ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
طراحی سایت

آموزش طراحی سایت NFT و کسب درآمد از آن

این روزها دنیای فروش آثار هنری مانند تصویر، موسیقی و غیره داغ است و افراد برای حفظ مالکیت آثار خود و کسب درآمد و ایجاد یک تجارت پر سود، آنها را به NFT تبدیل می‌کنند. سایت‌های زیادی این کار را انجام می‌دهند و اما طراحی سایت nft تا حدودی هزینه‌های شما را کم می‌کند. با ما همراه باشید تا نحوه طراحی این نوع سایت را که شاید کمتر

2
10 اردیبهشت 1402
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

ثبت‌نام در سایت‌های خرید و فروش NFT یکی از روش‌های فروش آثار هنری است. اگر از سایت‌های خارجی استفاده کنید هزینه‌ای که باید برای ساخت NFT و فروش آن پرداخت کنید دلاری است. ضمنا حتی اگر اثرتان را در سایت‌های ایرانی برای فروش NFT بگذارید هم با فروش آنها پول زیادی دست شما را نمی‌گیرد. زیرا هزینه کارمزد تراکنش پلتفرم‌های فروش NFT از آن کم می‌شود.

حقیقت این است که به مرور این هزینه بیشتر هم می‌شود. خب برای فروش آثار هنری چه می‌توان کرد؟ اگر تعداد زیادی اثر هنری برای فروش با NFT دارید، با طراحی سایتNFT از پرداخت هزینه‌های دلاری و پورسانت به سایت‌ها در امان باشید.

به این ترتیب با تبدیل آثار هنری خود به NFT، آزادانه دارایی‌های خود را در پلتفرم‌تان معامله کنید. با اینکار به افراد دیگر هم امکان فروش NFT را از طریق سایت‌تان می‌دهید. در این مقاله درباره اینکه NFT چیست، نحوه عملکرد یک سایت NFT و اینکه طی مراحل راه اندازی سایت چگونه NFT بسازیم و بفروشیم صحبت می‌کنیم.

NFT (ان اف تی) چیست و چطور کار می‌کند؟

شاید افراد زیادی با این واژه آشنا نباشند اما (NFT (non-Fungible Token یا همان توکن غیرقابل معاوضه، یک توکن دیجیتال است که نوعی رمز ارز هم به حساب می‌آید. NFT را نمی‌توان مانند رمز ارزها مبادله کرد زیرا هر NFT با NFT دیگر متفاوت بوده و در واقع تفاوت آن با سایر رمز ارزها در همین است.

NFT به دارایی دیجیتال گفته می‌شود که ارزش آن مانند رمز ارز محفوظ می‌باشد. بگذارید با زبان ساده و با یک مثال توضیح دهم که NFT چیست. فرض کنید یک تصویر دارید که خودتان طراحی کرده‌اید با NFT کردن این تصویر و با هر بار دانلود، حق مالکیت آن برای صاحب NFT باقی می‌ماند. در واقع تصویر طراحی شده در قالب NFT فروخته می‌شود.

ارز NFT به عنوان یک سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود و و ارزش آن مانند یک نوع رمز ارز در طول زمان افزایش می‌یابد. NFT ها می‌توانند به هنرهای دیجیتالی مثل فایل تصویر، موسیقی، ویدیو یا هر چیز ارزشمند دیگری اختصاص پیدا کنند.

انواع NFT

NFt کمک می‌کند در هر صنعتی که هستید حق مالکیت آن اثر را برای خود حفظ کنید. کسب درآمد از برند شخصی و تجاری یک نوع فروش NFT است و انواع دیگر NFT به صورت زیر هستند:

  • هنری: NFT‌هایی که برای فروش آثار هنری هنرمندان ایجاد شده‌اند.
  • بازی: NFT در بخش بازی‌ها کمک می‌کند کاربران دارایی‌های درون یک بازی را خریداری کنند و به آنها دسترسی پیدا کنند. سپس این دارایی‌ها را فروخته یا در بازی‌ها استفاده کنند.
  • رسانه‌ها: با NFT، افراد می‌توانند با توکن کردن محتوا، حق چاپ خود را حفظ کنند.

از سایر NFT‌ها می‌توان به موسیقی، زمین‌های مجازی و املاک و مستغلات اشاره کرد.

