ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
تغییر زبان دیتابیس و حل مشکل حروف فارسی در دیتابیس
مجموعه مقالات وردپرس

رفع مشکل نمایش حروف فارسی در MySQL

یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران با آن مواجه شوند نمایش علامت سوال در وب سایت و دیتابیس Mysql است. اما علت نمایش علامت سوال ها چیست و چگونه می توان مشکل نمایش حروف فارسی دیتابیس را رفع کرد.

0
11 فروردین 1401
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

بعض مواقع برای افراد تازه کار یا حتی افراد با تجربه این مشکل پیش می آید که اطلاعاتی که در دیتا بیس ذخیره می کنند با علامت سوال نمایش داده می شود برای رفع مشکل نمایش حروف فارسی در MySQL روش هایی ارایه می دهیم که به سرعت می توانید این مشکل را رفع کنید. همراه ما باشید.

بررسی تگ های متا

مرحله اول برای رفع مشکل نمایش حروف فارسی در دیتابیس بررسی متا تگ ها است. برای این کار در ابتدا قسمت Head را چک کنید و ببینید که آیا کد زیر وجود دارد یا خیر. اگر کد موجود نبود برای اضافه کردن کد به هدر می توانید به صورت دستی یا از طریق افزونه کار را انجام دهید.

<head>
.
.
.
<meta charset=“utf-8”>
<html lang=“fa-IR”>
</head>

تغییر collation های دیتابیس

برای رفع مشکل نمایش حروف فارسی می توانید از طریق هاست collation را تغییر دهید برای این کار در ابتدا وارد هاست شوید و از قسمت دیتابیس روی قسمت مدیریت پایگاه داده PhpMyAdmin کلیک کنید.

تغییر collation های دیتابیس 

در این قسمت حتما باید دیتابیس مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

انتخاب دیتا بیس مورد نظر
بعد از ورود به دیتابیس مورد نظر خود، روی قسمت Operations کلیک کنید و مطابق تصویر زبان خود را Utf8_persian_ci را انتخاب کنید.

تغییر collation دیتا بیس

در این مقاله به بررسی مشکل حروف فارسی در MySQL پرداخته شد. با انجام روش های بالا این مشکل رفع می شود. ولی بهترین کار این است که در ابتدای راه اندازی سایت تنظیم زبان فارسی را در پایگاه داده انجام دهید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.