ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

نصب وردپرس روی پلسک

احتمالا می دانید که کنترل پنل های متنوعی برای طراحی سایت شما وجود دارد. پلسک یک کنترل پنل ویندوزی و لینوکسی است که امکان نصب هر نوع CMS با قابلیت Application موجود در آن باعث شده که توجه کاربران مبتدی بدون تخصص به آن جلب شود. در این مقاله نحوه نصب وردپرس روی Plesk را با هم میبینیم.

0
15 شهریور 1401
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

قبلا درباره نصب وردپرس روی سی پنل و دایرکت ادمین صحبت کردیم. شاید به ندرت پیش آید که بخواهید نصب وردپرس روی پلسک را انچام دهید اما این آمورش برای افرادی تهیه شده که قصد استفاده از پنل پلسک را دارند. در ادامه نصب وردپرس روی پلسک را به صورت تصویری توضیح می دهیم.

کنترل پنل هاست بر اساس نوع سیستم عامل سرور به هاست لینوکس و ویندوزی تقسیم می شوند. اگر می خواهید از هاست لینوکسی استفاده کنید، هاست سی پنل و دایرکت ادمین برای شما مناسب هستند. سرورهای ویندوزی برای طراحی سایت با کدنویسی استفاده می شوند که از آنها می توان به کنترل پنل DotNetPanel و وب سایت پنل اشاره کرد. کنترل پنل پلسک برای سرورهای ویندوزی و سرورهای لینوکس استفاده می شود. کار کردن با پنل Plesk به راحتی دایرکت ادمین و سی پنل نیست اما مزایایی مانند منابع و مستندات گسترده، انجمن های تعاملی را داشته و با بعضی از برنامه ها مانند پنل صورتحساب و برنامه های حسابداری قابل ادغام است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در این مقاله به نصب وردپرس در Plesk بپردازیم.

 مراحل نصب وردپرس روی پلسک

حالا که پلسک را انتخاب کردید ببینیم نحوه نصب رودپرس روی آن به چه صورت است.

  1. ورود به پنل پلسک

برای نصب وردپرس در پلسک ابتدا با اطلاعاتی که از قبل از هاستینگ دریافت کرده اید وارد پنل پلسک شوید. در واقع با استفاده از نام کاربری و پسورد ارائه شده بعد از خرید پنل پلسک می توانید وارد فضای مدیریت پلسک شوید.

ورود به پنل پلسک برای نصب وردپرس

    2. شروع نصب وردپرس روی هاست پلسک

بعد از ورود باید وارد بخش فایل منیجر پلسک  > Files شوید.

ورود به فایل منیجر برای نصب وردپرس روی هاست پلسک

در این بخش در صورتی که روی هاست چند دامنه دارید دامنه ها نمایش داده می شوند، باید روی دامنه موردنظرتان کلیک کرده و پوشه httpdocs را باز کنید. اگر هم یک دامنه دارید مستقیما فولدر httpdocs را باز کنید تا وارد بخش فایل های دامنه شوید.

دسترسی به پوشه httpdocs برای نصب وردپرس در پلسک

برای اینکه نصب وردپرس روی پلسک را انجام دهید بهتر است پوشه های اضافی مانند index.html را حذف کنید و چنانچه سایر اطلاعات نیز برای شما مهم نیست، فایل های دیگر را نیز حذف کنید.

حذف فایل های اضافی برای نصب وردپرس روی هاست پلسک

در این مرحله فایل وردپرس فارسی را از سایت https://fa.wordpress.org/  دانلود کنید.

در این بخش از مسیر مشخص شده گزینه آپلود را بزنید و فایل زیپ دانلود شده را بارگذاری کنید.

بعد از اینکه آپلود فایل تمام شد مطابق تصویر فایل را انتخاب کنید و از منوی Archive گزینه Extract Files را بزنید.

اکسترکت فایل وردپرس برای نصب روی پلسک

یک پوشه با نام wordpress در کنار پوشه zip ایجاد می شود آن را باز کرده و محتویات آن را به پوشه httpdocs منتقل کنید. برای این کار همه فایل ها را مطابق تصویر با زدن تیک شان انتخاب کرده، از منوی move مسیر انتقال را انتخاب کنید.

انتقال فایل های وردپرس به httpdocs در نصب وردپرس

نکته: بهتر است برای جلوگیری از بالا رفتن حجم هاستتان، بعد از انتقال فایل ها در پلسک، فولدر زیپ و پوشه wordpress را حذف کنید.

   3. ساخت دیتابیس برای نصب وردپرس روی پلسک

وارد منوی database شوید و مطابق تصویر گزینه add database را بزنید.