آموزش مراحل طراحی سایت NFT

شما می‌توانید یک سایت NFT را با استفاده از قالب‌های HTML یا انواع اسکریپت‌ها به سرعت طراحی کنید بدون اینکه نیاز به کدنویسی‌های هزینه‌بر باشد. یکی از اسکریپت‌های ارز دیجیتال، اسکریپت Super NFT که کمک می‌کند تا یک پلتفرم‌ خرید و فروش NFT، مشابه OpenSea که بزرگترین پلتفرم خرید و فروش NFT است را طراحی کنید.

مراحل طراحی سایت NFT

نکته: یکی از روش های طراحی سایت استفاده از وردپرس است. 43% از سایت‌ها در دنیا با وردپرس طراحی شده‌اند. با استفاده از قالب‌ها و افزونه‌های وردپرسی طراحی هر نوع سایتی امکان2پذیر است.

آموزش رایگان 0 تا 100 راه اندازی سایت وردپرسی در راست چین منتشر شد. برای مشاهده دوره هیرو وردپرس روی لینک زیر کلیک کنید.

آموزش وردپرس 

1- خرید هاست و انتخاب دامنه

اولین قدم در طراحی سایت NFT خرید دامنه است که یک فضای ذخیره‌ساری اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد. با توجه به اینکه امنیت در سایت‌های NFT حرف اول را می‌زند، در انتخاب هاست دقت کنید و از یک هاستینگ معتبر آن را تهیه کنید. هاست امن، با پشتیبانی منظم، داون تایم پایین انتخاب مناسبی برای طراحی سایت NFT است.

یک نام برای فروشگاه خود انتخاب کرده و دامنه خود را بر اساس نام فروشگاه تعیین کنید. نام دامنه باید کوتاه و خوانا بوده و کاربران بتوانند آن را به راحتی به خاطر بسپارند. اگر برای انتخاب نام دامنه مردد هستید می‌توانید از تولید کننده نام دامنه کمک بگیرید.

2- دانلود و نصب اسکریپت Super NFT

اسکریپت ارز دیجیتال Super NFT برای طراحی یک فروشگاه NFT مانند opensea بهترین گزینه است زیرا از جدیدترین روش‌های رمزگذاری اطلاعات استفاده می‌کند تا امنیت اطلاعات کاربران حفظ شود. در اسکریپت Super NFT تمام تراکنش‌ها در بلاکچین ثبت شده و سود هر تراکنش به صورت خودکار به کیف پول واریز می‌شود.

این اسکریپت با همه کیف‌پول‌ها سازگار بوده، بر روی همه آنها پیاده‌سازی می‌شود و تنظیمات پیشرفته، صفحه NFT حرفه‌ای و پروفایل آرتیست حرفه‌ای دارد. این اسکریپت که یک برنامه ساخت NFT است امنیت، سرعت و ارتباط مستقیم با بلاکچین را تضمین کرده و قابلیت اتصال به بلاکچین را دارد.

با چند کلیک و به سادگی طبق راهنمای داخل محصول می‌توانید اسکریپت را نصب کنید.

.پیاده‌سازی و راه‌اندازی سایت NFT با اسکریپت Super NFT آسان و سریع است. سرعت، امنیت و کارایی بالایی دارد. این اسکریپت با همه کیف پول‌ها سازگار است.

ظاهر سایت شما بعد از نصب اسکریپت به صورت زیر است.

خرید و فروش NFT با طراحی سایت NFT با اسکریپت Super NFT

3- ساخت کیف پول NFT

بعد از نصب اسکریپت و ساخت صفحات NFT، قدم بعدی انتخاب یک کیف پول مطمئن بوده زیرا وجود ولت (wallet) برای فروش NFTها ضروری است. کیف پول باید امکان اتصال به فروشگاه شما را داشته باشد و خوشبختانه اسکریپت Super NFT با همه کیف پول‌ها سازگار است.

برای استفاده از ارزهای دیجیتال برای فروش NFT، نیاز به کیف پول دیجیتال دارید. به یکی از پلتفرم‌های کیف پول مثل MetaMask رفته آن را دانلود کنید و یک Wallet جدید بسازید. پس از انجام مراحل نصب یک پسورد امن ایجاد کنید و سپس از کیف پول دیجیتال استفاده کنید.

