ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
انتقال سایت از جوملا به وردپرس
مجموعه مقالات وردپرس

انتقال سایت از جوملا به وردپرس

اگر شما هم از امکانات محدود جوملا خسته شده اید اما بخاطر دیتاهایی که در سایت دارید از انتقال آن به وردپرس صرف نظر کرده اید با ما در این مقاله همراه باشید. امروز به بررسی مراحل انتقال سایت از جوملا به وردپرس می پردازیم و می خواهیم با کم دردسرترین روش در کوتاه ترین زمان سایت خود را از جوملا به وردپرس منتقل کنیم.

24
09 بهمن 1400
آخرین بروزرسانی: 15 فروردین 1403

در حال حاضر استفاده از  جوملا در مقایسه با وردپرس پیچیده تر است و برای افراد مبتدی مناسب نیست، وردپرس به خاطر محیط انعطاف پذیر بالایی که دارد برای کاربران آزادی بیشتری در طراحی سایت ایجاد می کند و هر نوع سایت فروشگاهی، شرکتی و آموزشی را به راحتی می توان با وردپرس طراحی کرد. برای همین سایت هایی که از سیستم مدیریت محتوای جوملا استفاده می کنند ممکن است بخواهند انتقال سایت از جوملا به وردپرس انجام دهند. در این ویدئو انتقال سایت از جوملا به وردپرس را آموزش می دهیم.

مزایای مهاجرت سایت از جوملا به وردپرس

ساده بودن محیط کاربری وردپرس از ویژگی هایی است که باعث شده همه افراد، در هر سطحی از دانش برنامه نویسی(حتی صفر) از کار با آن لذت ببرند.

راه اندازی وردپرس نسبت به جوملا بسیار راحتر است.

شخصی سازی در جوملا به نسبت وردپرس ساده تر است.

بروز رسانی های پلاگین ها در وردپرس بسیار ساده تر از جوملا است

از طرفی ماژول ها و طرح های کمتری برای جوملا در دسترس داریم. این مسئله در مورد وردپرس برعکس است. افزونه های گوناگون، در کنار تم های بسیار زیاد، به جرأت، هر سلیقه و هر نیازی را پوشش می دهد.

حالا با توجه به این موارد، می بینید که انتقال سایت از جوملا به وردپرس مزایای زیادی برایتان خواهد داشت. در ادامه به صورت گام به گام، مراحل انتقال اطلاعات و دیتاهای سایت از جوملا به وردپرس را با هم پیش می بریم.

مراحل انتقال سایت از جوملا به وردپرس

الزامات هاستینگ و میزبانی وردپرس و جوملا مشابه هستند. برای شروع به انتخاب نام دامنه و هاست مناسب نیاز دارید.

 نصب و راه اندازی وردپرس

وردپرس را به هر صورتی که تمایل دارید می توانید روی هاست خود نصب کنید. مثلا به روش بسته نصب آسان که می توانید در کم تر از 5 دقیقه سایت شما را روی هاست نصب کنید. برای راهنمایی و اطلاعات بیشتر به مقاله بسته نصب آسان روی سی پنل و نیز آموزش وردپرس مراجعه کنید. پس از نصب وردپرس وارد پیشخوان وردپرس شوید.

 نصب افزونه FG Joomla to wordpress

از پیشخوان وردپرسی خود وارد قسمت افزونه ها> افزودن جدید می شویم و نام افزونه را وارد کرده و آن را دانلود و نصب می کنیم.

نصب افزونه FG Joomla to wordpress 

درون ریزی وردپرس

در این مرحله که سایت وردپرس شما آماده است، می توانید اطلاعات را از جوملا به راحتی وارد کنید. به بخش ابزار ها و از آنجا به درون ریزی مراجعه کنید. در این بخش لیستی از ابزارهای درون ریزی وردپرس را مشاهده می کنید.

یکی از این ابزارها FG joomla است. گزینه درون ریزی را مطابق تصویر کلیک کنید.

درون ریزی وردپرس

با این کار درون ریز از جوملا(FG) راه اندازی می شود. در اینجا اطلاعات سایت قبل که همان سایت جوملا ست از شما خواسته می شود. بعد از قرار دادن آدرس یا URL، تنظیمات پایگاه داده را وارد کنید.

انتقال پایگاه داده از جوملا به وردپرس

برای پیدا کردن اطلاعات دیتابیس وارد قسمت مدیریت جوملا می شویم و از قسمت سیستم > تنظیمات کلی> سرور اطلاعاتی که می خواهیم کپی می کنیم و ذر قسمت دیتابیس وردپرس وارد می کنیم.

