ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
ریپورتاژ

راه اندازی آسان سایت با هاست اشتراکی میزبان فا

در این مطلب یاد می گیرید که می توانید بدون درگیر شدن با مسائل فنی سایت مورد نظرتان را راه اندازی نمایید. بدون اینکه کوچکترین دانش فنی در این زمینه داشته باشید!

1
05 آبان 1399
آخرین بروزرسانی: 26 فروردین 1403

راه اندازی سایت برای بسیاری از افراد، کاری غیرممکن و سخت به نظر می رسد! البته اگر واقع بین باشیم انجام دادن اینکار برای کسانی که دانش فنی پایه و مورد نیاز برای راه اندازی سایت را ندارند بسیار سخت است. ما در مجموعه میزبان فا تلاش بسیاری کرده ایم تا این دغدغه و مانع را به نحو مطلوبی از میان برداریم تا شما بدون درگیر شدن با مسائل فنی بتوانید سایت مورد نظرتان را راه اندازی نمایید. ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه با ثبت یک سفارش ساده، سایت آماده خود را تحویل بگیرید. بدون اینکه کوچکترین دانش فنی در این زمینه داشته باشید!

هاست اشتراکی میزبان فا

ملزومات راه اندازی سایت

قبل از طرح موضوع اصلی لازم می دانیم ملزومات اصلی راه اندازی سایت را تشریح نماییم. برای راه اندازی اولیه سایت به چند مورد نیاز داریم که عبارتند از:

  • دامنه یا آدرس سایت
  • هاست یا فضای سایت
  • سیستم مدیریت محتوا یا همان نرم افزار سایت ساز تحت وب

دامنه چیست و کاربردی در سایت دارد؟

دامنه یا دامین (Domain Name) آدرس سایت اینترنتی می باشد که انواع و اقسام مختلفی دارد. دامنه ها به این منظور استفاده می شوند که بازدیدکنندگان سایت شما، نام آن را به خاطر داشته و برای مراجعه به سایت شما از آن استفاده نمایند. معمولا دامنه های با پسوند ir و com در کشور ما از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. زیرا ir دامنه رسمی کشور ایران بوده و com نیز محبوب ترین پسوند دنیاست. برای داشتن آدرس سایت می بایست اقدام به ثبت دامنه نماییم. فرآیند ثبت دامنه به این معنی است که یک آدرس اینترنتی را برای سایت خود در اینترنت ثبت می نماییم و تا زمانی که آنرا تمدید نماییم در اختیار ما خواهد بود. دقت داشته باشید که دامنه مورد نظر آزاد بوده و در اختیار شخص یا مجموعه دیگری نباشد.

باید از ثبت کردن دامنه هایی که حقوق مادی و معنوی فرد، مجموعه، شرکت، ارگان و … را نقض می کنند خودداری کنیم. زیرا در صورت پیگیری، مالکیت این دامنه از شما گرفته خواهد شد.

هاست چیست و چه کاربردی در سایت دارد؟

هاست به معنی میزبان می باشد که برای فضای سایت بصورت میزبانی وب (Web Hosting) مطرح است. این فضا به منظور قرارگیری اطلاعات و فایل های سایت بوده و تمامی محتوای آن در داخل همین فضا نگهداری می شود. هاست ها معمولا فضا و مشخصات فنی متفاوتی دارند که بسته به نیاز یک سایت، می توان از آنها استفاده کرد. هاست برای سایت ها معمولا در دو حالت ساختاری هاست ویندوز و هاست لینوکس ارائه می شود که هاست لینوکس به دلایل متعددی از هاست ویندوز محبوب تر است.

یکی از عمده دلایل محبوب تر بودن هاست لینوکس در قیاس با هاست ویندوز، رایگان و متن باز بودن بسیاری از ابزارهای آن نظیر سایت ساز و سیستم عامل می باشد. همچنین راه اندازی یک سایت بر روی هاست لینوکس ساده تر از راه اندازی یک سایت بر روی هاست ویندوز می باشد. لازم به ذکر است برای کار با هاست لینوکس هیچ نیازی وجود ندارد که سیستم عامل کامپیوتر شما نیز لینوکس باشد و با هر سیستم عامل دیگری می توانید با این هاست کار کرده و سایت خودتان را طراحی و مدیریت نمایید.