4- اتصال کیف پول برای طراحی سایت NFT

کیف پول ایچاد شده را به پلتفرم NFT یعنی اسکریپت Super NFT متصل کنید. سود هر تراکنش به کیف پولتان واریز شده و تراکنش‌ها به صورت اتوماتیک انجام می‌شوند. به کیف پول2تان، برای فروش NFT ارز دیجیتال مانند اتریوم اضافه کنید.

5- آپلود فایل و ساخت NFT

هر شخصی که یک اثر هنری ایجاد و آن را به NFT تبدیل کند می‌تواند روی بلاک چین آن را به فروش برساند. شما به عنوان دارنده سایت، از فروش NFt درصد کمیسیون دریافت می‌کنید. هزینه خرید و ساخت NFT ها بالا است اما اسکریپت Super NFT امکانات ساخت رایگان NFT را برای شما فراهم می‌کند. ساخت NFT در پلتفرم‌هایی مثل Juggernaut  و BakerySwap نیاز به پرداخت کارمزد دارد و شما با استفاده از اسکریپت، دیگر نیازی به ثبت نام در این پلتفرم‌ها و پرداخت هزینه ندارید.

مراحل ایجاد NFT

کاربر یا مالک سایت برای ساخت NFT می‌تواند از پنل تنظیمات پیشرفته اسکریپت Super NFT، در یک مرحله این توکن را ایجاد کند. مراحل ایجاد NFT:

  • آپلود فایل موردنظر
  • ثبت قیمت NFT
  • نام NFT
  • تعیین روش عرضه
  • ارائه توضیحات

سپس از پنل مدیریت پیشرفته به صاحب اثر، تصویر و وضعیت NFT دسترسی خواهید داشت.

ساخت NFT با اسکریپت Super NFT

5- آموزش انتخاب بلاک چین در طراحی سایت NFT

بلاکچین (Blockchain) یک زنجیره بلاک یا دفتر توزیع شده است که هر بلاک در این زنجیره، مسئول ذخیره‌سازی اطلاعات یا سابقه معاملات است. هر بلاک یک کد منحصر به فرد به نام هش را ذخیره می‌کند که برای تشخیص هرگونه فعالیت در بلاک چین ضروری است. اسکریپت Super NFT از بلاکچین های BSC و ETH، MATIC پشتیبانی می‌کند.

6- انتخاب نحوه فروش NFT با ایجاد مزایده یا حراجی

در طراحی سایت NFT برای فروش NFt یا آثار هنری خود گزینه‌های مختلفی پیش رو دارید:

  • تعیین قیمت ثابت برای NFT تا بتوانید سریع و فوری آن را به فروش برسانید.
  • ایجاد حراج نامحدود به این صورت که یک پیشنهاد در قالب مزایده ارایه داده و منتظر مشتری مناسب بمانید.
  • حراج مدت‌دار

عملکرد اصلی یک سایت NFt

یک فروشگاه NFT که برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌شود با بلاک چین‌هایی تعامل دارد که تراکنش‌های NFT را ذخیره می‌کنند. سایت‌های NFT از کیف پول‌های ارز دیجیتال برای خرید و فروش استفاده کرده و کارمزد تراکنش‌ها را دریافت می‌کنند. در هنگام فروش NFT، اطلاعات آن در بلاک چین ثبت می‌شوند.

  • کاربر (مدیر یا کاربر عادی) یک حساب کاربری ایجاد می‌کند و به قابلیت‌های زیر دسترسی دارد: ایجاد NFT، ذخیره و نمایش NFT، اضافه کردن کیف پول، خرید و فروش NFT مستقیم با قیمت ثابت و در حراج، افزودن روش پرداخت یا کیف پول.
  • کیف پول رمز گذاری شده به حساب‌ها متصل می‌شوند.
  • کاربران در فروشگاه می‌توانند NFT خود را ایجاد کنند.
  • کاربر امکان پیکربندی NFT را دارد.
  • یک لیست یا فهرست برای NFT در دسترس است.
  • NFT ها برای فروش نمایش داده می‌شوند.
  • در صورت مناقصه، NFT برای فروش در مناقصه قرار می‌گیرد.
  • شخصی که پیشنهاد بهتری بدهد برنده می‌شود.