پایگاه داده در جوملااین صفحه ای است که تمامی اطلاعات پایگاه داده، بجز رمز عبور را به شما نمایش می دهد. برای پیدا کردن رمز خود وارد سی پنل هاست شود و از قسمت configuration.php رمز عبور خود را کپی کنید.

پیدا کردن پسورد دیتابیس جوملا

 

بعد از وارد کردن اطلاعات پایگاه داده خود در افزونه، روی دکمه Connection Test connection کلیک کنید. اگر همه چیز به درستی وارد شده باشد، پیام موفقیت خواهید دید.

تنظیمات درون ریزی جوملا به وردپرس

با تنظیمات قسمت behavior شما می توانید تعیین کنید که کدام یک از رسانه ها ودسته بندی ها و متون شما از جوملا به وردپرس انتقال پیدا کنند. گزینه save setting را می زنیم و حالا روی دکمه start/resume the import کلیک می کنیم. درون ریزی از جوملا به وردپرس شروع می شود. بسته به اینکه چه مقدار دیتا داشته باشید ممکن است تا چند ساعت هم طول بکشد. پس از اتمام پیغام موفقیت آمیز بودن فرایند را دریافت خواهید کرد.

start/resume the import وردپرس

اکنون محتوای خود را به سایت وردپرس خود وارد کرده اید.

تنظیم لینک دهی از سایت جوملا به وردپرس

مرحله بعد لینک های داخلی را که ممکن است به وبسایت قدیمی(جوملا) اشاره داشته باشند، بررسی کنید. در آخرین بخش صفحه ی انتقال داده ها، دکمه ای برای حل این مسئله در نظر گرفته شده. با زدن Modify Internal Links تمامی لینک های داخلی اصلاح خواهد شد.
حالا سایت وردپرسی را برای دیدن تغییرات بررسی کنید.
تنظیم لینک دهی از سایت جوملا به وردپرس

اقدامات مهم بعد از انتقال سایت از جوملا به وردپرس

از اینجا به بعد ترفند هایی برای بهبود پلت فرم جدید خود در وردپرس انجام دهید.

ریدایرکت ها و لینک ها را تنظیم کنید.

سایت جوملا قدیمی شما ممکن از نظر ساختار لینک دهی متفاوت با وردپرس باشد. به همین دلیل ممکن است مقاله ها و اطلاعات سایت شما به مردم در نتایج جستجو گوگل 404 نمایش داده شود. برای اصلاح این خطا، از روش زیر استفاده کنید. به بخش Settings گزینه پیوندهای یکتا مراجعه کنید. و گزینه نام نوشته را انتخاب کنید.

 تنظیم ریدایرکت ها و لینک ها

حالا نوبت به ریدایرکت کردن می رسد. اول افزونه Redirection را نصب کنید. پس از فعال کردن این پلاگین، دقیقا مثل تصویر فیلدها را پر کنید. با این تفاوت که بجای example.com، اسم سایت را بزنید. و گزینه Add redirect را کلیک کنید تا تمامی لینک های سایت قدیمی به سایت جدید منتقل شود.
تغییر مسیرها در وردپرس

 انتخاب قالب و تم دلخواه بعد از انتقال سایت از جوملا به وردپرس 

از این جا به بعد، به دنبال سلیقه خود بگردید. و تم دلخواه را برای سایت وردپرس خود انتخاب کنید. قالب های رایگان زیادی برای وردپرس در اینترنت وجود دارد. که غالبا فارسی نیستند. اگر هم فارسی باشند دارای باگ های امنیتی و فایل های مخربی هستند. که سایت شما را در معرض هکر ها و ویروسها قرار می دهند. پس پیشنهاد میکنیم از پوسته های پرمیوم و اصلی استفاده کنید.

در این مقاله روش انتقال سایت از جوملا به وردپرس را به صورت تصویری و ویدئویی آورده ایم. شما با انجام این مراحل به سادگی می توانید سایت خود را از محیط جوملا به وردپرس انتقال دهید.

اگر به تازگی با وردپرس آشنا شده اید ما در راست چین مجموعه جامع آموزش وردپرس را به صورت ویدئویی آماده کرده ایم. این آموزش به صورت کاربردی و همراه با بیان کاربرد و مثال است.

محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
من محبوبم، کارشناسی ارشد مدیریت IT دارم و بیشتر از 5 ساله که تخصصی وردپرس و سئو کار می‌کنم. معتقدم که هیچ چیز نشدنی وجود نداره؛ فقط استقامت و تلاش میخواد.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
24 دیدگاه
maryam_rostami
maryam_rostami
24 دی 1402 16:01

نیازی به بک آپ گرفتن از سایت اول (جوملا) نیست؟ اگر اطلاعات با موفقیت انتقال پیدا نکند اطلاعات میپرد؟

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
25 دی 1402 10:06

سلام
برای اطمینان، بنظرم قبل از مهاجرت یک فول بکاپ از هاست بگیرید در صورتیکه به هر دلیلی موفق نشدید میتونید درخواست بازگردانی بکاپ رو از شرکت هاستینگ کنید.

آیا مفید بود ؟
negarnazari
negarnazari
10 مهر 1402 16:11

ممنون از انتشار محتوی
(پس از فعال کردن این پلاگین، دقیقا مثل تصویر فیلدها را پر کنید. با این تفاوت که بجای example.com، اسم سایت را بزنید.) متاسفانه من این تصویری رو که نوشتین پیدا نمیکنم
فقط یه تصویر هست که داخل اون هیچ example.com نوشته نشده

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
12 مهر 1402 08:10

سلام نگار جان
این گزینه همون source url در نسخه انگلیسی زبان است. چک کردم همچنان این افزونه در مخزن موجوده و میتونید دقیقا بر اساس راهنمای بالا ازش استفاده کنید.

آیا مفید بود ؟
Shahin Web
Shahin Web
18 بهمن 1400 12:59

با سلام و خسته نباشید
بسیار آموزش پر کاربردی بود.
ممنون میشم اگه آموزش انتقال سایت اپن کارت به وردپرس رو هم داخل سایت قرار بدید.
سایت های زیادی وجود دارن که با اپن کارت ساخته شدن و پس از چندین سال قصد مهاجرت به وردپرس رو دارن.
قطعا بعد از چند سال تعداد محصولات ، سفارشات ، مشتریان ، نظرات و ... به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کرده و برای صاحبان کسب و کارها بسیار مهمه که بتونن تمامی این موارد رو به درستی انتقال بدن.
حتی خیلی ها به خاطر این مشکل و نبود آموزش ها و راهکار های مناسب از تصمیم مهاجرت به وردپرس منصرف شدند.
در نتیجه اگر زحمت بکشید و چنین آموزشی رو قرار بدید قطعا برای افراد زیادی کاربرد خواهد داشت.
با تشکر از زحمات تیم حرفه‌ای راستچین

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
20 بهمن 1400 08:50

ممنون از پیشنهادتون، حتما در برنامه بلاگ قرار میگیره

آیا مفید بود ؟
Aryan
Aryan
02 شهریور 1398 17:26

سلام
سایت رو از جوملا به ورپرس انتقال دادم ولی پر از ارور 404 شده بخاطر تغییر لینک من از افزونه ریداکت استفاده کردم اما جواب نگرفتم

آیا مفید بود ؟
0
فرزانه همتیان
فرزانه همتیان
03 شهریور 1398 09:07

سلام وقت بخیر
لطفا فایل htaccess رو چک کنین. ببینید درست منتقل شده یا خیر.
اگر فایل رو پیدا نکردین این آموزش براتون مناسب هست:
https://www.rtl-theme.com/blog/find-htaccess-file-on-wordpress-site/

آیا مفید بود ؟
Aryan
Aryan
03 شهریور 1398 18:43

فایل مخفی بود اما موجود هست .
بعد از انتقال سایت از لوکال به هاست متاسفانه برخی برگه ها که ایجاد کردم در صفحه سایت با پیغام:
چیزی پیدا نشد
It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.
مواجه میشوم اما در لوکال هاست هیچ مشکلی نداشت از افزونه افزونه Duplicator pro استفاده کردم ممنون میشوم کمک کنید نمی خوام رتبه سایت افت کند

آیا مفید بود ؟
Aryan
Aryan
03 شهریور 1398 22:33

حالا که این فایل موجود است پس چرا ریداکت جواب نداده و با صفحات 404 زیادی روبرو هستم

آیا مفید بود ؟
Aryan
Aryan
04 شهریور 1398 14:03

مشکل برگه ها بخاطر تداخل با یکی از ماژول های افزونه premium seo pack می بودش.