سایت ساز چیست و چه کاربردی در سایت دارد؟

سیستم مدیریت محتوا (CMS) نرم افزاری تحت وب است که به کمک آن می توان سایت های مختلفی را راه اندازی و طراحی کرد. سایت ساز ها با زبان های برنامه نویسی تحت وب مختلفی مانند PHP و NET نوشته می شوند. یکی از بهترین و محبوب ترین سایت سازهای دنیا، وردپرس نام دارد که با زبان php نوشته شده و بصورت رایگان در دسترس عموم قرار دارد. به کمک وردپرس می توان انواع وب سایت ها را طراحی کرد. از دیگر سایت سازهای رایگان می توان به جوملا، دروپال، پرستاشاپ و … اشاره نمود.

روند کلی راه اندازی سایت

دامنه و هاست را می توان بصورت همزمان یا بصورت مجزا خریداری کرد. در بسیاری از مواقع، دامنه و هاست بصورت همزمان سفارش داده می شود و پس از ثبت سفارش، تاییدیه ثبت دامنه و اطلاعات هاست برای شما ارسال می شود. در ادامه و بعد از اینکه دامنه و هاست با یکدیگر هماهنگ شدند می توان اقدام به نصب سایت ساز بر روی سایت کرد. پس از نصب سایت ساز بر روی هاست، یک محیط مدیریتی گرافیکی با ابزارهای متعدد در اختیار خواهید داشت که به واسطه آن می توانید صفحات سایت خود را طراحی نمایید.

راه اندازی سایت بدون ورود به مسائل فنی!

همانطور که در ابتدا وعده داده بودیم، میزبان فا یک طرح ویژه را برای افرادی که با راه اندازی سایت آشنایی ندارد تدارک دیده است. در این طرح شما تنها با خرید هاست از میزبان فا با دوره پرداخت سالانه که با تخفیف ویژه ارائه می شود، سایر ملزومات مانند دامنه و قالب سایت ساز را بصورت رایگان در اختیار خواهید داشت. همچنین لازم به ذکر است راه اندازی سایت نیز در صورت درخواست شما بصورت رایگان، قابل انجام می باشد.

برای خرید هاست از میزبان فا تنها کافیست بر روی تصویر زیر کلیک کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.

توجه: اگر قصد خرید هاست وردپرس دارید هاست وردپرس راست چین یک سرویس میزبانی وب باکیفیت برای سایت‌ های با سیستم مدیریت محتوای وردپرس و بهینه شده با محصولات راست چین است، حتما سری به خرید هاست وردپرس راست چین بزنید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
ساخت و طراحی افزونه وردپرس (آموزش پلاگین نویسی وردپرس)
اگر می‌خواهید امکانات اختصاصی به سایتتان اضافه کنید و هیچ افزونه‌ای برای آن یافت نمی‌شود راهکار ساده است؛ پلاگین نویسی وردپرس را یاد بگیرید. در این مقاله مراحل طراحی افزونه وردپرس یا به عبارت دیگر پلاگین نویسی را با یک مثال ساده ِآموزش می‌دهیم.
بنر
4 نشانه برای انتخاب هاست پرسرعت برای وردپرس
در این مقاله شما را با معیارهای انتخاب هاست، به همراه ۵۰۰ هزار تومان تخفیف خرید هاست و ۱۰۰ هزار تومان تخفیف خرید دامنه با حمایت لیموهاست آشنا می‌کنیم.
بنر
خرید و فروش ارز دیجیتال؛ با پرداخت های رمز ارزی بیشتر آشنا شوید!
پیشرفت در دنیای دیجیتال سبک زندگی را تغییر داده است و ظهور پول دیجیتال و رمز ارزها در قرن جدید تحولی در مبادلات ایجاد کرده است. امروزه بسیاری از افرار به سراغ خرید و فروش ارز دیجیتال وی آورده اند برای تبدیل این نوع ارزها روش های مختلفی مانند استفاده از سایت های صرافی ارز دیجیتال وجود دارد که در ...
بنر
آشنایی با انواع هاست و خدمات میزبانی
اگر برنامه نویس سمت سرور یا طراح سایت هستید شاید لازم باشد که کمی بیشتر در مورد هاستها اطلاعات داشته باشد. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که کدام خدمات میزبانی میتواند به نیاز های شما در پروژه پاسخ بدهد. ما در این مطلب به بررسی انواع خدمات میزبانی از معرفی هاست پایتون، نود جی اس تا هاست ...
1 دیدگاه
nazarifa
nazarifa
13 آذر 1399 14:01

ممنون از اطلاعات خوبتون.
لازم به ذکر است که نصب سایت رایگان نیست و برای بنده نصب نکردند! و دارای هزینه جداگانه است.
و البته مدت زمان طولانی هم برای نصب سایتم فعلا گذراندم! یک هفته برای هاست و دامن و تازه خرید قالب!
با تشکر

آیا مفید بود ؟
0