امکانات یک سایت NFT

قبل از اینکه درباره ویژگی‌های یک مارکت پلیس NFT صحیت کنیم باید ببینیم چه چیزی باعث علاقه افراد به NFT و محبوبیت این نوع رمز ارز شده است. فناوری بلاک چین کمک می‌کند کار با دارایی‌های دیجیتالی ساده شود. NFT ها قابل معامله هستند و امکانات یک بازار NFT به صورت زیر است:

داشبورد اسکریپت اسکریپت Super NFT، امکانات سایت NFT

امکان ثبت‌نام و ورود

در طراحی سایت ان اف تی امکان ثبت‌نام راحت برای کاربران وجود دارد.

پروفایل کاربر

کاربر یک پروفایل دارد که شامل موارد زیر است.

  • ساخت NFT
  • NFT های ایجاده شده توسط کاربر
  • امکان ویرایش پروفایل

ظاهر سایت NFT

در ظاهر سایت NFT پیش نمایش‌های توکن NFT، آخرین NFT ها، جزئیات توکن، پیشنهادات به کاربران، مالکان، قیمت‌ها و موارد دیگر را در خود جای می‌دهد.

جستجوی پیشرفته توکن و فیلتر

کاربر باید بتواند در کمترین زمان ممکن اطلاعات نهایی را درباره آیتم‌های موردنیاز خود به دست آورد. تصاویر، ویدیوها و غیره باید بر اساس گزینه‌های مختلف مرتب شوند و کاربر امکان جستجوی سریع داشته باشد. شما می‌توانید بر اساس جدیریترین، پرفروش‌ترین و قدیمی‌ترین توکن موردنظر را جست و جو کنید.

برای مثال کاربر می‌خواهد یک مجموعه NFT را جستجو کند و به فیلترهای نام سازنده، نام مجموعه، برچسب‌ها نیاز دارد.

ایجاد لیست

برای اینکه یک NFT را برای فروش قرار دهید باید یک لیست ایجاد کنید که شامل موارد زیر می‌شود

  • صفحه جزئیات معامله
  • امکان انتخاب روش پرداخت
  • نوع معامله: قیمت ثابت یا حراج
  • امکان افزودن قیمت ثابت، قیمت شروع و حداقل قیمت فروش
  • تایید لیست

داشبورد معاملات

  • مشاهده فهرست NFT ها برای فروش
  • ویرایش پیشنهادات: حذف و تغییر پیشنهاد

کیف پول

افراد تمایل دارند ذخیره NFTها و انجام معاملات در یک فضای امن انجام شود. فروشگاه NFT برای ذخیره و ارسال توکن‌ها به کیف پول نیاز دارد تا رضایت کاربران را جلب کند. پس در وهله اول بهتر است کیف پول را برای ذخیره و ارسال توکن‌ها درج کنید.

برای نگهداری NFTها کیف پول‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان به کیف پول متامسک (Metamask) اشاره کرد که فقط با اتریوم و EVM سازگار است. سایر کیف پول‌ها عبارتند از:

  • کیف پول انجین (Enjin)
  • کیف پول مث (Math Wallet)
  • کیف پول تراست (Trust Wallet)

پنل مدیریتی

مدیر باید بتواند از پنل به موارد زیر دسترسی داشته باشد.

  • ارتقاء کاربران به ایجاد کننده NFT
  • غیرفعال کردن کاربران یا ایجاد کنندگان
  • کنترل و بررسی پیشنهادات و معاملات انجام شده
  • سیستم تایید تراکنش

مزایای NFT کردن آثار هنری

NFT کردن آثار هنری علاوه بر اینکه به عنوان یک تجارت پر سود در نظر گرفته می‌شود بستری برای حفظ آثار هنری تلقی است. البته لازم به ذکر است که طراحی سایت NFT یک پدیده تازه و نوپا است که باید با دقت، برنامه‌ریزی و با اطلاعات کافی سمت آن بروید.

  • امنیت آثار هنری با امضاهای دیجیتالی غیرقابل تغییر است.
  • شفافیت در مالکیت که  ابزاری برای تایید صحت و مالکیت یک قطعه هنری است.
  • دسترسی راحت‌تر به آثار هنری بدون واسطه
  • درآمد و حق امتیاز آثار هنری برای صاحب اثر که با NFT کردن آثار هنری، با هر بار فروش NFT صاحب آن هم درآمد کسب می‌کند.