آیا مفید بود ؟
فرزانه همتیان
فرزانه همتیان
04 شهریور 1398 08:45

سلام مجدد. من یه ابهامی پیدا کردم. شما سایت رو از جوملا به وردپرس انتقال دادین؟ یا از لوکال هاست به هاست اصلی انتقال دادین؟
یه نکته دیگه، چک کنین ببینین صفحات و برگه ها رو انتشار دادین؟

آیا مفید بود ؟
Aryan
Aryan
04 شهریور 1398 10:45

سلام
ممنون بابت پاسخگویی تون
ابتدا در لوکال از جوملا به ورپرس منتقل کردم. و بعد به هاست انتقال دادم که این مشکلات پیش اومد.
بله منتشر شده است

آیا مفید بود ؟
Aryan
Aryan
04 شهریور 1398 10:49

مشکل اجرا صفحات رو حل کردم.
اما ارور های 404 زیادی ثبت شده

آیا مفید بود ؟
Aryan
Aryan
11 مرداد 1398 00:47

سلام
سایت جوملا در هاست لینوکس هست و سایت وردپرس در لوکال هاست وقتی می خواهم انتقال انجام دهم در مرجله دست ارور زیر را می دهد:
[ERROR] Couldn't connect to the Joomla database. Please check your parameters. And be sure the WordPress server can access the Joomla database.
در حالی که همه موارد رو چک کردم و مشکلی ندارد و درست است

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه صالح نیا
فاطمه صالح نیا
11 مرداد 1398 01:27

باسلام و عرض ادب،
دلایل مختلفی برای مشاهده این خطا می تواند وجود داشته باشد، مواردی که در رفع خطا باید بررسی شود در زیر ارائه شده است:
1) بررسی اینکه در لوکال هاست از پسورد استفاده شده است یا خیر، در صورت عدم استفاده از پسورد باید این فیلد خالی بماند
2) به نحوه درج پارامترها در فایل configuration جوملا دقت کنید و همه موارد را تطبیق دهید.
3) برای رفع خطا، می توانید در بخش phpmyadmin هاست خود، دیتابیس جوملا را export کرده و در دیتابیس با نام مشابه در هاست مربوط به وردپرس خود ایمپورت کنید، حال به جای تنظیمات مربوط به جوملا در پلاگین، از اطلاعات (هاست، کاربر، رمزعبور و نام دیتابیس)، دیتابیس وردپرس استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.
https://www.fredericgilles.net/support/kb/faq.php?id=1

باتشکر
کارشناس پشتیبانی راست چین

آیا مفید بود ؟
Aryan
Aryan
11 مرداد 1398 03:51

تشکر حل شد با راهکار شما

آیا مفید بود ؟
Aryan
Aryan
11 مرداد 1398 04:21

برای انتقال تصاویر Force media import. Keep unchecked except if you had previously some media download issues این مورد رو فعال می کنم اما هیچ تصاویری منتقل نمی شود؟

آیا مفید بود ؟
فاطمه صالح نیا
فاطمه صالح نیا
11 مرداد 1398 23:21

باسلام و عرض ادب،
در این رابطه، باید حتما به این نکته توجه داشته باشید که آدرس سایت جوملا را در تنظیمات افزونه به درستی و با http:// ثبت کرده باشید.
در صورت عدم رفع مشکل، لطفا بفرمایید نسخه جوملای مورد استفاده شما چند است؟

باتشکر
کارشناس پشتیبانی راست چین

آیا مفید بود ؟
Aryan
Aryan
16 مرداد 1398 18:07

همه تصاویر منتقل نشدن مثلا تصاویری که در گالری بوده و یا اسلاید شو
جوملا 2.5

آیا مفید بود ؟
mostafa shamsizadeh
mostafa shamsizadeh
23 مهر 1397 19:37

بنده یه سایت طراحی با جوملا ولی بعد به وردپرس با قالب وود مارت تغییر دادم و در تلاشم که هر روز بهترش کنم تو گوگل میتونید به اسم نیو سازه های راد سایتو مشاهده کنید ولی میخوام بهتر به از لحاظ ساختاری باید چیکار کنم به نظرتون

آیا مفید بود ؟
0
فرزانه همتیان
فرزانه همتیان
24 مهر 1397 09:19

سلام وقتتون بخیر
تبریک میگم سایت زیبایی با "قالب وودمارت" ایجاد کردین. اما در مورد سوالتون. من متوجه منظورتون نشدم. بهبود ساختار مساله کلی ای هست. سئو مد نظرتونه یا مورد دیگه ای؟

آیا مفید بود ؟