ساخت دیتابیس برای نصب وردپرس در پلسک

صفحه زیر به شما نمایش داده می شود که باید فیلدهای آن یعنی Database name، Database server، نام دامنه، نام کاربری و پسورد را وارد کنید. اطلاعات دیتابیس یعنی نام دیتابیس، نام کاربری و رمز عبور را در جایی نگهداری کنید تا برای نصب وردپرس از آن استفاده کنید.

ساخت دیتابیس برای نصب وردپرس روی هاست سی پنل

توجه: اگر فرد مبتدی در وردپرس هستید و قصد آزمون و خطا در مسیر طراحی سایت دارید می توانید از لوکال هاست نیز استفاده کنید و نصب وردپرس روی لوکال هاست انجام بدهید. 

 4. مرحله آخر نصب وردپرس در Plesk

بعد از ساخت دیتابیس در پلسک، برای شروع نصبريال در مرورگر آدرس دامنه خود را وارد کرده تا مراحل نصب وردپرس روی Plesk شروع شود. اگر وردپرس فارسی را دانلود نکرده باشید تصویر زیر به شما نشان داده می شود که باید زبان فارسی را انتخاب کنید.

نحوه نصب وردپرس روی Plesk

توضیحات تصویر زیر را بخوانید و روی دکمه بزن بریم کلیک کنید.

نصب وردپرس در پنل پلسک

در این بخش از نصب وردپرس در پلسک، ورود اطلاعات زیر ضروری است که بعد از تکمیل باید دکمه فرستادن را بزنید.

  • نام پایگاه داده: نام پایگاه داده ای که در هنگام ایجاد دیتابیس ذخیره کرده اید را باید در این قسمت وارد کنید.
  • نام کاربری: نام کاربری که در مرحله ساخت پایگاه داده ثبت کردید وارد کنید.
  • رمز عبور: برای ورود رمز عبور پایگاه داده ایجاد شده است.
  • میزبان پایگاه داده: برای نصب روی هاست خود localhost را انتخاب کنید.
  • پیشوند جدول: پیشوند جداول پایگاه داده برای وردپرس به صورت پیش فرض _wp بوده که برای افزایش امنیت جداول بهتر است این پیشوند را تغییر دهید.

ثبت اطلاعات دیتابیس برای نصب وردپرس در پلسک

سپس راه اندازی نصب را بزنید تا به صفحه ورود اطلاعات پیشخوان وردپرس وارد شوید.

تکمیل ارسال اطلاعات دیتابیس برای نصب وردپرس در پلسک

در این بخش از نصب وردپرس روی کنترل پنل پلسک نوبت به ثبت اطلاعات سایت می رسد که باید اطلاعات پنل پیشخوان وردپرس خود را وارد کنید.

  • عنوان سایت: آنچه که میخواهید در نوار مرورگر به کاربر نمایش داده شود را در این بخش وارد کنید. این تنظیمات بعدا از پیشخوان وردپرس قابل تغییر است.
  • نام کاربری: همان نام اکانت شما برای ورود به پیشخوان وردپرس است این اطلاعات از طریق ایمیل قابل بازیابی است.
  • رمز عبور: یک رمز عبور نسبتا قوی شامل کاراکترهای حروف بزرگ و کوچک، عدد و کاراکترهای خاص برای ورود به پیشخوان وارد کنید.
  • ایمیل شما: این ایمیل برای فعالیت هایی مثل بازیابی رمز عبور استفاده می شود پس حتما ایمیلی وارد کنید که به آن دسترسی داشته باشید
  • نمایش به موتورهای جست و جو: در کارهای بعد از نصب وردپرس گفتیم که برای اینکه محتواهای پیش فرض شما توسط گوگل ایندکس نشوند و اعتبار سایت شما پایین نیاید، این تیک را بزنید و بعد از طراحی و تکمیل سایت میتوانید از تنظیمات پیشخوان این تیک را فعال کنید.

ثبت اطلاعات ورود به پیشخوان برای نصب وردپرس روی پلسک

در این مرحله نصب وردپرس روی پلسک تکمیل می شود. از طریق دکمه ورود می توانید به پیشخوان وارد شوید.

ورود به پیشخوان وردپرس بعد از نصب روی پلسک

 

 

چنانچه قصد دارید وردپرس را روی زیر دامنه نصب کنید آموزش نصب وردپرس روی زیر دامنه را ببینید.

در این مقاله نحوه نصب وردپرس در پلسک را به صورت تصویری توضیح دادیم برای سایر دایرکت ادمین هم روال کار به همین صورت است. اگر در ابتدای راه یادگیری وردپرس هستید در دوره آموزش وردپرس ما به موارد و تکنیک های مهمی پرداختیم که هر متخصص وردپرس بعد از چند سال تجربه به آن پی برده و شما می توانید در کوتاهترین زمان آنها را یاد بگیرید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.