه ‌های دیجیتال فراهم می ‌کند که می‌ توانند محتوای عالی را به مخاطبان خود در ایران ارائه دهند.

وب سایت یکتانت بسته های متفاوتی را ارائه می دهد که هر کدام بسته به نوع خدمات، تعرفه های متفاوتی دارند. این شرکت از کوگل ادز برای ارائه خدمات به مشتریان خود استفاده می کند. نکته فابل توجهی که وجود دارد این است که نمایش تبلیغات در گوگل ادز تا زمانی که کلیکی روی آنها انجام نشود، رایگان است.

بسته های پیشنهادی یکتانت از 5 میلیون تومان شروع می شوند و تا 25 میلیون تومان ادامه دارند.

سایت صبا ویژن سایت صبا ویژن

صبا ویژن یکی دیگر از بهترین سایت های تبلیغاتی کلیکی در کشور است که صد ها برند در خاورمیانه از این مجموعه استفاده می کنند. صبا ویژن یکی از موفق ترین اعضای خانواده صبا ایده است که در زمینه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات فعالیت می کند. امروزه بیش از صد وب سایت مطرح در کشور فضای تبلیغاتی خود را از طریق این سایت در اختیار برند های معروف داخلی و خارجی قرار می دهند.

شما می توانید با پایه قیمت 150 تومان برای هزار کلیک، تبیلغات خود را انجام دهید و محدودیتی برای این کار وجود ندارد. اما این شرکت برای هر نوع از تبلیغ با توجه به مکان و پلتفرمی که در آن تبلیغات را انجام می دهد، تعرفه های ماهیانه ای را تعریف کرده که ارزان ترین آن از 900 هزار تومان تا چند میلیون ادامه دارد.

تبلیغات در این مجموعه متفاوت است و تعرفه های تعریف شده در این سایت از 900  هزار تومان به بالا است.

سایت مدیا اد سایت مدیا اد

سایت تبلیغاتی مدیا اد در ابتدا با نام پگاه داده کاوان شریف راه اندازی شد، مدیا اد در ابتدا کار خود را با تبلیغات همسان آغاز کرد و تاکنون با برند های معروف همکاری داشته است. کیفیت بازدید از آگهی در وب سایت مدیا اد از نرخ تبدیل تا اقداماتی مانند ثبت نام از طریق ایمیل یا تلفن، پرداخت، سفارش و… قابل مشاهده است.
این وب سایت بیش از 58 میلیون کاربر، 2000 ناشر و 12 میلیارد بازدید ماهانه دارد که اخیراً تبلیغات ریتارگتینگ، تبلیغات ویدئویی و تبلیغات بنری خود را راه اندازی کرده است. مدیا اد همچنین وبلاگی دارد که به مقالات آموزشی دیجیتال مارکتینگ می پردازد.

حداقل میزان تعرفه هزینه تبلیغات در مدیا اد، 300 تومان به ازای هر کلیک است.

تبلیغات PPC راهی موثر و کارآمد برای کسب و کار ها برای دستیابی به مخاطبان هدف است. در حالی که نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد، اگر یک کسب و کار کوچک باشید که به دنبال دستیابی به مخاطبان محلی هستید یا یک شرکت چند ملیتی که به دنبال دستیابی به مخاطبان جهانی است، تبلیغات PPC ابزاری است که می تواند به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کند.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.