طراحی سایت NFT برای چه افرادی مناسب است؟

اگر صاحب یک شرکت یا یک هنرمند خالق آثار هنری هستید ممکن است بخواهید برای فروش مستقیم دارایی‌های دیجیتال خود از NFT استفاده کنند. این دارایی‌ها می‌توانند محصولات هنری دیجیتالی یا محصولات و خدمات در بعضی برندها باشند. بعضی از برندها مانند لویی ویتون، هوندا، نایک و غیره در حال سرمایه‌گذاری عمده روی NFT هستند.

ویژگی‎‌های سایت NFT

برای راه‌اندازی فروشگاه NFT باید UX خوبی به سازندگان NFT و کاربران ارایه کند. اگر بخواهید در بازار رقابتی باقی بمانید باید امکان چت، بازدید و ایجاد رویدادها را داشته باشید.

  • سرعت بالای معاملات
  • سرعت و امنیت بالا
  • ارائه داده‌های بصری

نمونه سایت‌های فروشگاه NFT

یکی از بررگترین سایت‌های بازار NFT فروشگاه  NFOpenSea.io برای خرید و فروش ان اف تی است. هزینه ساخت NFT در سایت NFOpenSea بالا است و حدود 2.5% از هر تراکنش فروش NFT را دریافت می‌کند.  انواع NFT که در این سایت ارائه می‌شود شامل انفتی هنری، نام دامنه های کریپتو ، دنیای مجازی، کارت های معاملاتی، ورزشی و کلکسیون های مختف هستند که این دارایی ها بر روی شبکه اتریوم و Polygon ارایه می‌شوند. از سایر سایت‌هایی که به عنوان یک بازار NFT در جهان معروف هستند می‌توان به SuperRare، Rarible، TofuNFT و غیره اشاره کرد.

طراحی سایت NFT باعث حذف واسطه‌ها می‌شود و هنرمندان با تبدیل محصولات فیزیکی خود به دیجیتال مستقیما می‌توانند با مخاطبان خود در ارتباط باشند. NFTها برای تایید هویت نیز استفاده می‌شوند. در این مقاله نحوه طراحی سایت ان اف تی و ایجاد این نوع توکن را توضیح دادیم. لطفا اگر سوالی دارید در بخش دیدگاه‌ها بپرسید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش طراحی سایت فیلم و سریال
افراد زیادی روزانه به صورت روتین فیلم و سریال می بینند این یعنی فرصت درآمد از گروه زیادی از مشتریان! شما هم می توانید به راحتی سایت دانلود فیلم و سریال داشته باشید در این مقاله نحوه طراحی سایت فیلم و سریال را به صورت مرحله به مرحله با قالب سینما آموزش دهیم.
بنر
طراحی سایت همکاری در فروش دیجی کالا
همکاری در فروش یک گزینه برای کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه است و خودتان بدون نیاز به دانش برنامه نویسی می توانید سایتتان را طراحی کنید مراحل طراحی سایت همکاری در فروش و ثبت رسانه تا انتخاب محصولات پرفروش در افلییت دیجی کالا را در این مقاله بخوانید.
بنر
آموزش طراحی سایت مشابه دیجی کالا
اگر میخواهید با مراحل طراحی سایت مشابه دیجی کالا آشنا شوید تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا یک سایت حرفه ای با امکانات متنوع را خودتان طراحی و راه اندازی کننید.
بنر
قیمت طراحی سایت فروشگاهی وردپرسی و اختصاصی چقدر است؟
بسیاری از افرادی که قصد طراحی سایت دارند اولین سوالی که می‌پرسند این است که قیمت طراحی سایت چقدر است؟ این افراد طراحان سایت و مشتریان هستند که به یک لیست قیمت دقیق طراحی سایت فروشگاهی نیاز دارند. در این مقاله ما به سوالات هر دو گروه درباره هزینه طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس و طراحی سایت اختصاصی ...
2 دیدگاه
QQ
QQ
14 اردیبهشت 1402 10:46

اسکریپت Super NFT
این اسکریپت رو چجوری میتونیم تهیه کنیم ؟

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
14 اردیبهشت 1402 11:08

درود و عرض ادب
دوست گرامی لینک آن در مقاله قرار داده شده است و شما می توانید این اسکریپت را از لینک زیر از راست چین تهیه کنید.
https://www.rtl-theme.com/super-nft-script/

آیا مفید بود ؟